Ακόμα μια Νομική Σχολή στην Ελλάδα, την τέταρτη μετά της Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Κμοτηνής εξετάζει ο υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου – Ποιες πόλεις διεκδικούν τη νέα σχολή – Τι γίνεται με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Καλώς τον Βουλευτή Καλοχαιρέτα… Γιατί μπορεί όλοι να λέμε για τον Μαυρογιαλούρο, τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλά αυτός δεν υποσχέθηκε τίποτα… Αντίθετα έφυγε Όμως, η έκφραση «ετελείωσε» και το κομμένο τηλεφωνικό καλώδιο για επικοινωνία με υπουργούς ανήκε στον βουλευτή Καλοχαιρέτα της «Στουρνάρα 299»… Και ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μοιάζει να έχει ζηλέψει τη τύχη του. Πως αλλιώς να εξηγήσει κανείς το γεγονός ότι σε μία χώρα όπου από τον 19ο αιώνα όλοι μιλούν για το φαινόμενο του «δικηγορικού πληθωρισμού» να έρχεται από τη Πάτρα και να τάζει τη δημιουργία 4ης Νομικής Σχολής… Κίνηση που δείχνει ότι βαδίζει στα… μικροπολιτικά βήματα των προκατόχων του επί ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. που ίδρυσαν, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, σχολές και τμήματα σε κάθε πόλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», για τη νέα σχολή υποψηφιότητα έχουν θέσει τα Πανεπιστήμια Πατρών και Κρήτης. Ωστόσο, η δημοσιοποίηση των προθέσεων του Κ. Γαβρόγλου δεν αποκλείεται να φέρει νέες υποψηφιότητες. Άλλωστε, οι κινήσεις του υπουργού χαρακτηρίζονται από μικροπολιτική στόχευση. Ενδεικτικά, χθες ο κ. Γαβρόγλου από το βήμα Αναπτυξιακού Συνεδρίου για τη Δυτική Ελλάδα στην Πάτρα, δήλωσε θετικός στις προτάσεις του Παν. Πατρών και του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας να δημιουργηθούν στον νομό Αιτωλοακαρνανίας σχολή Γεωπονικών και Θαλάσσιων Επιστημών και στον Πύργο Ηλείας σχολή Πολιτιστικής Διαχείρισης. Οι σχολές θα έχουν βάση υπάρχοντα τμήματα.
Την ίδια στιγμή, πάντως, με ευθύνη Γαβρόγλου το υπό ίδρυση Παν. Δυτικής Αττικής κινδυνεύει να εκτρέψει το ετήσιο χρονοδιάγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ετησίως οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ ενημερώνονται έως τα τέλη Φεβρουαρίου για τα τμήματα που θα μπορούν να διεκδικήσουν εάν δηλώσουν να εξεταστούν σε συγκεκριμένα μαθήματα. Φέτος, στο μηχανογραφικό δελτίο θα υπάρχουν τα τμήματα του νέου ΑΕΙ Δυτικής Αττικής, από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιώς. Ωστόσο, οι αντιδράσεις κατά του νέου ΑΕΙ και τα φίλτρα που απαιτούνται –ενδεικτικά, ο έλεγχος από το ΓΛΚ– καθυστερούν την κατάθεση του ν/σ στη Βουλή, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκδοθούν οι εγκύκλιοι που δίνουν ετησίως το εναρκτήριο λάκτισμα της διαδικασίας των Πανελλαδικών.
Παρεμβάσεις για ΤΕΙ και Λύκειο
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό βήμα είναι το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που δεν είναι ενοποίηση των δύο ΤΕΙ, αλλά σε αυτό θα υπάρχουν και νέα προγράμματα σπουδών και τμήματα», είπε ακόμη ο υπουργός στην παρέμβασή του. Πρόσθεσε ότι «είναι σημαντικό βήμα αυτό που κάνουμε στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στο ΤΕΙ Ηπείρου, αυτό που κάνουμε στη Θεσσαλία και αυτό που αυτή την εβδομάδα θα αρχίσουμε να κάνουμε στην Πάτρα και στη Δυτική Ελλάδα». «Στις πλάτες των ΤΕΙ έχει παιχτεί ένα από το πιο άγρια πολιτικά παιχνίδια των τελευταίων δεκαετιών», επισήμανε ο υπουργός.
Προσέθεσε ότι «πολλά ΤΕΙ και τμήματα που -ενώ τα αγνόησε η πολιτεία- κατάφεραν και έγιναν ντε φάκτο πανεπιστημιακά τμήματα. Εμείς λέμε τα τιμήματα αυτού του επιπέδου να βρουν τρόπους συνεργειών με τα πανεπιστημιακά τμήματα. Αυτό μπορεί να είναι η ενσωμάτωσή τους με πανεπιστημιακά τμήματα, όπως για παράδειγμα να ενταχθεί το τμήμα του ΤΕΙ Νοσηλευτικής στην Ιατρική Σχολή, ή να βρούμε άλλους τρόπους συνεργασίας.
« Και αφού πάνε με διαδικασίες κρίσης στο πανεπιστήμιο, να μπορέσουμε να δούμε τι θα κάνουμε στα υπόλοιπα. Κανείς δεν είναι στη λογική να τα κλείσουμε ή να τα αναθεματίσουμε. Αρχίζουμε συζητήσεις και, όταν τα πράγματα ωριμάσουν, φτιάχνουμε ομάδα εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια που προτείνει λύσεις. Τις προτάσεις αυτές τις παίρνει το υπουργείο και κρίνει τι δυνατότητες υλοποίησης υπάρχουν, άμεσες και για το μέλλον».
Για την Γ’ Λυκείου ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι «βάζουμε λιγότερα μαθήματα και περισσότερες ώρες για να εμβαθύνουν οι μαθητές και για να μπορούν και οι εκπαιδευτικοί να ανοίγουν «παρενθέσεις» γνώσης και επικοινωνίας με τους μαθητές. Αυτό, μαζί με τις 2ετείς δομές μέσα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ -στις οποίες θα φοιτούν κατά προτεραιότητα οι μαθητές των ΕΠΑΛ- θα αποτελέσει ένα σύστημα που θα αποδραματοποιήσει τις εξετάσεις».