Αρνηση εκπαιδευτικών να εμφανιστούν αύριο Τετάρτη 6 Μαϊου στις σχολικές μονάδες – Στάση εργασίας ενάντια στην επαναλειτουργία των σχολείων και το πολυνομοσχέδιο η πρόταση των εκπαιδευτικών
Αρνούνται να πάνε στα σχολεία, από αύριο Τετάρτη 6 Μαϊου, οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προχωρούν σε στάσεις εργασίας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το άνοιγμα γυμνασίων και Α΄και Β΄λυκείου. Οι καθηγητές θεωρούν, ‘οτι δεν έχουν παρθεί όλα τα μέτρα ασφαλείας τόσο για τους ίδιους όσο και για τα παιδιά. Μάλιστα το συνδικαλιστικό τους σωματείο (ΟΛΜΕ) προτρέπει τους εκπαιδευτικούς, που ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειας τους σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν χρήση των προβλεπομένων αδειών (ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές) για τις 7 και 8 Μαΐου, στην περίπτωση που το υπουργείο Παιδείας δεν ανακαλέσει την απόφαση του.
Στο πλαίσιο αυτό η ΟΛΜΕ κήρυξε στάση εργασίας την Τετάρτη 6 Μαΐου για τις 3 πρώτες ώρες του ημερήσιου και του εσπερινού ωραρίου . Παράλληλα καλεί τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν 3ωρες στάσεις εργασίας για το υπόλοιπο του ωραρίου ως πρώτο βήμα αντίδρασης τόσο για το άνοιγμα των σχολείων όσο και για το κατατεθέν νομοσχέδιο, το οποίο είναι στο στάδιο της διαβούλευσης . Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν με τηλεδιάσκεψη και να καταγράψουν εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων με βάση το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ και τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
και όπως διαβάζουμε στην σχετική ανακοίνωση που βρίσκεται στην ιστοσελίδα alfavita.gr
Το ΥΠΑΙΘ εξακολουθεί να αδιαφορεί για τις προτάσεις της ομοσπονδίας, τόσο όσον αφορά στο κατατεθέν νομοσχέδιο όσο και στα ζητήματα που ανακύπτουν από την επαναλειτουργία των σχολείων. Εξακολουθεί να μην παίρνει κανένα μέτρο προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα υγειονομικής προστασίας, όπως αυτά εκφράστηκαν στο υπόμνημα της ΟΛΜΕ (30.4.20) και ταυτόχρονα καλεί τους εκπαιδευτικούς, με οδηγία που εστάλη Σάββατο βράδυ, να παρουσιαστούν στα σχολεία τους στις 6 Μαΐου, παρότι η σχετική ΚΥΑ αναφέρει ρητά ότι τα σχολεία παραμένουν κλειστά μέχρι τις 10 Μαΐου.
Παρά τις δηλώσεις αρκετών λοιμωξιολόγων, που θεωρούν επικίνδυνη την επαναλειτουργία των σχολείων, παρά τις ελλείψεις σε ατομικά μέτρα προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά) στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι στα περισσότερα σχολεία δεν έχουν γίνει απολυμάνσεις, παρά το ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητες κτιριακές υποδομές (αίθουσες με τα απαραίτητα τετραγωνικά μέτρα), παρά το ότι δεν έχουν προβλεφθεί άδειες για τους εκπαιδευτικούς που έχουν ασθένειες που δεν συμπεριλαμβάνονται στο ΦΕΚ του ΥΠΕΣ ή άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες στο άμεσο οικογενειακό τους περιβάλλον, ούτε υπάρχει μέριμνα για τις άδειες ειδικού σκοπού των αναπληρωτών, το ΥΠΑΙΘ καλεί τους εκπαιδευτικούς νωρίτερα στα σχολεία και επιμένει στο άνοιγμα Γυμνασίων και Α και Β Λυκείου, παρά την αντίθετη πρόταση της ΟΛΜΕ.
Ταυτόχρονα, η απόφαση του ΥΠΑΙΘ να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να παραστούν στα σχολεία από τις 6 Μαΐου ακυρώνει στην πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αποκλείοντας τους μαθητές του Γυμνασίου και Α και Β Λυκείου από κάθε μαθησιακή διαδικασία για 2 βδομάδες.
Καλούμε το ΥΠΑΙΘ έστω και τώρα να αναθεωρήσει την απόφαση για άνοιγμα των Γυμνασίων, της Α και Β Λυκείου και την απόφαση να παραστούν οι εκπαιδευτικοί στις 6 Μαΐου στα σχολεία. Για τις 11 Μαΐου, ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων της Γ λυκείου, να λάβει τα απαραίτητα ατομικής προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Προκηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας για την Τετάρτη 6 Μαΐου για τις 3 πρώτες ώρες του ημερήσιου και του εσπερινού ωραρίου και καλούμε τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν 3ωρες στάσεις εργασίας για το υπόλοιπο του ωραρίου ως πρώτο βήμα αντίδρασης τόσο για το άνοιγμα των σχολείων όσο και για το κατατεθέν νομοσχέδιο.
Εάν το ΥΠΑΙΘ δεν ανακαλέσει την απόφαση να παραστούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία από αυτήν τη βδομάδα καλούμε όσους συναδέλφους ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειας τους σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν χρήση των προβλεπομένων αδειών (ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές) για τις 7 και 8 Μαΐου.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν με τηλεδιάσκεψη την τρέχουσα βδομάδα και να καταγράψουν εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων με βάση το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ (30.4.20) και τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις:
-
Να αποσταλεί άμεσα επιστολή από το σύλλογο διδασκόντων στους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών, που θα τους ενημερώνει για όλα τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
-
Να αποσταλεί επιστολή στις ΔΔΕ με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις που αφορούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, απευθύνοντάς τους επίσημο ερώτημα για το αν και με ποιο τρόπο θα συνεχιστεί η λειτουργία του σχολείου τους. Κανένα σχολείο να μην συνεχίσει την λειτουργία του, αν δεν λάβει επίσημη ενυπόγραφη απάντηση από τη ΔΔΕ, που να διαβεβαιώνει ότι δε συντρέχει κανένας κίνδυνος για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους, από τη λειτουργία του σχολείου, παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις.
-
Υπενθυμίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν υλοποιούμε την προφορική εντολή περί ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων.
Παράλληλα είναι χαρακτηριστικό ότι στις 2/5 ο ΕΟΔΥ όριζε την αναλογία μαθητών στις τάξεις σε 1 μαθητή ανά 7 τ.μ. Με βάση την αναλογία αυτή σε αίθουσες 50-60 τ.μ. θα μπορούσαν να μπουν 8-9 μαθητές! Με τον τρόπο αυτό φυσικά δεν μπορούσε να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας, που έθετε ως στόχο 15 μαθητές ανά τμήμα. Το επιτελικό κράτος φυσικά βρήκε λύση!
Άλλαξαν αμέσως τις οδηγίες, αφού από το μεσημέρι της Κυριακής ο ΕΟΔΥ διέγραψε την αναλογία 1(μαθητής) /7 (τ.μ.) και στο αντίστοιχο πεδίο αναγράφει «Οδηγίες από το ΥΠΑΙΘ»!
Κατά συνέπεια προκύπτουν τα εξής ερωτηματικά:
-
Για ποιο λόγο άλλαξαν οι πρώτες οδηγίες του ΕΟΔΥ και την αναλογία 1/7 για τα σχολεία;
-
Ποιοι ήταν εκείνοι που πήραν την απόφαση μέσα σε λίγες ώρες ν’ αλλάξουν τις οδηγίες;
-
Με ποια επιστημονική λογική εξηγείται πως για όλες τις υπηρεσίες αναγράφονται σαφείς οδηγίες με βάση τα τετραγωνικά μέτρα εκτός από τα σχολεία;
-
Τελικά με την απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είναι ασφαλείς ;
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και συνολικά η κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη απέναντι σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς κι οφείλει άμεσα να δώσει «πειστικές» απαντήσεις για την αλλαγή των οδηγιών του ΕΟΔΥ!