Το μάθημα των Θρησκευτικών όπως το γνωρίζαμε έως σήμερα αλλάζει με νέο όνομα και θεματολόγια σε όλες τις βαθμίδες και πλέον θα είναι μάθημα γνώσης των θρησκειών και όχι ομολογιακό και κατηχητικό
Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες και στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος προωθεί ο Υπουργός Παιδείας κος Νίκος Φίλης αφού όπως όλα δείχνουν δεν θα μείνει μόνο στο θέμα των αλλαγών σε επίπεδο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά θα περιλαμβάνει και αλλαγές σε μαθήματα όπως η Ιστορία (σ.σ. αναγραφή κεφαλαίου γύρω από τον Εμφύλιο Πόλεμο) και τα Θρησκευτικά…. Μάλιστα για τα θρησκευτικά, η δήλωση περί αλλαγών έγινε από το βήμα της Βουλής και μετά το πέρας της ψηφοφορίας για το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτιστμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις»… Το Νομοσχέδιο ψηφίστηκε από τις αρχές και επί των άρθρων με σημείο αναφοράς το μάθημα των θρησκευτικών με τον κο Φίλη να τονίζει ότι «η επικείμενη αλλαγή θα πραγματοποιηθεί ώστε τα Θρησκευτικά να μην είναι μάθημα ομολογιακό, κατηχητικό αλλά μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας, αλλά και των άλλων θρησκευμάτων τα οποία περιβάλλουν τη χώρα μας ή θρησκευμάτων οι πιστοί των οποίων ζούνε στη χώρα μας. Το πρόγραμμα που έχουμε έτοιμο ως ΙΕΠ προέκυψε από ειδική επιτροπή που συγκροτήθηκε και άκουσε όλες τις πλευρές, και την Εκκλησία και τους θεολόγους. Η απόφαση βεβαίως είναι της πολιτείας, έτσι λειτουργεί το σχολείο».
Ο υπουργός επανέλαβε ότι οι αλλαγές στην Παιδεία ξεκινούν από κάτω, αναβαθμίζοντας το δημοτικό και το γυμνάσιο. «Με λιγότερα νήπια και προνήπια, έχουμε περισσότερα νηπιαγωγεία φέτος. Μας λέτε κλείνουμε το ολοήμερο. Τα παιδιά και τα τμήματα είναι όσα και πέρυσι».
«Μας λέτε ότι θέλουμε να κλείσουμε το δημοτικό. Θα είναι ενιαίο, δεν θα είναι δύο ταχυτήτων. Η εξοικονόμηση έχει να κάνει με καλύτερη διαχείριση του δυναμικού που έχουμε», τόνισε και ξεκαθάρισε ότι «τα σχολεία θα ανοίξουν είτε με πολιτικές ή παρασυνδικαλιστικές τρικλοποδιές».
Αναφορικά με την τροπολογία που αφορά στα ΑΕΙ, ο κ. Φίλης εξήγησε ότι η ρύθμιση για την επανεγγραφή των φοιτητών που για δυο συνεχή εξάμηνα δεν πήγαν να εγγραφούν, αφορά φοιτητές που για δυο συνεχή εξάμηνα, για οποιoδήποτε λόγο, δεν πήγαν να γραφούν, είναι ενεργοί. «Δεν έχουν διαγραφεί», είπε, «τους δίνουμε τη δυνατότητα να γραφούν στο εξάμηνο τους».
Ακόμη, αναφερόμενος στο ζήτημα της αριστείας, στο οποίο αναφέρθηκαν πολλοί βουλευτές της αντιπολίτευσης κατηγορώντας την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι τάσσεται κατά, ο κ. Φίλης είπε ότι πρέπει να υπάρχει τάση βελτίωσης, αλλά το βασικό είναι η ουσία.
Να σημειωθεί ότι όπως παρατηρεί η εφημερίδα Τα Νέα, παρότι ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, υποστήριξε στη Βουλή ότι η ρύθμιση αφορά ενεργούς και όχι αιώνιους φοιτητές, οι οποίοι για δύο συνεχή εξάμηνα και για οποιoνδήποτε λόγο δεν πήγαν να εγγραφούν, παρέλειψε να αναφέρει ότι με επόμενη παράγραφο της τροπολογίας του, καταργείται η διάταξη του προηγούμενου νόμου που ανέφερε μέχρι πότε διατηρείται η φοιτητική ιδιότητα (παρ. 1, άρ. 49 του Ν. 4009).
Ως αποτέλεσμα, στην πράξη δεν υπάρχει πλέον διαδικασία διαγραφής λιμναζόντων φοιτητών. Η παράγραφος αυτή αντικαθίσταται με την εξής λιτή διατύπωση: «Η ιδιότητα του φοιτητή αποκτάται με την εγγραφή του σε ΑΕΙ».
το πλαίσιο της διήμερης διαδικασίας συζητήθηκαν και άλλες διατάξεις, μεταξύ των οποίων εκείνη μέσω της οποίας «αποκλείεται η μετακίνηση (καθηγητών) προς τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης», καθώς και εκείνες μέσω των οποίων ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία των φροντιστηρίων και υπό ποιες προϋποθέσεις, σε περιόδους πέραν εκείνων που ταυτίζονται με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Με πληροφορίες (και φωτογραφία) από το protothema.gr