Κυριακή, 17 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΠαιδείαΚυκλάδες - Εκπαιδευτικοί: Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα «μικρονήσια» ; Ξεχάστε το κ.Μονογυιού!

Κυκλάδες – Εκπαιδευτικοί: Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα «μικρονήσια» ; Ξεχάστε το κ.Μονογυιού!

|

Σκληρή και καυστική απάντηση από το σύνολο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των Κυκλάδων – “ Ο «Δάσκαλος» είναι αναντικατάστατος!  – Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά!

 

“…. Σε μια περιοχή όμως, όπως τα μικρά Κυκλαδονήσια, όπου οι σχολικές υποδομές είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίες λόγω της απομόνωσης των κατοίκων, των περιορισμένων δρομολογίων, της δυσκολίας μετακίνησης, των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και γενικότερα των ιδιαίτερα σκληρών και δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι και τα παιδιά, οι σχολικές υποδομές και οι εκπαιδευτικοί είναι ακόμα περισσότερο απαραίτητοι (αναγκαίοι) για τη μόρφωση, την υγιή ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των μαθητών, αλλά και για την ισόρροπη κοινωνική και πολιτική ζωή όλης της τοπικής κοινωνίας…”

Ποιός ή ποιοι το αναφέρουν αυτό; Τα μέλη των σωματείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κυκλάδων ως απάντηση στην πρόταση που κατέθεσε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυϊού σχετικά με την δημιουργία μόνιμων δομών τηλεκπαίδευσης στα μικρά νησιά.. Και όπως αναφέρουν στον επίλογο της ανάρτησης ” Επειδή λοιπόν είμαστε δάσκαλοι και όχι ρομπότ και έχουμε τεκμηριωμένη άποψη για το λειτούργημά μας… Ούτε κουβέντα για καθιέρωση της τηλεκπαίδευσης  σε οποιοδήποτε νησί των Κυκλάδων.  Ούτε κουβέντα για αντικατάσταση των εκπαιδευτικών από οθόνες. Κάθε τέτοια προσπάθεια θα μας βρει απέναντι όλους μαζί  και θα πέσει στο κενό… ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:  Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά που χρειάζονται  Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα εκπαιδευτικά κενά σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων”.

Αναλυτικά η ανακοίνωση που εξέδωσαν τα σωματεία εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων

ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

Μόνιμη τηλεκπαίδευση στα «μικρονήσια» ;

Ξεχάστε το κ.Μονογυιού!

Ο «Δάσκαλος» είναι αναντικατάστατος!

Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά!

Με έκπληξη διαβάσαμε πριν λίγες μέρες την επερώτηση κυβερνητικής βουλευτίνας , εκλεγμένης στις Κυκλάδες , προς την Υπ. Παιδείας  , αν σκοπεύει να δημιουργήσει μόνιμες ειδικές δομές τηλεκπαίδευσης στα μικρονήσια των Κυκλάδων, στα οποία δεν υπάρχουν ήδη σχολικές μονάδες. Και λέμε με έκπληξη γιατί δεν περιμέναμε από μια βουλευτίνα των Κυκλάδων, να υποστηρίζει ότι στην τόσο ευαίσθητη νησιωτική περιοχή των Κυκλάδων, θα μπορούσαν οι οθόνες των υπολογιστών και των κινητών τηλεφώνων να αντικαταστήσουν τη φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών.

Σε μια περιοχή όμως, όπως τα μικρά Κυκλαδονήσια, όπου οι σχολικές υποδομές είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίες λόγω της απομόνωσης των κατοίκων, των περιορισμένων δρομολογίων, της δυσκολίας μετακίνησης, των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και γενικότερα των ιδιαίτερα σκληρών και δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι και τα παιδιά, οι σχολικές υποδομές και οι εκπαιδευτικοί είναι ακόμα περισσότερο απαραίτητοι (αναγκαίοι) για τη μόρφωση, την υγιή ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των μαθητών, αλλά και για την ισόρροπη κοινωνική και πολιτική ζωή όλης της τοπικής κοινωνίας.

 Δυστυχώς λοιπόν καλούμαστε ως εκπαιδευτικοί, ως δημόσιοι λειτουργοί, ως εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών σωματείων στις Κυκλάδες να πούμε άλλη μια φορά το αυτονόητο:

@ Ο εκπαιδευτικός είναι αναντικατάστατος. Καμία οθόνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του εκπαιδευτικού στο σχολείο, τη ζωντανή σχολική ζωή, το μάθημα, την πραγματική επαφή μαθητή και δασκάλου, την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πράξης, την ανάγκη των μαθητών να μάθουν, να επικοινωνήσουν, να αισθανθούν  , να αλληλεπιδράσουν.

@ Η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε ως ένα φιάσκο και συνεχίζεται ως ένα φιάσκο, εις βάρος των μαθητών μας, των οικογενειών τους και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών είναι επίσημα εκτός τηλεκπαίδευσης (έλλειψη μέσων και διαδικτύου) η πλειοψηφία των μαθητών συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση μέσω κινητών τηλεφώνων, τα προβλήματα σύνδεσης, ήχου επικοινωνίας είναι αδιάλειπτα.  Εξάλλου όλες οι μελέτες και οι έρευνες που δημοσιεύτηκαν σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τις συνέπειές της στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς το αποδεικνύουν περίτρανα. Ενδεικτικά η τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εφημερίδα Καθημερινή , σχετικά με τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές στα δημόσια σχολεία, αναφέρει ότι το 71,5% των μαθητών καταβάλλεται από άγχος, το 63% από ψυχική εξάντληση, το 45% από θλίψη, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Ενώ το 73% των μαθητών δήλωσε ότι έχει εμπεδώσει λίγο ή καθόλου την ύλη. Η διάσπαση προσοχής των μαθητών αναγνωρίστηκε επίσης σε ποσοστό άνω του 80% ! (https://www.kathimerini.gr/society/561247486/agchos-thlipsi-roytina-diaspasi-prosochis-sta-tilemathimata/)

@ Η τηλεκπαίδευση είναι μια σκληρή, νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση στον χώρο της εκπαίδευσης που ωθεί σε νέες ευέλικτες σχέσεις εργασίας και διάλυση των εργαζομένων. Η νέα λογική της τηλεκπαίδευσης θέλει τους συναδέλφους μας «αναλώσιμους» συμβασιούχους «μιας χρήσης», όπως έγινε με τους τριμηνίτες αναπληρωτές αλλά και με τους συναδέλφους της ενισχυτικής διδασκαλίας που θα εργαστούν μόνο εξ αποστάσεως για όλο το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς!  

@ Την ίδια στιγμή ,οι γονείς των μαθητών μας, πιθανόν τηλεργαζόμενοι και οι ίδιοι ,καλούνται να αναμετρηθούν με τα έξοδα που απαιτούνται ώστε να μπορέσουν τα παιδιά τους να μην αισθανθούν αποκλεισμένα και να τους παρέχουν όλα όσα απαιτεί η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση. Αυτά , όταν αμφότεροι εκπαιδευτικοί (και ιδιαίτερα οι αναπληρωτές) και γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι με την απειλή της ανεργίας (για κάποιους γονείς η ανεργία είναι ήδη πραγματικότητα), την καταστρατήγηση των ωραρίων και της βίαιης εισβολής της κάμερας στον ιδιωτικό τους χώρο μέσω της τηλεργασίας.

Κ. Μονογυιού,

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως για κάθε παιδί η τηλεκπαίδευση είναι μια βασανιστική , ατελέσφορη και αρκετές φορές ανεφάρμοστη διαδικασία ,που μόνο εκπαίδευση δεν είναι! Ιδιαίτερα τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, τα παιδιά που διαβιούν σε μη υποστηρικτικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, όπως πολλά παιδιά που ζουν στα νησιά των Κυκλάδων, εξωθούνται στην ενσωμάτωση της σχολικής αποτυχίας και στον σχολικό αποκλεισμό!

Αντί λοιπόν για τηλεκπαίδευση αυτό που θα έπρεπε να ζητάτε για τα μικρά νησιά είναι ίδρυση νέων σχολείων, κτίρια και σχολικές εγκαταστάσεις, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές για τα παιδιά, ιατρικο και νοσηλευτικό προσωπικό!!!

Αντ αυτού εσείς προτείνετε τα νησιά αυτά και οι κάτοικοί τους να παραμείνουν στην απομόνωση, στην εξαίρεση και στον αποκλεισμό από το πραγματικό αγαθό της μόρφωσης και της παιδείας.

 

Επειδή λοιπόν είμαστε δάσκαλοι και όχι ρομπότ και έχουμε τεκμηριωμένη άποψη για το λειτούργημά μας…

Ούτε κουβέντα για καθιέρωση της τηλεκπαίδευσης

σε οποιοδήποτε νησί των Κυκλάδων.

Ούτε κουβέντα για αντικατάσταση των εκπαιδευτικών από οθόνες.

Κάθε τέτοια προσπάθεια θα μας βρει απέναντι όλους μαζί

 και θα πέσει στο κενό…

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Να ιδρυθούν νέα σχολεία σε όλα τα νησιά που χρειάζονται

Να γίνουν μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα εκπαιδευτικά κενά σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων.

 

Την κοινή ανακοίνωση προσυπογράφουν τα Διοικητικά Συμβούλια των ακόλουθων εκπαιδευτικών σωματείων των Κυκλάδων:

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σύρου, Τήνου, Μυκόνου

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πάρου-Αντιπάρου

Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άνδρου

Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Φάρος του Αλυκού: Ρεκόρ επισκεψιμότητας και τζίρου τον Δεκαπενταύγουστο

Tο ιστορικό εστιατόριο στον Αλυκό της Νάξου «έσπασε το φράγμα» φέτος και επιβεβαίωσε τη θέση του στην κορυφή της γαστρονομίας του νησιού.

Κ. Τσίγκας: 242 πυρκαγιές σε 4 ημέρες – «Ο μηχανισμός έφτασε στα όριά του»

Ο πρόεδρος της Ένωσης Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος περιγράφει το δύσκολο πενθήμερο με εκατοντάδες μέτωπα φωτιάς και δεκάδες συλλήψεις για εμπρησμούς.

Νάξος: H “βασίλισσα των Κυκλάδων” αύριο (17/08) θα μας μαγέψει …χωρίς πυξίδα (video)

Η Πηνελόπη και ο Γιάννης έδεσαν στο λιμάνι, άφησαν την καρδιά τους ελεύθερη και αφέθηκαν στη μαγεία ενός τόπου που σε καλεί να τον ανακαλύψεις ξανά και ξανά.

Αποχωρεί το Ελ Νίνιο, έρχεται η Λα Νίνια: Προειδοποίηση μετεωρολόγων

Το ψυχρό καιρικό φαινόμενο φέρνει ανατροπές στα παγκόσμια μοτίβα – Στην Ευρώπη συνδέεται με ψυχρότερους χειμώνες

Παροναξία – Υδρολογικό Ετος 2025: Σταθερά κάτω από τον μέσο όρο τα ύψη υετού (πίνακες)

Σύμφωνα με το NaxosWeather, η υδρολογική χρονιά 2024-25 ολοκληρώνεται με χαμηλά επίπεδα βροχοπτώσεων σε Νάξο και Πάρο, εντείνοντας την ανησυχία για το μέλλον.

Νάξος: Εγγαρίτικο πανηγύρι με κέφι και παράδοση (video)

Χορός, μουσική και τραγούδια μέχρι το πρωί στο πανηγύρι του Συλλόγου Εγγαριτών «Άγιος Τρύφων», με τον Νίκο Οικονομίδη και κορυφαίους καλλιτέχνες.

Δονούσα: Πεζοπορία στον Φάρο της Καλοταρίτισσας για την Παγκόσμια Ημέρα Φάρων

Μια ξεχωριστή πρόσκληση από την Κοινότητα Δονούσας για να γνωρίσουμε το βορειότερο άκρο του νησιού μέσα από μια μοναδική διαδρομή.

Με ένα πρόβατο στην αγκαλιά: Η εικόνα που συγκίνησε όλη την Ελλάδα (video)

Ο 33χρονος Ολσιέν Μουτσομπέγκα έσωσε ζώα μέσα από τις φλόγες και έγινε σύμβολο ανθρωπιάς και ελπίδας

Ρόδος – Κρεμαστή: Τέσσερις άνθρωποι εκσφενδονίστηκαν από το «ταψί» (video)

Από τη γιορτή στον πανικό – Συλλήψεις για το σοβαρό ατύχημα σε λούνα παρκ

Ο κρυμμένος θησαυρός του Χαϊδαρίου: Ο Βοτανικός Κήπος Διομήδους (video)

Ένας παράδεισος 1.860 στρεμμάτων, με περισσότερα από 550 είδη φυτών, λίγα μόλις λεπτά από το κέντρο της Αθήνας

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Χρήστος Σπανός: «Προσπαθώ να χτίσω μια γέφυρα επικοινωνίας με τη Νάξο» (video)

Ο γνωστός ηθοποιός βρέθηκε στο νησί για τη συναυλία της κόρης του Μαρίνας Σπανού, μιλά για τη δουλειά του, τις συνεργασίες του και την καταγωγή του από τον Κυνίδαρο (video)

Εκτακτο: Φωτιά στον ΧΥΤΑ της Νάξου

Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα ενημέρωση για φωτιά στο ΧΥΤΑ της Νάξου

Νάξος – Ταυτόχρονη άφιξη Blue Star Naxos και Blue Star Delos έφερε χιλιάδες επιβάτες και οχήματα (video)

Εντυπωσιακοί ελιγμοί, ασφυκτική κίνηση και δοκιμασία για τις υποδομές – Σε πλήρη εγρήγορση το Λιμεναρχείο Νάξου και η Δημοτική Αστυνομία. (video)

Συναγερμός στο «Ιονίς», Μπλακ άουτ με 183 επιβάτες, πλέει με μία μηχανή προς το Λαύριο

Βλάβη προκάλεσε προσωρινή ακινητοποίηση του πλοίου μεταξύ Κέας και Μακρονήσου – Στο σημείο σπεύδουν δυνάμεις του Λιμενικού.

Θυρανοίξια στο ανακαινισμένο μοναστηριακό συγκρότημα των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων στο Γλινάδο Νάξου

Παρουσία του Βουλευτή Κυκλάδων Μάρκου Καφούρου και πλήθους πιστών – Συγχαρητήρια σε Μητρόπολη, Τοπική Αυτοδιοίκηση και εθελοντές

Αγ. Προκόπιος Νάξου: Όταν οι αμμοθίνες γίνονται… πάρκινγκ και η Natura απλώς κοιτά

Η οργισμένη ανάρτηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για την καταστροφή στον Άγιο Προκόπιο φέρνει ξανά στο φως το ετήσιο δράμα των προστατευόμενων περιοχών που γονατίζουν κάτω από τις ρόδες και την αδιαφορία.

Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ: Εξαγορές που αλλάζουν τον χάρτη

Από τη «Μασούτης» και την «Κρητικός» μέχρι τη Retail & More και τον «Γαλαξία» – Το 2025 διαμορφώνει νέες ισορροπίες στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Νάξος – Μενδώνη για Πορτάρα: “θα τοποθετηθεί νέα περίφραξη και θα μπουν κάμερες ασφαλείας”

Περιστατικά βανδαλισμών και έλλειψης σεβασμού σε μνημεία φέρνουν στο προσκήνιο την ανάγκη για παιδεία, ευαισθητοποίηση και προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.