Η ανοιχτή πρόσκληση από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για συμμετοχή στα προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας – Χρηματοδότηση και η σχέση Ελλάδας – Κύπρου
Τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αιγαίου πρόκειται να οργανώσουν πανελλήνιες κοινωνικές έρευνες στους τομείς της Ψυχολογίας, της Εκπαίδευσης και της Συμβουλευτικής. Για το λόγο αυτό έχουν προβεί στη σύσταση εξειδικευμένων και πολυμελών ερευνητικών ομάδων με εμπειρογνώμονες, ερευνητικό προσωπικό, υπ. Διδάκτορες, μεταπτυχιακούς φοιτητές και βοηθούς έρευνας.
Ενδεικτικά οι έρευνες θα επικεντρωθούν:
- Στο πολιτισμικό κεφάλαιο των μαθητών και των γονέων
- Στη φτώχεια και στη σχολική επίδοση
- Στην μη τυπική εκπαίδευση και στη διά βίου μάθηση
- Στην σύγκριση δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης
- Στην εφαρμογή της συμβουλευτικήςστα σχολεία (ο εκπαιδευτικός ως σύμβουλος)
- Στην προσωπικότητα και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών
- Στο άγχος, στην ενοχή και στην κατάθλιψη
- Στα κίνητρα και στην επαγγελματική ικανοποίηση
- Στην ειδική αγωγήκαι στη συμπεριληπτική τάξη
- Στην ποιότητα στην εκπαίδευση
- Στο ρόλο της ψυχολογίας για την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
- Στις νευρώσεις, στις διαταραχές συναισθήματος και προσωπικότητας
Πιστεύουμε ότι η έμφαση στο συναίσθημα και στην προσωπικότητα των διδασκόντων, η διερεύνηση του άγχους και των προσδοκιών των μαθητών θα απογειώσει την εκπαιδευτική διαδικασία και θα εκτονώσει την εξουθένωση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να ανταποκριθούν σε πολλαπλούς και ετερόκλητους ρόλους.
Ταυτόχρονα, η μελέτη και διερεύνηση κοινωνικών παραγόντων όπως:
- Το πολιτισμικό, κοινωνικό και ανθρώπινο κεφάλαιο
- η Κουλτούρα των οργανισμών
- τα Δημογραφικά στοιχεία των γονέων και οι εμπειρίες,
μπορεί να διαφωτίσει πλευρές της σχολικής προσαρμογής, που επηρεάζουν την εκπαίδευση, ενώ μορφοποιούνται σε συστήματα έξω από αυτήν.
Τέλος, θα μελετηθεί η έννοια της ετερότητας υπό το πρίσμα της Πολυπολιτισμικότητας και της Ευρωπαϊκής προοπτικής.
Συμμετοχή Σχολείων και Εκπαιδευτικών Φορέων στην Ελλάδα και στην Κύπρο
Η ερευνητική δράση προβλέπει την υιοθέτηση σχολείων και εκπαιδευτικών φορέων από όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν ενεργά στην ερευνητική διαδικασία και θα πλαισιώσουν τις ήδη διαμορφωμένες ερευνητικές ομάδες.
Ως αντιστάθμισμα θα συμμετέχουν ονομαστικά σε όλες τις συγγραφικές και άλλες δράσεις (έκδοση βιβλίων, τόμων πρακτικών, επιστημονικών περιοδικών, διοργάνωση συνεδρίων). Προς τούτοις, προβλέπεται η σύναψη σύμβασης, με αμοιβή, με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Το ίδιο το σχολείο που θα συμμετέχει, θα επωφεληθεί, δεδομένου ότι θα διοργανωθούν δωρεάν συνέδρια, ημερίδες και πολιτιστικές δράσεις στους χώρους του. Οι γονείς των μαθητών και οι εκπαιδευτικοί θα εκπαιδευτούν χωρίς καμία χρέωση στα Επαγγελματικά Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αιγαίου ή σε ειδικά προγράμματα, που θα σχεδιαστούν αποκλειστικά γι αυτούς https://ppy.aegean.gr/site/index.php/gr-m-prokirikseis
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ερευνητικές δράσεις θα ξεκινήσουν αμέσως μετά τα Χριστούγεννα και θα έχουν διάρκεια δύο έτη.
Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί φορείς, που θα συμμετέχουν, πρέπει απαραίτητα να έχουν απόφαση συλλόγου ή διοικητικού συμβουλίου και να ενημερώσουν τις αρμόδιες προϊστάμενες αρχές, καθώς και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων ή όποιον άλλο εμπλεκόμενο.
Χρηματοδότηση και Επικοινωνία
Η χρηματοδότηση θα γίνει αποκλειστικά από τα Προγράμματα Ψυχικής και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενώ τα ερευνητικά δεδομένα θα συλλεχθούν και θα αναλυθούν εκτός σχολείου και εκπαιδευτικού ωραρίου.
Οι ενημερώσεις των εκπαιδευτικών θα γίνονται μέσω τηλεδιάσκεψης ή με διά ζώσης συναντήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λευκωσία και Μυτιλήνη. Δεν αποκλείονται οι συναντήσεις και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου.
Η ερευνητική υιοθέτηση αφορά τριάντα σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς σε όλη την Ελλάδα και δεκαπέντε στην Κύπρο. Εφόσον ο αριθμός των ενδιαφερόμενων υπερβεί το αναμενόμενο, θα γίνει κλήρωση παρουσία δικηγόρου.
Ε κ δ ή λ ω σ η ε ν δ ι α φ έ ρ ο ν τ ο ς: https://forms.gle/fKuhJx9kEFUYSQqa8