Κι εντάξει άντε με τις 30 ώρες κάτι θα γίνει, με την αξιολόγηση (φτου κακά) των στελεχών και τη συγχώνευση σχολικών μονάδων τι κάνουμε;
Οι εκπρόσωποι των δανειστών ζητούν από το υπουργείο Παιδείας εγκύκλιο σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του ο Ελεύθερος Τύπος, ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου με την ψήφιση του νόμου για την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών 30 ώρες την εβδομάδα στο σχολείο μπορεί να θεώρησε ότι «ξεμπέρδεψε», στην έκθεση όμως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το θέμα κρίνεται ότι εκκρεμεί και ζητείται περαιτέρω διευκρίνιση μέσω εγκυκλίου «στη γραμμή της συμφωνίας». Κι αν το 30ωρο είναι στις άμεσες υποχρεώσεις του υπουργείου Παιδείας, οι επόμενοι μήνες θα είναι εξίσου δύσκολοι για την πολιτική ηγεσία, η οποία θα πρέπει μέχρι τον ερχόμενο Μάρτη να έχει ψηφίσει δύο νόμους σχετικά με την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων, ενώ τον Σεπτέμβρη του ίδιου έτους να έχει προχωρήσει στη συγχώνευση σχολικών μονάδων.
Η νέα διάταξη σε κάποια σημεία είναι πανομοιότυπη με τον νόμο για το ωράριο του εκπαιδευτικού το 1985, όμως η έκδοση της εγκυκλίου θα δώσει τις απαραίτητες κατευθυντήριες γραμμές. Ανάμεσά τους και το ζήτημα της κατάργησης της ώρας σίτισης στα δημοτικά ως διδακτικής, σύμφωνα με την εφημερίδα.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν δηλώσει ανοιχτά ότι δεν θα εφαρμόσουν τον νόμο, σημειώνοντας ότι μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες τους θα αποχωρούν από το σχολείο, είτε έχουν συμπληρώσει το ωράριό τους, είτε όχι. Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας, παρότι συμφώνησε με τους θεσμούς για την ψήφιση ενός νόμου για υποχρεωτική 30ωρη παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία, δεν έχει ορίσει κάποια εποπτική αρχή ή κάποιο πρόγραμμα για τους εκπαιδευτικούς που θα εξασφαλίζει την παραμονή τους στο σχολείο. Η προσοχή στρέφεται στη εγκύκλιο όπου αναμένεται να ξεκαθαριστεί εάν το υπουργείο όντως θα εφαρμόσει αύξηση στο ωράριο (σ.σ. με τον ορισμό εργασιών στους εκπαιδευτικούς εντός του ωραρίου της σχολικής μονάδας ή την προσθήκη εποπτείας για να διασφαλιστεί η υποχρεωτική παραμονή) ή απλά θα αφήσει να διαιωνίζεται η μη εφαρμογή ενός νόμου.
«Αγκάθι» παραμένουν και οι συγχωνεύσεις σχολείων, καθώς κι εκεί αναμένονται διευκρινίσεις για τα κριτήρια με τα οποία θα γίνουν. Οι θεσμοί ζήτησαν προϋποθέσεις συγχωνεύσεων αλλά και χρονοδιάγραμμα που θα ξεκινάει από τον Σεπτέμβρη του 2018. Μάλιστα, θα ζητηθούν στοιχεία, τα οποία θα εξετάσουν οι θεσμοί μαζί με τον ΟΟΣΑ έως και τον Απρίλη του 2018.
Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης ζητούν οι θεσμοί
Το υπουργείο οφείλει μέχρι τον προσεχή Μάρτιο να έχει ψηφίσει νόμο που θα ορίζει την μέθοδο αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης (π.χ. διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης), καθώς και την αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων. Ενδεικτικά, έχει οριστεί το ΑΣΕΠ ότι θα μετάσχει στις επιτροπές για την επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και μένει να φανεί πώς θα γίνει αυτό. Επίσης, κρίσιμο βήμα και δηλωτικό της εμμονής των δανειστών στα ζητήματα της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι ότι ο κ. Γαβρόγλου έως τον Μάρτιο πρέπει να προχωρήσει σε ουσιαστική αναβάθμιση των επιτροπών που είναι υπεύθυνες για τις αξιολογήσεις. Την ίδια στιγμή, στην τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρεται ότι πρέπει να εκδοθεί από το υπ. Παιδείας εγκύκλιος για το πώς θα τηρηθεί η 30ωρη υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στο σχολείο, όπως ορίζεται στον τελευταίο νόμο με τα προαπαιτούμενα.
Αντιδράσεις
Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες έχουν δηλώσει ότι οι εκπαιδευτικοί θα αποχωρούν από το σχολείο μόλις ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, όπως συμβαίνει έως τώρα. Χαρακτηριστική του κλίματος είναι η κοινή ανακοίνωση των ομοσπονδιών ότι «συμφώνησαν για την αναγκαιότητα κοινών δράσεων απέναντι σε πολιτικές που προωθούν αντεργατικές και αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις. Οι ομοσπονδίες έθιξαν ζητήματα, όπως ο κίνδυνος εφαρμογής των προβλέψεων του ΟΟΣΑ και των θεσμών για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, τις περαιτέρω συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων και την αξιολόγηση-χειραγώγηση».
Πηγή πληροφοριών: Ελεύθερος Τύπος και Καθημερινή