Πανελλαδικές 2022.. Χαμηλοί βαθμοί. Στα Μαθηματικά το 73,56% έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ κάτω του δέκα έγραψε στο μάθημα της Έκθεσης το 17,13%
Μεγάλα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, που ακολουθούν σε γενικές γραμμές τα αποτελέσματα των εξετάσεων του 2021 -με εξαίρεση τα Αρχαία Ελληνικά όπου υπήρξε βελτίωση κατά 8,06% στο ποσοστό αυτό- διασπορά των βαθμολογιών άνω του δέκα και μικρές αυξομειώσεις στον αριθμό των υποψηφίων που αρίστευσαν συγκριτικά με πέρσι, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τη γενική εικόνα των φετινών βαθμολογιών των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕΛ στις Πανελλαδικές, μετά την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων από το υπουργείο Παιδείας για το 2022.
Συνολικά συμμετείχαν 87.150 υποψήφιοι (72.012 από τα ΓΕΛ και 15.135 από τα ΕΠΑΛ). Επισημαίνεται, ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από μία τουλάχιστον συμμετοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
Στο μάθημα της Έκθεσης το 17,13% των υποψηφίων έλαβε κάτω από τη βάση (20,37% πέρσι).
Όσον αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στα Αρχαία Ελληνικά το 37,20% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 10 (45,26% το 2021). Βαθμολογία από 18 έως 20 συγκέντρωσε το 2,27% των υποψηφίων (3,83%). Στην Ιστορία, το ποσοστό κάτω από τη βάση ήταν 47,96% (51,19% πέρυσι) ενώ 18 με 20 έγραψε το 15,56% (13,65% πέρυσι). Στο μάθημα των Λατινικών 10-20 έγραψε το 54,87%, εκ των οποίων το 17,96% 18 με 20, ενώ συγκριτικά στοιχεία με πέρυσι δεν υπάρχουν, καθότι οι υποψήφιοι είχαν εξεταστεί στην Κοινωνιολογία.
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στη Φυσική το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση (45,04%) είναι λίγο υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι (44%), όχι όμως και οι υψηλές βαθμολογίες, καθώς το 13,44% (16,98% πέρυσι) των υποψηφίων έγραψε πάνω από 18. Στο μάθημα των Μαθηματικών σημειώνεται μια μικρή γενική πτώση, με το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση να διαμορφώνεται στο 34,99% (31,8% το 2021) και των βαθμολογιών 18-20 στο 11,88% (19,01% το 2021).
Για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, στο μάθημα της Φυσικής το 49,84% (47,43% το 2021) των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10 και το 13,44% (18,39% το 2021) να έχει λάβει βαθμολογία 18-20. Στη Χημεία, στο 38,34% (38,66% το 2021) διαμορφώθηκε το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστοι μειώθηκαν σε σχέση με πέρσι, αφού το 12,44% (15,38% το 2021) των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 18 έως 20. Στη Βιολογία, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 30,74% (31,56% το 2021), ενώ από 18 έως και 20, έλαβε το 14,57% (17,78%).
Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, στα Μαθηματικά το 73,56% (72,76% πέρυσι) έγραψε κάτω από τη βάση. Τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με βαθμό άνω του 18, ήταν πολύ λίγα, μόλις 1,51% (2,66% το 2021). Στο μάθημα της Πληροφορικής, κάτω του 10 έγραψε το 39,84% (41,69% το 2021) των υποψηφίων. Αρίστευσε το 15,96% (21,70% το 2021) των υποψηφίων με βαθμούς από 18 έως 20.
Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε το των υποψηφίων 35,31% (34,31% το 2021) και 18-20 το 23,13% (27,12% πέρσι).
Επιλογή κινητού
Σχεδόν 3 στους 4 υποψηφίους (ποσοστό 73,4%) των Πανελλαδικών Εξετάσεων από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ έλαβαν τη βαθμολογία τους με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο. Συγκεκριμένα, 63.980 υποψήφιοι, από τους 87.150 που συνολικά συμμετείχαν έστω και σε ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, έκαναν χρήση της δυνατότητας ενημέρωσης μέσω γραπτού μηνύματος SMS που για δεύτερη χρονιά εφάρμοσαν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η διαδικασία ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς τα μηνύματα εστάλησαν και παραδόθηκαν εντός 5 λεπτών, παράλληλα με την ανάρτηση των αποτελεσμάτων στις σχολικές μονάδες και την εφαρμογή του ΥΠΑΙΘ results.it.minedu.gov.gr.
Υπενθυμίζεται ότι η δυνατότητα ενημέρωσης μέσω γραπτού μηνύματος SMS εξασφαλίσθηκε πρώτη φορά το 2021, μέσω ειδικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων smsresults.minedu.gov.gr στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλης Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, όπως είχαν ανακοινώσει οι Υπουργοί Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
Η εφαρμογή αναπτύχθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), Φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Εκπαίδευσης.
Πηγή: ΑΠΕ / ΜΠΕ – Photo: Protothema.gr