Μέχρι χθες, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είχαν εγγραφεί περίπου ένα εκατομμύριο μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων ενώ ημερησίως οργανώνονται περίπου 23.000 ψηφιακές τάξεις στις οποίες γίνεται διά ζώσης μάθημα.
Δωρεάν θα είναι από αύριο η πρόσβαση από κινητά τηλέφωνα στις ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας. Ωστόσο, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Ελλάδα αποδεικνύεται διαφορετικών ταχυτήτων. Παρότι, όπως δήλωσε στην «Καθημερινή» η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η Ελλάδα ξεκίνησε νωρίτερα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες την τηλεκπαίδευση η οποία παρέχεται καθολικά, είναι δεδομένο πως, είτε λόγω τεχνικών δυσκολίων είτε λόγω κάποιων εκπαιδευτικών, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να ποικίλει ακόμη και για μαθητές διαφορετικών τμημάτων στην ίδια τάξη.
Ειδικότερα, χθες ανακοινώθηκε ότι από αύριο θα είναι χωρίς χρέωση δεδομένων η πρόσβαση από κινητά δίκτυα σε ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το υπουργείο Παιδείας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία. Αυτό επετεύχθη ύστερα από συνεργασία των υπουργείων Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των παρόχων κινητής τηλεφωνίας της χώρας Cosmote, Vodafone και Wind. «Το τεράστιο έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές της χώρας μας διεκπεραιώνεται μέσω των σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων που διατίθενται εμπορικά για κάθε νοικοκυριό, με κάλυψη που σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) υπερβαίνει το 99% σε όλη την επικράτεια», ανέφερε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, στην οποία παρουσιάζονται και οι ιστοσελίδες που παρέχονται χωρίς χρέωση.
Μέχρι χθες, στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είχαν εγγραφεί περίπου ένα εκατομμύριο μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων ενώ ημερησίως οργανώνονται περίπου 23.000 ψηφιακές τάξεις στις οποίες γίνεται διά ζώσης μάθημα. Επίσης, έχουν μετρηθεί περίπου δύο εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών (καθένας μπορεί να έχει περισσότερες της μιας συμμετοχές) στις ψηφιακές τάξεις.
Την ίδια στιγμή, βέβαια, δεν κινούνται όλα τα σχολεία με τους ίδιους ρυθμούς. Χαρακτηριστικό είναι πως υπάρχουν τμήματα στην ίδια τάξη, στα οποία στο ένα έχουν ήδη οργανωθεί διά ζώσης μαθήματα, ενώ στο άλλο η προεργασία έχει προχωρήσει ελάχιστα.
Παρότι η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών συμμετέχει στο εγχείρημα, υπάρχουν αρκετοί που δηλώνουν τις ενστάσεις τους είτε διότι, όπως λένε, δεν διαθέτουν τα τεχνικά μέσα, είτε για ιδεολογικούς λόγους (π.χ. υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δηλώνουν ότι η τηλεκπαίδευση συνιστά παραβίαση του οικιακού ασύλου), είτε για πολιτικούς λόγους. Ενδεικτικό είναι ότι κυκλοφόρησε κείμενο εκπαιδευτικών, στο οποίο αναφέρουν ότι το υπουργείο Παιδείας τους πιέζει να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία δεν είναι υποχρεωτική.
Αυτό γίνεται διότι οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ζητούν από τους διευθυντές των σχολείων να καταγράφουν τη συμμετοχή των στη σύγχρονη και την ασύγχρονη εκπαίδευση, ενώ σε εβδομαδιαία βάση καταγράφεται ο αριθμός των ηλεκτρονικών τάξεων και των μαθημάτων που έκανε κάθε εκπαιδευτικός.
Από την άλλη, υπάρχουν και οι περιπτώσεις εκπαιδευτικών, κυρίως καθηγητών, που είναι δύσκολο να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια ξένων γλωσσών που διδάσκει σε τρία σχολεία της ίδιας περιοχής για να συμπληρώσει το εβδομαδιαίο ωράριό της.