Οι λόγοι που οδήγησαν το Υπουργείο Παιδείας να επιλέξει την 7η Σεπτεμβρίου για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και όχι την 1η Σεπτεμβρίου όπως όλοι πίστευαν – Τι αναφέρει το Υπουργείο για τα Καλλιτεχνικά
Τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η επόμενη σχολική χρονιά, αντί της 11ης Σεπτεμβρίου, όπως παραδοσιακά συμβαίνει. Η απόφαση ελήφθη για να καλυφθούν τα κενά στη διδακτέα ύλη που δημιουργήθηκαν από τη δίμηνη αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω κορωνοϊού κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινή», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποφάσισε να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 και όχι την 1η Σεπτεμβρίου, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Κατά πρώτον, το μεταγενέστερο άνοιγμα των σχολείων θα παρατείνει τον εσωτερικό τουρισμό. Κατά δεύτερον, δεν θα υπάρξει επιβάρυνση για την πληρωμή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα πρέπει να βρίσκονται στις θέσεις τους από την 1η Σεπτεμβρίου για να προετοιμάσουν την έναρξη.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε ζητήσει και έχει λάβει εισήγηση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τα κεφάλαια της ύλης που πρέπει οπωσδήποτε οι μαθητές να γνωρίζουν για να προχωρήσουν στην επόμενη τάξη χωρίς να έχουν κενά. Επίσης, το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει εντολή οι μαθητές να μην καταστρέψουν ή πετάξουν τα σχολικά βιβλία, ώστε με το άνοιγμα των σχολείων να διδαχθεί η ύλη που θα κριθεί απαραίτητο να γνωρίζουν για να προχωρήσουν στην επόμενη σχολική χρονιά. Οσον αφορά το προσωπικό, εκτιμάται ότι δεν θα χρειαστούν περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίες κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά ξεπέρασαν τις 30.000. Παράλληλα, θα γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στις δύο βαθμίδες.
Γιατί καταργήθηκαν τα καλλιτεχνικά
Χθες, επίσης, το υπουργείο Παιδείας χαρακτήρισε fake news τα όσα διαδόθηκαν περί εξοβελισμού της τέχνης από τα σχολεία και «κατάργησης» των μαθημάτων Καλλιτεχνικών και Μουσικής. «Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του δημοτικού και του γυμνασίου δεν επήλθε καμία αλλαγή όσον αφορά τα μαθήματα της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών», ανέφερε το υπουργείο, προσθέτοντας: «Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του λυκείου, η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά υπήρχαν ως μάθημα επιλογής στην Α΄ Λυκείου, όπου οι μαθητές μπορούσαν να παρακολουθήσουν ένα μάθημα επιλογής, το οποίο διδασκόταν 2 ώρες εβδομαδιαίως. Είχε παρατηρηθεί, όμως, χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα Εικαστικά και στη Μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α΄ Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020) και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν τον σκοπό τους. Προτάχθηκε η εισαγωγή στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των Αγγλικών, ενισχύθηκαν η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή, δόθηκε η δυνατότητα δεύτερης ξένης γλώσσας. Εν ολίγοις, αντικαταστάθηκαν μαθήματα που δεν λάμβαναν χώρα παρά σε περιορισμένο βαθμό από μαθήματα ενταγμένα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα, τα οποία παρακολουθούνται από όλους τους μαθητές».
Σχετικά με τη διδασκαλία του Σχεδίου στη Γ΄ Λυκείου, που εξετάζεται για τις αρχιτεκτονικές σχολές (φέτος στο Γραμμικό Σχέδιο δήλωσε συμμετοχή το 4% των υποψηφίων), στις προθέσεις του υπουργείου είναι να εξετάσει συνολικά το ζήτημα της διδασκαλίας των ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων –κυρίως των Ιταλικών, των Ισπανικών, της Μουσικής–, κανένα από τα οποία δεν διδάσκεται στη Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου.