Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΠαιδεία6 Ιουνίου: ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών

6 Ιουνίου: ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών

|

Σε κάτι λιγότερο από δύο μήνες ξεκινούν οι Πανελλαδικές εξετάσεις – Τι αναφέρει η υπουργική εγκύκλιος και η προτροπή προς τους Διευθυντές των Περιφερειών για συγχώνευση εξεταστικών κέντρων ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών 

Μπαίνουμε στην τελική ευθεία. Σε κάτι λιγότερο από δύο μήνες και όλες οι οικογένειες στην Ελλάδα που έχουν υποψήφιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα βιώσει το δικό τους Γολγοθά, όπως άλλωστε και οι συγγενείς. Μπορεί ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου να έχει ζητήσει την «αποδραματοποίηση» των Πανελλαδικών, φαίνεται όμως πως ,κάτι τέτοιο είναι δύσκολο ακόμη να συμβεί και από τις 7 Ιουνίου και έως τα τέλη Αυγούστου όλοι θα κινούνται σ’ αυτούς τους ρυθμούς. Μάλιστα, την Μεγάλη Παρασκευή είχαμε και την σχετική έκδοση υπουργικής απόφασης, η οποία και ρυθμίζει όλες τις μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες για την όλη διαδικασία…

Φέτος όπως είναι γνωστό οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν τις 70.726 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (43.758 στα πανεπιστήμια και 26.968 στα ΤΕΙ, σύμφωνα με την τελική απόφαση του υπουργείου).

Τα νέα δεδομένα

Αναλυτικά, για τα λύκεια (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ), τα μαθήματα θα τελειώσουν στις 9 Μαΐου και οι απολυτήριες εξετάσεις, που φέτος προηγούνται των Πανελλαδικών, θα διεξαχθούν κατά το διάστημα 11-26 Μαΐου, ενώ οι προαγωγικές εξετάσεις θα διεξαχθούν μεταξύ 11 Μαΐου και 2 Ιουνίου. Στη συνέχεια, η 6η Ιουνίου θα είναι η μέρα έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ΕΠΑΛ και η 7η Ιουνίου, για τα ΓΕΛ. Ειδικότερα, για τα ΓΕΛ, οι πανελλαδικές θα διαρκέσουν από τις 7 έως και τις 19 Ιουνίου, ενώ για τα ΕΠΑΛ, από τις 6 έως τις 21 Ιουνίου. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα διεξαχθούν μεταξύ 22 και 30 Ιουνίου, ενώ οι πρακτικές δοκιμασίες, μεταξύ 20 και 30 Ιουνίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινώσει το υπουργείο, τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις 29 Ιουνίου.

Φέτος, για πρώτη φορά, θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο εξεταστική περίοδος για τους μετεξεταστέους της Γ΄ τάξης, παράλληλα με εκείνες των υπόλοιπων τάξεων των ΓΕΛ.

Εξάλλου, υπενθυμίζεται ότι έχουν προγραμματιστεί για το Σεπτέμβριο οι επαναληπτικές εξετάσεις, για όσους, λόγω σοβαρού προβλήματος απουσίασαν τον Ιούνιο, καθώς επίσης και μια τρίτη εξεταστική περίοδος για τους τελειόφοιτους του λυκείου, στους οποίους δίνεται η δυνατότητα, αφού θα λάβουν έγκαιρα το απολυτήριό τους, να εγγραφούν, αν το επιθυμούν, σε ΙΕΚ ή στη Β΄ΕΠΑΛ, για να λάβουν κάποια ειδικότητα.

Σε ό,τι αφορά τα γυμνάσια, τα μαθήματα θα τελειώσουν στις 26 Μαΐου, ενώ προβλέπονται και τρεις ημέρες (29-31 Μαΐου), αφιερωμένες στην επανάληψη της διδακτέας ύλης ή/και σε εκδηλώσεις των σχολείων και στην παράδοση των ελέγχων. Από την 1η Ιουνίου έως και την 9η Ιουνίου θα διεξαχθούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και στις 12 Ιουνίου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Στη συνέχεια, και για πρώτη φορά φέτος, από τις 13 έως και τις 23 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί ενισχυτική διδασκαλία για τους μετεξεταστέους, οι οποίοι θα εξεταστούν στις επαναληπτικές εξετάσεις, στις 26 και 27 Ιουνίου.

Τι αναφέρει η Υπουργική εγκύκλιος

Σύμφωνα με την εγκύκλιο «όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ έχουν ήδη υποβάλει Αίτηση – Δήλωση, με την οποία δήλωσαν όλα τα στοιχεία που αφορούν στη συμμετοχή τους στις εν λόγω εξετάσεις. Μετά την υποβολή των Αιτήσεων -Δηλώσεων των υποψηφίων δημιουργήθηκε το αρχείο των υποψηφίων των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή σε Σχολές και Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πρέπει ή να είναι ήδη κάτοχοι απολυτηρίου (απόφοιτοι) ή να αποκτήσουν το απολυτήριο τον Ιούνιο του 2017 (μαθητές-τελειόφοιτοι). Αλλιώς η συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις θεωρείται άκυρη και αποκλείονται από τις διαδικασίες επιλογής (μηχανογραφικό δελτίο κτλ.)».

Σε οτι αφορά στο νομικό πλαίσιο γίνεται αναφορά ότι: Γενικά, οι διατάξεις που αναφέρονται στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι αυστηρού δικαίου και απαιτούν συνεπή και αυστηρή εφαρμογή γιατί ΜΟΝΟ έτσι διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα και το αδιάβλητο του συστήματος επιλογής. – Το Υπουργείο Παιδείας τηρεί αρχείο όλων όσων έχουν ενταχθεί στο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στο οποίο είναι καταγραμμένο ποιοι και πότε έδωσαν εξετάσεις στα μαθήματα της τελευταίας τάξης και τι βαθμούς έχει ο καθένας. Κατά συνέπεια δεν μπορεί κανένας να επωφεληθεί από βαθμολογικά δεδομένα που δεν δικαιούται. Η σωστή οργάνωση, η διεξαγωγή και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση των εξετάσεων αυτών είναι ευθύνη όλων μας. Στα πλαίσια αυτά σας παρακαλούμε να προβείτε στις αναγκαίες και επείγουσες ενέργειές σας για τον καλύτερο συντονισμό και οργάνωση των εξετάσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις οδηγίες της παρούσας εγκυκλίου.

Διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών των υποψηφίων:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο η βαθμολόγηση των γραπτών κάθε μαθήματος θα αρχίζει μετά την 12:00 μεσημβρινή της μεθεπόμενης ημέρας από αυτή που εξετάστηκε.

Με την έναρξη της κανονικής βαθμολόγησης, η Επιτροπή παραδίδει στον κάθε βαθμολογητή από ένα φάκελο, αφού τον χρεώσει πρώτα στο οικείο βιβλίο χρέωσης.

Ο πρώτος βαθμολογητής, αποσυρόμενος στους ειδικούς χώρους του βαθμολογικού κέντρου, αξιολογεί ένα – ένα τα γραπτά, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του Π.Δ 60/2006 όπως τροποποιήθηκε από το ΠΔ 12/2009 και το άρθρο 7 της Φ.251/37802 /Α5 (ΦΕΚ 698 Β ́/2016) Υ.Α., αναγράφει με κόκκινο στυλό το βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού και υπογράφει στην ειδική θέση του γραπτού.

Ο βαθμός είναι στην κλίμακα 0 – 100.

Το υπουργείο Παιδείας εφιστά ιδιαίτερα η προσοχή των βαθμολογητών στην αναγραφή της αναλυτικής βαθμολογίας, στην ορθή άθροιση των επί μέρους βαθμών που αναλογούν στην κάθε ερώτηση και στη σωστή αναγραφή του τελικού βαθμού που δίδουν στις οικείες θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως και στο στέλεχος και στο απόκομμα.

Ο πρώτος βαθμολογητής

Ο πρώτος βαθμολογητής, αφού ολοκληρώσει τη βαθμολόγηση και των 25 τετραδίων του φακέλου, επιστρέφει το φάκελο στη γραμματεία του Β.Κ. και ξεχρεώνεται από το βιβλίο χρέωσης.

Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται για κάθε φάκελο, μέχρι να ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση των γραπτών κάθε μαθήματος.

Στα γραπτά κάθε φακέλου που παραδίδεται διορθωμένος από τον α ́ βαθμολογητή, επικαλύπτεται ο συγκεκριμένος χώρος από τη γραμματεία του Β.Κ. με αδιαφανές αυτοκόλλητο, και ο φάκελος τοποθετείται στον ειδικό χώρο για να δοθεί για δεύτερη βαθμολόγηση.

Μετά τα παραπάνω και για όσα γραπτά κάθε μαθήματος έχει ολοκληρωθεί η πρώτη βαθμολόγηση, αρχίζει η δεύτερη βαθμολόγηση.

Ο δεύτερος βαθμολογητής

Ο δεύτερος βαθμολογητής σημειώνει με πράσινο στυλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει το βαθμό και την αναλυτική βαθμολογία στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Όταν ολοκληρώσει τη διόρθωση των γραπτών, τα παραδίδει στην επιτροπή του Β.Κ.

Κατά την κατανομή των φακέλων στους δεύτερους βαθμολογητές πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα να μη δοθεί ο ίδιος φάκελος στον καθηγητή που τον χρεώθηκε σε πρώτη βαθμολόγηση.

Για το λόγο αυτό στην πλάτη κάθε φακέλου αναγράφεται ο κωδικός κάθε βαθμολογητή πρώτου ή δεύτερου κατά περίπτωση κατά το χρόνο που του παραδίδεται για βαθμολόγηση.

Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.

Μέχρι 300 γραπτά ο κάθε βαθμολογητής

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του Π.Δ.60/2006 και του άρθρου 7 της Φ.251/37802 /Α5 (ΦΕΚ 698 Β ́/2016) Υ.Α., κάθε βαθμολογητής μπορεί να διορθώνει μέχρι τριακόσια γραπτά για πρώτη βαθμολόγηση και μέχρι τριακόσια γραπτά για δεύτερη βαθμολόγηση.

Σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως έλλειψη επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει το μάθημα και με αιτιολογημένη απόφαση του προέδρου του Βαθμολογικού κέντρου, μπορεί να επιτραπεί σε βαθμολογητές η βαθμολόγηση περισσοτέρων γραπτών για πρώτη και δεύτερη βαθμολόγηση.

Διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης, αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α ́ βαθμολογητή και

α) εφόσον η γραμματεία διαπιστώσει ότι η διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μικρότερη ή ίση των 12 μονάδων παραδίδει τα γραπτά στο ειδικό συνεργείο ελέγχου, το οποίο προχωρά σε οπτικό έλεγχο των βαθμολογιών του α ́ και του β ́ βαθμολογητή, προκειμένου να διαπιστωθεί, ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία της αναλυτικής βαθμολογίας και του συνολικού βαθμού που έβαλαν οι δύο βαθμολογητές ανάμεσα στο στέλεχος και στο απόκομμα, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των αθροισμάτων.

Στην εξαιρετική περίπτωση που εντοπιστεί κάποια αναντιστοιχία μεταξύ των βαθμολογιών στελέχους και αποκόμματος, καλείται αναλόγως ο α ́ ή β ́ βαθμ/τής για να την αποκαταστήσει.

Καταχώριση βαθμολογιών

Μετά τον ανωτέρω οπτικό έλεγχο αποκόπτεται το απόκομμα, αποκαλύπτονται τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου και καταχωρίζεται η αναλυτική βαθμολογία των δύο βαθμολογητών στον Η/Υ με τη βοήθεια της σχετικής εφαρμογής.

Κατά την καταχώριση πληκτρολογείται η αναλυτική κατανομή της βαθμολογίας και το πρόγραμμα εξάγει μόνο του τα οριζόντια υποσύνολα ανά θέμα.

Τον τελικό συνολικό βαθμό τον καταχωρίζει ο χειριστής από το απόκομμα και αυτόματα τον υπολογίζει και το πρόγραμμα. Επίσης καταχωρίζονται και οι Κωδικοί Αριθμοί των δύο βαθμολογητών.

Αναντιστοιχία βαθμών

Στην εξαιρετική περίπτωση που εντοπιστεί κάποια αναντιστοιχία μεταξύ του βαθμού που υπολογίζεται από το πρόγραμμα και του βαθμού που έχει καταχωρίσει ο χειριστής, καλείται ο α ́ ή β ́ βαθμολογητής για να την αποκαταστήσει, αφού καλυφθούν ξανά τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου.

Τρίτος βαθμολογητής

Εφόσον η γραμματεία διαπιστώσει ότι η διαφορά των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των 12 μονάδων, τότε καλύπτονται με μαύρα αυτοκόλλητα οι βαθμοί του α ́ και β ́ βαθμ/τή και το γραπτό παραδίδεται στον γ ́ βαθμ/τή.

Αφού ο γ ́ βαθμ/τής βαθμολογήσει με μαύρο στυλό και με την ίδια διαδικασία του β ́ βαθμ/τή, η γραμματεία αποσφραγίζει τους βαθμούς του α ́ και β ́ βαθμολογητή και παραδίδει το γραπτό στο ειδικό συνεργείο ελέγχου το οποίο προχωρά σε οπτικό έλεγχο της βαθμολογίας του α ́, β ́ και γ ́ βαθμολογητή, προκειμένου να διαπιστωθεί, ότι υπάρχει πλήρης αντιστοιχία της αναλυτικής βαθμολογίας και του συνολικού βαθμού που έβαλαν οι τρεις βαθμολογητές ανάμεσα στο στέλεχος και στο απόκομμα, χωρίς περαιτέρω έλεγχο των αθροισμάτων.

Στην εξαιρετική περίπτωση που εντοπιστεί κάποια αναντιστοιχία μεταξύ στελέχους και αποκόμματος, καλείται ο α ́, β ́ή γ ́ βαθμ/τής για να την αποκαταστήσει.

Μετά τον οπτικό έλεγχο της βαθμολογίας και των τριών βαθμολογητών, αποκόπτεται το απόκομμα, αποκαλύπτονται τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου και καταχωρίζεται στον Η/Υ η αναλυτική βαθμολογία και των τριών βαθμολογητών με τη βοήθεια της σχετικής εφαρμογής. Κατά την καταχώριση, πληκτρολογείται η αναλυτική κατανομή της βαθμολογίας και το πρόγραμμα εξάγει μόνο του τα οριζόντια υποσύνολα ανά θέμα.

Τον τελικό συνολικό βαθμό τον καταχωρίζει ο χειριστής από το απόκομμα και αυτόματα τον υπολογίζει και το πρόγραμμα.

Επίσης καταχωρίζονται και οι Κωδικοί Αριθμοί των τριών βαθμολογητών.

Στην εξαιρετική περίπτωση που εντοπιστεί κάποια αναντιστοιχία μεταξύ του βαθμού που υπολογίζεται από το πρόγραμμα και του βαθμού που έχει καταχωρίσει ο χειριστής, καλείται ο αντίστοιχος βαθμολογητής για να την αποκαταστήσει, αφού καλυφθούν ξανά τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου.

Διαδικασία αποκατάστασης τυχόν λάθους

Όσον αφορά στη διαδικασία αποκατάστασης τυχόν λάθους που διαπιστώνεται κατά τον οπτικό έλεγχο ή την καταχώριση της βαθμολογίας, η διόρθωση θα γίνεται μόνο με σφραγίδα και υπογραφή του προέδρου ή του αντιπροέδρου παρουσία του αντίστοιχου βαθμολογητή ή του υπεύθυνου καταχώρισης και με σαφέστατη αναφορά στο συγκεκριμένο ερώτημα ή θέμα, του οποίου ο βαθμός αποκαταστάθηκε στο ορθό. Λόγω έλλειψης χώρου, η σφραγίδα και η υπογραφή θα τεθούν στο πάνω μέρος της εξωτερικής όψης του εξωφύλλου του τετραδίου και στο στέλεχος και στο απόκομμα και όχι στην εσωτερική όψη του εξωφύλλου.

Οδηγίες και συστάσεις για τους επιτηρητές

Επιλογή Επιτηρητών

1. Για κάθε Ε.Κ. ορίζονται με απόφαση του οικείου Δ/ντή Διεύθυνσης οι αναγκαίοι επιτηρητές για την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων.

2. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του Π.Δ. 60/2006, επιτηρητές ορίζονται καθηγητές Δ.Ε. (κατά προτίμηση Γυμνασίου) δημόσιας ή ιδιωτικής εκπαίδευσης με τις εξής προϋποθέσεις :

α) Οι καθηγητές Λυκείων δεν μπορούν να ορίζονται ως επιτηρητές σε ΓΕΛ όπου εξετάζονται μαθητές τους.

β) Στα ιδιωτικά Λύκεια ως επιτηρητές ορίζονται υποχρεωτικά καθηγητές μόνο της δημόσιας εκπαίδευσης.

Κατά τον ορισμό των επιτηρητών λαμβάνεται μέριμνα ώστε σε κάθε αίθουσα εξετάσεων να υπάρχουν δύο επιτηρητές και ανά πέντε αίθουσες να ορίζεται και ένας αναπληρωματικός.

3. Οι καθηγητές των Γυμνασίων που θα ορισθούν ως επιτηρητές δεν απαλλάσσονται από τις υποχρεώσεις τους στο Γυμνάσιο.

Κατανομή επιτηρητών

4. Με ευθύνη της Λυκειακής Επιτροπής οι επιτηρητές κατανέμονται στις αίθουσες εξετάσεων κατά τέτοιο τρόπο ώστε κάθε ημέρα εξέτασης να είναι σε διαφορετική αίθουσα.

5. Η απόφαση ορισμού των επιτηρητών εκδίδεται πέντε (5) ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων.

Συστάσεις

6. Σημειώνεται ότι η Λυκειακή Επιτροπή παραδίδει κάθε ημέρα το φάκελο της εξέτασης στους επιτηρητές οι οποίοι υποχρεούνται να ενημερώνουν άμεσα τη Λυκειακή Επιτροπή για όποιο πρόβλημα τυχόν προκύψει.

7.Οι επιτηρητές απαγορεύεται να παρέχουν οποιαδήποτε διευκρίνιση, πληροφορία ή επεξήγηση στους εξεταζόμενους εκτός των οδηγιών, διευκρινίσεων ή πληροφοριών που διαβιβάζονται σε αυτούς από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δια των Λυκειακών Επιτροπών, τις οποίες διανέμουν ή ανακοινώνουν στους εξεταζόμενους, χωρίς να προβαίνουν σε δικές τους διευκρινίσεις.

8. Οι επιτηρητές απαγορεύεται να φέρουν μαζί τους κινητό τηλέφωνο και οφείλουν να συμπεριφέρονται κατά τρόπο που να μη δημιουργεί πρόβλημα στους εξεταζόμενους αλλά και να ελέγχουν κατά τον αυστηρότερο τρόπο την πιθανότητα αντιγραφής ή συνεργασίας. Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή των επιτηρητών ώστε κατά την είσοδο των εξεταζομένων να τους ενημερώνουν ότι δεν πρέπει να παίρνουν μαζί τους σημειώσεις ή κινητά τηλέφωνα ή άλλα αντικείμενα που δεν επιτρέπονται και τα οποία πρέπει να παραμένουν εκτός αίθουσας και να μην επιτρέπουν την είσοδο σε όποιον δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες αυτές. Μετά την παραλαβή και του τελευταίου γραπτού, ελέγχουν και παραδίδουν αμέσως τα γραπτά στη Λυκειακή Επιτροπή, προκειμένου αυτή να τα προωθήσει στο Βαθμολογικό Κέντρο.

9. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δεν επιτρέπεται στους εξεταζόμενους να βγουν από την αίθουσα εκτός από εξαιρετικές περιπτώσεις. Στην περίπτωση αυτή καλείται ο εφεδρικός/αναπληρωματικός επιτηρητής, ο οποίος συνοδεύει τον εξεταζόμενο έξω από την αίθουσα, ελέγχοντας τους χώρους που αυτός επισκέπτεται για την αποφυγή περίπτωσης δολίευσης των εξετάσεων. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται ο συνοδός να είναι καθηγητής του ίδιου Λυκείου που μετέχει με οποιαδήποτε ιδιότητα στη Λυκειακή Επιτροπή.

10. Οι επιτηρητές μαζί με τη ΛΕΕ είναι υπεύθυνοι για τον διαχωρισμό των υποψηφίων και για τη σωστή διανομή των θεμάτων, ώστε κάθε υποψήφιος να πάρει τα θέματα που αντιστοιχούν στην περίπτωσή του (Ημερήσια- Εσπερινά).

11. Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή στους επιτηρητές για την επίδειξη αισθήματος ευθύνης πέραν του συνηθισμένου λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη διαφύλαξης του κύρους, της αξιοπιστίας και του αδιάβλητου της διεξαγωγής των εξετάσεων.

Σύμπτυξη Εξεταστικών Κέντρων ζητά το υπουργείο Παιδείας

Να διερευνήσουν τη δυνατότητα σύμπτυξης των εξεταστικών κέντρων (Ε.Κ.), όπου αυτό είναι εφικτό για εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς λόγους, ζητά το υπουργείο Παιδείας από του Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές ΕκπαΊδευσης, τονίζοντας τα εξής:

– Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να δημιουργηθούν προβλήματα στους υποψήφιους και να διαταραχθεί η εξεταστική διαδικασία.

-Όπου τυχόν συμπτυχθούν Ε.Κ., ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων σε κάθε κέντρο θα πρέπει να παραμείνει διαχειρίσιμος και περιορισμένος για πρακτικούς και παιδαγωγικούς λόγους.

-Εφόσον ο αριθμός υποψηφίων που υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση για πανελλαδικές εξετάσεις είναι σχετικά μικρός, ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης, συνεκτιμώντας τις συγκοινωνιακές και λοιπές συνθήκες καθώς και όσα είχαν ληφθεί υπόψη το προηγούμενο έτος για το ίδιο θέμα για την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων, μπορεί να ορίζει το πλησιέστερο Γενικό Λύκειο ως Εξεταστικό Κέντρο για τους μαθητές των Λυκείων ή των Λυκειακών αυτών τάξεων.

Η επιλογή αυτή ενδείκνυται κυρίως για να διαφυλαχθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό το αδιάβλητο των εξετάσεων.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Λειψοί: Το πλωτό ασθενοφόρο που σώζει ζωές στα Δωδεκάνησα

Μέσα σε μόλις 35 ημέρες, το πλωτό ασθενοφόρο των Λειψών έκανε 7 επιτυχείς διακομιδές μειώνοντας τον χρόνο αναμονής από 6 σε 2 ώρες – Το όραμα έγινε πράξη.

Νάξος: Ερχεται το Open Τουρνουά Ανδρών – Γυναικών από το Naxos Tennis Club (αφίσα)

Το καλοκαιρινό ραντεβού των φίλων του τένις στη Νάξο επιστρέφει με ανοικτό τουρνουά και πλούσια συμμετοχή από 1 έως 10 Αυγούστου στις εγκαταστάσεις του Naxos Tennis Club.

Νησιώτικο γλέντι από τον ΠΑΣ Νάξου στο Γαλανάδο – Παρασκευή 18 Ιουλίου (αφίσα)

Με βιολιά, λαούτα, τσαμπούνες και αγαπημένους καλλιτέχνες, ο ΠΑΣ Νάξου προσκαλεί όλο το νησί σε μια αξέχαστη κυκλαδίτικη βραδιά. (αφίσα)

Νάξος: Παρουσία Γιάννη Βρούτση οι εορτασμοί για τον Άγιο Νικόδημο, τι αναφέρει σε ανάρτησή του

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού και Ναξιώτης πολιτικός τίμησε τον Πολιούχο του νησιού συμμετέχοντας στις λαμπρές εκδηλώσεις με πλήθος πιστών, εκπροσώπους της Εκκλησίας και της πολιτείας.

Μήλος: Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας προτείνει ανάκληση άδειας ανέγερσης ξενοδοχείου κοντά στο Σαρακήνικο

Καμπανάκι από την ΕΑΔ για αυθαίρετες άδειες, αγροτικούς δρόμους που βαφτίζονται “αναγνωρισμένες οδοί” και δόμηση σε προστατευόμενες περιοχές. Παρέμβαση ζητείται από ΥΠΕΝ και Εισαγγελέα.

Βικτόρια Χίσλοπ: «Θυμωμένη με το Βρετανικό Μουσείο για την υπόθεση των Γλυπτών»

Η Βρετανίδα συγγραφέας και Ελληνίδα υπήκοος επιτίθεται στη «στενοκεφαλιά» του Βρετανικού Μουσείου και μιλά για την ανατριχιαστική στιγμή που απέκτησε την ελληνική υπηκοότητα

«Η Μεγάλη Ιστορία του Οοουύφφφφφφ!» στο Γλινάδο – Μουσικό παραμύθι για μικρούς και μεγάλους

Το Γλινάδο υποδέχεται ένα μαγικό μουσικοθεατρικό δρώμενο από τα Θερινά Εργαστήρια Μουσικής υπό τον Αλέξανδρο Καλογερά – μια φαντασμαγορική παράσταση γεμάτη χιούμορ, μουσική και φαντασία!

Πρόταση Ημέρας: Γιουβέτσι με μοσχαράκι, μελιτζάνες και δυόσμο, φαγητό με άρωμα παράδοσης

Ένα διαφορετικό, αρωματικό γιουβέτσι με γλυκές μελιτζάνες, μοσχαράκι και φρέσκο δυόσμο, που απογειώνει το τραπέζι με απλότητα και γεύση.

«Αιώνιοι φοιτητές»: Η αθέατη ιστορία πίσω από τους 317.374 ανενεργούς στα ελληνικά πανεπιστήμια

Από τον Μάνο Λοΐζο μέχρι τον Κώστα Κώνστα: Ποιοι δεν πήραν ποτέ πτυχίο, γιατί δεν διεγράφησαν και τι σηματοδοτεί η επικείμενη ρύθμιση για τη διαγραφή χιλιάδων

Καλοήθης Υπερπλασία Προστάτη: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι άνδρες άνω των 50, σύγχρονες θεραπείες με ελάχιστη παρέμβαση

Η πιο κοινή πάθηση του προστάτη μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα συμπτώματα, τις επιπλοκές και τις πρωτοποριακές θεραπείες TURis, REZUM και HOLep

Νάξος – Κατερίνα Καινούργιου: Ρομαντικό ηλιοβασίλεμα και η ξακουστή πατάτα στο τραπέζι της

Η παρουσιάστρια περνά τις διακοπές της στο νησί των Κυκλάδων με τον Παναγιώτη Κουτσουμπή, απολαμβάνοντας τα τοπικά εδέσματα, τη γαλήνη του τοπίου και τις συγκινήσεις μετά το φινάλε της σεζόν.

Απίστευτο: Πήδηξε από τον καταπέλτη του “Champion Jet 3” στην Πάρο

ναστάτωση στο λιμάνι της Παροικιάς όταν 24χρονος ημεδαπός πήδηξε από τον καταπέλτη πλοίου κατά τον απόπλου – Παρενέβη το Λιμενικό, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός

Αποκαλύφθηκε σκάνδαλο 40 εκατ. ευρώ στο μεταφορικό ισοδύναμο, έγκαιρη παρέμβαση Παππά έσωσε το Δημόσιο

Χάρη σε διοικητικούς ελέγχους και αποφασιστικές κινήσεις, απετράπη καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ύποπτες αιτήσεις επιχειρήσεων – Η συντριπτική πλειονότητα από την Κρήτη

Σέριφος: 87χρονη ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της από την παραλία Συκαμιά

Η άτυχη γυναίκα διακομίστηκε στο Πολυδύναμο Ιατρείο του νησιού, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της – Προανάκριση από το Λιμεναρχείο

Εκρηκτική αύξηση επιβατών στο λιμάνι Νάξου τον Ιούνιο (πίνακας)

Οι αριθμοί αυξάνονται, οι υποδομές όμως όχι. Η Νάξος «ασφυκτιά» και χρειάζεται λύση τώρα.

Νάξος: Πέντε «κρυμμένες» παραλίες για ήσυχες (!!!) αποδράσεις

Από τον εξωτικό Πάνορμο μέχρι τη μυστική Χαβάη, ανακαλύψτε πέντε μοναδικές ακτές της Νάξου που προσφέρουν αυθεντική νησιωτική εμπειρία, μακριά από την πολυκοσμία.

Νάξος – Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου: Αντίο στον Στέλιο Ζαφειρόπουλο, ένα δάσκαλο με ψυχή και φως

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου Νάξου αποχαιρετά με συγκίνηση τον αγαπημένο εκπαιδευτικό και επιστήμονα, που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μαθητική και τοπική κοινότητα.

Στασιμότητα στην επιβατική και οχηματική κίνηση στο λιμάνι Νάξου το πρώτο εξάμηνο του 2025

Οριακή πτώση στους επισκέπτες και τα οχήματα φέτος, με έντονη πτώση τον χειμώνα αλλά θετικά σημάδια από την άνοιξη και μετά (πίνακας)

Νάξος – Ορφέας Παπαδόπουλος: Από την υποκριτική στο τατουάζ και… στην Παναγία των Παρισίων (video)

Ο γνωστός ηθοποιός και tattoo artist μιλά αποκλειστικά στο Naxospress για την τέχνη, τη ζωή του στη Νάξο, τα παράξενα τατουάζ και τη νέα του θεατρική πρόκληση

Γιώργος Πρίντεζης στην Ηρακλειά: Ο θρύλος του μπάσκετ δείπνησε στο εμβληματικό “Αράκλεια”

Μετά το AegeanBall Festival, ο Πρίντεζης χαλάρωσε στις Μικρές Κυκλάδες, απολαμβάνοντας τις γεύσεις του Γιάννη Γαβαλά σε ένα από τα κορυφαία εστιατόρια του Αιγαίου.