Η Δονούσα στο μικροσκόπιο της «¨Κοινής Γνώμης» με το πρόεδρο της Κοινότητας κ. Πράσινο να αναφέρεται στα προβλήματα και τις προοπτικές του νησιού
Για τα κυριότερα θέματα, που απασχολούν το, πολλές φορές προβεβλημένο στο εξωτερικό, νησί της Δονούσας, μιλά στην εφημερίδα «Κοινή Γνώμη» ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας, κ. Δημήτρης Πράσινος. Ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας επεσήμανε, πως αν και οι υποδομές του μικρού νησιού βρίσκονται σε αρκετά καλό επίπεδο, υπάρχουν ακόμη μείζονα ζητήματα, τα οποία χρήζουν επίλυσης, καθώς τα τελευταία χρόνια η Δονούσα έχει εκτοξευτεί τουριστικά, με αποτέλεσμα ο μεγάλος όγκος των επισκεπτών να πιέζει για άμεσες ενέργειες, έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση, τόσο των μόνιμων κατοίκων, όσο και των τουριστών.
Βιολογικός και αποχέτευση τα κυριότερα προβλήματα
Ο κ. Πράσινος υποστήριξε, πως στα προ κρίσης χρόνια η Δονούσα είχε καταφέρει να «χτίσει» τις απαραίτητες υποδομές, ώστε αυτή τη στιγμή να βρίσκεται με λιγότερα προβλήματα, απ’ ότι άλλα νησιά. «Δρόμοι είχαν γίνει, ενώ είχαν δρομολογηθεί και κάποια μεγάλα έργα, όπως είναι ο βιολογικός. Για τον βιολογικό μέχρι τώρα ψάχναμε χρηματοδότηση. Τώρα βρέθηκε η χρηματοδότηση, προχωράει το έργο και ελπίζουμε ότι μέσα στο 2015 θα ολοκληρωθεί, προκειμένου να λυθεί ένα πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα για το νησί», σημείωσε. Επιπλέον, σύμφωνα με τον πρόεδρο, «τώρα προσπαθούμε να επιλύσουμε το επίσης μεγάλο πρόβλημα της ύδρευσης, διότι από τη φημολογούμενη διακοπή των επιδοτήσεων για τα υδροφόρα πλοία, θα υπάρξει σίγουρα μεγάλο πρόβλημα. Το μηχάνημα της αφαλάτωσης έχει έρθει από πέρσι στη Δονούσα. Όχι μόνο εδώ, αλλά και στην Αμοργό και στα άλλα νησιά, αλλά μόνο στο Κουφονήσι έχει τεθεί σε λειτουργία. Εδώ, μόλις τώρα, τελείωσε η μελέτη, διότι χρειάζονται και κάποια συναφή έργα και βγήκε ένας προϋπολογισμός γύρω στις 240.000 ευρώ. Έχουμε λάβει διαβεβαιώσεις από την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη, ότι θα μας το χρηματοδοτήσει, προκειμένου να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί μέσα στο καλοκαίρι».
Υποδομές
Όπως υπογράμμισε ο κ. Πράσινος; «Αυτά τα δύο είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα του νησιού, το αποχετευτικό και η ύδρευση, τα οποία πάνε και “πακέτο”, βέβαια».Ένα ακόμη ζήτημα, για το οποίο ο πρόεδρος κρίνει ότι θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα είναι η κατάσταση του λιμένα της Δονούσας, ο οποίος έχει, από το πέρασμα του χρόνου, παρουσιάσει κάποιες φθορές. «Δεν είναι επικίνδυνο ακόμη, αλλά αν δεν το φροντίσουμε θα γίνει. Χρειάζεται να γίνουν έργα στήριξης στο λιμάνι της Δονούσας. Το λιμάνι είναι εδώ και πάρα πολλά χρόνια φτιαγμένο και έχουν αρχίσει να γίνονται κάποιες υποχωρήσεις, οπότε πριν αρχίσει να γίνεται επικίνδυνο, ζητάμε επίμονα να έρθει κάποιος ειδικός, να ελέγξει με υποβρύχια και χερσαία μέσα την κατάσταση, να εντοπίσει τις φθορές και σταδιακά να διορθωθεί, να πέσουν πέτρες, προκειμένου να φτιαχτεί ο λιμενοβραχίωνας, όπως και διάφορες άλλες εργασίες», ανέφερε.
Όσον αφορά στο θέμα των παράνομων ΧΑΔΑ που ταλαιπωρεί την πλειονότητα των νησιών, ο κ. Πράσινος εξήγησε, ότι «εχει βγει έργο αποκατάστασης των ΧΑΔΑ, οπότε έχει αγοράσει ο Δήμος Σταθμούς Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, για τα οποία τρέχει η διαδικασία και τώρα πρέπει να προσληφθεί οδηγός, ώστε να λειτουργήσει το απορριμματοφόρο όχημα τύπου πρέσας και τα σκουπίδια να μεταφέρονται στη Νάξο».
Κατακόρυφη άνοδος του τουρισμού
Ομολογουμένως, η Δονούσα τα τελευταία χρόνια έχει φιλοξενηθεί σε αρκετά από τα δημοσιεύματα του διεθνούς αλλά και ελληνικού έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου, ως ένας εκ των ομορφότερων προορισμών στο Αιγαίο.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας, «ο κόσμος που επισκέπτεται το νησί έχει ανέβει κατακόρυφα και αυτό οφείλεται – και εδώ πρέπει να εκφράσουμε και ένα μεγάλο “ευχαριστώ” – στην εταιρεία Blue Star. Όταν ένα νησάκι σαν τη Δονούσα έχει τέσσερα στάνταρ δρομολόγια από Πειραιά με ακρίβεια αεροπλάνου, φαντάζεστε τι θετικό χαρακτήρα δίνει στην προβολή. Αυτό το λέω, γιατί δε συμβαίνει το ίδιο σε Ανάφη, Δυτικές Κυκλάδες, Κάσο και Κάρπαθο. Εμείς από αυτή την άποψη είμαστε προνομιούχοι και αυτή η κατακόρυφη άνοδος στον τουρισμό, για να είμαστε ειλικρινείς, οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στη συνέπεια της εταιρίας. Φέτος μάλιστα, δρομολογείται και το μεγαλύτερο πλοίο, το Blue Star Patmos, στο οποίο δεν θα υπάρχει και πρόβλημα εισιτηρίων, γιατί πέρσι τον Αύγουστο, υπήρξαν πολλές ακυρώσεις, καθώς δεν υπήρχαν διαθέσιμα εισιτήρια την τελευταία στιγμή».
ΚΤΕΛ, ταξί
Για την ύπαρξη των απαραίτητων υποδομών, ώστε να πραγματοποιείται ομαλά η υποδοχή των τουριστών, ο κ. Πράσινος ανέφερε, πως «υποδομές υπάρχουν, θα έλεγα, αλλά τον Αύγουστο του 2014 η κίνηση ήταν τόσο μεγάλη για τα δεδομένα της Δονούσας, ήρθε η στιγμή που είπαμε “φτάνει πια, δεν αντέχει άλλο κόσμο το νησί”. Ήρθε πάρα πολύς κόσμος και μοιραία ξεκίνησαν τα προβλήματα ανεπάρκειας στην ύδρευση και την αποχέτευση. Βέβαια, είχαμε φροντίσει να υπάρχει και αστυνομία στο νησί, όπως έχουμε ζητήσει αντίστοιχα και για φέτος την εποχιακή μετακίνηση αντρών, προκειμένου να αντιμετωπίζονται προβλήματα φασαρίας, διατάραξης της κοινής ησυχίας, κ.α. Το νησί μας διαθέτει πολλές παραλίες και έχει επιτραπεί σε μία-δύο από αυτές άτυπα το ελεύθερο κάμπινγκ. Πέρσι έγινε χαμός, ήταν γεμάτες από κόσμο. Έχουμε και πολλά κότερα, καθώς αυτή η περιοχή είναι πέρασμα προς τα Δωδεκάνησα. Έχουμε ήδη ζητήσει από το Λιμενικό Ταμείο Νάξου να γίνει κάποιο έργο, ώστε να υπάρχει νερό και ρεύμα στο λιμάνι. Πιστεύω, όπως μας έχουν διαβεβαιώσει, ότι και αυτό θα δρομολογηθεί. Το κυνηγάμε εδώ και 3-4 χρόνια, καθώς πρόκειται για ένα απαραίτητο έργο για την στήριξη του τουρισμού».
Τέλος, όπως επεσήμανε, μια από τις σημαντικές κινήσεις από πλευράς Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τη Δονούσα, είναι η εξασφάλιση μόνιμης γραμμής λεωφορείων ΚΤΕΛ τα τελευταία 3 χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Πράσινο, αυτό που μένει, είναι η έκδοση άδειας ταξί για το νησί, καθώς «είναι κρίμα οι τουρίστες να μη μπορούν να επισκεφτούν τις βραδινές ώρες τα χωριά, όπου υπάρχουν πολύ όμορφα μαγαζιά και ταβέρνες». Για το θέμα, έχει ήδη γίνει η απαραίτητη αίτηση και αναμένεται η έκδοση της άδειας μέχρι το καλοκαίρι.
Πηγή: Εφημερίδα «Κοινή Γνώμη»