Ενας στους δύο μαθητές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις βρέθηκε κάτω από τη βάση – Κανένας υποψήφιος δεν συγκέντρωσε πάνω από 19.750 μονάδες, ενώ το 2019 τα είχαν καταφέρει 13 υποψήφιοι
Σχεδόν ο ένας στους δύο μαθητές στην κορυφαία, κατά πολλούς, στιγμή της διαδρομής στα θρανία, τις Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βρέθηκε κάτω από τη βάση. Ενας λόγος ήταν η καραντίνα η οποία, ως φαίνεται, επηρέασε τους μαθητές, και δη τους μέτρια προετοιμασμένους.
Παράλληλα, στις κακές επιδόσεις συνέβαλαν και τα δυσκολότερα θέματα σε κάποια μαθήματα, όπως η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Παιδείας, η Βιολογία, η Χημεία, η Φυσική. Για παράδειγμα στα Μαθηματικά της ομάδας Οικονομίας και Πληροφορικής οι χαμηλές επιδόσεις έχουν γίνει ο κανόνας στην ομάδα προσανατολισμού, που επιβεβαιώθηκε και φέτος. Ωστόσο, το πρόβλημα των πολύ μέτριων επιδόσεων κατά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ετήσιο και οφείλει να προβληματίσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς.
• Το 42,43% των υποψηφίων ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών συγκέντρωσε κάτω από 10.000 μονάδες. Το ίδιο συνέβη για το 36,51% των υποψηφίων θετικών σπουδών που διεκδικούσε μία θέση σε πολυτεχνεία και σχολές θετικών επιστημών και για το 35,7% των υποψηφίων για τις σχολές υγείας.
• Η μεγαλύτερη αποτυχία καταγράφεται στους υποψηφίους για τις σχολές επιστημών οικονομίας και πληροφορικής. Εκεί το 49,6% των υποψηφίων συγκέντρωσε μονάδες κάτω από τη βάση του 10 (ή των 10.000 μονάδων).
• Στα ρετιρέ των σχολών κατεγράφησαν επίσης εντυπωσιακά στοιχεία. Για παράδειγμα κανείς υποψήφιος δεν συγκέντρωσε πάνω από 19.750 μονάδες, ενώ το 2019 τα είχαν καταφέρει 13 υποψήφιοι.
• Από 19.000 έως 19.749 μονάδες συγκέντρωσαν 131 υποψήφιοι, ενώ πέρυσι το αντίστοιχο επίτευγμα είχαν καταφέρει 298 υποψήφιοι.
Η φετινή αποτυχία αποδόθηκε και στη δυσκολία των θεμάτων αλλά και στην αλλαγή της φιλοσοφίας των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων που επέλεξαν τα θέματα. Χαρακτηριστικά, θεωρείται ότι υπήρξαν πιο συνδυαστικά θέματα, που αναδείκνυαν την κριτική σκέψη, ενώ για το άριστα απαιτούνταν και γερές βάσεις της ύλης των προηγούμενων τάξεων και όχι μόνο της Γ΄ Λυκείου. Ενδεικτικό παράδειγμα, ήταν το θέμα της έκθεσης που περιλαμβάνεται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας.
Τα στατιστικά για την κλιμάκωση των μονάδων των υποψηφίων επιβεβαιώνουν την πτωτική τάση στις βάσεις εισαγωγής, από τα ρετιρέ μέχρι και τα χαμηλά βαθμολογικά κλιμάκια. Βεβαίως, όπως κάθε χρόνο, αναμένεται να υπάρξουν μεμονωμένες διαφοροποιήσεις στις βάσεις των σχολών, οι οποίες αποδίδονται και στη ζήτηση των υποψηφίων όπως αποτυπώνεται κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.
Συνωστισμός… ισοβαθμούντων
Εντυπωσιακές ισοβαθμίες υποψηφίων κρύβονται στην κλίμακα των βαθμών πρόσβασης από το… 0 έως το 20. Και αυτό διότι έως πέρυσι ο βαθμός στα δύο εκ των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων πολλαπλασιαζόταν με ειδικό συντελεστή βαρύτητας (1,3 και 0,7 αντίστοιχα), καθώς εθεωρείτο ότι ήταν κρίσιμα για τη φοίτηση στις σχολές ανά επιστημονικό πεδίο. Με τον νόμο 4610 του 2019 καταργήθηκαν οι συντελεστές βαρύτητας και τα συνολικά μόρια προκύπτουν από τον μέσο όρο των βαθμών στα τέσσερα μαθήματα πολλαπλασιαζόμενο επί 1.000. Ετσι, ενώ με το προηγούμενο σύστημα υπολογισμού των τελικών μορίων μπορούσαν να προκύψουν αριθμοί που λήγουν από το 00 έως και το 99, με τον νέο τρόπο υπολογισμού τα συνολικά μόρια θα είναι αριθμοί που τα δύο τελευταία τους ψηφία είναι μόνο 00, 25, 50, 75.
Ενδεικτικά, σύμφωνα με τον μαθηματικό αναλυτή κ. Στράτο Στρατηγάκη, κατά μέσον όριο στις ίδιες μονάδες μπορεί να ισοβαθμήσουν έως και 50 υποψήφιοι. Η απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως έλυσε το πρόβλημα των ισοβαθμιών, βασιζόμενη στα μαθήματα βαρύτητας του προηγούμενου συστήματος. Συγκεκριμένα, ορίστηκαν τα μαθήματα με σειρά βαρύτητας – προτεραιότητας. Σε περίπτωση ισοβαθμίας υποψηφίων, τότε θα προηγηθεί εκείνος που έχει υψηλότερο βαθμό στο πρώτο μάθημα (Αρχαία, Μαθηματικά, Βιολογία, Μαθηματικά ανά πεδίο). Σε περίπτωση που βρεθούν πολλοί υποψήφιοι με τον ίδιο βαθμό στο πρώτο μάθημα, τότε για την επιλογή θα μετρήσει ο βαθμός των υποψηφίων στο δεύτερο μάθημα (Ιστορία, Φυσική, Χημεία, Οικονομία ανά πεδίο). Αν έχουν απομείνει ακόμη ισοβαθμούντες, τότε θα προηγηθούν εκείνοι με το μεγαλύτερο άθροισμα στο τρίτο και το τέταρτο μάθημα.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα kathimerini.gr
Διαβάστε εδώ όλες τις τελευταίες ειδήσεις μέσα από τις σελίδες του naxospress.gr
Δείτε εδώ όλες τις ειδήσεις μέσα από την πλατφόρμα του google news…