Νέα δεδομένα έχουμε φέτος όσον αφορά τις Πανελλήνιες εξετάσεις που ξεκινούν σε λιγότερο από έναν μήνα. Ο λόγος; Η νέα αλλαγή κυρίως στο χρόνο εξετάσεων που έχουν μετατεθεί μετά τις ενδοσχολικές κι αυτό είναι που δημιουργεί σκέψεις για τις αντοχές ή όχι των μαθητών και βέβαια τις προτεραιότητες – Τι λένε φροντιστές της Νάξου
Το καλοκαιράκι έρχεται και μαζί με την ζέστη του φέρνει και τις πανελλήνιες!!! Τα παιδιά της Γ΄ Λυκείου θα συνεχίσουν να ετοιμάζονται πυρετωδώς για αυτές, κάνοντας βέβαια μια μικρή παύση στο ενδιάμεσο, αφού φέτος για πρώτη χρονιά τα πανελλαδικά μαθήματα δεν θα δοθούν ως είθισται τον Μάιο, αλλά τον Ιούνιο και συγκεκριμένα 6 – 19 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ και 7 – 21 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια. Στόχος αυτού του μέτρου, όπως ειπώθηκε από κάποιους φροντιστές, είναι να αποκοπεί το σχολείο από τη διαδικασία των πανελληνίων και να δοθεί λίγο μεγαλύτερη βαρύτητα στα μαθήματα γενικής παιδείας.
Της Μαρίας Φακουρέλη (εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)
Τα συναισθήματα των παιδιών, καθώς και των καθηγητών, ανάμεικτα για αυτήν την αλλαγή. Μετά από επικοινωνία μας με φροντιστές, που ασχολούνται με παιδιά Γ΄ Λυκείου, παρατηρούμε ένα κλίμα αισιοδοξίας για το νέο σύστημα. Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι κανείς δεν μπορεί να μιλήσει εκ των προτέρων για κάτι καινούριο και κάτι που ακόμα δεν έχει δοκιμαστεί για να κρίνει την αποτελεσματικότητά του. Μια πρώτη εκτίμηση, που μας δόθηκε από τους φροντιστές, ήταν ότι μπορεί να λειτουργήσει υπέρ των μαθητών από άποψη χρόνου, αλλά και κατά, καθώς η κούραση και το άγχος θα ενισχυθούν, αφού παρατείνεται ο χρόνος αναμονής για τις πανελλήνιες και οι μαθητές θα πρέπει να εγκαταλείψουν το διάβασμα των πανελλαδικών μαθημάτων για ένα διάστημα 15 ημερών, για να διαβάσουν τα ενδοσχολικά μαθήματα. Όμως, το νέο σύστημα «είναι μια συνθήκη που πρέπει να προσαρμοστούμε όλοι!», όπως μας είπε ο κύριος Ατσαλίνος.
Μας μίλησαν, επίσης, και για το σύστημα των 4 μαθημάτων, που για πρώτη φορά δίνονται φέτος και θυμίζει παλιές εποχές, τότε που δεν υπήρχαν κατευθύνσεις αλλά δέσμες. Θεωρούν ότι, αν και τα παιδιά με αυτό το σύστημα στερούνται σφαιρικής γνώσης, ωστόσο έχουν την δυνατότητα να προετοιμαστούν καλύτερα για το κάθε μάθημα. Τι γίνεται όμως εάν ένας μαθητής δεν τα καταφέρει σε κάποιο μάθημα; Δεν είναι μεγάλο ρίσκο τα 4 μαθήματα συγκριτικά με τα 6 ή τα 9 που είχαμε παλιότερα; Κάποιοι φροντιστές λένε ναι… αλλά και πάλι είναι πολλά και κουραστικά για τα παιδιά και μπορεί να τα οδηγήσουν σε αποτυχία λόγω κούρασης και άγχους για να καταφέρουν να καλύψουν επαρκώς την ύλη.
Οι μαθητές, όπως μας είπαν οι φροντιστές τους, είναι υπέρ των 4 μαθημάτων. Όπως μας είπε και ο κύριος Μανιός «τα παιδιά και σε ένα μάθημα να τα βάλεις να εξεταστούν πάλι ως άθλο θα το θεωρήσουν». Όσο για το ότι δίνουν μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις δεν είναι ούτε υπέρ, ούτε κατά.. απλά φοβούνται την επιπλέον κούραση, δεν ξέρουν πώς να οργανώσουν το διάβασμά τους και τους φαίνεται ψυχοφθόρο όλο αυτό.
Τέλος, οι φροντιστές θεωρούν ότι για μια ακόμα χρονιά θα έχουμε επιτυχίες στις πανελλήνιες, καθώς το επίπεδο των μαθητών είναι καλό. Θα εξαρτηθεί και από τα θέματα!!! Το μόνο που χρειάζεται είναι, όπως είπε και ο Αριστοτέλης «επιμέλεια, άσκηση και διδαχή», καλή προετοιμασία, ψυχραιμία, σωστή οργάνωση και διαχείριση του άγχους, υπομονή και επιμονή. Σημαντικός είναι και ο στόχος!! Οι μαθητές θα πρέπει να στοχεύουν σε μια συγκεκριμένη σχολή, κάτι το οποίο προωθεί το φετινό σύστημα, αφού οι μαθητές θα πρέπει να δίνουν τα μαθήματα ανάλογα με την σχολή που στοχεύουν.