Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΠαιδείαΚυκλάδες - ΕΛΜΕ Θήρας: "Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ"

Κυκλάδες – ΕΛΜΕ Θήρας: “Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ”

|

Η ΕΛΜΕ Επαρχείας Θήρας λέει “όχι στις κάμερες”, “όχι, στο νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία” που έρχεται και τονίζει ” Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική” 

“….Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό. Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο. Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης…” Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα, η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Θήρας με θέμα τι άλλο από την παρουσία κάμερας στα σχολεία αλλά και στο νέο πολυνομοσχέδιο που έρχεται για την Παιδεία.. Και όπως τονίζει “ .Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει: 

“Παρά την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και σωματείων, η κυβέρνηση την τελευταία στιγμή, σαν τον κλέφτη, φέρνει για ψήφιση μια απαράδεκτη εκπρόθεσμη τροπολογία και μάλιστα σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Μια τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Ειδικότερα με τη ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου. Τονίζεται μάλιστα ότι η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση(;) με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Αρχικά η Υπουργός Παιδείας –για άλλη μια φορά- δεν δημοσιοποίησε στη Βουλή το έγγραφο με τη συναίνεση της Αρχής! Για ποιο λόγο άραγε; Να θυμίσουμε ότι κάτι ανάλογο συνέβη πρόσφατα με την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων που δε δημοσίευσε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής!

Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

Οι κάμερες, φανερές ή κρυφές δεν έχουν θέση στις σχολικές τάξεις. Δεν θέλουμε στη σχολική αίθουσα να μπει ο Μεγάλος Αδελφός του Όργουελ! Η αξιοπρέπεια του ανθρώπου είναι το πρώτιστο ανθρώπινο δικαίωμα και η δημοκρατική συνείδηση δεν επιτρέπει σε κανέναν και καμία να την απεμπολήσει στο όνομα της όποιας έκτακτης συνθήκης!

Οφείλουμε οι εκπαιδευτικοί να προφυλάξουμε κυρίως την αξιοπρέπεια και την προστασία της προσωπικότητας του κάθε παιδιού. Κανένας και καμία εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του/της δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτή την επικοινωνιακή πολιτική του Υπουργείο και να επιτρέψει τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι Αποδείξαμε ότι σε έκτακτες συνθήκες και χωρίς προετοιμασία από την πλευρά του Υπουργείου στηρίξαμε την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Με αίσθημα αλληλεγγύης και συλλογικότητας σταθήκαμε δίπλα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια μας που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει μόρφωση και εφόδια για τη ζωή!

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας, του γονεϊκού και μαθητικού κινήματος με τους εκπαιδευτικούς για ένα δημόσιο, δωρεάν σχολείο που διαμορφώνει συνθήκες ουσιαστικής μόρφωσης των μαθητών σε ένα περιβάλλον παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας!

Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο.

Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.

Καλούμε άμεσα σε ενημερώσεις τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και όλους τους συναδέρφους να μας ενημερώνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.

Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.

Ενέργειες και δράσεις

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα που ίσχυσαν τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα αποφυγής της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όλοι και όλες δώσαμε μεγάλο αγώνα να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας.

Χωρίς κάποια προετοιμασία και σχετική επιμόρφωση, πήραμε πρωτοβουλίες και φροντίσαμε με κάθε τρόπο να διαφυλάξουμε την επαφή μας με τα παιδιά σε μια περίοδο που είχαμε και είχαν μεγάλη ανάγκη επικοινωνίας. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του εκπαιδευτικού κόσμου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δύσκολης αυτής περιόδου, δυστυχώς υπήρξαν περιπτώσεις που για άλλη μια φορά δεχτήκαμε αήθη επίθεση από «δημοσιογράφους» που επιχείρησαν να διασύρουν έναν ολόκληρο κλάδο εκμεταλλευόμενοι το βήμα που τους παρέχουν τα συστημικά Μ.Μ.Ε.

Ταυτόχρονα το υπουργείο εν μέσω πανδημίας, ενεργώντας με απαράδεκτο και εχθρικό τρόπο εναντίον των εκπ/κών, αποφασίζει να καταθέσει νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο φέρνει τα πάνω κάτω σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση αλλά και τροπολογία που εισάγει τις κάμερες στη σχολική τάξη.

Ως ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ:

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων :

α) να ελέγξουν τους όρους λειτουργίας των σχολείων και πως υλοποιούνται τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο αλλά και αυτά που διεκδικούμε (Αριθμός παιδιών ανά τμήμα, αριθμός εκπαιδευτικών στο γραφείο, απολύμανση σχολείων, λειτουργία τουαλετών και βρυσών, κατάσταση προαυλίων, αντισηπτικά – μάσκες – γάντια για όλους μέχρι το τέλος της χρονιάς, παρουσία καθαριστριών καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, ασφαλή μετακίνηση των μαθητών και εκπαιδευτικών με τα λεωφορεία, κλπ)

β) την εβδομάδα που έρχεται να συγκαλέσουν έκτακτες συνεδριάσεις έτσι ώστε να καταγραφούν τα τυχόν προβλήματα και να γίνει ενημέρωση της ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ εγγράφως ώστε το Δ.Σ. να αποκτήσει άμεσα συγκεκριμένη εικόνα ανά σχολείο.

γ) να καλέσουν ταυτόχρονα τα σχολικά συμβούλια έτσι ώστε να εμπλακούν άμεσα στα ζητήματα οι σύλλογοι γονέων αλλά και να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι δημοτικές αρχές. Να ενημερωθούν εγγράφως οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τα υφιστάμενα προβλήματα. Επίσης, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να ενημερώσουν τους Συλλόγους Γονέων για τα προβλήματα αυτά. Προτείνουμε κανένα σχολείο να μη συνεχίσει τη λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.

δ) να πάρουν αποφάσεις για μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης από τη τάξη. Καμία κάμερα σε καμία τάξη. Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική. Για τους μαθητές που μένουν στο σπίτι προτείνουμε την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ε) να πάρουν αποφάσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου που κινείται στις ίδιες ράγες με τα προηγούμενα, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, δημιουργώντας ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο της αγοράς.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ενημερώσει με τη σειρά του όλους τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων της περιοχής μας και θα αποστείλει επιστολές σε όλα τα δημοτικά συμβούλια και δημοτικές επιτροπές παιδείας . Επίσης θα βγάλει ανακοινώσεις, θα πραγματοποιήσει συνεντεύξεις , και θα προχωρήσει επί τόπου σε ελέγχους και παρεμβάσεις στα σχολεία.

Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κέα – Πολιτιστικό πρόγραμμα: Το νησί γιορτάζει όλο το καλοκαίρι

Από τον Κλήδονα και τα πανηγύρια, μέχρι το παραμύθι, τη μουσική και την ιστορία – Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων του Δήμου Κέας

Θάλασσα, πολυτέλεια, οικογένεια, περιπέτεια ή εξωτερικό; 10 προορισμοί για ένα αξέχαστο καλοκαίρι

Οι προορισμοί που αξίζουν τις μέρες και τις νύχτες σου από Αιγαίο μέχρι Ατλαντικό. Οδηγός για κάθε τύπο ταξιδιώτη

Περιφερειακά αεροδρόμια: Πτώση στην επιβατική κίνηση για Σαντορίνη και Μύκονο τον Μάιο – Η εικόνα στα υπόλοιπα

Μείωση 21,4% στο αεροδρόμιο Σαντορίνης – Οριακά θετικό το ισοζύγιο της Μυκόνου, αλλά με απώλειες στο πεντάμηνο

Δήμος Τήνου: Σύλληψη ανεπιτήρητων ζώων – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι κτηνοτρόφοι

Υπενθύμιση προς τους κτηνοτρόφους για την υποχρεωτική σήμανση και επιτήρηση των ζώων – Πρόστιμα για παραβάσεις

Ελλ. Αστυνομία: Εξιχνιάστηκε διάρρηξη σε επιχείρηση στην Αμοργό

Συνελήφθησαν δύο ημεδαποί ενώ αναζητούνται ακόμη δύο συνεργοί τους. Στην κατοχή τους βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν -45.100- ευρώ

Σαντορίνη: Ξεκίνησαν οι προεγγραφές για τη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.)

Δυνατότητα λειτουργίας της σχολής υπό προϋποθέσεις – Ανοιχτή η φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποψήφιους σπουδαστές

Νάξος: Όταν τα σκουπίδια… μιλούν, μήνυμα με σακούλες σε ασυνείδητο οδηγό

Παρκάρισμα "καρφί" δίπλα στους κάδους και η πιο ευφάνταστη απάντηση των κατοίκων: δύο σακούλες σκουπιδιών στο καπό αυτοκινήτου. Νάξος, έχεις ταλέντο!

Τυροκομείο Πιτταρά: Η βιώσιμη κτηνοτροφία της Νάξου που διαπρέπει εντός και εκτός Ελλάδας

Από μια μοσχίδα το 1970 στην κορυφή των διεθνών βραβείων – Μια ιστορία γάλακτος, μεράκι και οικογενειακής συνέπειας στις Μέλανες της Νάξου

Κυκλάδες: Πέντε νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις πήραν άδεια κατασκευής

Πέντε νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις στις Κυκλάδες – Πού θα «χτιστεί» το μέλλον του τουρισμού

Ελληνικά νησιά σε κρίσιμο σταυροδρόμι: τουρισμός ή βιώσιμη ζωή;

Η παρακμή γεωργίας και αλιείας, η απώλεια δασών και η ανεξέλεγκτη οικοδόμηση απειλούν το μέλλον των νησιών. Επιστήμονες και φορείς ζητούν άμεσα μέτρα για την ισορροπία ανάπτυξης και περιβάλλοντος.

Κόρωνος (Λυώνας) – Αντώνης Παπακωνσταντής: Έφυγε ξαφνικά, αλλά θα μείνει για πάντα δίπλα μας

Μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια ανάρτηση του Γιώργου Κουφόπουλου για τον αγαπημένο φίλο, συνοδοιπόρο και πρώην πρόεδρο του συλλόγου

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

“O Χαρχαλιάς”: Η νέα ταβέρνα στη Μέση Ποταμιά που μαγειρεύει με καρδιά και μνήμες

Στην πράσινη καρδιά της Νάξου, μια αυθεντική ταβέρνα σερβίρει γεύσεις που μυρίζουν πατρίδα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση και ζεστή φιλοξενία που σε κάνει να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου: Η τελευταία κεντήστρα της παράδοσης στη Χώρα της Νάξου

Από τη Μικρά Ασία στη Νάξο, η κυρία Στέλλα υφαίνει με βελόνα και νήμα τις μνήμες, τις ρίζες και την ψυχή ενός τόπου που δεν ξεχνά.

Συρματοπλέγματα στον Λυώνα και η επικείμενη (14/06) επίσκεψη Μενδώνη στη Νάξο

Κάτοικοι καταγγέλλουν αυθαίρετη περίφραξη αιγιαλού και προσβολή ιστορικού μνημείου – Σιωπή από τις Αρχές εν αναμονή της επίσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος