Συμμετοχή του Γενικού Λυκείου Τραγαίας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Βουλή των Εφήβων
Τείνει να γίνει παράδοση… Το ΓΕΛ Τραγαίας με τους εκπροσώπους του θα περάσει το κατώφλι του Ναού της Δημοκρατίας. Και τα παιδιά του σχολείου θα πάρουν μέρος στα εκπαιδευτικά προγράμματα της Βουλής των Εφήβων…
Οπως διαβάζουμε στην σελίδα του Γενικού Λυκείου Τραγαίας στα social media …
Για άλλη μια χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα Βουλή των Εφήβων, με τίτλο για το σχολικό έτος 2021 2022: Βήματα Δημοκρατίας- κάνοντας πράξη τη συμμετοχή. Θα πάρει μέρος με αντιπρόσωπο ΚΣΤ Σύνοδο που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο 2022 διαδικτυακά.
Οι μαθητές, τριες της Α και Β λυκείου συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ως μέλη ομάδων συλλογικής δράσης εκφράστηκαν προσωπικά και δημιούργησαν, παρέδωσαν εργασίες καλλιτεχνικής και άλλης μορφής που αφορούν τον κόσμο του διαδικτύου και τη δημοκρατία μέσα σε αυτόν. Η χρήση των μέσων μαζικής ψηφιακής επικοινωνίας, το cyberbullying, τα θέματα του περιορισμού της ελευθερίας και έκφρασης στο διαδίκτυο, η τηλεκπαίδευση και οι ποικίλες πτυχές της, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτέλεσαν αντικείμενο ενασχόλησης τους. Μέσα από ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις και έρευνα ανέδειξαν προβλήματα και έθεσαν πολύ σοβαρά θέματα τα οποία τους προβλημάτισαν γόνιμα για τον ψηφιακό κόσμο και τη δημοκρατική του διάσταση.
Να σημειώσουμε ότι πέρυσι το πρόγραμμα για τις εργασίες της ΚΕ΄ συνόδου πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά, με το ΓΕΛ Τραγαίας να επιλέγεται με βάση μικτά κριτήρια μαζί με άλλα 299 ελληνικά σχολεία, για να πάρει μέρος στις σχετικές διαδικασίες.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε τίτλο «Βουλή των Εφήβων-Βήματα δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή». Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν η εξοικείωση των εφήβων με τις αρχές και τις αξίες της δημοκρατίας, με τον τρόπο λειτουργίας και τον ρόλο του Κοινοβουλίου, η άσκηση δημοκρατικών πρακτικών και η ενεργοποίηση των εφήβων για θέματα που απασχολούν το σχολείο, την κοινότητα αλλά και την ευρύτερη κοινωνία. Η προσωπική έκφραση, η δημιουργικότητα, ο προβληματισμός, ο διάλογος και η συμμετοχή αποτελούν τους βασικούς πυλώνες της διαδικασίας ολοκλήρωσης των εργασιών.
Και να προσθέσουμε ότι η Μαργαρίτα Σιδερή – μαθήτρια του ΓΕΛ Τραγαίας – ηταν η μοναδική εκπρόσωπος των Κυκλάδων, που μίλησε στη Βουλή των Εφήβων για τα θέματα που αφορούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα και είχε αναφέρει στο naxospress.gr ” συναντηθήκαμε” με τον ίδιο τον πρόεδρο της Βουλής, κύριο Τασούλα, στον οποίο περιγράψαμε τις εργασίες της συνόδου και στον οποίο καταθέσαμε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς που προέκυψαν, καθώς και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε. Το συναίσθημα της τελευταίας ημέρας ήταν μία τεράστια ικανοποίηση και χαρά για τους καινούργιους μου φίλους, για την ευκαιρία να εκφράσω τις δικές μου απόψεις και να ακούσω τις απόψεις των άλλων, για μία τέλεια απεικόνιση της Βουλής των Ελλήνων αλλά και της κοινωνίας, θα έλεγα, αλλά και μία θλίψη και απογοήτευση που κάτι τόσο όμορφο τελείωνε.
Τελικά, παρά την απόσταση που μας χώριζε, πιστεύω πως καταφέραμε να αποδώσουμε και να μεταδώσουμε στο μέγιστο το πνεύμα της Βουλής των Εφήβων! Η μοναδική ένσταση που θα μπορούσα να έχω είναι ότι καθώς συνομιλήσαμε με τον πρόεδρο της Βουλής ο οποίος δεν είναι αρμόδιος στη λήψη αποφάσεων αλλά ούτε και στην κατάθεση, έστω, προτάσεων, δε μας επιτράπηκε να ρωτήσουμε για το ποια είναι τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν προς τη βελτίωση ή και εξάλειψη του περιβαλλοντικού προβλήματος”
.