Αλλαγή στάσης από τους μαθητές του Γενικού Λυκείου Νάξου χθες το απόγευμα και με νέα Επιτροπή Κατάληψης σήμερα συνεχίζεται η κατάληψη και οι γονείς αλλά και οι μαθητές δεν ξέρουν τι να κάνουν
Μία χαρά δεν τα είπαμε χθες… Ξέρετε ότι η κατάληψη στο Γενικό Λύκειο Νάξου τελείωσε… Αμ δε. Όπως οι καθηγητές, όπως οι γονείς, όπως και οι μαθητές (!!!) έτσι κι εμείς πιαστήκαμε αδιάβαστοι. Ο λόγος; Μα πολύ απλά η κατάληψη δεν σταμάτησε. Συνεχίζεται κανονικά. Όπως είχαμε αναφέρει και χθες, οι μαθητές του Γενικού Λυκείου και η Επιτροπή κατάληψης μετά τη συνάντηση που είχαν την Δευτέρα με τους καθηγητές και τους εκπροσώπους γονέων πήραν την απόφαση να σταματήσουν καθότι τα αιτήματά τους έγιναν αποδεχτά και δη αυτά που είχαν σχέση με τις διακρίσεις καθηγητών προς μαθητές αλλά και για απουσίες καθηγητών σε βασικά μαθήματα ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων…
Και το πιο εντυπωσιακό είναι ότι σήμερα ενώ είναι αργία ελέω της εορτής των Τριών Ιεραρχών, τα μέλη της Επιτροπής Κατάληψης προχώρησαν εκ νέου σε κατάληψη. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξαν αλλαγές στην Επιτροπή Κατάληψης, η στάση σκλήρυνε και οι πόρτες έκλεισαν εκ νέου.
Και πλέον οι γονείς αλλά και οι μαθητές είναι αυτοί που έχουν αναλάβει να προχωρήσουν στην διαπραγμάτευση και μάλιστα οι πρωτεργάτες της προηγούμενης κατάληψης (της 24ης Ιανουαρίου) έχουν περάσει στην απέναντι όχθη. Και το ερώτημα που τέθηκε από τη πρώτη στιγμή είναι πως και πότε ψήφισαν οι μαθητές για τη συνέχιση της κατάληψης καθότι σήμερα είναι ημέρα αργία, οπότε να βρεθούν περισσότεροι από 150 μαθητές στο σχολείο πρωί Τρίτης, μοιάζει παράλογο.
Και βέβαια υπάρχει ο κίνδυνος ακόμη και να χαθούν συμμετοχές των σχολικών ομάδων στα πρωταθλήματα, όπου τα τελευταία χρόνια η Νάξος και το Γενικό Λύκειο είχε πρωταγωνιστικό ρόλο…
Να σημειώσουμε εδώ ότι με βάση την συνάντηση της Δευτέρας αποφασίστηκε να αποσταλεί επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας και το Γραφείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφέρειας με μπροστάρηδες τους γονείς όσον αφορά την εν γένει συμπεριφορά εκπαιδευτικών… Παράλληλα, θα έχουμε εργασίες που αφορούν ζητήματα καθημερινότητας στην λειτουργία του σχολείου, όπως η κατασκευή περισσότερων καθισμάτων στην περίμετρο του σχολείου, κατασκευή πέργκολας (σ.σ. υπάρχει από την προηγούμενη κατάληψη ως αίτημα) αλλά και η αλλαγή επιτέλους των πινάκων που βρίσκονται στις αίθουσες και θα μπουν διαδραστικοί πίνακες…
Αν και δεν γνωρίζουμε εάν υπάρχουν νέα αιτήματα μαθητών, παραθέτουμε τα προηγούμενα, αυτά της 24ης Ιανουαρίου
1. Υποχρεωτική και τακτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από κατάλληλους ανθρώπους με σκοπό την καλύτερη και ποιοτικότερη διεξαγωγή του μαθήματος. Επίσης απαραίτητος είναι
2. Έλεγχος των καθηγητών σε περίπτωση αμέλειας των καθηκόντων τους και εκμετάλλευσης της αδικαιολόγητης και ασύδοτης ελευθερίας που τους παρέχει το κράτος.
3. Όλοι οι εργαζόμενοι αξιολογούνται σχεδόν καθημερινά. Είναι λοιπόν παράλογο έως καταστροφικό να μην αξιολογείται το έργο των εκπαιδευτικών και το αποτέλεσμα της δουλειάς του.
4. Διορισμός καθηγητή ελεύθερου σχεδίου (εξεταζόμενο μάθημα πανελληνίων) .
5. Υπάρχει παντελής αδιαφορία του κράτους για την εκπαίδευση με αποτέλεσμα την υποβίβαση της δημόσιας παιδείας και την στροφή των μαθητών σε φροντιστήρια
6. Διορισμένος ψυχολόγος από το κράτος σε κάθε σχολείου για την στήριξη και παρακολούθηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
7. Οι καθηγητές να αναλαμβάνουν τη διεξαγωγή μαθημάτων τα οποία ειδικεύονται με βάση το πτυχίο τους. Δεν γίνεται να υποχρεώνονται καθηγητές να καλύπτουν ελλείψεις εκτός του πεδίου γνώσεων τους διακινδυνεύοντας την τύχη των παιδιών.
8. Έντονη ανασφάλεια των μαθητών λόγω διαρκών μετατροπών του συστημάτων γενικών εξετάσεων και ειδικότερα των πανελληνίων. Απαιτείται καλός σχεδιασμός και λεπτομερής μελέτη για την εφαρμογή ενός συστήματος το οποίο δεν θα χρειάζεται να αλλάζει κάθε 2-3 χρόνια ή όταν αλλάζει η κυβέρνηση.
9. Τα αιτήματα και τα έγγραφα της διοίκησης του σχολείου δεν παίρνουν απάντηση καταργώντας οποιαδήποτε διέξοδο βελτίωσης της λειτουργίας του λυκείου.
10. Στο λύκειο έχει παρατηρηθεί ένας ανταγωνισμός των καθηγητών λόγω προσωπικών αιτιών. Κάτι που μεταφέρεται στην τάξη κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με αντιπαιδαγωγικό και κάποιες φορές προκλητικό τρόπο με συνέπεια τη δυσανασχέτηση των μαθητών.
11. Επαναλαμβανόμενα δείγματα ρατσισμού, από μικρό αριθμό καθηγητών, με ενδεχόμενες διακρίσεις των μαθητών λόγω καταγωγής ή μαθητικών επιδόσεων
12. Η κυβέρνηση να εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για να λειτουργούν τα σχολεία μας κανονικά. Κανένα σχολείο χωρίς θέρμανση! Αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε όλα τα σχολεία (προνόμιο που έχουν οι εφοπλιστές, αλλά όχι τα σχολεία…)
13. Δημιουργική αξιοποίηση του προαυλίου με την καλλιέργεια λαχανικών και φύτευση λουλουδιών και δέντρων με σκοπό τη σκιά (μιας και ζούμε στην χώρα του μόνιμου ήλιου) και το υγιές και καλαίσθητο περιβάλλον.
14. Καλύτερη τροφοδότηση ειδών υγιεινής στις τουαλέτες.