Πρόκειται για ερευνητική πρόταση επίκουρου καθηγητή η οποία θέτει ως στόχο να απαντήσει σε μία μεγάλη πρόκληση, που αντιμετωπίζουν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί΄
Πρόκειται για ερευνητική πρόταση επίκουρου καθηγητή η οποία θέτει ως στόχο να απαντήσει σε μία μεγάλη πρόκληση, που αντιμετωπίζουν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί
Την έρευνα καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), για το μέλλον της ψηφιακής δημοσιογραφίας και των δημοσιογραφικών οργανισμών, αποφάσισε να χρηματοδοτήσει η Google, μέσω του Ταμείου Καινοτομίας «Digital News Initiative Fund».
Πρόκειται για την ερευνητική πρόταση του επίκουρου καθηγητή του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, Νίκου Παναγιώτου, η οποία θέτει ως στόχο να απαντήσει σε μία μεγάλη πρόκληση, που αντιμετωπίζουν οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί: Αν και έχει αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η διασυνδεσιμότητα, αντί αυτό να αποτελέσει μία συνθήκη, η οποία να ευνοεί τα ΜΜΕ, η χρήση και η κατανάλωση ειδησεογραφικού περιεχομένου διαρκώς χάνει έδαφος.
«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, καθώς η αποδοχή της πρότασής μας αποδεικνύει το έργο το οποίο γίνεται και παράγεται μέσα στα ελληνικά πανεπιστήμια. Παρότι είμαστε ένα σχετικά μικρό ή μεσαίο Τμήμα, ωστόσο, έχουμε αρκετά μεγάλη κινητικότητα, τόσο σε ερευνητικό επίπεδο, όσο και σε διεθνείς συνεργασίες», δήλωσε ο κ. Παναγιώτου στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm», διευκρινίζοντας ότι «έχουν υπάρξει και προηγούμενα από την Ελλάδα κάποιες προτάσεις, ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που το ΑΠΘ στηρίζεται απευθείας από τη Google».
Η ερευνητική πρόταση, που εξασφάλισε τη χρηματοδότηση από τη Google, έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός πρωτότυπου εργαλείου, το οποίο θα αξιοποιεί τις τάσεις που έχουν αναγνωριστεί, στην κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός βιώσιμου μοντέλου ειδήσεων.
«Οι πολίτες στρέφονται σε άλλου είδους ενημέρωση, εγκαταλείπουν τα παραδοσιακά ΜΜΕ, στρέφονται είτε σε blogs, είτε σε social media και ειδικά για τη χώρα μας αυτό είναι μία συνθήκη, η οποία έχει κυρίαρχα χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να ξεχνάμε το γεγονός ότι η δημοσιογραφία και οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί είναι ένας πυλώνας της δημοκρατίας. Χωρίς ουσιαστικά ΜΜΕ τα οποία να μπορούν να ασκήσουν τον κριτικό τους ρόλο, να ασκήσουν ερευνητική δημοσιογραφία πολλά από αυτά που πληροφορήθηκε το κοινό, δε θα τα γνωρίζαμε», ανέφερε ο κ. Παναγιώτου. «Είναι πολύ καλή η δημοσιογραφία των πολιτών και έχει συνεισφέρει σε πολλά, ωστόσο, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ενημέρωση που θα πάρω από την ενυπόγραφη και έγκυρη ενημέρωση», εξήγησε, γνωστοποιώντας ότι η Google θα συμβάλει στην υλοποίηση της πρότασής του τόσο μέσα από την ενίσχυση σε εργαστηριακό εξοπλισμό, όσο και χρηματοδοτώντας την ανάπτυξη πανευρωπαϊκής έρευνας σε δείγμα 5.000 ατόμων.
Σημειώνεται, ότι η πρόταση αξιολογήθηκε επιτυχώς, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση στο πλαίσιο πρωτοβουλίας που ανέλαβαν η Google από κοινού με 11 κορυφαίους ευρωπαϊκούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς (Financial Times, Guardian, Les Echos, Frankfurter Allgemeine Zeitung, NRC Media, El Pais, Global Editors Network, European Journalism Centre, The Economist,La Stampa, Die Zeit) με στόχο την υποστήριξη της ποιοτικής δημοσιογραφίας στα ψηφιακά μέσα, μέσω της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Η πρόταση διακρίθηκε μεταξύ 988 αιτήσεων από 27 χώρες.