Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Κυριακή η ΟΙΕΛΕ αναφέρει ότι «η εκκίνηση της σχολικής χρονιάς στις 7 Σεπτεμβρίου χωρίς κανένα σχεδιασμό και με την πανδημία να μαίνεται είναι εξαιρετικά επικίνδυνη” – Τι αναφέρει στο πακέτο των προτάσεων της
ην προσωρινή αναστολή της λειτουργίας μιας ιδιωτικής σχολικής μονάδας σε περίπτωση κρούσματος κορωνοϊού ζητεί η ομοσπονδία εκπαιδευτικών των ιδιωτικών σχολείων (ΟΙΕΛΕ), θεωρώντας το άνοιγμα των σχολείων εξαιρετικά επικίνδυνο με τη πανδημία να μαίνεται αν δεν καταρτιστεί σαφές πρωτόκολλο για την Παιδεία.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Κυριακή η ΟΙΕΛΕ αναφέρει ότι «η εκκίνηση της σχολικής χρονιάς στις 7 Σεπτεμβρίου χωρίς κανένα σχεδιασμό και με την πανδημία να μαίνεται είναι εξαιρετικά επικίνδυνη. Θα πρέπει να προηγηθεί ένας αναλυτικός διάλογος με την εκπαιδευτική και την επιστημονική κοινότητα και να καταρτιστεί ένα ξεκάθαρο πρωτόκολλο για το χώρο της Παιδείας.»
Ας δούμε όμως ποιες είναι οι προτάσεις που έχει καταθέσει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Σχολείων
Οπως σημειώνουν δεν υποκαθιστούν τους ειδικούς και λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες της φετινής παιδαγωγικής διαδικασίας λόγω κορωνοϊού…
Πριν ανοίξουν τα σχολεία
• Δωρεάν υγειονομικός έλεγχος όλων των μελών της σχολικής κοινότητας πριν την έναρξη των μαθημάτων με δαπάνη είτε της Πολιτείας (για τα δημόσια σχολεία) είτε των ιδιωτικών σχολείων. Αναλόγως της πορείας της πανδημίας στη χώρα, προτείνεται η υποχρεωτική επανάληψη των ελέγχων σε τακτά χρονικά διαστήματα.
• Καθορισμός ανώτατου ορίου μαθητών σε σχολικά λεωφορεία για τη μεταφορά μαθητών και την τήρηση σχολαστικών μέτρων υγιεινής σε αυτά.
Μέσα στο σχολείο
• Καθορισμό ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τάξη (βάσει της μέσης χωρητικότητας των τάξεων και ανάγκης τήρησης αποστάσεων ο αριθμός αυτός δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 15 άτομα). Πρόσληψη εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες εξαιτίας της αύξησης των τμημάτων. Λειτουργία σχολικών μονάδων με πρωινές και απογευματινές βάρδιες, όπου απαιτείται.
• Συρρίκνωση της διδακτικής ώρας ώστε το διάλειμμα να αυξηθεί.
• Κατάργηση της δυνατότητας απουσίας μαθητών με απλή υπεύθυνη δήλωση.
• Οριοθέτηση των αύλειων χώρων ανά τμήμα ή ανά τάξη για τις ανάγκες των διαλειμμάτων, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός μαθητών και εκπαιδευτικών.
• Υποχρεωτικός καθαρισμός αιθουσών σε κάθε διάλειμμα και τακτικός καθαρισμός τουαλετών.
• Οδηγίες για την τήρηση βασικών κανόνων υγιεινής να είναι αναρτημένες σε κάθε τάξη και σε πολλά σημεία του χώρου του σχολείου.
• Αυστηρή τήρηση μέτρων για την αποφυγή συνωστισμού κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών.
• Επιμόρφωση μαθητών και εργαζόμενων σε σχολεία για την τήρηση μέτρων υγιεινής.
Σε περίπτωση ύποπτου/υπαρκτού κρούσματος
• Μαθητές, εκπαιδευτικοί και μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού που έχουν έρθει σε επαφή με κρούσμα να τίθενται σε καραντίνα 14 ημερών
• Αντιστοίχως, να τίθενται σε καραντίνα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που εμφανίζουν συμπτώματα τα οποία σχετίζονται με τον ιό (πυρετός, βήχας, ανοσμία κ.λπ.) μέχρι να εξεταστούν και να διευκρινιστεί η κατάσταση της υγείας τους. Είναι αυτονόητο πως ασθενής, ακόμη και ασυμπτωματικός, θα πρέπει να παραμένει εκτός της σχολικής μονάδας.
• Να υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα (αναστολή λειτουργίας σχολείου, απολύμανση κ.λπ.) σε περίπτωση διαπίστωσης κρούσματος σε εκπαιδευτικό ή μαθητή.
• Να τεθεί σε ισχύ πρωτόκολλο ιχνηλάτησης σε περίπτωση που διαπιστωθεί κρούσμα, ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του ιού στην ευρύτερη κοινότητα
• Να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών/μαθητών με σαφή και έγκαιρο προσδιορισμό των ομάδων αυτών (ασθενείς, έγκυες, άτομα που έχουν στο περιβάλλον τους ασθενείς κ.λπ.)
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Εύλογα το ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει απασχολήσει έντονα την κοινή γνώμη, τόσο λόγω του κλεισίματος των σχολείων για μεγάλο χρονικό διάστημα, όσο και λόγω του αυταρχισμού, της προχειρότητας και της ανευθυνότητας με την οποία αντιμετώπισε την τηλεκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας τόσο πριν το άνοιγμα των σχολικών μονάδων, όσο κυρίως μετά από αυτό.
• Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρχει απευθείας μετάδοση από την τάξη.
• Οι μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα παρακολουθούν εκπαίδευση «εξ αποστάσεως» από έκτακτο εκπαιδευτικό προσωπικό ή από εκπαιδευτικούς που δικαιολογημένα δεν μπορούν να προσέρχονται στις σχολικές μονάδες.
• Οργάνωση και διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς.