Η πρωινή πτήση ΟΑ004 της Ολυμπιακής από την Αθήνα προς τη Νάξο χρειάστηκε μία …δεύτερη προσπάθεια όταν πάνω περίπου από τη Σύρο διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα
Αυτές τις ημέρες όλοι κοιτάζουν …ψηλά. Και για πρώτη φορά γίνεται συζήτηση για την ασφάλεια των αεροπλάνων. Η χαμένη πτήση της Egypt Air πάνω από τη Μεσόγειο προκάλεσε αρκετούς πονοκεφάλους στα υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της Πολιτικής Αεροπορίας που ζητούν ακόμη ασφαλέστερους όρους για τις μετακινήσεις των αεροπλάνων. Και να σκεφτεί κανείς ότι παραμένει το ασφαλέστερο μέρος με βάση τα στατιστικά στοιχεία…
Σήμερα, το πρωί η πτήση της Olympic Air από την Αθήνα προς τη Νάξο (ΟΑ 004 ATH-JNX) που υποτίθεται είχε προγραμματισμένη ώρα άφιξης στη Νάξο λίγο πριν τις 9.00. Τελικά η πτήση έδωσε ώρα άφιξης λίγο μετά τις 10 αλλά όπως αποδείχτηκε υπήρχε ένα μικρό θέμα.
Όπως μας ανέφερε επιβάτης που ταξίδευε με την πρωινή πτήση λίγο πάνω από τη Σύρο υπήρξε ένδειξη «δέστε της ζώνες σας» και αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε στροφή στον αέρα και επιστροφή προς την Αθήνα με ενημέρωση από τον πιλότο και την αεροσυνοδό για βλάβη στο πιλοτήριο. Και όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα του επιβάτη « συνοδεύτηκαν οι ανακοινώσεις από ένα ανατριχιαστικό μπιιιιπ μπιιιπ μπιιιπ από το πίσω μέρος του αεροσκάφους…»
Όταν έφτασαν στην Αθήνα έγινε άμεση επιθεώρηση του σκάφους και αμέσως μετά επιβιβάστηκαν σε άλλο αεροσκάφος και με …χαμηλή πτήση ώστε να μειωθεί η ταλαιπωρία και ο χρόνος καθυστέρησης οι επιβάτες έφτασαν στη Νάξο.
Όμως, το ζητούμενο όπως αναφέραμε είναι η ασφάλεια των επιβατών. Η Aegean Air που έχει πλέον τον κυρίαρχο ρόλο στις αερομεταφορές πιέζει όλο και περισσότερο για μεγαλύτερα αεροδρόμια στην Ελλάδα. Ο λόγος απλός: αυτή τη στιγμή διαθέτει μόλις τέσσερα αεροσκάφη Dash Q-100 που καλύπτουν τις ανάγκες των άγονων αερογραμμών. Μάλιστα, το ένα εξ αυτών αναμένεται να μετακινηθεί σε μερικές εβδομάδες στα Δωδεκάνησα για τη γραμμή Κάσος – Κάρπαθος, μία από τις δέκα μικρότερες διαδρομές (19 χιλιομέτρων) σε παγκόσμιο επίπεδο (!!) Άρα; Με την αύξηση των δρομολογίων τα τρία …μικρά είναι συνεχώς στον αέρα. Και δυστυχώς γερνούν. Και δυστυχώς δεν υπάρχουν εύκολα ανταλλακτικά ή άλλα αεροπλάνα του ίδιου τύπου. Οπότε; Καλό είναι να υπάρχει όσο γίνεται περισσότερη προσοχή από τους αρμόδιους φορείς. Και το κυριότερο; Να τρέξουν τις διαδικασίες για την επέκταση των διαδρόμων στα αεροδρόμια ώστε να μπορέσουν στο άμεσο μέλλον να φιλοξενήσουν μεγαλύτερα αεροπλάνα. Γιατί είπαμε; Η ασφάλεια είναι το πρώτο ζήτημα που απασχολεί κάθε πολιτική ηγεσία