Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΠαιδείαΚυκλάδες - ΕΛΜΕ Θήρας: "Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ"

Κυκλάδες – ΕΛΜΕ Θήρας: “Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ”

|

Η ΕΛΜΕ Επαρχείας Θήρας λέει “όχι στις κάμερες”, “όχι, στο νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία” που έρχεται και τονίζει ” Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική” 

“….Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό. Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο. Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης…” Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα, η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Θήρας με θέμα τι άλλο από την παρουσία κάμερας στα σχολεία αλλά και στο νέο πολυνομοσχέδιο που έρχεται για την Παιδεία.. Και όπως τονίζει “ .Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει: 

“Παρά την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και σωματείων, η κυβέρνηση την τελευταία στιγμή, σαν τον κλέφτη, φέρνει για ψήφιση μια απαράδεκτη εκπρόθεσμη τροπολογία και μάλιστα σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Μια τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Ειδικότερα με τη ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου. Τονίζεται μάλιστα ότι η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση(;) με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Αρχικά η Υπουργός Παιδείας –για άλλη μια φορά- δεν δημοσιοποίησε στη Βουλή το έγγραφο με τη συναίνεση της Αρχής! Για ποιο λόγο άραγε; Να θυμίσουμε ότι κάτι ανάλογο συνέβη πρόσφατα με την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων που δε δημοσίευσε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής!

Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

Οι κάμερες, φανερές ή κρυφές δεν έχουν θέση στις σχολικές τάξεις. Δεν θέλουμε στη σχολική αίθουσα να μπει ο Μεγάλος Αδελφός του Όργουελ! Η αξιοπρέπεια του ανθρώπου είναι το πρώτιστο ανθρώπινο δικαίωμα και η δημοκρατική συνείδηση δεν επιτρέπει σε κανέναν και καμία να την απεμπολήσει στο όνομα της όποιας έκτακτης συνθήκης!

Οφείλουμε οι εκπαιδευτικοί να προφυλάξουμε κυρίως την αξιοπρέπεια και την προστασία της προσωπικότητας του κάθε παιδιού. Κανένας και καμία εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του/της δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτή την επικοινωνιακή πολιτική του Υπουργείο και να επιτρέψει τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι Αποδείξαμε ότι σε έκτακτες συνθήκες και χωρίς προετοιμασία από την πλευρά του Υπουργείου στηρίξαμε την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Με αίσθημα αλληλεγγύης και συλλογικότητας σταθήκαμε δίπλα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια μας που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει μόρφωση και εφόδια για τη ζωή!

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας, του γονεϊκού και μαθητικού κινήματος με τους εκπαιδευτικούς για ένα δημόσιο, δωρεάν σχολείο που διαμορφώνει συνθήκες ουσιαστικής μόρφωσης των μαθητών σε ένα περιβάλλον παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας!

Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο.

Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.

Καλούμε άμεσα σε ενημερώσεις τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και όλους τους συναδέρφους να μας ενημερώνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.

Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.

Ενέργειες και δράσεις

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα που ίσχυσαν τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα αποφυγής της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όλοι και όλες δώσαμε μεγάλο αγώνα να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας.

Χωρίς κάποια προετοιμασία και σχετική επιμόρφωση, πήραμε πρωτοβουλίες και φροντίσαμε με κάθε τρόπο να διαφυλάξουμε την επαφή μας με τα παιδιά σε μια περίοδο που είχαμε και είχαν μεγάλη ανάγκη επικοινωνίας. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του εκπαιδευτικού κόσμου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δύσκολης αυτής περιόδου, δυστυχώς υπήρξαν περιπτώσεις που για άλλη μια φορά δεχτήκαμε αήθη επίθεση από «δημοσιογράφους» που επιχείρησαν να διασύρουν έναν ολόκληρο κλάδο εκμεταλλευόμενοι το βήμα που τους παρέχουν τα συστημικά Μ.Μ.Ε.

Ταυτόχρονα το υπουργείο εν μέσω πανδημίας, ενεργώντας με απαράδεκτο και εχθρικό τρόπο εναντίον των εκπ/κών, αποφασίζει να καταθέσει νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο φέρνει τα πάνω κάτω σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση αλλά και τροπολογία που εισάγει τις κάμερες στη σχολική τάξη.

Ως ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ:

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων :

α) να ελέγξουν τους όρους λειτουργίας των σχολείων και πως υλοποιούνται τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο αλλά και αυτά που διεκδικούμε (Αριθμός παιδιών ανά τμήμα, αριθμός εκπαιδευτικών στο γραφείο, απολύμανση σχολείων, λειτουργία τουαλετών και βρυσών, κατάσταση προαυλίων, αντισηπτικά – μάσκες – γάντια για όλους μέχρι το τέλος της χρονιάς, παρουσία καθαριστριών καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, ασφαλή μετακίνηση των μαθητών και εκπαιδευτικών με τα λεωφορεία, κλπ)

β) την εβδομάδα που έρχεται να συγκαλέσουν έκτακτες συνεδριάσεις έτσι ώστε να καταγραφούν τα τυχόν προβλήματα και να γίνει ενημέρωση της ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ εγγράφως ώστε το Δ.Σ. να αποκτήσει άμεσα συγκεκριμένη εικόνα ανά σχολείο.

γ) να καλέσουν ταυτόχρονα τα σχολικά συμβούλια έτσι ώστε να εμπλακούν άμεσα στα ζητήματα οι σύλλογοι γονέων αλλά και να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι δημοτικές αρχές. Να ενημερωθούν εγγράφως οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τα υφιστάμενα προβλήματα. Επίσης, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να ενημερώσουν τους Συλλόγους Γονέων για τα προβλήματα αυτά. Προτείνουμε κανένα σχολείο να μη συνεχίσει τη λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.

δ) να πάρουν αποφάσεις για μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης από τη τάξη. Καμία κάμερα σε καμία τάξη. Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική. Για τους μαθητές που μένουν στο σπίτι προτείνουμε την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ε) να πάρουν αποφάσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου που κινείται στις ίδιες ράγες με τα προηγούμενα, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, δημιουργώντας ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο της αγοράς.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ενημερώσει με τη σειρά του όλους τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων της περιοχής μας και θα αποστείλει επιστολές σε όλα τα δημοτικά συμβούλια και δημοτικές επιτροπές παιδείας . Επίσης θα βγάλει ανακοινώσεις, θα πραγματοποιήσει συνεντεύξεις , και θα προχωρήσει επί τόπου σε ελέγχους και παρεμβάσεις στα σχολεία.

Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Βατικανό: “Κρίσιμη” χαρακτηρίζεται η κατάσταση της υγείας του Πάπα Φραγκίσκου

Η Αγία Εδρα ανακοίνωσε ότι ο ποντίφικας υπέστη «παρατεταμένη αναπνευστική κρίση που μοιάζει με άσθμα» και ότι, λόγω χαμηλών αιμοπεταλίων, χρειάστηκε να του γίνει μετάγγιση αίματος

Ελληνικός Στίβος: Στα 6,01 μ. “πέταξε” ο εντυπωσιακός Εμμανουήλ Καραλής (video)

Ο Εμμανουήλ Καραλής πέτυχε αρχικά πανελλήνιο ρεκόρ στο επί κοντώ με άλμα στα 5.95μ και μέσα σε λίγα λεπτά το κατέρριψε αφού πέρασε τα 6.01μ (video)

Σεισμική ακολουθία: Κλειστά τα σχολεία έως 28 Φεβρουαρίου σε Αμοργό, Ανάφη, Ιο και Σαντορίνη

Σε ύφεση η σεισμική ακολουθία - Η απόφαση μετά από την κοινή συνεδρίαση των δύο Επιτροπών για τη σεισμική δραστηριότητα στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού

Μ. Μαυρογιάννης: Γιατί μιλάει για πολιτική .. παράσταση μέσω social media

Μάκης Μαυρογιάννης: “Θεσμικοί έλεγχοι στα σχολεία – Πολιτική παράσταση στα social media” - Σε ποιους αναφέρεται και γιατί;

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Στη δημοσιότητα το πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Πότε ξεκινούν, οι διαδρομές των Κορδελάτων και το Καρναβάλι

Σύρος: Συνάντηση Χατζηδάκη – Αθανασίου και το αεροδρόμιο που πάει σύντομα σε ιδιώτες

Στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης ο Κωστής Χατζηδάκης - Ποια ήταν τα θέματα που έπεσαν στο τραπέζι - Τι ανέφερε ο κος Αθανασίου

Κυκλάδες: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδάει “Λατρεμένη Σαντορίνη” (video)

"Λατρεμένη Σαντορίνη " Το τραγούδι του Βαγγέλη Κονιτόπουλου (σε στίχους Θανάση Περιστεράκη) για την δοκιμαζόμενη Σαντορίνη (video)

Δωδεκάνησα – Νίσυρος: Ο Δήμος δημιουργεί ενεργειακή κοινότητα

Ο Δήμος Νισύρου δημιουργεί ενεργειακή κοινότητα - Τι επιδιώκει

Νάξος: Έρχονται (25/02) τα “Άγουρα κεράσια” με τους Καζάκο – Τρύπη

Πότε και που θα δούμε τη παράσταση "Αγουρα Κεράσια" στη Νάξο - Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Η Ναυαγοσωστική κάλυψη στο τραπέζι της συζήτησης

Συνεδριάζει την Τρίτη 25 Μαρτίου η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Νάξου – Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης

Ολυμπιακός: Ένα ποδοσφαιρικό διαμάντι από τη Νάξο γεννιέται στον “Θρύλο”

Ποιος είναι ο 13χρονος που φοράει τη φανέλα του Ολυμπιακού και κάνει τα πρώτα του βήματα

Άκης Τσελέντης: “Ας ελπίσουμε ότι πιθανή εκροή λάβας τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες να είναι ήπια “

"Μπορεί τα τελευταία δύο 24ωρα να βιώσατε μια δραστική μείωση των σεισμών, αυτοί όμως εξακολουθούν να συμβαίνουν με μεγέθη που δεν τους καταλαβαίνετε."

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Μάρτιο θα κλείσει για τρεις εβδομάδες λόγω εργασιών αναβάθμισης

Οι εργασίες καλά κρατούν στο αεροδρόμιο της Νάξου - Ερχεται αναστολή λειτουργίας λόγω εργασιών στο διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης για δια πλάτυνση

Κυκλάδες (Σαντορίνη – Αμοργός): Παγώνουν οι κρατήσεις, τι λένε οι αρμόδιοι

Μείωση 15% από τους tour operators και 50% από τους μεμονωμένους τουρίστες - Τι λένε σε Σαντορίνη - Αμοργό και Πάρο

Η μεγάλη απόδραση: 27.000 σολομοί το «έσκασαν» από ιχθυοτροφείο

Οι περιβαλλοντολόγοι εκφράζουν ανησυχία για τις επιπτώσεις στο οικοσύστημα.

Κακοκαιρία “Coral”: Η Νάξος ξύπνησε με 0 βαθμούς θερμοκρασία και αίσθηση ψύχους στους – 4

Πως ξύπνησαν σήμερα (21/02) οι Κυκλάδες - Με αίσθηση ψύχους στους -4 βαθμούς η Απείρανθος και Κωμιακή... Πως είναι οι υπόλοιπες Κυκλάδες

Νάξος: Παγετός στο δρόμο προς Κεραμωτή, προσοχή στους οδηγούς (video)

Ορεινή Νάξος.. Χιόνισε τα ξημερώματα του Σαββάτου, η θερμοκρασία στους μηδέν βαθμούς και παγετός στο δρόμο. Προσοχή (video)

Sea Jets: Σε Σχοινούσα και Ηρακλειά φέτος θα δούμε το “Champion Jet 3” (pinakas)

To "Champion Jet 3" αναλαμβάνει να καλύψει τις δρομολογιακές ανάγκες του καλοκαιριού σε Σχοινούσα - Ηρακλειά ενώνοντας με Νάξο και Κουφονήσια (πίνακας)

Σαντορίνη – Λέκκας: Δύο τα σενάρια “Σταδιακή αποκλιμάκωση ή σεισμός 6 Ρίχτερ”

Επίσκεψη Λέκκα - Ευελπίδου στην Σαντορίνη - Οι συζητήσεις, οι διαπιστώσεις και τα δύο βασικά σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι από ΕΚΠΑ

Ε. Νομικού: «Να μην μπερδεύουμε την ηφαιστειακή δραστηριότητα με τις μαγματικές διεργασίες που συμβαίνουν στα έγκατα της γης»

"Δεν είναι όλοι αυτοί οι μεγάλοι σεισμοί μέσα στο κέντρο της καλντέρας της Σαντορίνης, όπου πραγματικά έχεις ένα ηφαίστειο που λέγεται Νέα Καμένη"