Ουπς… Δύσκολα τα μαθηματικά… Και τα Αρχαία επίσης δεν ήταν και τα πιο εύκολα… Οπότε; Αναμένουμε πτώση στις βάσεις
Τα Mαθηματικά φαίνεται πως θα πιέσουν πτωτικά τη γενική εικόνα των βαθμολογιών των υποψηφίων για τα πολυτεχνεία και τις σχολές θετικών επιστημών. Και αυτό διότι τα χθεσινά θέματα στο μάθημα κρίθηκαν δυσκολότερα σε σχέση με πέρυσι. Αντίθετα, ο βαθμός δυσκολίας των Αρχαίων ήταν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.
Ειδικότερα, στα Μαθηματικά Προσανατολισμού εξετάστηκαν οι υποψήφιοι από τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και Οικονομίας-Πληροφορικής. Εστιάζοντας στη μεγαλύτερη ομάδα τελειόφοιτων και απόφοιτων που εξετάζεται με το νέο σύστημα, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) ανέφερε ότι με τα θέματα «καλύπτεται σχεδόν το σύνολο της ύλης. Αρκετά ερωτήματα έχουν αναφορά το σχολικό βιβλίο. Η διατύπωση των θεμάτων διευκόλυνε τους μαθητές στην επεξεργασία. Η διάρθρωσή τους και η ορθή κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία θα οδηγήσει πιθανότατα σε ομαλή κατανομή της βαθμολογίας όπως πρέπει φυσιολογικά να συμβαίνει». Για τα ίδια θέματα, η ομάδα των μαθηματικών του φροντιστηρίου «Μεθοδικό» σχολίασε στην «Καθημερινή» ότι «το θέμα της θεωρίας ήταν βατό. Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει βασικές μεθοδολογίες που έχουν διδαχθεί οι μαθητές και το τρίτο θέμα είναι άσκηση στην οποία οι μαθητές μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια αν έχουν εξασκηθεί στη διδακτέα ύλη. Το τέταρτο θέμα είναι απαιτητικό για καλά προετοιμασμένους υποψηφίους γιατί απαιτεί άριστη γνώση όλων των προτάσεων και των θεωρημάτων, ενώ υπάρχουν σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής».
Για τα θέματα που ετέθησαν στους υποψηφίους του παλαιού συστήματος, η ΕΜΕ ανέφερε ότι «η διάρθρωση των θεμάτων και η ορθή κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία θα οδηγήσει πιθανότατα σε ομαλή κατανομή της βαθμολογίας όπως πρέπει φυσιολογικά να συμβαίνει». Τα θέματα των Αρχαίων για τους υποψηφίους του νέου συστήματος, χαρακτηρίστηκαν από τους φιλολόγους του φροντιστηρίου «Μεθοδικό» «σαφή ως προς τη διατύπωση και μέτριας δυσκολίας με ουσιαστικές ερωτήσεις. Το διδαγμένο κείμενο προέρχεται από τη “Πολιτεία” του Πλάτωνα. Το αδίδακτο κείμενο προέρχεται από τον Ξενοφώντα, “Πόροι ή περί προσόδων”».
Από την πλευρά της, η φιλόλογος κ. Βασιλική Καρτάλη δήλωσε στην «Κ» ότι «τα θέματα του γνωστού από την “Πολιτεία” του Πλάτωνα προέρχονται από την καινούργια ύλη της Γ΄ Λυκείου και, εξ αυτού, ήταν αναμενόμενα. Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις είναι κατανοητές και απαντώνται από έναν ικανοποιητικά διαβασμένο μαθητή. Το ίδιο ισχύει και για τις ερωτήσεις εισαγωγής. Το παράλληλο κείμενο προσφέρεται για σύγκριση και ανάδειξη των ομοιοτήτων με το προς εξέταση κείμενο. Οι λεξιλογικές ασκήσεις χωρίς να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, προϋποθέτουν εμβάθυνση στην ετυμολογία αλλά και στην ερμηνεία των λέξεων. Το άγνωστο κείμενο από τον Ξενοφώντα είναι βατό, χωρίς ιδιαίτερες μεταφραστικές δυσκολίες και με εύκολα ανιχνεύσιμη την ερώτηση κατανόησης. Η γραμματική κινείται στον νέο τύπο ασκήσεων και οι μαθητές που έχουν διαβάσει και έχουν αφομοιώσει τα γραμματικά φαινόμενα, την αντιμετωπίζουν επαρκώς. Αναμένεται απλώς η διευκρίνιση αν στο θέμα Γ3β απαιτούνται διπλοί τύποι. Το συντακτικό είναι απλό, αφορά βασική γνώση σε συντακτικές δομές και εμπέδωση της θεωρίας».
Τέλος, σε εξεταστικό κέντρο υποψήφιος παραπονέθηκε για πονοκέφαλο. Κατά τη θερμομέτρηση διαπιστώθηκε ότι είχε δέκατα και ακολουθήθηκαν οι οδηγίες του υπουργείου Υγείας, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού.