Οι εκπαιδευτικοί – πρόσληψη 300 αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής μέσω του ΕΣΠΑ – θα απασχοληθούν στη διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης στη Γ΄ και όπου δύναται στη Δ΄ Τάξη Δημοτικού το 2020-21
Μπορεί να μην έχουμε καλλιτεχνικά, έχουμε όμως … Κολύμβηση στο σχολείο… ΚΙ αυτό γιατί εγκρίθηκε από την Υπουργό κ. Νίκη Κεραμέως και την αρμόδια Υφυπουργό κ. Σοφία Ζαχαράκη η εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ, για την κάλυψη τριακοσίων (300) θέσεων καθηγητών ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι πρόκειται να απασχοληθούν ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι για τη διδασκαλία του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στη Γ΄ και όπου δύναται και στη Δ΄ Τάξη των Δημοτικών σχολείων της χώρας κατά το σχολικό έτος 2020 – 2021, μέσω της Δράσης «Υποστήριξη διδασκαλίας της Κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».
Η Δράση προϋπολογισμού ύψους 4.956.000,00 ευρώ και δικαιούχο την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας θα επιφέρει πολλαπλά οφέλη στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα (έναρξη του μαθήματος έγκαιρα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών και καθολική εφαρμογή του μαθήματος σε όλες σχεδόν τις περιοχές της χώρας)
Η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής προχώρησε στην ανωτέρω εισήγηση έχοντας προηγουμένως καταγράψει, σε συνεργασία με τους συντονιστές κολύμβησης και του υπεύθυνους Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όλα τα προβλήματα τα οποία ανέκυψαν κατά τα τέσσερα έτη της εφαρμογής της διδασκαλίας της κολύμβησης. Διαπιστώνοντας την έλλειψη σε πλεονάζον μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, η Διεύθυνση προέβη στη σχετική εισήγηση, την οποία η Πολιτική Ηγεσία του Υ.Π.ΑΙ.Θ. απεδέχθη, ενέκρινε και ενίσχυσε προχωρώντας σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την υποβολή της πρότασης ένταξης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διδασκαλία της κολύμβησης η οποία αποτελεί καινοτομία όχι μόνο για την ελληνική αλλά και την ευρωπαϊκή κοινότητα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Το μάθημα πέραν των ευεργετικών οφελών στην υγεία και την απόκτηση κολυμβητικής παιδείας –επάρκειας για την αποφυγή πνιγμού, προσφέρει επιπλέον στους μαθητές την απόκτηση βιωματικής γνώσης των βασικών κανόνων ασφάλειας, υγιεινής και εξοικείωσης στο υδάτινο στοιχείο, ενώ χαίρει και της καθολικής αποδοχής τόσο από την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και τις τοπικές κοινωνίες.