Οι πρώτοι change makers στην Ελλάδα είναι γεγονός … Και έχουν δημιουργηθεί στο Δημοτικό Σχολείο της Βίβλου, στη Νάξο (δείτε φωτό)
Η μεγάλη κινητικότητα του σχολείου της Βίβλου με τον κ. Χρήστο Σκάρκο στο τιμόνι, οδήγησε τον Οκτώβριο του 2018 στη συμμετοχή του σχολείου στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ «Περιβαλλοντικές ιστορίες για τη βιώσιμη ανάπτυξη – EnvStories». Το πρόγραμμα αυτό έχει ως σκοπό τη δημιουργία διαδραστικών περιβαλλοντικών ιστοριών σε περιβάλλον πλατφόρμας, από μαθητές για μαθητές.
Το σχολείο της Βίβλου, εκτός από την σημαντική του προσφοράς στο EnvStories, συμμετείχε δυναμικά στο πενθήμερο (11/11/2019-15/11/2019) εκπαιδευτικό σχολείο «Αειφόρος ανάπτυξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσω της δημιουργίας διαδραστικών ψηφιακών ιστοριών». Το εκπαιδευτικό σχολείο διοργανώθηκε στην Αθήνα από την Καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δρ. Δρ. MSc Νίκη Ευελπίδου, η οποία είναι η επιστημονική υπεύθυνη του EnvStories. Στο εκπαιδευτικό σχολείο συμμετείχαν εκπαιδευτές του ΕΚΠΑ, 10 δάσκαλοι συνοδοί και 30 μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού από τα σχολεία της Βίβλου Νάξου, της Ιταλίας, της Κύπρου, της Ισπανίας και της Τουρκίας.
Το σχολείο Βίβλου εκπροσώπησαν ο κ. Σκάρκος και η κα Μαρία Τσιριγωτάκη μαζί με τους έξι μαθητές του σχολείου, Ευδοκία Μανδηλαρά, Φραγκίσκα Μαράκη, Μαρία-Ιωάννα Σκάρκου, Νίκο Μαργαρίτη (6η δημοτικού), Νίκο Μαργαρίτη (5η δημοτικού) και Σαμάντα Άρα. Οι έξι μαθητές, υποδειγματικοί για το ήθος και την διάθεση για μάθηση, ήρθαν σε επαφή με τις πέντε περιβαλλοντικές θεματικές που πραγματεύεται το έργο:
1. Υγειονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην κοινωνία
2. Φυσικό Περιβάλλον
3. Γεωφυσικοί κίνδυνοι
4. Εξάντληση φυσικών πόρων
5. Διαχείριση και ανακύκλωση αποβλήτων
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος, η ομάδα του σχολείου της Βίβλου επισκέφτηκε χώρους περιβαλλοντικής σημασίας. Στους χώρους αυτούς έγιναν ξεναγήσεις, δραστηριότητες αειφόρου εκπαίδευσης καθώς και δημιουργικά παιχνίδια. Οι έξι μαθητές μέσα από «learning by doing» απέκτησαν καλύτερη αντίληψη για το περιβάλλον, τις επιπτώσεις σε αυτό και την αειφορία.
Οι μαθητές, αφού απέκτησαν εμπειρία για την αειφόρο ανάπτυξη, μπορούσαν πλέον να εκφράσουν τις γνώσεις και τις ιδέες τους μέσα από τη δημιουργία διαδραστικών περιβαλλοντικών ιστοριών στην πλατφόρμα του EnvStories υπό τη καθοδήγηση των μελών της εταιρίας Omega Technology. Έτσι οι Ναξιώτες μαθητές δημιούργησαν την πρώτη περιβαλλοντική ψηφιακή ιστορία που θα χρησιμοποιηθεί για την περιβαλλοντική εκπαίδευση άλλων σχολείων σε όλη την Ευρώπη! Είχαν, παράλληλα, την ευκαιρία να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν ιδέες με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.
Δημιουργώντας την πρώτη ιστορία, οι 6 μικροί περιβαλλοντικοί συγγραφείς, αποτελούν τους πρώτους change makers, δηλαδή, αυτούς που θα έχουν τη δυνατότητα και χρέος να μεταλαμπαδεύσουν την περιβαλλοντική και αειφόρο συνείδηση στην οικογένειά τους αλλά και στους συμπολίτες τους ως μελλοντικά μέλη της κοινωνίας μας.
Η συμμετοχή του σχολείου της Βίβλου στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα, οφείλεται στον Διευθυντή του κ. Χρήστο Σκάρκο, ο οποίος μέσα από τη πολυετή του δραστηριότητα στον χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχει εστιάσει την προσοχή και την ενέργειά του σε νέες δημιουργικές μεθόδους. Αρκεί Ένας Δάσκαλος με όραμα, αγάπη, μεράκι, φιλότιμο, ανιδιοτέλεια, πάθος και ενέργεια για να κερδίσει την εμπιστοσύνη μαθητών, γονιών αλλά και πολιτείας.