Μετά από μία ακόμη συνάντηση που έγινε σήμερα το πρωί αποφασίστηκε η λήξη της κατάληψης στο Γενικό Λύκειο Νάξου – Από τη Τετάρτη (31/01) και πάλι αρχίζουν τα μαθήματα – Ποιο ήταν το βασικό αίτημα των μαθητών
Κατάληψη τέλος.. Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου Νάξου και δη η Επιτροπή Κατάληψης σήμερα το πρωί της Δευτέρας 29 Ιανουαρίου ελήφθη η απόφαση για την λήξη της κατάληψης του σχολείου… Κίνηση που είχε γίνει από την περασμένη εβδομάδα σε ένδειξη διαμαρτυρίας όχι μόνο για θέματα γενικού ενδιαφέροντος αλλά και για συγκεκριμένα ζητήματα που έχουν να κάνουν με διακρίσεις καθηγητών προς μαθητές αλλά και για απουσίες καθηγητών σε βασικά θέματα….
Πως φτάσαμε στη λήξη της κατάληψης; Πολύ απλά είχαμε μία ακόμη συνάντηση, το πρωί της Δευτέρας παρουσία γονέων, μαθητών αλλά και του διευθυντή του σχολείου όπου συζήτησαν για μία ακόμη φορά και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες «για πρώτη φορά υπήρξε ειλικρίνεια ανάμεσα σε όλες τις πλευρές και τέθηκαν τα πράγματα με το όνομά τους»… Η διαδικασία βέβαια από εδώ και πέρα θα πάρει το δρόμο προς το Υπουργείο και τα Γραφείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο Περιφέρειας και με μπροστάρηδες τους γονείς θα γίνει αναφοράς στο θέμα που έχει να κάνει με την εν γένει συμπεριφορά εκπαιδευτικών… Παράλληλα, θα έχουμε εργασίες που αφορούν ζητήματα καθημερινότητας στην λειτουργία του σχολείου, όπως η κατασκευή περισσότερων καθισμάτων στην περίμετρο του σχολείου, κατασκευή πέργκολας (σ.σ. υπάρχει από την προηγούμενη κατάληψη ως αίτημα) αλλά και η αλλαγή επιτέλους των πινάκων που βρίσκονται στις αίθουσες και θα μπουν διαδραστικοί πίνακες… Είναι χαρακτηριστικό ότι εν έτη 2018 ακόμη η κιμωλία στο Λύκειο Νάξου έχει τη τιμητική της…
Και βέβαια από την προσεχή Τετάρτη 31 Ιανουαρίου το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά, καθότι αύριο Τρίτη 30 Ιανουαρίου είναι ημέρα αργία λόγω της εορτής των Τριών Ιεραρχών…
Να σημειώσουμε εδώ ότι την προηγούμενη Πέμπτη είχε γίνει συνάντηση εκπροσώπων της σχολικής κοινότητας στο πνευματικό κέντρο του Αγίου Νικοδήμου όπου το παρών έδωσαν μέλη του 15μελούς του ΓΕΛ Νάξου, ο Διευθυντής, εκπαιδευτικοί του σχολείου, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Στέφανος Τζιώτης, οι Αντιδήμαρχοι Δημήτρης Λιανός και Δημήτρης Μανιός καθώς και ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρτέμης Ψαρρός αλλά κανένα μέλος της Επιτροπής κατάληψης, κάτι που είχε προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις δίνοντας λαβή για σχόλια.
Και παραθέτουμε τα αιτήματα των μαθητών:
1. Υποχρεωτική και τακτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από κατάλληλους ανθρώπους με σκοπό την καλύτερη και ποιοτικότερη διεξαγωγή του μαθήματος. Επίσης απαραίτητος είναι
2. Έλεγχος των καθηγητών σε περίπτωση αμέλειας των καθηκόντων τους και εκμετάλλευσης της αδικαιολόγητης και ασύδοτης ελευθερίας που τους παρέχει το κράτος.
3. Όλοι οι εργαζόμενοι αξιολογούνται σχεδόν καθημερινά. Είναι λοιπόν παράλογο έως καταστροφικό να μην αξιολογείται το έργο των εκπαιδευτικών και το αποτέλεσμα της δουλειάς του.
4. Διορισμός καθηγητή ελεύθερου σχεδίου (εξεταζόμενο μάθημα πανελληνίων) .
5. Υπάρχει παντελής αδιαφορία του κράτους για την εκπαίδευση με αποτέλεσμα την υποβίβαση της δημόσιας παιδείας και την στροφή των μαθητών σε φροντιστήρια
6. Διορισμένος ψυχολόγος από το κράτος σε κάθε σχολείου για την στήριξη και παρακολούθηση των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
7. Οι καθηγητές να αναλαμβάνουν τη διεξαγωγή μαθημάτων τα οποία ειδικεύονται με βάση το πτυχίο τους. Δεν γίνεται να υποχρεώνονται καθηγητές να καλύπτουν ελλείψεις εκτός του πεδίου γνώσεων τους διακινδυνεύοντας την τύχη των παιδιών.
8. Έντονη ανασφάλεια των μαθητών λόγω διαρκών μετατροπών του συστημάτων γενικών εξετάσεων και ειδικότερα των πανελληνίων. Απαιτείται καλός σχεδιασμός και λεπτομερής μελέτη για την εφαρμογή ενός συστήματος το οποίο δεν θα χρειάζεται να αλλάζει κάθε 2-3 χρόνια ή όταν αλλάζει η κυβέρνηση.
9. Τα αιτήματα και τα έγγραφα της διοίκησης του σχολείου δεν παίρνουν απάντηση καταργώντας οποιαδήποτε διέξοδο βελτίωσης της λειτουργίας του λυκείου.
10. Στο λύκειο έχει παρατηρηθεί ένας ανταγωνισμός των καθηγητών λόγω προσωπικών αιτιών. Κάτι που μεταφέρεται στην τάξη κατά τη διάρκεια των μαθημάτων με αντιπαιδαγωγικό και κάποιες φορές προκλητικό τρόπο με συνέπεια τη δυσανασχέτηση των μαθητών.
11. Επαναλαμβανόμενα δείγματα ρατσισμού, από μικρό αριθμό καθηγητών, με ενδεχόμενες διακρίσεις των μαθητών λόγω καταγωγής ή μαθητικών επιδόσεων
12. Η κυβέρνηση να εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για να λειτουργούν τα σχολεία μας κανονικά. Κανένα σχολείο χωρίς θέρμανση! Αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε όλα τα σχολεία (προνόμιο που έχουν οι εφοπλιστές, αλλά όχι τα σχολεία…)
13. Δημιουργική αξιοποίηση του προαυλίου με την καλλιέργεια λαχανικών και φύτευση λουλουδιών και δέντρων με σκοπό τη σκιά (μιας και ζούμε στην χώρα του μόνιμου ήλιου) και το υγιές και καλαίσθητο περιβάλλον.
14. Καλύτερη τροφοδότηση ειδών υγιεινής στις τουαλέτες.