Μία μαθήτρια από τα Χανιά έστειλε ανοιχτή επιστολή στην επιτροπή επιλογής θεμάτων των Μαθηματικών προσανατολισμού εκπροσωπώντας κάθε εξεταζόμενο μαθητή που, την περασμένη Παρασκευή, μέσα σε τρεις ώρες αισθάνθηκε ότι εξανεμίστηκε η προσπάθεια δύο ετών – «Αυτό που καταφέρατε, για μία ακόμη χρονιά, είναι να αποδείξετε περίτρανα ότι δεν ενδιαφέρεστε για τον συνεπή μαθητή» – Αύριο Δευτέρα (11/06) , οι υποψήφιοι ΓΕΛ χώρας εξετάζονται σε Ιστορία (Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής)
Μπορεί αύριο να είναι μία άλλη ημέρα, όσον αφορά το θέμα των Πανελληνίων εξετάσεων, αλλά η αλήθεια είναι ότι …παρενέργειες από τα θέματα των Μαθηματικών στους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων έχουν μείνει… Και η αλήθεια είναι ότι ήταν αρκετά δύσκολα. Σε σχέση δεν με πέρυσι, όπως μας δήλωσε ο φροντιστής Ματθαίος Μπουγιούκας «θα έχουμε σημαντικό αριθμό γραπτών που θα βαθμολογηθούν κάτω από τη φάση…» Και στο άκουσμα των θεμάτων αρκετοί ήταν οι μαθητές που λύγισαν… Έκλαψαν. Απογοητεύτηκαν. Είδαν να περνάει από μπροστά τους όλη η σεζόν… Και ένιωσαν ότι την έχασαν. Κι αυτό είναι ότι χειρότερο. Σπάει τον υποψήφιο.
Και φτάνουμε στα άκρα. Αποτέλεσμα; Η ανοιχτή επιστολή που έστειλε υποψήφια μαθήτρια της Γ’ Λυκείου από τη Χανιά προς την Επιτροπή Επιλογής Θεμάτων των Μαθηματικών Προσανατολισμού όπου εκφράζει το πόνο της. Το παράπονό της… Το συναίσθημα που της γεννήθηκε όταν είδε τα θέματα… Και αυτό που της βγήκε είναι ότι «την πάτησαν κάτω. Της έκοψαν τα φτερά»… Είδε ότι μέσα σε τρεις ώρες χάθηκαν τα πάντα… Και πλέον το ζητούμενο είναι η …επιστροφή. Θα γίνει ή όχι;
Ας δούμε τι αναφέρει η επιστολή
«Προς την επιτροπή θεμάτων Μαθηματικών προσανατολισμού.
Είμαι μια μαθήτρια της Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ, η οποία εξεταζόταν χθες στο μάθημα των Μαθηματικών προσανατολισμού. Είμαι μια μαθήτρια που δεν σταμάτησα να διαβάζω όλη τη χρονιά και τα Μαθηματικά ήταν η προτεραιότητα μου. Και σας ρωτώ, με τα θέματα σας τι καταφέρατε; Πιστεύετε ότι εξετάσατε τις γνώσεις μίας μαθήτριας λυκείου -και όποιου άλλου μαθητή- που αγωνίστηκε αυτή τη χρονιά για το στόχο της/του; Αν θεωρείτε πως με τα θέματά σας καταφέρατε να προτάξετε τη γνώση πάνω από καθετί, είστε αβάσιμοι.
Αυτό που καταφέρατε ωστόσο, είναι να πατήσετε κάτω κάθε μαθητή-μαθήτρια. Να του κόψετε τα φτερά. Να τον κάνετε να αισθανθεί πως ο κόπος που κατέβαλε ήταν άχρηστος -μιας και με τα θέματά σας τον εξετάσατε ελάχιστα γι’αυτόν. Αν νομίζετε πως τα θέματά σας ήταν προσιτά από την πλειονότητα των μαθητών των δημόσιων σχολείων, μάλλον δεν περάσατε ποτέ από αυτά τα θρανία ή ίσως λησμονείτε την δυσκολία αυτής της χρονιάς.
Είμαι μια μαθήτρια της Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ. Δεν είμαι υπολογιστική μηχανή ώστε να μπορώ σε τρεις ώρες να σκεφτώ και να λύσω τα άπιαστα θέματά σας (αναφέρομαι στα υποερωτήματα του Θέματος Γ’, Δ’).
Και σας ρωτώ, σε ποια ύλη βασιστήκατε; Οφείλετε ή όχι να στηριχτείτε στα ζητήματα του σχολικού βιβλίου; Αν θεωρείτε πως εξετάσατε τον μέσο διαβασμένο μαθητή, είστε πραγματικά αιθεροβάμονες.
Αυτό που καταφέρατε, για μία ακόμη χρονιά, είναι να αποδείξετε περίτρανα ότι δεν ενδιαφέρεστε για τον συνεπή μαθητή. Μήπως τελικά ψάχνετε για διάνοιες και μαθηματικά ταλέντα; Διότι τότε οι πανελλαδικές εξετάσεις δε θα έπρεπε να είναι το μέσο αναζήτησής σας, αλλά οι μαθηματικές ολυμπιάδες. Ποιός πιστεύετε ότι θα επιλέξει τις μετέπειτα χρονιές να διδαχτεί το μάθημα αυτό;
Κάνετε κάθε μαθητή να στραφεί εναντίον του μαθήματος και μάλιστα να αισθάνεται απέχθεια για οτιδήποτε το θυμίζει.
Επαναπροσδιορίστε λοιπόν τους στόχους σας και προσπαθήστε να θυμηθείτε κάθε φορά που πιάνετε το στυλό σας για να γράψετε τα θέματά σας, πως απευθύνεστε σε μαθητές λυκείου και όχι σε ανθρώπους του πανεπιστημιακού κλάδου. Να θυμηθείτε και να εκτιμήσετε τον προσωπικό μόχθο κάθε μαθητή και να μην τον καταρακώνετε με τα σκληρά θέματα που επιλέγετε. Και τέλος, προς τι αυτή η εντατικοποίηση σπουδών, αφού στη συνέχεια μας περιμένει μία ακόμη θέση στα ταμεία ανεργίας;
Μια υποψήφια».
Για την ιστορία να σημειώοσυμε ότι αύριο Δευτέρα (11/06) , οι υποψήφιοι ΓΕΛ χώρας εξετάζονται σε Ιστορία (Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Θετικών Σπουδών), Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής).