Πανελλαδικές 2019 και τα δάκρυα συνεχίζονται .. .Αυξημένης δυσκολίας χαρακτηρίζονται τα φετινά θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και τη Χημεία, ενώ βατά ήταν τα θέματα στα Λατινικά – Στη Χημεία, οι γνωρίζοντας μιλάνε για τα δυσκολότερα θέματα της 10ετιας και από την Ενωση Φυσικών ζητούν από τους διορθωτές επιείκεια
Εάν κάποιοι θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό κάνουν Πολιτική, καλό θα είναι να το ξανασκεφτούν. Παίζουν με την ζωή των μαθητών. Με ψυχές παιδιών. Και είναι ντροπή… Αναφερόμαστε στις Πανελλαδικές εξετάσεις και σήμερα οι απόφοιτοι των Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν σε μαθήματα προσανατολισμού… Τα μαθήματα ήταν τα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), η Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής). Τα Λατινικά όπως αναφέρουν οι φροντιστές δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα και τα 20αρια μάλλον είναι δεδομένα για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Στα … Οικονομικά, τα θέματα χαρακτηρίζονται απαιτητικά και κάλυπταν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης.
Όσο για την Χημεία, είχαμε άμεση ανακοίνωση από την ΟΕΦΕ που μιλάει για τα πιο δύσκολα θέματα της τελευταίας δεκαετίας. «Ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας. Τα θέματα είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας. Οι μαθητές για να ανταποκριθούν πρέπει να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου».
Επιείκεια στη βαθμολόγηση
Όπως αναφέρει λοιπόν η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος, τα θέματα ήταν σαφώς διατυπωμένα και απαιτούσαν καλή γνώση της θεωρίας αλλά και της μεθοδολογίας των ασκήσεων. Αναλυτικά η ανακοίνωση.. «Τα σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν από τα θέματα Φυσικής του εισαγωγικού διαγωνισμού για τα ΑΕΙ (ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ) καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών, των οποίων την προσπάθεια και την αγωνία σεβόμαστε υπεράνω οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου, για αδυναμία ανταπόκρισης εντός του διαθέσιμου τριώρου, εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους.
Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις «φυσικοφάνειας», μιας και σήμερα, για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής.
Προβάλλει δε αναγκαιότερη από ποτέ η συζήτηση για το τι και το πως των εισαγωγικών διαγωνισμών. Αλλά, για να γίνει συζήτηση, πρέπει να υπάρχουν και ώτα ακουόντων, που να καταλαβαίνουν κιόλας…
Υ.Γ.1 Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;
Υ.Γ.2 Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί”
Η επόμενη ημέρα
Υπενθυμίζεται, ότι απομένει μία ημέρα για την ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων των μαθημάτων γενικής παιδείας και προσανατολισμού, η Τρίτη 18 Ιουνίου, κατά την οποία οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα εξεταστούν στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών). Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, από τις 21 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου.
Όσον αφορά στα ΕΠΑΛ, οι πανελλαδικές συνεχίζονται το Σάββατο 15 Ιουνίου, με την εξέταση στα μαθήματα: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Τεχνολογία Δικτύων και Επικοινωνιών, Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης.