Το Γενικό Λύκειο Τραγαίας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή» (ΚΕ Σύνοδος 2020 – 21) με τρεις δράσεις– Τακτικό μέλος της Βουλής των Εφήβων η Μαργαρίτα Σιδερή που λέει στο naxospress.gr για τη παρουσία της «η εμπειρία αυτή ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο για εμένα και θα συνιστούσα σε όποιον έφηβο λάβει αυτή την ευκαιρία, να μη διστάσει ούτε στιγμή να συμμετέχει».
“….Τελικά, παρά την απόσταση που μας χώριζε, πιστεύω πως καταφέραμε να αποδώσουμε και να μεταδώσουμε στο μέγιστο το πνεύμα της Βουλής των Εφήβων! Η μοναδική ένσταση που θα μπορούσα να έχω είναι ότι καθώς συνομιλήσαμε με τον πρόεδρο της Βουλής ο οποίος δεν είναι αρμόδιος στη λήψη αποφάσεων αλλά ούτε και στην κατάθεση, έστω, προτάσεων, δε μας επιτράπηκε να ρωτήσουμε για το ποια είναι τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν προς τη βελτίωση ή και εξάλειψη του περιβαλλοντικού προβλήματος…”.
Ποιος τα αναφέρει αυτά; Μα η Μαργαρίτα Σιδερή, η μαθήτρια του Γενικού Λυκείου Τραγαίας που είχε την ευτυχία να συμμετάσχει ως τακτικό μέλος στην Βουλή των Εφήβων, οι συνεδριάσεις – εξ αποστάσεως λόγω πανδημίας – ολοκληρώθηκαν τον προηγούμενο μήνα… Μάλιστα, ήταν η μοναδική εκπρόσωπος των Κυκλάδων, όπως άλλωστε και το σχολείο της, το Γενικό Λύκειο Τραγαίας που συμμετείχε στην ΚΕ Σύνοδο για το σχολικό έτος 2020-2021 με τίτλο «Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή». Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας Συμμετοχικής Δράσης του σχολείου δημιούργησαν παρουσιάσεις για το φυσικό περιβάλλον της Νάξου, καθώς και για άλλα θέματα που τους απασχόλησαν, όπως οι κοινωνικές ανισότητες, οι νέες τεχνολογίες. Υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η καθηγήτρια Μαρία Καλτσά. Για το ποιες είναι οι δράσεις και ποιοι μαθητές θα τα πούμε στο επόμενο άρθρο…
Εδώ παραθέτουμε την άποψη, τις σκέψεις, τα συμπεράσματα της Μαργαρίτας Σιδερή που μας έκανε την τιμή να περιγράψει με δικά της λόγια όλα αυτά τα συναισθήματα που γεννιούνται σε έναν έφηβο, ο οποίος περνάει τη πόρτα της Ελληνικής Βουλής, Εστω και μέσω τηλεδιάσκεψης. Δυστυχώς η πανδημία δεν επέτρεψε στην γλυκιά Μαργαρίτα να κάνει αυτό το ταξίδι με την κυριολεκτική έννοια του όρου, αλλά να απολαύσει αυτή τη διαδρομή διαδικτυακά… Βλέπετε, πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις επιταγές των ημερών, έστω κι εάν δεν μας αρέσει…
Τι αναφέρει η Μαργαρίτα Σιδερή στο naxospress.gr;
Συμμετείχα στην ΚΕ’ σύνοδο του προγράμματος της Βουλής των εφήβων και δηλώνω ενθουσιασμένη από την – έστω και εξ αποστάσεως – εμπειρία!
Νιώθω πως το καλύτερο μέρος της ήταν η γνωριμία με τα παιδιά, τις υπόλοιπες και τους υπόλοιπους έφηβες και εφήβους Βουλευτές. Σε μία εποχή δύσκολη για όλους, κατά την οποία οι ελευθερίες μας είναι πολύ περιορισμένες, η γνωριμία με νέα, φρέσκα πρόσωπα, με τόσες διαφορετικές προσωπικότητες και απόψεις ήταν πραγματικά αναζωογονητική. Εννοείται πως ακόμα κρατάμε επαφές με τα περισσότερα από τα παιδιά και ελπίζω να κρατήσουμε για πολύ ακόμη! Ζητήσαμε μάλιστα, ιδέα ενός μέλους του κοινοβουλίου μας, από τον πρόεδρο της Βουλής κύριο Τασούλα, να μας δοθεί η ευκαιρία να γνωριστούμε και από κοντά και να εκτελέσουμε, όσο το δυνατόν πιο πιστά το πρόγραμμα που είχε προκαθοριστεί μαζί με τις υπόλοιπες δραστηριότητες που συνήθως πραγματοποιούνται στα πλαίσια της συνόδου. Εκείνος, προς μεγάλη χαρά όλων των βουλευτών, δέχτηκε να υποστηρίξει την πολύ όμορφη αυτή πρότασή μας, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, η φετινή σύνοδος της Βουλής των Εφήβων με θέμα το περιβάλλον, σε αντίθεση με την περσινή η οποία δεν πραγματοποιήθηκε λόγω πανδημίας, έλαβε χώρα στις 14 με 16 Ιουλίου, διαδικτυακά. Το σχολείο μας, το λύκειο Τραγαίας, με πρωτοβουλία της καθηγήτριάς μας κυρίας Μαρίας Καλτσά, δηλώνει συμμετοχή εδώ και πολλά χρόνια στο πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν πολλά σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου. Μόνο, όμως, 300 από αυτά εκλέγονται κάθε χρόνο για να στείλουν τους δικούς τους εκπροσώπους στη Βουλή. Έτσι λοιπόν, είχα την τεράστια τύχη να φοιτώ στο σχολείο κατά την εκλογή του, να δηλώσω υποψήφια και τελικά να εκλεχθώ εκπρόσωπος του Λυκείου Τραγαίας.
Κατά τη διάρκεια της συνόδου, οργανωθήκαμε και συνεργαστήκαμε γόνιμα με υπεύθυνους του προγράμματος και άλλους συμμετέχοντες, εκπαιδευτικούς και μη, συζητήσαμε μαζί τους και μεταξύ μας και προβληματιστήκαμε πάνω στο θέμα του περιβάλλοντος. Επιπλέον, συνδιαλεχθήκαμε με κάποιους ειδικούς και με βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου, αρμόδιους σε περιβαλλοντικά ζητήματα ή απλώς ενεργούς πάνω στο θέμα, με τους οποίους συζητήσαμε εκτενέστερα για τα σημεία που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής, ενώ τους θέσαμε και ερωτήματα που μας είχαν γεννηθεί.
Τέλος, “συναντηθήκαμε” με τον ίδιο τον πρόεδρο της Βουλής, κύριο Τασούλα, στον οποίο περιγράψαμε τις εργασίες της συνόδου και στον οποίο καταθέσαμε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς που προέκυψαν, καθώς και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε. Το συναίσθημα της τελευταίας ημέρας ήταν μία τεράστια ικανοποίηση και χαρά για τους καινούργιους μου φίλους, για την ευκαιρία να εκφράσω τις δικές μου απόψεις και να ακούσω τις απόψεις των άλλων, για μία τέλεια απεικόνιση της Βουλής των Ελλήνων αλλά και της κοινωνίας, θα έλεγα, αλλά και μία θλίψη και απογοήτευση που κάτι τόσο όμορφο τελείωνε.
Τελικά, παρά την απόσταση που μας χώριζε, πιστεύω πως καταφέραμε να αποδώσουμε και να μεταδώσουμε στο μέγιστο το πνεύμα της Βουλής των Εφήβων! Η μοναδική ένσταση που θα μπορούσα να έχω είναι ότι καθώς συνομιλήσαμε με τον πρόεδρο της Βουλής ο οποίος δεν είναι αρμόδιος στη λήψη αποφάσεων αλλά ούτε και στην κατάθεση, έστω, προτάσεων, δε μας επιτράπηκε να ρωτήσουμε για το ποια είναι τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν προς τη βελτίωση ή και εξάλειψη του περιβαλλοντικού προβλήματος.
Συμπερασματικά, ίσως να είναι κοινότυπο, είναι όμως αλήθεια πως η εμπειρία αυτή ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο για εμένα και θα συνιστούσα σε όποιον έφηβο λάβει αυτή την ευκαιρία, να μη διστάσει ούτε στιγμή να συμμετέχει. Άλλωστε, η ενασχόλησή μας ως εφήβων με τα κοινά, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να αποφέρει, τόσο στην κοινωνία και τη χώρα μας, όσο και σε εμάς τους ίδιους”.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press – τώρα και στο Google News