“Τσουνάμι” προσφυγών στο ΣτΕ από μαθητές Γ’ Λυκείου , για συνθήκες διδακτικής ανισότητας (υποψήφιοι 2 ταχυτήτων) – Τι δηλώνει ένας εκ των δικηγόρων
Από τις ειδήσεις που με ενοχλούν… Χρόνια πολλά, δεκάδες παιδιά που μεγαλώνουν στα νησιά της περίφημης άγονης γραμμής είναι σε σχολεία με ελάχιστους εκπαιδευτικούς. Ξέρουμε όλοι παιδιά που χρειάζεται να μετακομίσουν από το ένα νησί στο άλλο για να πάνε σχολείο. Ξέρουμε δεκάδες μαθητές που είδαν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να φτάνουν ακόμη και Μάρτιο στα σχολεία ώστε να κάνουν μαθήματα ειδικότητας ενόψει πανελλαδικών… Ξέρουμε, ξέρουμε, ξέρουμε… Και τώρα διαβάζουμε ότι γονείς μαθητών της Γ Λυκείου (κυρίως της Αττικής) ζητούν μέσω δικηγόρων να πάνε στο ΣτΕ με προσφυγή για .. .αντισυνταγματικότητα στην Εκπαίδευση. Για δύο ή τρεις εβδομάδες που τα παιδιά της Αττικής κάνουν τηλεκπαίδευση ενώ τα παιδιά στην άγονη ή στην νησιωτική Ελλάδα ή στη Ήπειρο κάνουν διά ζώσης μαθήματα… Και δεν μπορώ να το πιστέψω.. .
Αλλά….
Οπότε όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα dikastiko.gr «εντολές να υποβάλλουν προσφυγές στο ΣτΕ για διδακτική ανισότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου δέχονται, δικηγορικά γραφεία ανά τη χώρα , σε “κόκκινες” περιοχές.
Τα παιδιά αυτά είναι υποψήφια για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ και ουσιαστικά καταγγέλλουν μέσω των γονέων τους πως το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας για την μετάδοση του ιού , δημιουργεί «μαθητές δυο ταχυτήτων», στα λύκεια διότι στις κόκκινες περιοχές οι σχολικές μονάδες δεν θα επαναλειτουργήσουν για άγνωστο ακόμη διάστημα.
Ο προβληματισμός αυτός είχε εντοπιστεί ήδη στα κυβερνητικά κλιμάκια, γιαυτό και η προσπάθεια εντοπιζόταν να ανοίξουν όλα τα σχολεία με ίδιο τρόπο. Δηλαδή γυμνάσια ανά τη χώρα και Λύκεια ανά τη χώρα και όχι ανά περιοχή. Η πρόταση όμως δεν πέρασε από την Επιτροπή που αποφάσισε με καθαρά επιδημιολογικά κριτήρια. Κι εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.
Η Γ’ Λυκείου
Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στους μαθητές της Γ’ τάξης που θα πάνε στις πανελλήνιες εξετάσεις με διαφορετικές μαθησιακές ικανότητες αφού ορισμένοι θα έχουν παρακολουθήσει μαθήματα δια ζώσης διδασκαλίας μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από άλλους οι οποίοι κατοικούν στις λεγόμενες «κόκκινες περιοχές».
Αυτό θα προκαλέσει ανισότητα μεταξύ των υποψηφίων, που όμως θα κληθούν να διαγωνιστούν στα ίδια θέματα και μάλιστα σε μια χρονιά η οποία περιλαμβάνει σοβαρότατες αλλαγές (βάση εισαγωγής) για την είσοδο στα πανεπιστημιακά τμήματα.
Παραδείγματος χάριν: Αυτή τη στιγμή οι μαθητές των σχολείων της Αττικής (και άλλων περιοχών) θα συνεχίσουν με τηλεκπαίδευση και στις υπόλοιπες περιοχές τα μαθήματα θα γίνουν δια ζώσης. Πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη γονείς έχουν απευθυνθεί σε δικηγορικά γραφεία και μελετούν δικαστικές προσφυγές στο ΣτΕ για παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας .
Κων/νος Γώγος: Ίση εκπαίδευση
Όπως εξηγεί ο δικηγόρος Κων/νος Γώγος “…..η υγειονομική κατάσταση στη χώρα έχει δημιουργήσει αναγκαστικά μαθητές δύο ταχυτήτων, ανάμεσα στις κόκκινες περιοχές και τη λοιπή επικράτεια. Αυτό έχει δραματικό αντίκτυπο ειδικά στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι απολαμβάνουν διαφορετικού τρόπου εκπαίδευσης (τηλεκπαίδευση κτλ.), ωστόσο θα κληθούν να εξετασθούν με το ίδιο πανελλαδικό σύστημα.
Εδώ γεννάται ένα κρίσιμο ζήτημα συνταγματικότητας το οποίο θα κληθούν τα Δικαστήρια της χώρας να εξετάσουν, αν προσβάλλονται οι αρχές της ίσης εκπαίδευσης, της αρχής της αναλογικότητας με την εξέταση μαθητών με ίδιο τρόπο αλλά με ανόμοιο τρόπο εξέτασης.
Ίσως θα έπρεπε να εξετασθεί κάποια ειδικότερη διαδικασία για περιοχές που έχουν πληγεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προκειμένου να τηρηθεί η ισονομία και ισοπολιτεία και σε αυτές τις περιπτώσεις”.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press – τώρα και στο Google News