Αντετοκούνμπο και selfies «συναντήθηκαν» την Τετάρτη στις εξετάσεις για την «Ελληνική PISA», καθώς επιλέχθηκαν θέματα κοντά στα ενδιαφέροντα των μαθητών.
Ο Γιάννης Αντετοκoύνμπο είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος, «που δεν ξεχνάει από πού ξεκίνησε και που πάντα είναι δίπλα σε ανθρώπους που τον χρειάζονται, χωρίς να πρέπει να τον φωνάξουν, όπως λέει το κείμενο που σας δόθηκε;». Ποιον τίτλο, λοιπόν, θα δίνατε στο κείμενο; «Ενας κορυφαίος αθλητής κοντά στον συνάνθρωπο»; «Η ιστορία του ελληνικού μπάσκετ»; «Η σπουδαιότητα του αθλητισμού για τους νέους»; «Τα όνειρα μπορούν να βγουν αληθινά»; Και… τι είναι αλήθεια μια «πειραγμένη selfie»; Μήπως αλλοιωμένη, ενοχλημένη, επεξεργασμένη, παραφρασμένη αυτοφωτογραφία;
Kοντά στην καθημερινότητα των 12χρονων και των 15χρονων μαθητών είναι τα θέματα που τους δόθηκαν την Τετάρτη στο πλαίσιο της «ελληνικής PISA», όπως ονομάζεται ο διαγωνισμός, κατά τα πρότυπα της αντίστοιχης διαγωνιστικής διαδικασίας του ΟΟΣΑ. Συγκεκριμένα, χθες, συνολικά 6.000 μαθητές ΣΤ΄ Τάξης δημοτικών σχολείων και Γ΄ Τάξης γυμνασίων από 600 σχολεία εξετάστηκαν σε θέματα γενικών γνώσεων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.
Σε Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά εξετάστηκαν 6.000 μαθητές ΣΤ΄ Τάξης δημοτικών σχολείων και Γ΄ Τάξης γυμνασίων από 600 σχολεία.
Οπως παρουσιάζει η «Καθημερινή», στους μαθητές της ΣΤ΄ δημοτικού δόθηκε κείμενο της ιστοσελίδας in.gr –υπογράφεται από τον Γιάννη Λαμπίρη– για την πορεία του Γιάννη Αντετοκoύνμπο, από τα δύσκολα χρόνια του έως την καταξίωση και τις επιτυχίες του NBA. Στους 15χρονους της Γ΄ γυμνασίου, πάλι, κείμενο που αναφέρεται στη σχέση των εφήβων με τον αθλητισμό, το οποίο φέρει την υπογραφή της Αργυρώς Βάγια και αντλήθηκε από το Διαδίκτυο. Πρόκειται για θέματα που αγγίζουν τα ενδιαφέροντα των μαθητών με βάση την ηλικία τους, αλλά σαφώς περνούν μηνύματα για θέματα όπως τα όνειρα, η προσπάθεια, η επιτυχία, τα πρότυπα, η επιδίωξη των προσωπικών επιδιώξεων, με βάση τις κοινωνικές αξίες και τους όρους και κανόνες της κοινωνικής συνύπαρξης
Αντίστοιχης φιλοσοφίας ήταν οι ερωτήσεις στα Μαθηματικά. Ενδεικτικά, στους μαθητές γυμνασίου σε μία άσκηση δόθηκαν τα ύψη σε εκατ. των πέντε παικτών μιας ομάδας μπάσκετ και τα παιδιά ρωτήθηκαν ποιο είναι το μέσο ύψος της ομάδας. Σε άλλη ερώτηση δόθηκε στους μαθητές το εξής σενάριο: «Οι 270 εργαζόμενοι μιας εταιρείας έχουν οργανώσει διήμερο αναψυχής σε κοντινό προορισμό. Αποφάσισαν να μετακινηθούν με τα δικά τους χρήματα, αλλά για να είναι παρέα οργάνωσαν την εκδρομή τους, ώστε με κάθε αυτοκίνητο να μετακινηθούν 4 άτομα και με κάθε μοτοσικλέτα δύο άτομα. Ξέρουμε ότι συνολικά χρησιμοποίησαν 80 οχήματα (μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα). Αν ονομάσουμε x το πλήθος των μοτοσικλετών, ποια εκ των παρακάτω τεσσάρων εξισώσεων αποδίδει το πρόβλημα;».
Οπως λέει το υπουργείο Παιδείας, «με τις εν λόγω εξετάσεις θεσμοθετείται ένα κατοχυρωμένο πλαίσιο που θα συλλέγει συστηματικά, δειγματοληπτικά, σε εθνικό επίπεδο και σε ανώνυμη βάση, μετρήσιμα στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης, μέσω έγκυρης και αξιόπιστης διάγνωσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών». Βεβαίως, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αντιδρούν στον διαγωνισμό. Κήρυξαν μάλιστα απεργία-αποχή από τη χθεσινή εξέταση, η οποία ωστόσο κρίθηκε, έπειτα από δικαστική προσφυγή του υπ. Παιδείας, παράνομη και καταχρηστική. Χθες μόνο 20 σχολεία δεν συνδέθηκαν με το κεντρικό σύστημα για να πάρουν τα θέματα, παρότι συνδικαλιστές ανέφεραν ότι ο αριθμός είναι υψηλότερος, λόγω της αποχής των εκπαιδευτικών.