Με την σχολική χρονιά να έχει διανύσει τον πρώτο της μήνα, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων με ανοιχτή τους επιστολή μιλάνε για την ανάγκη συνέχισης του αγώνα, με βασικό σύνθημα «όλοι μαζί» ώστε να βρεθεί πραγματική λύση και κυρίως μόνιμη στο θέμα της εκπαίδευσης
Η εκπαιδευτική σεζόν κυλάει ήρεμα μετά τα πρώτα προβλήματα που δημιουργήθηκαν… Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι λύθηκαν. Η Νάξος και οι Μικρές Κυκλάδες (αλλά και η Αμοργός) σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι από τις τυχερές περιοχές καθότι οι ελλείψεις είναι ελάχιστες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός. Και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων απευθύνει ανοιχτή επιστολή (με τις υπογραφές της προέδρου κας Φάρκωνα και γραμματέα κας Καραμανλή) προς τη Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου όπου παρουσιάζει τα αιτήματά της και τονίζει ότι «θα συνεχίσουμε όλοι μαζί τον αγώνα»…
Με θέμα «Αναγκαιότητα μονιμοποίησης αναπληρωτών» παραθέτουμε την επιστολή
«Αγαπητές συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η σχολική χρονιά που ξεκίνησε στις 11 Σεπτεμβρίου, βρίσκει το χώρο της εκπαίδευσης για ακόμη μια χρονιά, σε βαθύτατη κρίση χωρίς μόνιμους διορισμούς- εκπαιδευτικούς στα σχολεία μας, παρά τις δηλώσεις του κ. Γαβρόγλου περί “επιστροφής στην κανονικότητα” . Είναι απορίας άξιο για ποιου είδους κανονικότητα μιλάμε και που ακριβώς αυτή υφίσταται, όταν η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην εκπαίδευση κάθε άλλο παρά κανονική και φυσιολογική δεν μπορεί να χαρακτηριστεί! Δεν επανέρχεται η “κανονικότητα” στην εκπαίδευση, εάν δεν έχουμε μόνιμους διορισμένους εκπαιδευτικούς στα σχολεία μας.
Η σχολική χρονιά που ξεκίνησε, βρίσκει το χώρο της εκπαίδευσης σε βαθύτατη κρίση. Μισθοί και συντάξεις που μειώνονται, οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών συνεχίζουν να είναι μηδενικοί, οι μεταθέσεις ελάχιστες και η αναπλήρωση να αποτελεί τον διαρκώς αυξανόμενο τρόπο εργασίας στην εκπαίδευση σε συνθήκες ολοένα χειρότερες. Δεν επανέρχεται η “κανονικότητα” στην εκπαίδευση με αυτούς τους ρυθμούς. Παρά τις στοχευμένες προσλήψεις του πρώτου κύματος των αναπληρωτών, όλες οι κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας πριν και μετά το άνοιγμα των σχολείων έγιναν με στόχο τη θεσμική θωράκιση των περικοπών της περσινής χρονιάς σε εκπαιδευτικό έργο και εκπαιδευτικούς.
Για ποια “κανονικότητα” θα μιλήσουμε εάν δεν έχουμε μόνιμους διορισμούς, εκπαιδευτικούς στις αίθουσες διδασκαλίας;
Η εκπαίδευση με άστεγους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς είναι διασυρμός και δεν προσφέρεται για καμία αξιολόγηση.
Κι έτσι τα 24.000 κενά κατά το Υπουργείο, που είναι πολύ περισσότερα σύμφωνα με τις πρακτικές ανάγκες, θα καλυφθούν από αναπληρωτές που μόνο ένα μέρος τους έχει προσληφθεί.
Για μία ακόμα χρονιά, το καθεστώς της αγωνίας, της περιπλάνησης και της αβεβαιότητας για χιλιάδες συναδέλφους συνεχίστηκε. Η Σαντορίνη δεν είναι περίπτωση, είναι η αόρατη “κανονικότητα” των πολιτικών χρέους και δέους. Η εικόνα των άστεγων συναδέλφων μας, μια εικόνα που θίγει την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού και αναδεικνύει το άγχος της ελαστικής εργασίας. Πεποίθηση μας είναι ότι από αυτή την εικόνα που κουβαλάει όλη η εκπαίδευση μπορούμε να απαλλαγούμε μόνο με ένα μεγάλο ενωτικό κίνημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά. Καλούμε λοιπόν όλους τους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, να δώσουμε μια συνεχή μάχη ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ. Όχι διαχωρισμό στην εκπαίδευση: Μόνιμοι, αναπληρωτές, αδιόριστοι, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
• Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών. Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών και όλων των ειδικοτήτων. Λέμε ΟΧΙ στα ελαστικά συστήματα πρόσληψης. Μόνιμοι διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης πτυχίου.
• Να καταργηθούν οι αντιεκπαιδευτικές ΥΑ και διάταξης του κ. Φίλη και όλες οι μνημονιακές περικοπές στη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
• Μείωση των μαθητών ανά τμήμα.
• Όχι στη συρρίκνωση του ολοήμερου. Ένας επιπλέον δάσκαλος για κάθε δύο τμήματα στο ολοήμερο και όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων σε αυτό. Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων.
• Όχι στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής. Παράλληλη στήριξη με έναν εκπαιδευτικό για κάθε παιδί που την έχει ανάγκη. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Όλα τα παιδιά 4-6 ετών στο Δημόσιο νηπιαγωγείο. Όχι στη μετάλλαξη και υποβάθμιση του ολοήμερου νηπιαγωγείου. Αυτός είναι ο στόχος τελικά.
• Διεκδικούμε τη δημοσιοποίηση όλων των κενών νηπιαγωγών και δασκάλων (Γενικής Αγωγής, Ειδικής Αγωγής και Παράλληλης Στήριξης) στις προσλήψεις και στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.
• Προσπάθεια κάλυψης όλων των κενών ειδικοτήτων με τις απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών αντίστοιχης ειδικότητας.
• Ανάρτηση της μοριοδότησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών συναδέλφων στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της περιφέρειά μας. Στα κοινωνικά κριτήρια τοποθέτησης να συμπεριληφθεί και η παράμετρος της εντοπιότητας.
• Διεκδικούμε μοριοδότηση των κοινωνικών κριτηρίων των αναπληρωτών κατά τη διαδικασία της τοποθέτησης τους στις Διευθύνσεις, ώστε να μην καταστρατηγείται η σειρά τους από τους πίνακες αναπληρωτών που είναι καταρτισμένοι από τον ΑΣΕΠ.
• Πλήρη εργασιακά δικαιώματα αδειών, ασφάλισης, υγείας στους αναπληρωτές, ίδια με εκείνα των μόνιμων συναδέλφων.
• Άδειες λοχείας και ανατροφής σε όλες τις αναπληρώτριες συναδέλφους.
• Πλήρη και ισότιμη συμμετοχή των αναπληρωτών στις διαδικασίες του συλλόγου διδασκόντων και στη σχολική καθημερινότητα.
• Κάλυψη μέρους στέγασης σε όλους τους αναπληρωτές που υπηρετούν μακριά από τον τόπο τους, ειδικά σε περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας.