Σάββατο, 3 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΠαιδείαΚυκλάδες - ΕΛΜΕ Θήρας: "Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ"

Κυκλάδες – ΕΛΜΕ Θήρας: “Οχι στον μεγάλο αδελφό του Οργουελ”

|

Η ΕΛΜΕ Επαρχείας Θήρας λέει “όχι στις κάμερες”, “όχι, στο νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία” που έρχεται και τονίζει ” Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική” 

“….Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό. Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο. Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης…” Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα, η ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΛΜΕ Θήρας με θέμα τι άλλο από την παρουσία κάμερας στα σχολεία αλλά και στο νέο πολυνομοσχέδιο που έρχεται για την Παιδεία.. Και όπως τονίζει “ .Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει: 

“Παρά την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και σωματείων, η κυβέρνηση την τελευταία στιγμή, σαν τον κλέφτη, φέρνει για ψήφιση μια απαράδεκτη εκπρόθεσμη τροπολογία και μάλιστα σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Μια τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη.

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Ειδικότερα με τη ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρέχεται η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου. Τονίζεται μάλιστα ότι η διάταξη συντάχθηκε μετά από διαβούλευση(;) με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Αρχικά η Υπουργός Παιδείας –για άλλη μια φορά- δεν δημοσιοποίησε στη Βουλή το έγγραφο με τη συναίνεση της Αρχής! Για ποιο λόγο άραγε; Να θυμίσουμε ότι κάτι ανάλογο συνέβη πρόσφατα με την αναγνώριση των πτυχίων των Κολλεγίων που δε δημοσίευσε ποτέ το έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής!

Πώς θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία όταν όλοι γνωρίζουν ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται – ενδεχομένως ακόμη και για δόλιους σκοπούς- από οποιονδήποτε σχετικό ή άσχετο με μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση – και με μαγνητοσκόπηση μάλιστα – μαθητές και καθηγητές;

Πώς θα προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών μας αλλά και των εκπαιδευτικών; Όταν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση του γονέα ή κηδεμόνα για την ανάρτηση φωτογραφιών που απεικονίζουν τον μαθητή από σχολικές δράσεις σε ιστοσελίδα του σχολείου πως είναι διασφαλισμένη νομικά η μετάδοση του μαθήματος σε απευθείας σύνδεση;

Οι κάμερες, φανερές ή κρυφές δεν έχουν θέση στις σχολικές τάξεις. Δεν θέλουμε στη σχολική αίθουσα να μπει ο Μεγάλος Αδελφός του Όργουελ! Η αξιοπρέπεια του ανθρώπου είναι το πρώτιστο ανθρώπινο δικαίωμα και η δημοκρατική συνείδηση δεν επιτρέπει σε κανέναν και καμία να την απεμπολήσει στο όνομα της όποιας έκτακτης συνθήκης!

Οφείλουμε οι εκπαιδευτικοί να προφυλάξουμε κυρίως την αξιοπρέπεια και την προστασία της προσωπικότητας του κάθε παιδιού. Κανένας και καμία εκπαιδευτικός που σέβεται τον εαυτό του/της δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτή την επικοινωνιακή πολιτική του Υπουργείο και να επιτρέψει τον ευτελισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και την μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ριάλιτι Αποδείξαμε ότι σε έκτακτες συνθήκες και χωρίς προετοιμασία από την πλευρά του Υπουργείου στηρίξαμε την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Με αίσθημα αλληλεγγύης και συλλογικότητας σταθήκαμε δίπλα σε κάθε μαθητή και μαθήτρια μας που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει μόρφωση και εφόδια για τη ζωή!

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας, του γονεϊκού και μαθητικού κινήματος με τους εκπαιδευτικούς για ένα δημόσιο, δωρεάν σχολείο που διαμορφώνει συνθήκες ουσιαστικής μόρφωσης των μαθητών σε ένα περιβάλλον παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας!

Η αντισυνταγματική και έτσι κι αλλιώς ανεφάρμοστη, ελλείψει υποδομών, απόφαση της υπουργού δεν θα εφαρμοστεί από κανένα/καμία εκπαιδευτικό.

Καλούμε τους συναδέλφους να μην υλοποιήσουν την απόφαση, που θεσμοθετήθηκε με την ψήφιση της τροπολογίας, σε περίπτωση που τους ζητηθεί να πράξουν κάτι τέτοιο.

Καλύπτουμε πολιτικά, συνδικαλιστικά κάθε συνάδελφο ο οποίος θα αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα με την υλοποίηση της απόφασης.

Καλούμε άμεσα σε ενημερώσεις τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και όλους τους συναδέρφους να μας ενημερώνουν στις περιπτώσεις που ασκούνται πιέσεις για να εφαρμόσουν την αναμετάδοση του μαθήματος.

Η ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την ΑΔΕΔΥ θα προβεί σε όλες εκείνες τις ενδεδειγμένες κινήσεις, προς πάσα κατεύθυνση, προκειμένου να προασπιστεί την δημόσια εκπαίδευση και να ανατρέψει το απαράδεκτο αυτό νομοθέτημα.

Ενέργειες και δράσεις

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα που ίσχυσαν τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα αποφυγής της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού, όλοι και όλες δώσαμε μεγάλο αγώνα να σταθούμε στο πλευρό των μαθητών μας.

Χωρίς κάποια προετοιμασία και σχετική επιμόρφωση, πήραμε πρωτοβουλίες και φροντίσαμε με κάθε τρόπο να διαφυλάξουμε την επαφή μας με τα παιδιά σε μια περίοδο που είχαμε και είχαν μεγάλη ανάγκη επικοινωνίας. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του εκπαιδευτικού κόσμου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της δύσκολης αυτής περιόδου, δυστυχώς υπήρξαν περιπτώσεις που για άλλη μια φορά δεχτήκαμε αήθη επίθεση από «δημοσιογράφους» που επιχείρησαν να διασύρουν έναν ολόκληρο κλάδο εκμεταλλευόμενοι το βήμα που τους παρέχουν τα συστημικά Μ.Μ.Ε.

Ταυτόχρονα το υπουργείο εν μέσω πανδημίας, ενεργώντας με απαράδεκτο και εχθρικό τρόπο εναντίον των εκπ/κών, αποφασίζει να καταθέσει νομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο φέρνει τα πάνω κάτω σε Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση αλλά και τροπολογία που εισάγει τις κάμερες στη σχολική τάξη.

Ως ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ:

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων :

α) να ελέγξουν τους όρους λειτουργίας των σχολείων και πως υλοποιούνται τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο αλλά και αυτά που διεκδικούμε (Αριθμός παιδιών ανά τμήμα, αριθμός εκπαιδευτικών στο γραφείο, απολύμανση σχολείων, λειτουργία τουαλετών και βρυσών, κατάσταση προαυλίων, αντισηπτικά – μάσκες – γάντια για όλους μέχρι το τέλος της χρονιάς, παρουσία καθαριστριών καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, ασφαλή μετακίνηση των μαθητών και εκπαιδευτικών με τα λεωφορεία, κλπ)

β) την εβδομάδα που έρχεται να συγκαλέσουν έκτακτες συνεδριάσεις έτσι ώστε να καταγραφούν τα τυχόν προβλήματα και να γίνει ενημέρωση της ΕΛΜΕ ΘΗΡΑΣ εγγράφως ώστε το Δ.Σ. να αποκτήσει άμεσα συγκεκριμένη εικόνα ανά σχολείο.

γ) να καλέσουν ταυτόχρονα τα σχολικά συμβούλια έτσι ώστε να εμπλακούν άμεσα στα ζητήματα οι σύλλογοι γονέων αλλά και να αναλάβουν τις ευθύνες τους οι δημοτικές αρχές. Να ενημερωθούν εγγράφως οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για τα υφιστάμενα προβλήματα. Επίσης, οι Σύλλογοι Διδασκόντων να ενημερώσουν τους Συλλόγους Γονέων για τα προβλήματα αυτά. Προτείνουμε κανένα σχολείο να μη συνεχίσει τη λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.

δ) να πάρουν αποφάσεις για μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης από τη τάξη. Καμία κάμερα σε καμία τάξη. Η σχολική ζωή δεν είναι ρεάλιτι. Κανένας και καμιά εκπαιδευτικός με στοιχειώδη αυτοσεβασμό δεν πρέπει να ενδώσει σε αυτήν την πολιτική. Για τους μαθητές που μένουν στο σπίτι προτείνουμε την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

ε) να πάρουν αποφάσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου που κινείται στις ίδιες ράγες με τα προηγούμενα, υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, δημιουργώντας ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο της αγοράς.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ θα ενημερώσει με τη σειρά του όλους τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων των σχολείων της περιοχής μας και θα αποστείλει επιστολές σε όλα τα δημοτικά συμβούλια και δημοτικές επιτροπές παιδείας . Επίσης θα βγάλει ανακοινώσεις, θα πραγματοποιήσει συνεντεύξεις , και θα προχωρήσει επί τόπου σε ελέγχους και παρεμβάσεις στα σχολεία.

Από την πρώτη μέρα που θα επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, θα επισκεφτεί (ανοικτές συνεδριάσεις των ΔΣ σε προαύλια σχολείων) όλα τα Λύκεια του νησιού στην αρχή και στη συνέχεια τα Γυμνάσια προκειμένου να καταγράψει και να συζητήσει για τα προβλήματα που υπάρχουν, να ενημερώσει για το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και να οργανώσει τις επόμενες κινήσεις διεκδίκησης όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας, αλλά και τις επόμενες κινητοποιήσεις για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δονούσα: 1ο Φεστιβάλ Βιβλίου, μία γιορτή για τη Λογοτεχνία στο Αιγαίο

Από 2 έως 4 Μαΐου 2025, η Δονούσα γίνεται σημείο συνάντησης συγγραφέων, αναγνωστών και μικρών εξερευνητών του λόγου, μέσα από ένα τριήμερο γεμάτο βιβλία, δράσεις και έμπνευση. (πρόγραμμα)

Κουφονήσι: Δώσε αίμα, χάρισε ζωή – εθελοντική αιμοδοσία (08 Μαϊου)

Μια πράξη αγάπης με τεράστια σημασία για την τοπική κοινωνία, με τη στήριξη των Πολιτιστικών Συλλόγων και του Νοσοκομείου Νίκαιας.

Fast Ferries: Έκτακτα δρομολόγια από Νάξο προς Ραφήνα αυτό το μήνα (Μάιος)

Ενισχυμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση Νάξου – Ραφήνας με το “Fast Ferries ANDROS” και καθημερινά δρομολόγια από 19 Μαΐου με το “ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π”.

16ο Παγκυκλαδικό Συνέδριο Συλλόγων Γυναικών: Οι Κυκλάδες συζητούν στη Μύκονο για το μέλλον του τουρισμού

Από τις 8 έως τις 11 Μαΐου 2025, στη Μύκονο, γυναίκες από όλα τα νησιά των Κυκλάδων ανοίγουν διάλογο για τη βιωσιμότητα, την τουριστική ανάπτυξη και το περιβάλλον.

ΑΔΜΗΕ: Στην τελική ευθεία το πρώτο σκέλος (Σαντορίνη – Νάξος) της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων

Έως τον Ιούνιο του 2025 ολοκληρώνεται το τμήμα Σαντορίνη–Νάξος, ενώ όλο το έργο θα είναι έτοιμο μέχρι τα μέσα του 2026, προσφέροντας καθαρή ενέργεια, ενεργειακή ασφάλεια και μείωση εκπομπών CO₂.

Την έμπρακτη στήριξη σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις Σαντορίνης και Θηρασιάς ζητά ο Δήμος Θήρας

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου (ΠΕΔ) σε μια πράξη στήριξης των αιτημάτων της Σαντορίνης, υιοθέτησε ομόφωνα το ψήφισμα και το απέστειλε στους αρμόδιους Υπουργούς

Στοίχημα – Ligue 1: Νις εναντίον Ρεμς.. σκοράρουν και οι δύο

Νις - Ρεμς: Βρίσκουν στόχο… για τους στόχους τους

Ολλανδία – Σύρος: Αυτό είναι το “κρυμμένo πετράδι” της Ελλάδας για το 2025

Το «κρυμμένo πετράδι» της Ελλάδας για το 2025​​​​​​​​​​​ σύμφωνα με τους Ολλανδούς

Η Σαντορίνη πρωταγωνίστρια στα όνειρα των Αμερικανών για γαμήλιο ταξίδι το 2025

Η Σαντορίνη στέφεται ως ο κορυφαίος γαμήλιος προορισμός για Αμερικανούς ταξιδιώτες, με εξωτικούς και ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές να συμπληρώνουν τη λίστα.

Φολέγανδρος: Νέοι αθλητικοί χώροι και αναβαθμισμένες σχολικές μονάδες δίνουν «ανάσα» στο νησί

Με συνέπεια και έργα ουσίας, η Φολέγανδρος αποκτά σύγχρονες αθλητικές υποδομές – Ένα νησί κάνει βήματα μπροστά, εκεί όπου οι δυσκολίες δεν είναι άλλοθι αλλά κίνητρο.

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Αμοργός – Νέα Πνοή: Κίνδυνος απαξίωσης της περιουσίας από το Π.Δ. 129/2025

Ο κίνδυνος απώλειας οικοδομησιμότητας στους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προκαλεί αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις στην Αμοργό - Δελτίο Τύπου από την παράταξη "Νέα Πνοή"

Κυκλάδες: Κατασκευαστικά παράδοξα σε Πάρο – Σέριφο προκαλούν αντιδράσεις

Δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις σε νησιά των Κυκλάδων οι οποίες προκάλεσαν τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Δυτικές Κυκλάδες: Ανεκτέλεστο το αυριανό δρομολόγιο του “Αικατερίνη Π”

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. : Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο την Δευτέρα 28/4 κι επιστροφή την Τρίτη 29/4 λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Νάξος – Μέλανες: Πρωτομαγιά με παραδοσιακό γλέντι

Την Πέμπτη 1η Μαΐου 2025, η Νάξος γιορτάζει την άνοιξη με μουσική, χορό και γεύσεις στη σκιά του αρχαίου Κούρου.

Μ. Καπίρης: Ως “Κλοπή” χαρακτηρίζει το ΠΔ που απαγορεύει την οικοδόμηση σε μικρούς οικισμούς

Σφοδρή αντίδραση από τον περιφερειακό Σύμβουλο Μιχάλη Καπίρη για το ΠΔ που "παγώνει" την οικοδόμηση σε οικόπεδα ακόμα και εντός νόμιμων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων