Λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι σήμερα – και με μία ημέρα καθυστέρηση – θα γίνει η επίσημη ανακοίνωση από την Υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως για την αναστολή λειτουργίας των δημοτικών σχολείων – Αναμονή για τα Ειδικά Σχολεία…
Αν και από χθες είχε διαρρεύσει η είδηση ότι πάμε για αναστολή λειτουργίας των σχολείων και μάλιστα υπήρχε έντονη η φημολογία ότι στην χθεσινή ενημέρωση θα είχαμε τις σχετικές ανακοινώσεις από την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, οι οριστικές αποφάσεις έρχονται σήμερα…
Θετική, κατά πλειοψηφία, για κλείσιμο δημοτικών, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών ήταν η εισήγηση των λοιμωξιολόγων. Δεκαπέντε από τα μέλη της επιτροπής, εισηγήθηκαν το κλείσιμο των σχολείων σε όλη την Ελλάδα έναντι οκτώ που πρότειναν να περιοριστεί το λουκέτο μόνο στη Βόρεια Ελλάδα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Ακης Σκέρτσος.
Οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν στο Υπουργείο Υγείας στις 12:00, από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, τον Υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο.
Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ο κ. Σκέρτσος, μετά την χθεσινή, μαραθώνια συνεδρίαση της επιτροπής Λοιμωξιολόγων και Επιδημιολόγω, δεκαπέντε επιστήμονες εισηγήθηκαν να κλείσουν τα δημοτικά, τα νηπιαγωγεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί σε όλη τη χώρα ενώ οκτώ πρότειναν το λουκέτο να περιοριστεί στη Βόρειο Ελλάδα.
Όπως εξήγησε ο ίδιος μιλώντας στο ΣΚΑΙ, παρότι το ποσοστό των κρουσμάτων στα σχολεία ανέρχεται μόλις στο 0,1% του συνολικού πληθυσμού, παρατηρείται έντονη κινητικότητα γύρω από τις σχολικές μονάδες, η οποία πρέπει να μειωθεί για να αρθούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα τα περιοριστικά μέτρα.
«Έχει αποδειχθεί ότι τα σχολεία λειτουργούν με ασφάλεια. Σε ένα σύνολο 1,36 εκατ. μαθητών κι εκπαιδευτικών έχουν σημειωθεί τους τελευταίους δύο μήνες 1.329 κρούσματα, ποσοστό 0,1% επί του συνολικού πληθυσμού. Εφαρμόζεται αυστηρό πρωτόκολλο στα σχολεία και αυτό έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον ασφάλειας σε σχέση με τη μετάδοση του ιού εντός των σχολικών μονάδων. Υπάρχει όμως ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Το να μένουν ανοιχτά τα σχολεία σημαίνει ότι υπάρχει μια πρόσθετη κινητικότητα στις πόλεις και τα αστικά κέντρα. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί σε μια αύξηση του δείκτη μετάδοσης του ιού. Άρα, αυτή η κινητικότητα πρέπει να μειωθεί για να μπορέσουμε να έχουμε συντομότερο lockdown», επεσήμανε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ.
Σε ό,τι αφορά στο σύστημα υγείας, ο κ. Σκέρτσος μίλησε για «περίοδο έξαρσης της πανδημίας».
«Προσπαθούμε να αυξήσουμε τις δυνατότητες του Εθνικού Συστήματος Υγείας ώστε να μην υπάρξει η επιβάρυνση που θα οδηγήσει σε μια κατάρρευση, ειδικά στις νοσοκομειακές δομές της βορείου Ελλάδος και πιστεύω ότι θα αποφύγουμε αυτό το κακό σενάριο. Έχουν προστεθεί απλές κλίνες, κλίνες ΜΕΘ κι έχουν γίνει κι οι απαραίτητες ενισχύσεις και στο προσωπικό».
Χθες, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, εξήγησε και αυτός το σκεπτικό που προκρίνει κλείσιμο και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:
«Παρότι όπως ξέρουμε οι μικροί μαθητές δεν συμβάλλουν ιδιαίτερα στην εξάπλωση της επιδημίας, για τη συγκεκριμένη εισήγηση ρόλο έπαιξε η κινητικότητα που παρατηρείται γύρω από τη λειτουργία των σχολείων και αφορά, μεταξύ άλλων, γονείς και ηλικιωμένους, οπότε το μέτρο που προτείνουν μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κινητικότητας.
«Να μην ξεχάσουμε ότι αυτή τη φορά η κινητικότητα είναι πολύ μεγαλύτερη σε αυτό το lockdown στη χώρα μας σε σχέση με αυτή που παρατηρήθηκε στο πρώτο για διάφορους λόγους λειτουργίας της οικονομίας» ανέφερε.
Σχέδιο τηλεκπαίδευσης για τα Δημοτικά
Η εμπειρία της περασμένης Άνοιξης έχει δείξει ότι ειδικά στα Δημοτικά σχολεία λειτούργησε σχετικά ικανοποιητικά το μοντέλο της τηλεκπαίδευσης που είχε επιλεγεί. Στα χνάρια αυτά σκοπεύει το Υπουργείο Παιδείας να οργανώσει τα μαθήματα στα Δημοτικά Σχολεία, όπου και αν κλείσουν.
Τα μαθήματα θα γίνουν με δύο τρόπους:
-Μέσω της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, όπου ήδη έχουν μαγνητοσκοπηθεί 220 μαθήματα για τους μαθητές των Δημοτικών και
-Μέσω ταυτόχρονης τηλεκπαίδευσης, σύγχρονης ή ασύγχρονης.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα kathimerini.gr
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press – τώρα και στο Google News