Η Ιουλιανή Καλαβρού έγραψε ιστορία, έγινε η 1η μαθήτρια του ΕΠΑΛ Νάξου, που πέρασε το όριο των 19.000 μορίων και είναι η 1η μαθήτρια της Νάξου σ’ αυτό το επίπεδο – Το πλεονέκτημα της επιλογής του ΕΠΑΛ, το μειονέκτημα των μαθητών από την Ορεινή Νάξο και η επιλογή σχολής που θα κριθεί στο …νήμα
“Οι καθηγητές του ΕΠΑΛ Νάξου που αγκαλιάζουν τους μαθητές , η στήριξη της οικογένειας μου από τη πρώτη στιγμή και φυσικά το συστηματικό διάβασμα, ήταν οι παράγοντες που βοήθησαν στην επιτυχία. Μηχανογραφικό δεν έχω κάνει ακόμη, αλλά είμαι σίγουρη ότι θα επιλέξω την Φαρμακευτική”… Ποιος τα λέει αυτά; Η Ιουλιανή Καλαβρού… Απόφοιτος του Επαγγελματικού Λυκείου Νάξου (έδρα το Φιλώτι) που γράφει ιστορία κι αυτό γιατί είναι η πρώτη μαθήτρια που περνάει τον ψυχολογικό πήχη των 19.000 μορίων (σ.σ. 19. 205 για την ακρίβεια με δύο 20αρια στα μαθήματα ειδικότητας) στην ιστορία του σχολείου… Παράλληλα, με την συγκεκριμένη επίδοση είναι η 1η μαθήτρια σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της Νάξου…
Του Νεκτάριου Καλαβρού
Δεν είναι και λίγο ε; Εάν είμαστε στην Αμερική, θα ανοίγαμε σαμπάνιες. Εδώ; Κοιτάζουμε με επιφύλαξη την επιτυχία, ίσως γιατί έχουμε μάθει στις θεωρίες συνομωσίες ως λαός και δύσκολα χαιρόμαστε με τις επιτυχίες των άλλων. Όχι όμως και η 18χρονη Ιουλιανή, που απολαμβάνει τις στιγμές, ετοιμάζει το μηχανογραφικό της (σ.σ. έχει έως τις 15 Ιουλίου να καταθέσει τις οριστικές της επιλογές) και βέβαια το επόμενο βήμα που δεν είναι άλλο από τη ..,Φοιτητική ζωή.
Γόνος πολύτεκνης οικογένειας, έκανε την επιλογή της να αφήσει το Γενικό Λύκειο Τραγαίας για το Επαγγελματικό Λύκειο και αποδείχτηκε σωστή επιλογή, αφού της άνοιξε την πόρτα για Ακαδημαϊκή καριέρα… Πριν όμως, πέρασε από μίνι συνέντευξη, καθισμένη στην καρέκλα του φαρμακοποιού, αφού άλλωστε αυτό είναι και το όραμά της: να σπουδάσει φαρμακευτική. Και μέσα από την κουβέντα, ανέδειξε το σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά της Ορεινής Νάξου σε σχέση με αυτά της Πεδινής όσον αφορά τα Φροντιστήρια και τον χρόνο που έχουν στη διάθεσή του μέσα από συνεχόμενες μετακινήσεις, κυρίως με λεωφορεία.
Πόσα μόρια συγκέντρωσες συνολικά και τι βαθμούς έγραψες στο κάθε μάθημα; «Συγκέντρωσα 19.205 μόρια στο τομέα Υγείας. Κι αυτό …. μεταφράζετε σε: Μαθηματικά 19.1, Έκθεση 15.6, Υγιεινή (ειδικότητα) 20 και Ανατομία (ειδικότητα ) 20»
Ποια είναι η πρώτη σου επιλογή και εάν οι γονείς σου σε επηρέασαν σ’ αυτή την απόφαση; «Τώρα που μιλάμε δεν έχω κάνει ακόμα το μηχανογραφικό. Στο μυαλό μου μέχρι και πριν λίγες μέρες είχα κυρίως τις σχολές του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής, κι αυτό γιατί οι θέσεις για τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια είναι πολύ λίγες. Τώρα, μετά τα αποτελέσματα και με πυξίδα τις περσινές βάσεις, βλέπω ότι μπορώ να πάω ακόμα και στην Ιατρική (σ.σ. γελάει πονηρά καθότι αποκαλύπτεται η τρελή σκέψη που έχει στο βάθος του μυαλού της). Εγώ βέβαια θα επιλέξω την Φαρμακευτική. Ο λόγος; Μπορεί να βρίσκω την Ιατρική πολύ ενδιαφέρουσα σαν επιστήμη, αλλά το επάγγελμα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό και για να το υπηρετήσει κάποιος σωστά και με υπευθυνότητα, θα πρέπει να του αρέσει πραγματικά. Όσον αφορά τους γονείς μου, από τη πρώτη στιγμή στήριξαν και στηρίζουν την κάθε μου επιλογή».
Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας μαθητής που κατοικεί στην ορεινή Νάξο; «Tα παιδιά ειδικά της 3ης Λυκείου που ζουν στα ορεινά χωριά, έχουν αρκετά φορτωμένο πρόγραμμα σε καθημερινή βάση… Κι αυτό γιατί εκτός από το διάβασμα έχουν και τις μετακινήσεις συνήθως με το λεωφορείο, καθώς τα φροντιστήρια είναι στη Χώρα. Οι πιο πολλοί μαθητές, κυρίως του Γενικού Λυκείου, γυρνούν σπίτι τους αργά το βράδυ και τότε πρέπει να βρουν το κουράγιο να ξεκινήσουν διάβασμα. Όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ξοδεύουν όχι μόνο χρόνο αλλά και χρήματα (σ.σ. μέσα από τον οικογενειακό ταμείο και προϋπολογισμό) για την μεταφορά και την σίτιση τους. Γενικά πιστεύω ότι περνούν μεγαλύτερη ταλαιπωρία σε σύγκριση με τους μαθητές της Χώρας, οι οποίοι ανά πάσα στιγμή έχουν την δυνατότητα να επισκεφθούν το σπίτι τους και να έχουν μερικά λεπτά χαλάρωσης. Θεωρώ ότι αυτές οι συνθήκες , αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στην ήδη δύσκολη προσπάθεια των παιδιών της ορεινής Νάξου».
Που πιστεύεις ότι οφείλεται αυτή η σημαντική επιτυχία; «Εκτός του συστηματικού διαβάσματος που είναι δεδομένο ότι γινόταν για αρκετά μεγάλο διάστημα, σημαντικό ρολό έπαιξε και η στήριξη της οικογένειας, όπως σας είπα που ουδέποτε μου δημιουργήσε πίεση ή, άγχος όσον αφορά τις επιλογές μου. Επίσης, με βοήθησαν πάρα πολύ και οι καθηγήτριες στο σχολείο, οι οποίες πραγματικά αγκαλιάζουν την προσπάθεια όλων των παιδιών αλλά φυσικά και οι καθηγητές του φροντιστηρίου. Όλοι τους ήταν πάντα πολύ υποστηρικτικοί και αυτό το εκτιμώ και τους «ευχαριστώ» πραγματικά πολύ».
Εσύ επέλεξες το ΕΠΑΛ, γιατί κάποιος άλλος να κάνει το ίδιο; «Ξέρω πως τα Επαγγελματικά Λύκεια είναι «παρεξηγημένα» σχολεία, όμως, προσφέρουν στους μαθητές πολλές δυνατότητες που ίσως να μην το γνωρίζουν πριν περάσουν την πόρτα τους. Πλέον μπορούν να εισαχθούν και σε Πανεπιστήμια, αν και το ποσοστό των θέσεων (σ.σ. έξτρα 5% από τις θέσεις που ανακοινώνονται) σε αυτά είναι μικρό. Σημαντικό πλεονέκτημα – στο συγκεκριμένο ΕΠΑΛ τουλάχιστον – είναι η συστηματική δουλειά των καθηγητών, καθώς και τα ολιγομελή τμήματα ειδικότητας, που βοηθούν στην καλύτερη διεξαγωγή του μαθήματος. Είναι λες και κάνεις φροντιστήριο σε καθημερινή βάση και για αυτό άλλωστε τα περισσότερα παιδιά που δώσαμε Πανελλήνιες στηριχτήκαμε αποκλειστικά και μόνο στους καθηγητές του σχολείου, όσον αφορά τα μαθήματα της ειδικότητας που έχουν και το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας. Aκόμη, τελειώνοντας το ΕΠΑΛ, είτε επιλέξεις να δώσεις εξετάσεις σε Πανελλαδικό επίπεδο, είτε όχι, εκτός από το απολυτήριο Λυκείου, έχεις κι ένα επιπλέον πτυχίο στην αντίστοιχη ειδικότητα που έχεις επιλέξει ως μαθητής. Αρα διπλό το καλό της παρουσίας στο Επαγγελματικό Λύκειο…»