Ανοιχτά θα είναι τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία όμως για τη μετακίνηση προβλέπονται συγκεκριμένες προϋποθέσεις – Τι γίνεται με την δευτεροβάθμια εκπαίδευση – Πως θα γίνεται η μετάβαση των μαθητών
Και τα σχολεία μπαίνουν στην εποχή της καραντίνας Νο 2…. Και με τηλεκπαίδευση θα λειτουργήσουν από σήμερα Δευτέρα 9 Νοεμβρίου τόσο τα Γυμνάσια όσο και τα Λύκεια. Απόφαση που δεν ήταν εύκολη κυρίως για τα Γυμνάσια.. Ο λόγος; Η επιτροπή των ειδικών διχάστηκε για το θέμα των γυμνασίων, τα οποία ήταν να μείνουν ανοιχτά, αλλά μόνο για προληπτικούς λόγους αποφασίστηκε να κλείσουν και αυτά. Για τα λύκεια δεν υπήρξε καμία διχογνωμία, διότι θεωρήθηκε ότι τα παιδιά αυτά , ηλικίας άνω των 16 ετών κυκλοφορούν περισσότερο και κατά συνέπεια υπάρχει αυξημένος κίνδυνος μετάδοσης του κορωνοϊού
Οσο για τα δημοτικά σχολεία και δη την πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας δείχνουν ότι υπάρχει σχεδόν μηδενική διασπορά του ιού καθώς το ποσοστό των σχολείων και των σχολικών τμημάτων που έμειναν κλειστά ανέρχεται σε ποσοστό 0,7% για τις 14000 σχολικές μονάδες και σε ποσοστό 0,9% για τα σχολικά τμήματα. Η υποχρεωτική χρήση μάσκας στα σχολεία από την ηλικία των 4 ετών κι άνω, που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι τηρήθηκε κατά γράμμα αποδίδοντας αποτελέσματα ενώ σε χώρες όπως η Γαλλία που η μάσκα απευθυνόταν σε μαθητές άνω των 11 τώρα τη φορούν στο σχολείο και μαθητές άνω των 6 ετών.
Γιατί τα λέμε όλα αυτά; Μα πολύ απλά γιατί από σήμερα χτυπάει και πάλι το κουδούνι. Είτε κυριολεκτικά, είτε …ηλεκτρονικά. Με πλήρες ωράριο και συνέχιση της ύλης κανονικά ξεκινά η τηλεκπαίδευση στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας. Η έναρξη των μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει οριστεί στις 8:00 για τα λύκεια και στις 8:30 για τα γυμνάσια και κάθε διδακτική ώρα διαρκεί 40 λεπτά. Έτσι, το πρόγραμμα των λυκείων θα ολοκληρώνεται στις 13:40 και των γυμνασίων στις 14:10. Με τηλεκπαίδευση θα γίνονται τα μαθήματα και στα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.
Αντίθετα συνεχίζουν τη δια ζώσης λειτουργία τους τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, τα σχολεία ειδικής αγωγής, καθώς και τα ολοήμερα σχολεία, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα για εγγραφές στα ολοήμερα, προκειμένου να αποκομίσουν οι μαθητές εκπαιδευτικά οφέλη, να υποστηριχθούν έμπρακτα οι οικογένειες και να αποφευχθεί η επαφή με ομάδες αυξημένου κινδύνου, κυρίως παππούδες και γιαγιάδες.
Μέσω τηλεκπαίδευσης θα λειτουργούν τα ΙΕΚ, το μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, τα Κολλέγια και τα Πανεπιστήμια… Η λειτουργία τους γίνεται με τηλε-εκπαίδευση και αναστέλλεται κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία, πρακτική άσκηση, εξετάσεις με φυσική παρουσία και η λειτουργία βιβλιοθηκών, αιθουσών κοινόχρηστων ηλεκτρονικών υπολογιστών, αναγνωστηρίων και αθλητικών εγκαταστάσεων. Παράλληλα απαγορεύονται οι ημερίδες, τα συνέδρια και οι εκδηλώσεις εντός των Πανεπιστημίων.
Ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, αποτυπώνοντας τις σκέψεις αλλά και τη διχογνωμία στην επιτροπή είπε: «Η επιτροπή διχάστηκε. Δεν έχουμε μεγάλη διασπορά του ιού στο μαθητικό περιβάλλον. Θέλουμε να περιορίσουμε τη διασπορά στα σχολεία ως συμβολή στη μεταδοτικότητα στην κοινότητα και φαίνεται ότι μετά τα 10-12 ανεβαίνει αυτό. Το μέγιστο όφελος της συνέχισης της εκπαίδευσης για τα μικρά παιδιά. Μετά την ηλικία 16-18 είχαμε εισηγηθεί υπέρ του κλεισίματος σχολείων σε αυτή τη φάση της μεγάλης διασποράς γιατί συμμετείχαν περισσότερο αυτά τα παιδιά στην τηλεκπαίδευση. Το κάνουμε όχι γιατί κινδυνεύουν τα παιδιά αλλά για να προστατευτεί το κοινωνικό σύνολο. Τα δεδομένα για την Ελλαδα είναι και παραμένουν καλά για τα παιδιά. Τα παιδιά θα είναι ο πρώτος πληθυσμός που θα επιστρέψει στην κανονικότητα».
Μάλιστα, όπως ενημέρωσε σχετικά το υπουργείο Παιδείας, εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα για εγγραφές στα ολοήμερα, «προκειμένου να αποκομίσουν οι μαθητές εκπαιδευτικά οφέλη, να υποστηριχθούν έμπρακτα οι οικογένειες και να αποφευχθεί η επαφή με ομάδες αυξημένου κινδύνου, κυρίως παππούδες και γιαγιάδες».
Τι γίνεται με τις απουσίες
Η απουσία των μαθητών από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης και προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του. Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή, που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος το τηρεί ηλεκτρονικά. Επίσης κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Και οι μετακινήσεις
Και τέλος έχουμε διαφορά σχετικά με τις μετακινήσεις… Μαθητές και εκπαιδευτικοί, στην πλειονότητά τους έχουν προμηθευτεί βεβαιώσεις μετακίνησης, με τις οποίες θα μπορούν να μετακινούνται από και προς το σχολείο τους. Όσο για τους γονείς, θα πρέπει να στέλνουν SMS στο 13033, με τον αριθμό 4. «συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο».
Η μετάβαση του μαθητή θα πρέπει να γίνεται από έναν γονέα, ενώ χρειάζεται και μια βεβαίωση της Διεύθυνσης του σχολείου, στην οποία θα αναγράφονται η διεύθυνση της σχολικής μονάδας και η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας.
Με πληροφορίες από το protothema.gr