Παράταση σχολικής χρονιάς χωρίς προαγωγικές εξετάσεις – Το χρονοδιάγραμμα και οι Πανελλαδικές
Η προοπτική να μη γίνουν και φέτος οι προαγωγικές εξετάσεις στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας κερδίζει έδαφος, όσο η δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνεχίζει να λειτουργεί εξ αποστάσεως. Αυτό θα συμπαρασύρει και την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, από την οποία έχει σχεδιαστεί να επιλεγούν θέματα των προαγωγικών εξετάσεων της Α΄ Λυκείου. Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για την ολοκλήρωση της χρονιάς, τον οποίο παρουσιάζει η «Καθημερινή», περιλαμβάνει και περικοπή της ύλης σε όλες τις τάξεις –πλην εκείνης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που έχει ανακοινωθεί–, με στόχο να δοθεί χρόνος διδασκαλίας σε βασικά κεφάλαια.
Ειδικότερα, δεδομένο είναι πως δεν θα πραγματοποιηθούν μαθήματα κατά τη διάρκεια των δεκαπενθήμερων διακοπών του Πάσχα. Έτσι, καθώς η εξ αποστάσεως λειτουργία των σχολείων έχει παραταθεί έως τις 8 Μαρτίου χωρίς να αποκλείεται νέα παράταση έως τις 15/3, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει παράταση των μαθημάτων των δημοτικών σχολείων έως το τέλος Ιουνίου. Και αυτό, και για ψυχολογικούς λόγους καθώς τα μικρότερα παιδιά έχουν χάσει τελείως έως τώρα την επαφή με τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους.
Ως προς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «όσο η τηλεκπαίδευση συνεχίζεται, τόσο κερδίζει έδαφος η ματαίωση των προαγωγικών, ενδοσχολικών εξετάσεων», ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου. Αυτό θα συμπαρασύρει την τράπεζα θεμάτων από την οποία έχει προγραμματιστεί να επιλεγούν τα μισά θέματα στις ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών της Α΄ Λυκείου. Προοπτική στην οποία αντιδρά η ΟΛΜΕ, η οποία ζητεί όχι μόνο την αναβολή, αλλά και τη ματαίωση της τράπεζας θεμάτων.
Όχι αλλαγές στις Πανελλαδικές
Την ίδια στιγμή, πάντως, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κινείται σε δύο άξονες. Συνεχίζει την οργάνωση της τράπεζας θεμάτων και ταυτόχρονα προετοιμάζεται για περικοπή της ύλης. Ενδεικτικό είναι ότι έχει ζητήσει από τους καθηγητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου να ενημερώσουν έως πού έχουν διδάξει, με στόχο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», να γίνει λελογισμένη περικοπή της ύλης και να δοθούν οδηγίες στα σχολεία ποια κεφάλαια θεωρούνται βασικά και πρέπει να διδαχθούν. Έτσι, οι μαθητές των γυμνασίων και των λυκείων θα κερδίσουν χρόνο διδασκαλίας από τη μη πραγματοποίηση ενδοσχολικών εξετάσεων. Ως προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, η ύλη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, αναφέρουν εκπαιδευτικοί στην «Κ».
Όπως τόνισε, μιλώντας στην «Κ», η υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ζέτα Μακρή, «πολλές προτάσεις εξετάζονται, με προσοχή, από το υπουργείο για την πληρέστερη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών που, εξαιτίας της πανδημίας, δημιουργήθηκαν. Με δεδομένη και καταγεγραμμένη την κάλυψη της ύλης, αλλά και την εξίσου αναγκαία επιστροφή της μαθητικής κοινότητας στο “φυσικό” σχολικό της περιβάλλον, ενδέχεται να υπάρξει παράταση του σχολικού έτους, για προφανείς λόγους. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις έχουν προγραμματιστεί κανονικά και η ύλη έχει ήδη μειωθεί σε ένα σημαντικό ποσοστό, καθώς ανταποκριθήκαμε έγκαιρα στην αναστάτωση που έχει προκληθεί στους υποψηφίους από την υγειονομική κρίση».