Σε τρεις σχολικές Μονάδες της Πάρου (ΕΠΑΛ, Γυμνάσιο Παροικιάς, ΓΕΛ Πάρου) υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά την ορθή συγκρότηση των τμημάτων – Η καταγγελία από την ΕΛΜΕ Πάρου – Αντιπάρου
“… Εντός των επόμενων ημερών επρόκειτο να διενεργηθεί η γ΄φάση πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών. Αντ’ αυτού το Υ.ΠΑΙ.Θ, για να «εξορθολογήσει» την εκπαίδευση, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο γενικός γραμματέας του, αποφάσισε να συγχωνεύσει σχολεία και τμήματα εν μέσω πανδημίας, για να «εξοικονομήσει» εκπαιδευτικούς…”
Μέρος της αναφοράς των εκπαιδευτικών -μελών- της ΕΛΜΕ Πάρου – Αντιπάρου με θέμα τις “συγχωνεύσεις τμημάτων” στα σχολεία της Πάρου… Και η επιστολή απευθύνεται στους γονείς ώστε να έχουν μία πλήρη εικόνα για όσα συμβαίνουν στο νησί. Κάτι που όπως βλέπουμε έχει παρατηρηθεί και στη Νάξο (σ.σ. οι πληροφορίες λένε κάτι αλλάζει) και δεν αποκλείεται να το δούμε και σε άλλα νησιά.
Αναλυτικά, η επιστολή αναφέρει:
Αγαπητοί γονείς,
Ορμώμενοι από αγάπη και ενδιαφέρον για τους μαθητές μας και το δημόσιο σχολείο, αναγκαζόμαστε να επικοινωνήσουμε εκ νέου μαζί σας, για να σας ενημερώσουμε για σημαντικές αλλαγές στη δημόσια εκπαίδευση, οι οποίες παραβιάζουν τα πρωτόκολλα ασφαλούς λειτουργίας εν μέσω πανδημίας, επιβάλλονται με αυταρχικό τρόπο και κριτήρια καθαρά οικονομικά.
Αναφερόμαστε στη συγχώνευση τμημάτων και σχολείων που συμβαίνει αυτή τη στιγμή σε όλη τη χώρα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επίκειται στην πρωτοβάθμια.
Εντός των επόμενων ημερών επρόκειτο να διενεργηθεί η γ΄φάση πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών. Αντ’ αυτού το Υ.ΠΑΙ.Θ, για να «εξορθολογήσει» την εκπαίδευση, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο γενικός γραμματέας του, αποφάσισε να συγχωνεύσει σχολεία και τμήματα εν μέσω πανδημίας, για να «εξοικονομήσει» εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα στον τόπο μας, το ΕΠΑΛ Πάρου καλείται να συγχωνεύσει τα 4 τμήματα κάθε τάξης σε 3. Στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχουν μόνο 4 αίθουσες εμβαδού 42 τ.μ., ενώ όλες οι άλλες έχουν εμβαδόν 28,60 τ.μ. και μπορούν να φιλοξενήσουν το ανώτερο 18 μαθητές. Άρα στα 5 από τα 9 τμήματα με τη συγχώνευση παραβιάζονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Παράλληλα, στο Γυμνάσιο Παροικιάς (κτηριακό πρόβλημα, αίθουσες προκάτ) διατάχθηκε συγχώνευση των 5 τμημάτων της Α΄ τάξης (105 μαθητές) σε 4 με 26 μαθητές στα 3 από αυτά και 27 στο 4ο τμήμα, ενώ, στο ΓΕΛ Πάρου, τμήμα κατεύθυνσης θετικών σπουδών της Γ’ Λυκείου λειτουργεί με 25 μαθητές, γιατί η Διεύθυνση αρνείται να στείλει άλλο εκπαιδευτικό Φυσικών Επιστημών.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι δεν έχουν σταλεί ακόμη εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής σε πολλά σχολεία.
Εντός των επόμενων ημερών ανάλογες συγχωνεύσεις είναι πιθανό να γίνουν και σε άλλα σχολεία της Πάρου, και όχι μόνο, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πρακτικά όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι οι μαθητές θα αναγκαστούν, ένα μήνα μετά την έναρξη του διδακτικού έτους, να αλλάξουν καθηγητές και τμήμα, θα γίνει ανακατανομή μαθημάτων και αναπροσαρμογή προγραμμάτων και, το πιο σημαντικό, θα είναι αδύνατο να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα και θα κινδυνεύει καθημερινά η υγεία όλων μας.
Είναι σαφές ότι η κίνηση αυτή του Υ.ΠΑΙ.Θ είναι άκρως αντιπαιδαγωγική αλλά και επικίνδυνη υγειονομικά, αφού έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, αυξάνει τον κίνδυνο διασποράς του Covid 19 και εντείνει τις ήδη δύσκολες συνθήκες της σχολικής ζωής εν μέσω πανδημίας.
Και, αγαπητοί γονείς, είναι τουλάχιστον υποκριτικό από τη μια να μας βομβαρδίζει με εγκυκλίους για την ασφαλή λειτουργία του σχολείου και από την άλλη να στοιβάζει τα παιδιά το ένα πάνω στο άλλο.
Και μπορεί το Υ.ΠΑΙ.Θ και η πολιτική ηγεσία της χώρας μας να προβάλλει τον εμβολιασμό ως πανάκεια, οι ειδικοί επιστήμονες όμως με έρευνες επισημαίνουν τις μακροχρόνιες και σοβαρές συνέπειες στην υγεία που μπορεί να έχει η νόσηση από Covid 19 και είναι γνωστό ότι και εμβολιασμένοι έχουν νοσήσει.
Για όλους αυτούς τους λόγους σας καλούμε να αγωνιστείτε μαζί μας για να ανατρέψουμε αυτή την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ, η οποία αποκαλύπτει και τις προθέσεις που κρύβονται πίσω από τις «μεταρρυθμίσεις» που προωθεί το Υπουργείο, οι οποίες δεν είναι άλλες από την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.