Ανω των 2.500 τα κενά καθηγητών – Πού υπάρχουν τα περισσότερα, ποιες ειδικότητες (vid) – Σήμερα Τετάρτη η 3η φάση πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Και τα κενά στα σχολεία καλά κρατούν… Οι Μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου προετοιμάζονται να δώσουν Πανελλάδικές εξετάσεις την τρέχουσα σχολική χρονιά κι ενώ έχει περάσει ενάμισης μήνας από το πρώτο κουδούνι, υπάρχουν μαθήματα που θα κληθούν να εξεταστούν, στα οποία δεν έχει γίνει ούτε μία ώρα διδασκαλίας… Οι μαθητές λοιπόν, μαθαίνουν ό,τι μαθαίνουν μέχρι στιγμής, από τα φροντιστήρια και σ’ αυτά πηγαίνουν όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα…
Ο χάρτης με τις περιοχές όπου καταγράφονται τα κενά σε καθηγητές στα σχολεία ολόκληρης της χώρας παρουσιάστηκε στην Ώρα Ελλάδος 7:00 του Open TV και σύμφωνα με τα στοιχεία οι ελλείψεις καθηγητών ξεπερνούν τις 2.500.
Οι περιοχές όπου εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι:
- Η Αττική, όπου τα κενά είναι 800. Μόνο στην Α’ Αθήνας υπάρχουν 150-200 κενά
- το Ηράκλειο Κρήτης με 140 κενά
- οι Κυκλάδες με 95 κενά – Η μάστιγα της βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν αφήνει καθηγητές να πλησιάσουν
- ο Έβρος με 45 κενά… Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Σαμοθράκη δεν έχει γίνει ούτε μία ώρα μάθησης ειδικότητας ενόψει πανελλαδικών εξετάσεων
- τα Δωδεκάνησα με 40 κενά
Οι ειδικότητες με τα μεγαλύτερα κενά είναι:
- Μαθηματικοί
- Φυσικοί
- Φιλόλογοι
- Βιολόγοι
- Θεολόγοι – Για να βρούμε θεολόγο στα νησιά λένε οι αρμόδιοι στα Δωδεκάνησα ψάχνουμε με το κυάλι
Περίπου 30.000 αναπληρωτές
Η υφυπουργός Παιδείας, Μαρία Ζαχαράκη απάντησε προχθές (04/11) σε σχετική ερώτηση στη Βουλή αναφέροντας ότι «μέχρι και την Τετάρτη θα έχει γίνει η επόμενη μεγάλη φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Θα χρησιμοποιήσουμε κι άδειες άνευ αποδοχών, τις οποίες λάβαμε νωρίτερα φέτος και με την απαραίτητη αναγωγή μπορούμε να καλύψουμε τα κενά σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, ειδική αγωγή, γενική, επαγγελματική».., Η απάντηση έγινε με αφορμή επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Βασίλη Κεγκέρογλου, όσον αφορά τα κενά των εκπαιδευτικών στο Νομό Ηρακλείου και τόνισε
“Είναι γεγονός προς αξιολόγηση ότι φέτος είχαμε τον τέταρτο προσανατολισμό και τα επτάωρα. Είναι αντικείμενο προς αξιολόγηση το γεγονός ότι μιλάτε για μέρη που είναι απομακρυσμένα, δυσπρόσιτα και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε αφαιρέσει τη διπλή μοριοδότηση προς τους αναπληρωτές καθηγητές, ένα σαφές και δυνατό κίνητρο, έτσι ώστε να φοιτούν σε αυτά τα σχολεία.
Επίσης, είναι ένα αναμφισβήτητο γεγονός ότι με τις αλλαγές στη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση -και μιλάω για όλη την Ελλάδα- αυξήθηκαν οι ανάγκες που έχουμε στους νηπιαγωγούς μας, τουτέστιν και στις ανάγκες για την πρωτοβάθμια.
Πρόκειται για μία δύσκολη κατάσταση που έπρεπε να διαχειριστούμε στους πρώτους μήνες που παραλάβαμε τη διακυβέρνηση αυτού του Υπουργείου και κάναμε οτιδήποτε μπορούσαμε, οτιδήποτε ήταν δυνατό έτσι ώστε να έχουμε ένα ομαλό ξεκίνημα. Και το είχαμε αυτό το ομαλό ξεκίνημα. Δεν είναι κάτι για το οποίο επαιρόμαστε αυτήν τη στιγμή το ότι υπάρχουν ακόμα κενά. Υπάρχουν ελλείψεις και τις καταγράφουμε.
Αναμένω από τις περιφερειακές διευθύνσεις μια απάντηση -υπήρχε μία προθεσμία απάντησης έως σήμερα το μεσημέρι (σ.σ. μεσημέρι Δευτέρας), γιατί ζήτησαν μία παράταση- έτσι ώστε να έχω τα επικαιροποιημένα κενά και να μπορέσω να σας δώσω αριθμούς. Μπορώ και είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω ότι το αργότερο μέχρι την Τετάρτη θα μπορούμε να κάνουμε την τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών.
Πότε έγινε η πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών; Έγινε στις 5 Σεπτεμβρίου, εντός της προβλεπόμενης και ούτως ή άλλως διακηρυγμένης πρόθεσής μας για έγκυρη ενημέρωση των αναπληρωτών, με τα δεδομένα που έχουμε, με μία παρακαταθήκη που έπρεπε να διαχειριστούμε. Εκεί έχουν προσληφθεί περίπου 20.000 άτομα με την πρώτη φάση αναπληρωτών, ενώ και με τη δεύτερη φάση έχουμε φτάσει σχεδόν στα 30.000 άτομα, καλύπτοντας γενική, επαγγελματική, Ειδική Αγωγή και τις ανάγκες εν γένει.
Κάνουμε έναν προγραμματισμό, έτσι ώστε όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς και οι προσλήψεις των αναπληρωτών να γίνονται νωρίτερα”.
Με πληροφορίες από το ethnos.gr