Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη (19/05) τεχνική σύσκεψη στα γραφεία της ΥΠΑ με τη παρουσία δημάρχου (Μαργαρίτης) και Αντιδημάρχου (Λιανός) Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για το θέμα της αναβάθμισης του αεροδρομίου Νάξου
Η αλήθεια είναι ξεκάθαρη: όλοι βιάζονται… Και το Κράτος και η Aegean Airlines και ο Δήμος. Ο καθένας από τη δική του σκοπιά και για τους δικούς του λόγους… Η Κυβέρνηση; Γιατί όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια θα περάσουν τελικά σε χέρια επενδυτών. Είναι η ηλίου φαεινότερον και όποιος δεν το πιστεύει μάλλον ζει σε άλλη χώρα. Η αεροπορική εταιρία που εκτελεί το μεταφορικό μέσο; Καίγεται γιατί έχει ξεμείνει από μικρά αεροπλάνα (Dash – 100) και η Νάξος ειδικά τη καλοκαιρινή περίοδο έχει ανάγκη από μεγαλύτερα αεροσκάφη. Και ο Δήμος; Γιατί θέλει να παρουσιάσει έργο. Ετσι την περασμένη Πέμπτη όπως αναφέρει και το σχετικό δελτίο Τύπου που εκδόθηκε από τη Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, είχαμε τεχνική σύσκεψη στην Αθήνα όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την αναβάθμιση του αεροδρομίου και κυρίως να επισκεφθούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ώστε να προχωρήσουμε στις απαλλοτριώσεις που θεωρούνται και το δυσκολότερο κομμάτι σε ένα έργο…
Τι αναφέρει το δελτίο Τύπου; «Παρουσία του Δημάρχου Μανόλη Μαργαρίτη και του Αντιδημάρχου Δημήτρη Λιανού πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τεχνική σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αναφορικά με την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου Νάξου. Στη σύσκεψη ζητήθηκε η αρωγή του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προκειμένου να επισπευτούν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.). Τέθηκαν, επίσης, τα χρονοδιαγράμματα προκειμένου να ολοκληρωθεί η εκπόνηση της μελέτης εντός 6μηνου, ενώ αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι απαλλοτριώσεις.
Αποκάλυψη
Να σημειώσουμε εδώ ότι στις 12 Απριλίου είχαμε δημοσιεύσει άρθρο που αποδείκνυε ότι κάτι …κινείται. Εκεί είχαμε αναφερθεί και στις δυσκολίες που παρουσιάζουν οι απαλλοτριώσεις με 33 ιδιοκτήτες αλλά και το γεγονός ότι στο ταμείο της ΥΠΑ υπάρχει το «στοιχειωμένο» ποσό των 5,1 εκατομμυρίων ευρώ που έχει εντάξει στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2014-20 για την χρηματοδότηση των εργασιών του νέου διαδρόμου αλλά και των απαραίτητων αλλαγών σε κτηριακές εγκαταστάσεις… Από εκεί και πέρα είχαμε αναδείξει και δύο ενέργειες που είχαν περάσει χωρίς πολύ πολύ δημοσιότητα. Η πρώτη ήταν έγγραφο (υπ΄αριθ ΔΤΥ /Δ7/Β/1937) της 15ης Μαρτίου από την Γενική Διεύθυνση Αερομεταφορών και τις Τεχνικές Υπηρεσίας με αίτημα προς το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τον ορισμό «αντικειμενικών αξιών». Αίτημα που είχε απαντηθεί άμεσα με πλήρη αποστολή δεδομένων από το Δήμο Νάξου. Και το δεύτερο; Ήταν στις 5 Απριλίου, από το ΥΠΕΚΑ και τη Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής, Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης όπου με το έγγραφο ΥΠΑ/ΠΡΟΠΕ / 7226/383 (τίτλος «Υποβολή φακέλου Τροποποίηση ΑΕΠΟ Αερολιμένα Νάξου σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 4014/2011) ανέφερε ότι εγκρίθηκαν και εκδόθηκαν οι σχετικοί περιβαλλοντικοί Οροί με την απόφαση των ΥΠΕΚΑ με αρ. πρωτ. Οι. 206590/30-12/2011 με διάρκεια ισχύος μέχρι 31-12-2021». Παρόλα αυτά ο ορίζοντας για την επέκταση του διαδρόμου αλλά και την αναβάθμιση όλων των υπολοίπων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου δεν μπορεί να είναι πριν από το 2019 για να μην τρέφουμε φρούδες ελπίδες… Αλλά και πάλι χωρίς τίποτα να εξαρτάται από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Σ’ αυτή τη περίπτωση άλλοι έχουν το πεπόνι και το …μαχαίρι.