Προσιτά θεωρούνται τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας όπου εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των ημερήσιων και εσπεριών ΕΠΑΛ – Κείμενο του Θεοτοκά από το βιβλίο «Στοχασμοί και Θέσεις» – Στο ΕΠΑΛ Νάξου έδωσαν 36 υποψήφιοι – Αύριο ξεκινούν οι μαθητές των ΓΕΛ – Στη Νάξο θα εξεταστούν 107 (στη Χώρα Νάξου) και 44 (στη Τραγαία) υποψήφιοι ενώ οι Μικρές Κυκλάδες μετακινούνται στην … Αμοργό
Πρεμιέρα των Πανελλήνιων Εξετάσεων για τους υποψηφίους των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ και εξετάστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.. Στη Νάξο και δη στο ΕΠΑΛ στο Φιλώτι όλα κύλισαν ομαλά και από τους 42 υποψηφίους το παρών έδωσαν οι 36…
Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε κείμενο του Γιώργου Θεοτοκά από το βιβλίο «Στοχασμοί και Θέσεις» το οποίο αφορούσε στις «παραινέσεις ενός πατέρα στην εποχή μας».
Στη συνέχεια κλήθηκαν να αναπτύξουν ένα άρθρο 450-500 λέξεων που θα δημοσιευόταν στο περιοδικό του σχολείου τους:
α) θέματα που προκαλούν συγκρούσεις μεταξύ εφήβων και ενηλίκων στο οικογενειακό περιβάλλον
β) τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να ξεπεραστούν οι εντάσεις.
Δείτε τα Θέματα ΕΔΩ
Σχολιασμός Θεμάτων
Το κείμενο, στο οποίο κλήθηκαν να διαγωνιστούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, ήταν ένα διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο του Γ. Θεοτοκά, ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ, τ. Β’, 1950-1966, εκδόσεις Εστία. Το περιεχόμενο του αποσπάσματος αφορούσε στις προτροπές ενός πατέρα προς τον γιο του, όταν ο τελευταίος άρχισε να τον αμφισβητεί, για το πώς θα γίνει καλύτερος άνθρωπος, στις διάφορες εκφάνσεις της ζωής του. Το περιεχόμενο του κειμένου δεν παρουσίαζε ιδιαίτερες δυσκολίες, ως προς την κατανόησή του, γεγονός που θα βοήθησε τους υποψηφίους στην οργάνωση της περίληψης.
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις του κριτηρίου αξιολόγησης κρίνονται εξίσου κατανοητές. Η Β1 ανάπτυξη παραγράφου, η Β2α πρακτική εφαρμογή του τρόπου ανάπτυξης παραγράφων με παραδείγματα (οι υποψήφιοι έπρεπε να εντοπίσουν τα παραδείγματα στο κείμενο) και η Β2β ερώτηση συνοχής (να εντοπίσουν οι υποψήφιοι 3 διαρθρωτικές λέξεις στο κείμενο). Ακολουθούσαν δύο κλασικές, γλωσσικές παρατηρήσεις για εύρεση συνωνύμων και αντωνύμων και το Β σκέλος του διαγωνίσματος έκλεινε με δύο ερωτήσεις για τη γλώσσα του κειμένου: λειτουργία του β’ ενικού προσώπου και εύρεση δύο φράσεων με ποιητική (μεταφορική) χρήση της γλώσσας. Τέλος, η παραγωγή λόγου (άρθρο σε περιοδικό του σχολείου) αφορούσε στο διαχρονικό πρόβλημα του χάσματος των γενεών. Η διατύπωσή της ήταν σαφής και οι μαθητές, λογικά, δε θα είχαν δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση των δύο ζητουμένων: α) θέματα που προκαλούν συγκρούσεις μεταξύ νέων και μεγαλυτέρων και β) τρόποι, ώστε να ξεπεραστούν οι εντάσεις.
Οι απαντήσεις
Δείτε τις απαντήσεις των θεμάτων ΕΔΩ
Να σημειώσουμε εδώ ότι αύριο ξεκινούν οι εξετάσεις και για τους υποψηφίους του Γενικού Λυκείου και δη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στη Νάξο έχουμε δύο εξεταστικά κέντρα, στη Χώρα έχουν δηλώσει 107 υποψήφιοι για τις εξετάσεις και στη Τραγαία 44. Να σημειώσουμε ότι οι υποψήφιοι από τις Μικρές Κυκλάδες θα εξεταστούν στο κέντρο που βρίσκεται στην Αμοργό…