Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΠαιδείαΝάξος: Αποκαραντινιασμένη μαθήτρια μας λέει "ακόμη και στο σχολείο υπάρχει αίσθηση μοναξιάς"

Νάξος: Αποκαραντινιασμένη μαθήτρια μας λέει “ακόμη και στο σχολείο υπάρχει αίσθηση μοναξιάς”

|

Μία αποκαραντινιασμένη μαθήτρια της Νάξου μας μεταφέρει σκέψεις και συναισθήματα που γεννήθηκαν τόσο στη διάρκεια της καραντίνας όσο και με την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των σχολείων… Από τις … αποστάσεις έως τις κάμερες και “Εκπαίδευση χωρίς σχολείο πάντως δε θάναι και το καλύτερο μου…”

“…Έβλεπα τον καθημερινό αγώνα των καθηγητών μου να κρατήσουν ψηλά την ψυχολογία μας, που είχε πέσει στα τάρταρα και την προσπάθειά τους να μεταδώσουν τη γνώση με κάθε τρόπο. Πολλά προβλήματα όμως είχε η τηλεκπαίδευση. Τη μια δεν είχε ρεύμα, την άλλη δε λειτουργούσαν τα μικρόφωνα, την τρίτη κόλλαγε το βίντεο. Το Υπουργείο δεν ξέρω αν τα γνώριζε όλα αυτά γιατί στην τηλεόραση έβλεπα άλλα πράγματα να λένε. Τουλάχιστον κρατήσαμε μια επαφή με το σχολείο, πάλι καλά. Σε καμιά περίπτωση όμως όλο αυτό δε μπορεί να αντικαταστήσει αυτό που γίνεται στην τάξη και ελπίζω να μη ξανασυμβεί ποτέ….” Μία εβδομάδα έχει περάσει από την επαναλειτουργία των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο σύνολό τους και ζητήσαμε από μαθήτρια να μοιραστεί μαζί μας, τις σκέψεις και τα συναισθήματα που της γεννήθηκαν όλο αυτό το διάστημα.. Κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας της καραντίνας… Και όπως χαρακτήρισε και η ίδια τον εαυτό της ” είμαι μία αποκαραντινιασμένη μαθήτρια”… Και γέλασε… Ομως, οι σκέψεις της έχουν ενδιαφέρον και αξίζει να τις διαβάσουμε με προσοχή 

Ας διαβάσουμε αναλυτικά τις σκέψεις μαθήτριας σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Νάξου που επέστρεψε στην … κανονικότητα μετά την καραντίνα αλλά οι απορίες παραμένουν

“Επιστρέφοντας στο σχολείο μετά την καραντίνα και τη χαλάρωση των μέτρων, έκανα κάποιες σκέψεις που έγραψα στο χαρτί, θέλοντας να αποτυπώσω τους προβληματισμούς μου. Η αποδιοργάνωση σε όλα τα επίπεδα απ’ ότι κατάλαβα, γυρίζοντας στο σχολείο, δεν ήταν μόνο δικό μου βίωμα αλλά και των συμμαθητών μου.

Μετά λοιπόν από τόσες μέρες που είχαμε να πάμε σχολείο και λείψαμε ο ένας στον άλλον, καταλάβαμε ότι δεν υπήρχε περίπτωση να πλησιάσουμε τους συμμαθητές μας, πόσο μάλλον να τους αγκαλιάσουμε και να τους φιλήσουμε! Άντε τώρα να αντέξεις αυτή την κοινωνική αποστασιοποίηση στο σχολείο! Πραγματικά, ένιωσα πολύ περίεργα… Ποιος φόβος αναρωτιέμαι σε ένα covid19-free νησί μας αναγκάζει να συμπεριφερθούμε έτσι; Βέβαια ο φόβος για τα ευπαθή μέλη της οικογένειας μας δεν ήταν και αμελητέος αλλά όπως και νάχει το να μη μπορέσεις να καθίσεις στο θρανίο με την αγαπημένη σου κολλητή  και το να είσαι ακόμα και στο διάλειμμα 1,5 μέτρο μακριά, είναι κάπως! Οπότε αυτή η αίσθηση μοναξιάς που είχαμε στη διάρκεια της καραντίνας κατά κάποιο τρόπο συνεχίζεται. Ευτυχώς που ήμασταν τουλάχιστον στη Νάξο και όχι στην Αθήνα και βγαίναμε και μια βόλτα στην όμορφη ανοιξιάτικη φύση.

Όλο αυτό το διάστημα που λείπαμε από το σχολείο και παρακολουθούσαμε τα μαθήματα από διαδικτυακή πλατφόρμα, αναρωτιόμουν αν θα ξαναδώ ποτέ τους καθηγητές μου και τους συμμαθητές μου. Πραγματικά μου φαινόταν ατέλειωτο αυτό το χρονικό διάστημα και πολύ παράξενη η αίσθηση του να κάνεις μάθημα από μακριά. Έβλεπα τον καθημερινό αγώνα των καθηγητών μου να κρατήσουν ψηλά την ψυχολογία μας, που είχε πέσει στα τάρταρα και την προσπάθειά τους να μεταδώσουν τη γνώση με κάθε τρόπο. Πολλά προβλήματα όμως είχε η τηλεκπαίδευση. Τη μια δεν είχε ρεύμα, την άλλη δε λειτουργούσαν τα μικρόφωνα, την τρίτη κόλλαγε το βίντεο. Το Υπουργείο δεν ξέρω αν τα γνώριζε όλα αυτά γιατί στην τηλεόραση έβλεπα άλλα πράγματα να λένε. Τουλάχιστον κρατήσαμε μια επαφή με το σχολείο, πάλι καλά. Σε καμιά περίπτωση όμως όλο αυτό δε μπορεί να αντικαταστήσει αυτό που γίνεται στην τάξη και ελπίζω να μη ξανασυμβεί ποτέ. Ακόμα και κάποια παιδιά που είχαν μπει με όρεξη στην πλατφόρμα για μάθημα, την έχασαν στην πορεία λόγω των τεχνικών προβλημάτων ή λόγω της κούρασης υποθέτω, καθώς το τηλεμάθημα αυτό είναι πολύ πιο κουραστικό από το μάθημα της τάξης.

Τώρα τι θα γίνει με τα κενά που έμειναν σε κάποια παιδιά αφού δεν ήρθαν καθόλου και στο σχολείο, δε γνωρίζω. Δεν τα κατηγορώ όμως που δεν ήρθαν γιατί το Υπουργείο τους έδωσε το δικαίωμα με μια απλή δήλωση του γονέα να μην έρχονται σχολείο. Οπότε έχεις δεν έχεις ευπαθή ομάδα στο σπίτι, κάνεις το χαρτί και απλά δεν πας σχολείο! Από την άλλη, ποιος δεν έχει κάποιον ευπαθή στο σπίτι, μια γιαγιά ή ένα παππού; Οι γονείς είναι λογικό να φοβούνται μετά από τόσο φόβο που ζήσαμε με την τηλεόραση, τα πλάνα της και την καθημερινή απογευματινή ενημέρωση που είχαμε. Εγώ προσωπικά πάντως, που εννοείται έβλεπα τη γιαγιά μου σε όλη την καραντίνα, όπως και πολλοί άλλοι, καθώς χρειαζόταν και βοήθεια, θεώρησα χρέος μου να πάω στο σχολείο γιατί αυτή η γενικότερη διάλυση της παιδείας δε μου αρέσει καθόλου.  

Αυτό που με προβλημάτισε όμως πιο πολύ είναι η παρά λίγο επιβολή της κάμερας στην τάξη για να παρακολουθούν οι μαθητές που μένουν σπίτι το μάθημα. Και ερωτώ, το μάθημα είναι ριάλιτυ σόου;  Μήπως νομίζουν ότι το μάθημα το κάνει το μόνος του ο καθηγητής και εμείς οι μαθητές δεν υπάρχουμε μέσα στην τάξη; Και καλά εγώ που έχω το θάρρος να μιλήσω και μπροστά στην κάμερα. Τα παιδιά που ντρέπονται δεν έχουν ψυχή; Εκτός αν η τηλεκπαίδευση τείνει να γίνει καθεστώς και ένα σχολείο χωρίς μαθητές είναι στο πρόγραμμα να καθιερωθεί. Εκπαίδευση χωρίς σχολείο πάντως δε θάναι και το καλύτερο μου…

Ελπίζω να μην ξαναζήσουμε τέτοιες εποχές γενικά και το σχολείο να μη λείψει από τη ζωή των ανθρώπων ποτέ ξανά. Γιατί ένας άνθρωπος χωρίς παιδεία γίνεται εύκολα θύμα του καθενός και δε μπορεί να σταθεί στα πόδια του”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου