Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 980

Υπόθεση υδροπλάνα: Θα πετάξουν το 2024; Τι γίνεται στο Νότιο Αιγαίο;

0
Υδροπλάνα - Σύρος
Υδροπλάνα - Σύρος

Σε τροχιά αποθαλάσσωσης επιχειρούν να θέσουν το 2024 τα υδροπλάνα, οι τρεις αεροπορικές εταιρείες που έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για πραγματοποίηση πτήσεων ανά την Ελλάδα, Hellenic Seaplanes, Grecian Air Seaplanes και Trans Maldivian Airways, με την ανάπτυξη βιώσιμων δικτύων υδατοδρομίων. 

Του Χάρη Ντιγριντάκη (tourismtoday.gr)

Η πιθανή έναρξη δρομολογίων φέτος παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες λόγω έλλειψης υδατοδρομίων, δεδομένο που καθιστά τις πτήσεις ανέφικτες και το project ανέφικτο, εξαιτίας σκοπέλων από φορείς, δημοτικές Αρχές και συναρμόδια υπουργεία.

Τα τρία υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα παραμένουν τα μοναδικά πλήρως αδειοδοτημένα στην Ελλάδα, ωστόσο, το δίκτυο αυτό δεν επαρκεί για την έναρξη πτήσεων στο Ιόνιο που θα καταστήσουν βιώσιμο το εγχείρημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κατεύθυνση ανάπτυξης ενός βιώσιμου δικτύου στο Ιόνιο, βρίσκονται σε εξέλιξη από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων οι διαδικασίες ώστε να προωθηθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης για πέντε ακόμη υδατοδρόμια σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Λευκάδα και Μεγανήσι.

Αυτές τις ημέρες υπογράφονται οι προγραμματικές συμβάσεις με τα αρμόδια λιμενικά ταμεία, ώστε να ετοιμαστούν οι σχετικοί τεχνικοί φάκελοι για την υποβολή τους στις αρμόδιες διευθύνσεις, με στόχο τις άδειες κατασκευής και σε δεύτερο χρόνο τις άδειες λειτουργίας των υδατοδρομίων.

Η δημιουργία ενός δικτύου απαρτιζόμενου συνολικά από 8 υδατοδρόμια θα μπορούσε να δώσει το σήμα για την έναρξη των πρώτων πτήσεων από την Grecian Air Seaplanes πριν από το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με το βέλτιστο σενάριο, όπως επισημαίνει ο κ. Αναστάσιος Γκόβας, διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία συνδέεται μετοχικά με την Grecian Air Seaplanes.

Στον άξονα της Δυτικής Ελλάδος, με αιχμή τα νησιά του Ιονίου, περιλαμβάνονται τρία ακόμη υδατοδρόμια στα Διαπόντια νησιά που προωθούνται από τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας κι ένα ακόμη στη λίμνη των Ιωαννίνων, το οποίο θα μπορούσε να συνδεθεί με την Κέρκυρα.

Σημειώνεται ότι η τελευταία έγκριση/επικαιροποίηση για το δίκτυο του Ιονίου πραγματοποιήθηκε μέσα στον Μάρτιο αφορούσε την Πάτρα. Μπορεί το υδατοδρόμιο να είχε ήδη αδειοδοτηθεί από τον Μάιο του 2017, κατόπιν συνεργασίας του «Οργανισμού Λιμένος Πατρών Α.Ε.» με την ανάδοχο εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ωστόσο τώρα, λόγω των απαιτήσεων της νέας νομοθεσίας, πραγματοποιήθηκε επιθεώρηση από την αρμόδια Επιτροπή Υδατοδρομίων ώστε να επικαιροποιηθεί η σχετική άδεια λειτουργίας έπειτα από τροποποιήσεις που έλαβαν χώρα στο υδατοδρόμιο.

Νότιο Αιγαίο

Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται και το δίκτυο των 30 περίπου υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο, σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, με την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να έχει ενεργό ρόλο στην αδειοδότηση των απαραίτητων εγκαταστάσεων.

Μόλις τις προηγούμενες ημέρες κατατέθηκαν οι φάκελοι για τις άδειες ίδρυσης υδατοδρόμιων σε Αγαθονήσι, Τήλο και Κάσο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι επίκειται μέσα στις επόμενες ημέρες η υποβολή των φακέλων για άλλα επτά υδατοδρόμια σε Δωδεκάνησα και Κυκλάδες.

Πιο συγκεκριμένα, τα υδατοδρόμια στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με πρωτοβουλίες του περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου, για τα οποία αναμένεται να κατατεθούν οι σχετικοί τεχνικοί φάκελοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι αυτά της Ρόδου, της Σαντορίνης, της Δονούσας, της Κω (ένα στον κεντρικό λιμένα και ένα στην περιοχή Κέφαλος), στη Σέριφο και στην Κύθνο.

Παράλληλα, «τρέχουν» οι σχετικές διαδικασίες για 12 ακόμη υδατοδρόμια στη γεωγραφική περιοχή του Νοτίου Αιγαίου και στόχο αποτελεί η ανάπτυξη ενός δικτύου 20 περίπου υδατοδρομίων σε πρώτη φάση, που θα επιτρέψει την έναρξη πτήσεων το αργότερο μέχρι την άνοιξη του 2024.

Το δίκτυο των υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο είναι υψηλής στρατηγικής σημασίας, δεδομένου ότι η τουριστική κίνηση σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2022 κινήθηκε με αύξηση 15% σε επίπεδο αεροπορικών αφίξεων στις πύλες των διεθνών αεροδρομίων έναντι του 2019, ενώ σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο, τα νούμερα των προ-κρατήσεων για τη σεζόν του 2023 υποδηλώνουν αύξηση 40%.

Υπό ανάπτυξη βρίσκεται και το δίκτυο των 7 υδατοδρομίων στην Κρήτη, με τα λιμενικά ταμεία να ετοιμάζουν τους σχετικούς τεχνικούς φακέλους για Ιεράπετρα, Φαιστό, Ηράκλειο, Μαλεβίζι, Χανιά (Κίσσαμος) και Χερσόνησο.

Το μόνο υδατοδρόμιο στην Κρήτη που είναι πιο ώριμο, έχοντας λάβει άδεια ίδρυσης είναι εκείνο του Ρεθύμνου. Αδεια ίδρυσης έχει εκδοθεί επίσης, μεταξύ άλλων, για τα υδατοδρόμια σε Ιο, Βόλο, Καλαμάτα, Κυλλήνη, Κύμη και Κάρυστο, ενώ ένα βήμα πριν από την αδειοδότηση ίδρυσης είναι αυτά σε Aιδηψό, Αλιβέρι και Χαλκίδα.

Την ίδια στιγμή, έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες αρχές αιτήσεις για δημιουργία υδάτινων πεδίων, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή των υδατοδρομίων, προκειμένου να διευκολυνθεί η έναρξη των πρώτων πτήσεων.

Μάλιστα, στόχος της Hellenic Seaplanes ήταν η έναρξη πτήσεων πριν από το Πάσχα στο δίκτυο Αλιμος-Πάτμος-Χαλκίδα και συνακόλουθα με Τήνο, Σίφνο, Σκύρο, Σκόπελο και Αλόνησο, εγχείρημα το οποίο φαίνεται να απομακρύνεται και να μετατίθεται χρονικά για την περίοδο πριν από το καλοκαίρι.

Οι τρεις εταιρείες
Οι Hellenic Seaplanes, Grecian Air Seaplanes και Trans Maldivian Airways είναι οι εταιρείες που αναμένεται να κινήσουν τους κινητήρες της νέας αγοράς υδροπλάνων στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας να ενισχύσουν τον τουρισμό πολυτελείας, αλλά ταυτόχρονα να συμβάλουν στην εξυπηρέτηση των δύσκολα προσβάσιμων νησιωτικών περιοχών της χώρας.

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του τομέα των υδατοδρομίων φιλοδοξεί να διαδραματίσει η Hellenic Seaplanes, η οποία, σύμφωνα με τον κ. Νικόλα Χαραλάμπους, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, έχει μισθώσει δύο υδροπλάνα και εξετάζει την αγορά δύο ακόμη προκειμένου να ενισχύσει τον στόλο της.

Οι επενδύσεις της Hellenic Seaplanes, με βάση το business plan που έχει εκπονήσει, θα κυμανθούν στα 250 εκατ. ευρώ περίπου, εκ των οποίων 55 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στο κομμάτι της ανάπτυξης των υδατοδρομίων και 160 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αγορά 20 αεροσκαφών μέσα σε έναν ορίζοντα πενταετίας.

Σε ηγέτιδα δύναμη φιλοδοξεί να αναδειχθεί και η Grecian Air Seaplanes, η οποία προετοιμάζει το έδαφος για την έναρξη των πρώτων πτήσεών της μέσα στους επόμενους μήνες. Η Grecian Air Seaplanes έχει συνάψει συμφωνία με την Viking για την αγορά των δυο πρώτων δικινητήριων υδροπλάνων.

Υπενθυμίζεται ότι η Grecian Air Seaplanes συνδέεται μετοχικά με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.». Η επένδυση των δυο εταιρειών στην πλήρη ανάπτυξή της θα υπερβεί τα 180 εκατ. ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων που θα ξεπεράσουν τα 100 σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Ενδιαφέρον για να δραστηριοποιηθεί στην ελληνική αγορά των υδατοδρομίων έχει εκφράσει και η Trans Maldivian Airways που έχει έδρα στο Μάλε των Μαλδίβων. Η εταιρεία που διαθέτει στο δυναμικό της περίπου 60 υδροπλάνα έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της να αποκτήσει παρουσία στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει ο νησιωτικός χαρακτήρας της χώρας.

SAOS Ferries: Απέκτησε ταχύπλοο από την Ισπανία (video)

0

Ένα ακόμη ταχύπλοο στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά και την ελληνική σημαία.

Δευτέρα του Πάσχα και η SAOS FERRIES (δραστηριοποιείται κυρίως στο Βόρειο Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα) ανακοίνωσε ότι «ολοκληρώθηκαν οι τυπικές διαδικασίες αγοράς του Ισπανικού ταχυπλόου “Alcantara Dos” από την εταιρεία μας! Το πλοίο θα ονομαστεί “Nissos” και θα φέρει Ελληνική σημαία».

Σύμφωνα με το marinetraffic το ALCANTARA DOS (IMO: 9107203) είναι ένα επιβατηγό-οχηματαγωγό ταχύπλοο που έχει ναυπηγηθεί το 1996 (27 years ago) με σημαία Ισπανική.

Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 4859 Gross Tonnage και το τρέχον βύθισμά του αναφέρεται ότι είναι 2.5 μέτρα.

Το ολικό μήκος του (LOA) είναι 78.6 μέτρα και το πλάτος του είναι 23 μέτρα.

Μπορεί να μεταφέρει 550 επιβάτες και 150 Ι.Χ..

Η Καταγεγραμμένη ταχύτητα (Μέγιστη / Μέση): 23 knots / 20.1 knots

Δείτε το σχετικό video

Με πληροφορίες από τη σελίδα nautilia.gr

Υπόθεση Γεωργούλη: Αίτημα για άρση βουλευτικής ασυλίας, ποιος ο λόγος

0

Στην επιτροπή νομικών υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μεταφέρεται το αίτημα των βελγικών αρχών για την άρση της ασυλίας του ευρωβουλευτή, Αλέξη Γεωργούλη, έπειτα από καταγγελία σε βάρος του για παρενόχληση.

«Έλαβα αίτημα από τις αρμόδιες αρχές του Βελγίου για άρση της κοινοβουλευτικής ασυλίας του Αλέξη Γεωργούλη. Το αίτημα παραπέμπεται την επιτροπή νομικών υποθέσεων» σημείωσε σχετικά η πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, Ρομπέρτα Μέτσολα.

Η Επιτροπή θα ψηφίσει επ’ αυτού σε μια ή δυο εβδομάδες προκειμένου το αίτημα να επιστρέψει στην Ολομέλεια και να ξεκινήσει η διαδικασία άρσης της ευρωβουλευτικής ασυλίας του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η καταγγέλλουσα είναι στέλεχος της νομικής υπηρεσίας της Κομισιόν (παλιότερα υπάλληλος του Ευρωκοινοβουλίου), αλλά και μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ.

Εκτός ΣΥΡΙΖΑ
Χθες, ο ευρωβουλευτής τέθηκε εκτός ΣΥΡΙΖΑ «έως ότου διαλευκανθεί η υπόθεσή του».

«Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης τίθεται εκτός της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, σε συνέχεια της ενημέρωσης που είχαμε σήμερα για καταγγελία εις βάρος του και δεδομένης της ανάγκης να διαλευκανθεί πλήρως η σχετική υπόθεση» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, με τον ίδιο να κάνει λόγο για «καταφανώς ψευδή και συκοφαντική καταγγελία».

«Δυστυχώς ζούμε σε δύσκολες και επικίνδυνες εποχές. Προς μεγάλη μου έκπληξη πληροφορούμαι ότι υποβλήθηκε σε βάρος μου, καταφανώς ψευδής και συκοφαντική καταγγελία, για περιστατικό που δήθεν συνέβη πριν τρία χρόνια.

Απέναντι σε αυτήν την ψευδή και προσβλητική επίθεση, που πραγματοποιείται – μάλλον όχι τυχαία – λίγες ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές, προτίθεμαι να δώσω τη μάχη μου στη δικαιοσύνη, για την αλήθεια και την αποκατάσταση του ονόματός μου, αιτούμενος ο ίδιος την άρση της ευρωβουλευτικής μου ασυλίας», ανέφερε σε δήλωσή του.

ΝΔ: «Παραιτήθηκε ή αποπέμφθηκε;»
Ερωτήματα σχετικά με την υπόθεση του Αλέξη Γεωργούλη θέτει η Νέα Δημοκρατία με ανακοίνωσή της.

«Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Γεωργούλης σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι παραιτήθηκε από την ευρωομάδα και από μέλος του ΣΥΡΙΖΑ ύστερα από αίτημα για άρση της ασυλίας του. Ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι τέθηκε εκτός κόμματος ύστερα από ενημέρωση που είχαν σήμερα για καταγγελία εις βάρος του. Σε τι ακριβώς αφορά η καταγγελία; Έγινε σήμερα για πρώτη φορά;» αναφέρει χαρακτηριστικά η ΝΔ.

«Ο κ. Γεωργούλης παραιτήθηκε όπως λέει ο ίδιος ή αποπέμφθηκε όπως λέει ο ΣΥΡΙΖΑ;» προσθέτει.

«Επειδή, προφανώς, οι λόγοι που οδηγούν έναν ευρωβουλευτή εκτός κόμματος είναι εξαιρετικά σοβαροί, οι πολίτες αναμένουν απαντήσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ» καταλήγει το κυβερνών κόμμα.

ΠΑΣΟΚ: «Η υπόθεση αφορά ποινικά αδικήματα»
«Η υπόθεση για την οποία ζητήθηκε η άρση ασυλίας του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ., Αλέξη Γεωργούλη, αφορά σοβαρά ποινικά αδικήματα και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται πρωτίστως από τον ελεγχόμενο από τη δικαιοσύνη», υπογραμμίζει σε σχόλιο του το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής για την υπόθεση Γεωργούλη. Προσθέτει μάλιστα ότι «κανείς άλλος δεν έχει δώσει πολιτικές προεκτάσεις παρά μόνο ο ίδιος».

Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ αναφέρει στο σχόλιό του ότι το αίτημα άρσης της ασυλίας του κ. Γεωργούλη είναι προϊόν έρευνας των βελγικών αρχών έπειτα από καταγγελία, που έγινε το 2020.

«Οι διαδικασίες που ακολουθούν οι βελγικές αρχές, εναπόκεινται στη δική τους αρμοδιότητα και δεν “υπαγορεύονται” από τρίτους, όπως υπονοούν κάποιοι δήθεν δικαιωματιστές», επισημαίνει.

Επικρίνει έντονα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνοντας: «υπάρχει όμως πράγματι μια πολιτική διάσταση, που επισημαίνουμε: Είναι ντροπή στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, που κατά τ’ άλλα δηλώνουν υπέρμαχοι των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, να διαρρέουν ονόματα μη σεβόμενοι την ποινική προδικασία. Ακόμη και σε αυτό το τραγικό γεγονός, υπέρτερη αξία έχει το μικροκομματικό τους συμφέρον».

Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ τονίζει στο σχόλιό του πως «απαιτείται να επιδειχθεί από όλους η ίδια διακριτικότητα και σοβαρότητα, με τις οποίες το θύμα εδώ και τόσο καιρό χειρίζεται την υπόθεση τηρώντας απαρέγκλιτα τη μυστικότητα της διαδικασίας».

Νάξος: Διακοπή για ένα μήνα στο δρόμο Καλαμούρια – Ορκός λόγω εργασιών

0
εργασίες
εργασίες

Εορτές του Πάσχα τέλος…

Επιστροφή στη ρουτίνα αλλά και στις εργασίες…

Και ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων ενημερώνει σχετικά με τις εργασίες που γίνονται στον υπό κατασκευή δρόμο Καλαμούρια – Ορκό και την ανάγκη για τον επόμενο μήνα να παραμείνει κλειστός.

Κάτι που σημαίνει ότι η διέλευση οχημάτων θα γίνεται μέσω της κεντρικής επαρχιακής οδού Νάξος – Τρίποδες – Μικρή Βίγλα

Αναλυτικά, η ενημέρωση 

Στο πλαίσιο του έργου: “Βελτίωση – Ασφαλτόστρωση οδών Αγ. Αρσενίου και Βίβλου” εκτελούνται  εργασίες σε όλο το πλάτος κυκλοφορίας τμήματος της οδού που καταλήγει στον Ορκό και συγκεκριμένα  από τη διασταύρωση με το δρόμο των Καλαμουριών έως τη διασταύρωση με τον δρόμο που οδηγεί στο  ξενοδοχείο ‘Μέδουσα’, όπως φαίνεται και στο παρακάτω απόσπασμα δορυφορικής απεικόνισης.

Για την έντεχνη υλοποίηση των εργασιών και την ασφάλεια των χρηστών της οδού, απαιτείται  διακοπή κυκλοφορίας οχημάτων στο εν λόγω τμήμα από την Τετάρτη 19-4-2023 και για ένα μήνα,  δηλαδή έως 19-5-2023.

Παρακαλούμε για την κατανόηση και συνεργασία σας.

 

Ανθή Χαλκιά: Επίσκεψη στην Πάρο και το πολιτικό της μήνυμα

0

Η πρώτη επίσκεψη..

Η υποψήφια βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ, Ανθή Χαλκιά, στα πλαίσια των προεκλογικών της δραστηριοτήτων, περιοδεύει στα νησιά του Νομού Κυκλάδων, πραγματοποιώντας επαφές με φορείς και πολίτες, αφουγκραζόμενη τα προβλήματα των νησιωτών.

Στα πλαίσια των επισκέψεων της, σήμερα Τρίτη 18 Απριλίου θα μεταβεί στην Πάρο, όπου θα συναντηθεί με φορείς του νησιού για μια εφ’ όλης της ύλης, συζήτηση για τα προβλήματα της Πάρου και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να επιλυθούν.

Χαλκιά “Είμαι ενθουσιασμένη που ξεκινώ ένα ταξίδι γνωριμίας με όλες και όλους εσάς”

Ας δούμε όμως και το πολιτικό της μήνυμα ενόψει των εκλογών. Κείμενο που συνοδεύει την υποψηφιότητά της

“Από την ημέρα που έγινε γνωστή η ημερομηνία των εθνικών εκλογών έχω καθημερινά επαφή με τους πολίτες των νησιών μας. Άνθρωποι οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα ψηφοφόροι της Νέας Δημοκρατίας αλλά ζουν στις Κυκλάδες και η ωριμότητα τους ειλικρινά με έχει εντυπωσιάσει.

Οι Κυκλαδίτες θέλουν να εμπιστευτούν και πάλι τον Κυριάκο Μητσοτάκη γιατί έχει την τόλμη να τους κοιτάξει στα μάτια, να τους πει την αλήθεια, και αν χρειαστεί ακόμη και να μην φοβηθεί να ζητήσει συγνώμη, όπου πιστεύει ότι πρέπει να αναλάβει την ευθύνη τυχόν λαθών, τα οποία είναι σίγουρο ότι μπορούν και να συμβούν όταν καλείσαι να δουλέψεις και όχι απλώς να σε ενδιαφέρει το πελατειακό κράτος και η νομή της εξουσίας.

Ήδη από το 2019 ,που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας – ακόμη και εν μέσω της πρωτοφανούς παγκόσμιας πανδημίας του κορωνοϊου μίλησε ρεαλιστικά, δεν κρύφτηκε στα δύσκολα και προσπάθησε να υλοποιήσει ένα ρεαλιστικό και συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο θα μας έδινε ρυθμούς ανάπτυξης μετά από μια δεκαετία κρίσης και την χαμένη περίοδο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Ίσως κάποιοι να δυσαρεστήθηκαν από κάποιες αποφάσεις, όμως εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν σε δύσκολες προκλήσεις και συνθήκες. Βάζοντας πάνω από όλα το εθνικό συμφέρον, πάρθηκαν οι αναγκαίες αποφάσεις για την χώρα, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε μια καλύτερη μέρα για όλους.

Η Νέα Δημοκρατία παραμένει ισχυρή και ταυτόχρονα ανανεώνεται με την συμμετοχή πλέον του 45% νέων στελεχών στα ψηφοδέλτια της. Ένα γεγονός που δείχνει ότι την ενδιαφέρει το μέλλον της χώρας και όχι τα πολιτικά τζάκια.

Δείχνουμε καθημερινά ότι κάνουμε βήματα προόδου προς ένα νέο ψηφιακό κράτος, το οποίο δίνει άμεσες λύσεις στον πολίτη. Ειδικά για εμάς τους Κυκλαδίτες αυτή η χρήση της τεχνολογίας μας έχει λύσει τα χέρια δίνοντας το στίγμα για το πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα προβλήματα της νησιωτικότητας.

Η νησιωτικότητα είναι μια ιδιαιτερότητα των Κυκλάδων, την οποία ελάχιστα μέρη στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν να αντιμετωπίσουν. Έχοντας ζήσει από παιδί στα νησιά μας και έχοντας γνώση επί χρόνια της καθημερινότητας του νησιώτη μέσα από την ενασχόληση μου με την τοπική αυτοδιοίκηση, πιστεύω ότι ο Κυκλαδίτης βουλευτής πρέπει να είναι περισσότερο διεκδικητικός από τους άλλους για να ισοσταθμίσει τις ιδιαιτερότητες του Νομού μας.

Τα νησιά μας έχουν τεράστιες δυνατότητες και το γνωρίζουμε όλοι.

Τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσω επισκέψεις και ενημερώσεις στα νησιά μας, ώστε να στείλω ένα μήνυμα αισιοδοξίας, σε όλες τις υγιείς και δημιουργικές δυνάμεις των Κυκλάδων.
Είμαι ενθουσιασμένη που ξεκινώ ένα ταξίδι γνωριμίας με όλες και όλους εσάς. Ένα ταξίδι που θα μας δώσει τη δυνατότητα ανταλλαγής ιδεών και απόψεων, αλλά κυρίως θα μας δώσει την δυνατότητα να συζητήσουμε και να συμφωνήσουμε στο πως θα βελτιώσουμε τη ζωή μας.

Πιστεύω ακράδαντα ότι με γνώμονα και οδηγό την αγάπη για τα νησιά μας, ο καθένας από το πόστο του, είμαστε έτοιμοι να εργαστούμε σκληρά για να υλοποιήσουμε τις προσδοκίες αλλά και τις απαιτήσεις του πολίτη, βοηθώντας και προάγοντας τις Κυκλάδες, όπως ακριβώς τους αξίζει.

Σε αυτό τον δρόμο σας θέλουμε όλους μαζί μας

ΣΤΑΘΕΡΆ, ΔΥΝΑΤΑ, ΜΠΡΟΣΤΑ”

Κέα: Προσάραξη σκάφους με 11 επιβαίνοντες

0
Λιμενικό Σώμα
Λιμενικό Σώμα

Ενημερώθηκαν, οι Λιμενικές Αρχές Κέας και Λαυρίου, μεσημβρινές ώρες της Δευτέρας (17/4), από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, για προσάραξη του Ι/Φ σκάφους «SEACRET» Ν.Π. 12727, με 11 αλλοδαπούς επιβαίνοντες, στη θαλάσσια περιοχή παραλίας «ΚΟΥΝΔΟΥΡΟΣ» ν. Κέας.

Στην περιοχή έσπευσε το Τ/Χ σκάφος «ΜΙΝΙΜΙΚΑΚΙ» Τ.Λ. 850 στο οποίο επέβαινε στέλεχος της Λιμενικής Αρχής Κέας ενώ το ανωτέρω ιστιοφόρο αποκολλήθηκε με ίδια μέσα. Στην περιοχή έσπευσε και το Τ/Χ σκάφος «ΣΕ ΣΟΣ Ι» Τ.Λ. 325, το οποίο συνόδευσε με ασφάλεια το Ι/Φ σκάφος στον λιμένα Κέας.

Από το Β΄ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Λαυρίου απαγορεύτηκε ο απόπλους του «SEACRET», μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικού αξιοπλοΐας, ενώ από το περιστατικό δεν προκλήθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Χρίστος Καράς: Εφυγε από τη ζωή ένας εκ των κορυφαίων σύγχρονων ζωγράφων

0

Ο κορυφαίος Ελληνας ζωγράφος Χρίστος Καράς έφυγε από τη ζωή στις 16 Απριλίου στην Αθήνα, σε ηλικία 93 ετών, έπειτα από σύντομη νοσηλεία στο νοσοκομείο «Γεώργιος Γεννηματάς».

Ηταν από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της γενιάς του ’60, αληθινά πρωτοπόρος εικαστικός, σπούδασε αρχικά ζωγραφική με τον Γιάννη Μόραλη και γλυπτική με τον Γιάννη Παππά, ενώ έλαβε σημαντικές διακρίσεις για το έργο του, εντός και εκτός Ελλάδος.

 

Το 2001 ο Καράς βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών για το σύνολο της δουλειάς του. Ανάμεσα στα μνημειακά έργα του, ξεχωρίζει η σύνθεση «Διαστημική Ποίηση» για το μετρό, στον σταθμό Χαλανδρίου. Ο ίδιος αποζητούσε πάντα την επαφή με το κοινό, να κοινωνήσει το έργο του στους ανθρώπους, ήταν αεικίνητος και δημιουργικός ώς την ύστατη ώρα.

Στην τελευταία του έκθεση με τίτλο «Ο Μεγάλος Ονειρικός», σε επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη, που πραγματοποιήθηκε στην γκαλερί Sianti/Εικαστικός Κύκλος, τον Οκτώβριο/Νοέμβριο του 2022, παρουσιάστηκαν έργα από όλη την πλούσια διαδρομή του, καθώς και κάποια που είχε δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια. Ο ίδιος ο ζωγράφος είχε δώσει το «παρών» στα εγκαίνια της έκθεσης του. Παράλληλα με την έκθεση, κυκλοφόρησε και το ομότιτλο βιβλίο από τις εκδόσεις Νίκας.

Εφυγε από τη ζωή ο κορυφαίος ζωγράφος Χρίστος Καράς -1

Από τα πρώτα κολάζ που δημιούργησε, ο Χρίστος Καράς προχώρησε σε παραστατικά έργα εξπρεσιονιστικού και σουρεαλιστικού χαρακτήρα, για να δώσει αργότερα συνθέσεις, όπου στοιχεία της αντικειμενικής πραγματικότητας αποδίδονταν με ποιητική διάθεση, αξιοποιώντας παράλληλα κατακτήσεις προηγούμενων φάσεων της δουλειάς του, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στον ρόλο του σχεδίου. Ο ίδιος είχε δηλώσει: «Ο απώτερος χρόνος δεν λογαριάζει ποιος πρόλαβε ή δεν πρόλαβε. Λογαριάζει ποιος άφησε έργο» (στο περιοδικό «Η λέξη», Φεβρουάριος 1982).

Η πολιτική κηδεία του θα πραγματοποιηθεί του στο Α΄ Νεκροταφείο την Τετάρτη το μεσημέρι και στη συνέχεια τελετή και καύση στη Ριτσώνα. Αργότερα η τέφρα του θα σκορπιστεί στη θάλασσα της Υδρας.

Βιογραφικό 

Ο Χρίστος Καράς γεννήθηκε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας στις 9 Δεκεμβρίου του 1930.

Επειτα από σύντομες σπουδές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (1948-50), γράφεται στη Σχολή Καλών Τεχνών των Αθηνών (1951), παίρνει το δίπλωμά του (1955) και με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (1957) σπουδάζει νωπογραφία στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού για τρία χρόνια.

Στο Παρίσι μένει μέχρι το 1963. Συγχρόνως ταξιδεύει στο Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία. Αργότερα πραγματοποιεί πολλά ταξίδια στη Βενετία, τη Βασιλεία, το Κάσελ, τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο, όπου παρακολουθείτις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις.

Το 1973 φεύγει για τη Νέα Υόρκη με υποτροφία του Ιδρύματος Ford. Εκεί εργάζεται δύο χρόνια και πραγματοποιεί ταξίδια στην Ουάσιγκτον, τη Βοστώνη, τη Φλόριντα και τον Καναδά.

Εφυγε από τη ζωή ο κορυφαίος ζωγράφος Χρίστος Καράς -2

Επιστρέφει στην Ελλάδα και μετέχει ενεργά στην προσπάθεια για τη δημιουργία ενός σύγχρονου καλλιτεχνικού κλίματος, με τηλεοπτικές παρουσίες και πολλές συνεντεύξεις σε εφημερίδες και περιοδικά. Ιδρύει επίσης με άλλους καλλιτέχνες την ομάδα «Τομή» (1963) και τον «Σύνδεσμο Ελλήνων Καλλιτεχνών» (1976).

Από το 1955 μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει 76 ατομικές εκθέσεις: Michigan (1967), Λευκωσία (1969, 2000), Γάνδη (1978), Βασιλεία (1979), Παρίσι (1982), Βερολίνο (1985), Σουηδία (1987), Βρυξέλλες (1987), Αμβέρσα (1987), Νέα Υόρκη (1990), Λονδίνο (1999), Λωζάννη (2004), Αθήνα και στις περισσότερες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Επίσης έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές διοργανώσεις σε μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης, της Αμερικής και αλλού.

Το 1984, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 41η Μπιενάλε της Βενετίας.

Δημοτικές Εκλογές 2023: Οι αλλαγές για 723 κοινότητες άνω των 201 κατοίκων

0
Εκλογές
Εκλογές

Αλλαγές στον τρόπο εκλογής προέδρων και συμβουλίων στις δημοτικές κοινότητες θεσπίστηκαν με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκε τη Μεγάλη Τρίτη και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ως ν. 5043/2023.

Ειδικότερα, με το άρθρο 18 προβλέπεται ότι από τις επόμενες δημοτικές εκλογές τριμελές συμβούλιο θα έχουν οι δημοτικές κοινότητες με μόνιμο πληθυσμό από 201 κατοίκους και άνω.

Σήμερα αυτό ισχύει για τις κοινότητες με πάνω από 300 κατοίκους. Οι δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από 201 έως 300 κατοίκους, που επηρεάζονται από τη ρύθμιση, είναι συνολικά 723.

Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, οι δημοτικές κοινότητες µε πληθυσμό έως 200 κατοίκους διοικούνται από τον πρόεδρο της δημοτικής κοινότητας, ενώ µε πληθυσμό άνω των 201 κατοίκων διοικούνται από τον πρόεδρο του συμβουλίου και το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας.

Το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας αποτελείται από:

α) τρία µέλη, σε δημοτικές κοινότητες µε πληθυσμό από 201 έως 2.000 κατοίκους,

β) πέντε µέλη, σε δημοτικές κοινότητες µε πληθυσμό από 2.001 έως 10.000 κατοίκους,

γ) 11 µέλη, σε δημοτικές κοινότητες µε πληθυσμό από 10.001 έως 50.000 κατοίκους

και δ) 15 µέλη, σε δημοτικές κοινότητες µε πληθυσμό από 50.001 κατοίκους και άνω.

Σημειώνεται ότι δεν εκλέγονται συμβούλια δημοτικών κοινοτήτων στους δήμους της Περιφέρειας Αττικής, µε εξαίρεση τους δήμους των Περιφερειακών Ενοτήτων Νήσων, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής.

Πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας εκλέγεται ο πρώτος σε σταυρούς προτίμησης υποψήφιος του συνδυασμού που συγκέντρωσε κατά τον α΄ γύρο στη δημοτική κοινότητα την απόλυτη ή σχετική πλειοψηφία του συνόλου των έγκυρων ψηφοδελτίων. Οι λοιποί υποψήφιοι, του ίδιου συνδυασμού, κατά τη σειρά των σταυρών που έλαβαν, λογίζονται ως αναπληρωματικοί.

Την αντίθεσή της στη ρύθμιση έχει εκφράσει η Συντονιστική Επιτροπή Δικτύου Κοινοτήτων Ελλάδος, καθώς ζητεί να επανέλθει η ξεχωριστή κάλπη για την ανάδειξη των προέδρων και των συμβουλίων των κοινοτήτων.

Πώς εκλέγονται πρόεδρος και συμβούλιο

Με το άρθρο 37 πρόεδρος δημοτικής κοινότητας με πληθυσμό έως 300 κατοίκους και τα συμβούλια των δημοτικών κοινοτήτων με πληθυσμό από 301 έως 2.000 κατοίκους θα εκλέγονται σύμφωνα με τα εκλογικά αποτελέσματα της συγκεκριμένης δημοτικής κοινότητας, ανεξάρτητα αν είναι μέρος του συνδυασμού του επιτυχόντος δημάρχου ή όχι. Οι έδρες των συμβούλων κατανέμονται αναλογικά στους συνδυασμούς που έλαβαν μέρος στις εκλογές στη συγκεκριμένη δημοτική κοινότητα και σύμφωνα με τον αριθμό των έγκυρων ψηφοδελτίων που έλαβαν σε αυτήν. Πρόεδρος του τριμελούς συμβουλίου είναι ο σύμβουλος του πρώτου κατά σειρά συνδυασμού στη δημοτική κοινότητα που έλαβε τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης.

Στις δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό από 2.001 κατοίκους και άνω, στις οποίες συγκροτούνται (ανάλογα με τον μόνιμο πληθυσμό κάθε δημοτικής κοινότητας) πενταμελή, ενδεκαμελή και δεκαπενταμελή συμβούλια, πρόεδρος ορίζεται ο πρώτος σε σταυρούς σύμβουλος του συνδυασμού του δημάρχου, καθώς σύμφωνα με την νομοθεσία ο συνδυασμός του δημάρχου λαμβάνει τα 3/5 του συμβουλίου αυτών των δημοτικών κοινοτήτων.

Ειδική ρύθμιση για την εκλογή προέδρου συμβουλίου κοινότητας άνω των 300 κατοίκων με ισχύ έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 που λήγει η δημοτική περίοδος που διανύουμε περιέχεται στο άρθρο 10.

Συμμόρφωση με το ΣτΕ

Η διάταξη συνιστά συμμόρφωση με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις σχετικά με τον τρόπο ανάδειξης του προέδρου των δημοτικών κοινοτήτων άνω των 300 κατοίκων με ορισμό του συμβούλου του πρώτου κατά σειρά συνδυασμού.

Με τη νέα διάταξη επανέρχονται σε ισχύ οι ρυθμίσεις που προβλέπουν την εκλογή του προέδρου της δημοτικής κοινότητας από το σύνολο των μελών του συμβουλίου μεταξύ των δύο πρώτων συμβούλων των δύο πρώτων κατά σειρά εκλογής συνδυασμών.

Αυτό σημαίνει ότι σε όσες κοινότητες άνω των 300 κατοίκων ο πρόεδρος δεν εκλέχτηκε σε συνδυασμό που συγκέντρωσε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%, θα πρέπει να γίνει ειδική συνεδρίαση του συμβουλίου κοινότητας για να εκλεγεί εκ νέου ο πρόεδρός του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Harry Potter: Πότε θα τον δούμε στην μικρή οθόνη

0
LONDON, ENGLAND - JULY 07: (L-R) Rupert Grint, Emma Watson and Daniel Radcliffe attend the World Premiere of Harry Potter and The Deathly Hallows - Part 2 at Trafalgar Square on July 7, 2011 in London, England. (Photo by Ian Gavan/Getty Images)

Για πολλούς fans του Harry Potter φαντάζει δύσκολο ακόμη να χωνέψουν ότι έρχεται το τηλεοπτικό remake των αγαπημένων ταινιών με τις οποίες μεγάλωσαν τόσες γενιές παιδιών.
Κι όμως η σειρά του Χάρι Πότερ είναι γεγονός, βρίσκεται στα σκαριά και θα είναι πιστή στα 7 best-seller βιβλία της J.K. Rowling, με την ίδια να συμμετέχει στο project ως εκτελεστική παραγωγός.

Ωστόσο, η Warner Bros. Discovery θέλοντας την παραγωγή της σειράς Harry Potter να προχωρήσει γρήγορα, ανακοίνωσε πως ήδη ψάχνει το άτομο που θα σηκώσει στις πλάτες του την τηλεοπτική σειρά.

Όπως ανέφερε ο CEO του HBO και του Max, Casey Bloys, η διαδικασία εύρεσης του showrunner και σεναριογράφου έχει ήδη ξεκινήσει, απλώς τόσο καιρό που το project δεν είχε ανακοινωθεί επίσημα, γινόταν κάτω από άκρα μυστικότητα.

“Προσπαθήσαμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί”, δήλωσε ο Bloys. “Δεν απευθυνθήκαμε σε πρακτορεία. Έχουμε τη δική μας εσωτερική διαδικασία όπου σκεφτόμαστε τους ανθρώπους, αλλά δεν θέλαμε να απευθυνθούμε έξω από αυτό το χώρο. Τώρα που τα νέα βγήκαν προς τα έξω, θα αρχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την εταιρεία Blair Partnership και θα αρχίσουμε να απευθυνόμαστε στις εταιρείες”.

Μια άλλη σημαντική πληροφορία που έδωσε ο Bloys για το ρόλο του showrunner της σειράς Χάρι Πότερ είναι πώς θα σπάσει τις σεζόν και τα βιβλία. Είπε πρακτικά ότι είναι στο χέρι του showrunner και συγγραφέα να βρει το πώς θα χωρίσει τα επτά βιβλία και σε πόσες σεζόν θα ανατεθεί το κάθε βιβλίο.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι για παράδειγμα το “Χάρι Πότερ και η Φιλοσοφική Λίθος” μπορεί να πιάσει ολόκληρη την πρώτη σεζόν, αλλά και να τραβήξει κομμάτια της ιστορίας από τα άλλα βιβλία.

Στην επίσημη περιγραφή που έδωσε το MAX για την τηλεοπτική σειρά Harry Potter γράφονται τα εξής: “Οι ιστορίες από κάθε ένα από τα Harry Potter βιβλία της Rowling θα γίνουν μια δεκαετής σειρά που θα παραχθεί με την ίδια επιβλητική μαεστρία, αγάπη και φροντίδα για την οποία είναι γνωστό αυτό το παγκόσμιο franchise.

Η σειρά θα διαθέτει ένα νέο καστ που θα ηγηθεί μιας νέας γενιάς θαυμαστών, γεμάτη από τις φανταστικές λεπτομέρειες, τους πολυαγαπημένους χαρακτήρες και τις θεαματικές τοποθεσίες που οι θαυμαστές του Χάρι Πότερ έχουν αγαπήσει για πάνω από 25 χρόνια.

Κάθε σεζόν θα είναι αυθεντική ως προς τα πρωτότυπα βιβλία και θα φέρει τον Χάρι Πότερ και όλες εκείνες τις απίστευτες περιπέτειες σε ένα νέο κοινό σε όλο τον κόσμο, ενώ οι πρωτότυπες, κλασικές και αγαπημένες ταινίες θα παραμείνουν στον πυρήνα του franchise και θα είναι διαθέσιμες για να τις παρακολουθήσει το κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο”.

Ποιοι θα παίζουν;

Η Warner Bros. είναι ξεκάθαρη στην ανακοίνωσή της: “νέα πρόσωπα”. Επιβεβαιώνεται, λοιπόν, ότι μια πλειάδα καινούργιων νεαρών ηθοποιών θα υποδυθούν τον Χάρι Πότερ, τον Ρον Ουέσλι, την Ερμιόνη Γκρέιντζερ και όλους τους γνωστούς λατρεμένους και μισητούς χαρακτήρες του Χόγκουαρτς. Επομένως, μην περιμένετε να ξαναδείτε τους Daniel Radcliffe, Rupert Grint και Emma Watson.

Πότε αναμένεται;

Προς το παρόν είναι πολύ νωρίς για να δοθεί επίσημα μια ημερομηνία ή παράθυρο κυκλοφορίας για την σειρά Harry Potter. Το σίγουρο είναι ότι θα προβληθεί μέσα από το MAX, τη νέα streaming υπηρεσία που παίρνει τη θέση του HBO Max και θα περιλαμβάνει περιεχόμενο από την βιβλιοθήκη της Warner Bros. και του Discovery. Η Warner ανέφερε ότι βρίσκεται σε αναζήτηση σεναριογράφου και showrunner για να ηγηθεί του project.

Πληροφορίες του Deadline εικάζουν ότι στην καλύτερη περίπτωση θα βγει στον αέρα τη σεζόν 2025/2026.

Πηγή: unboxholics.com

Διπλή σεισμική δόνηση 3,1 R μεταξύ Σαντορίνης και Ανάφης

0

Διπλή ασθενής σεισμική δόνηση μεγέθους 3,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ στη Σαντορίνη

Για την ακρίβεια μεταξύ ΑνάφηςΣαντορίνη στο ρήγμα της Αμοργού

Σύμφωνα με την αυτόματη λύση του Ευρωπαϊκού – Μεσογειακού Σεισμολογικού Ινστιτούτου (EMSC), σημειώθηκε η διπλή σεισμική δόνηση με διαφορά ενός λεπτού

Η πρώτη στις 1.16 μετά τα μεσάνυχτα (Δευτέρα του Πάσχα 17/4) και η δεύτερη αμέσως μετά…

Η πρώτη είχε εστιακό βάθος στα 15.7 χιλιόμετρα…

και η δεύτερη το εστιακό βάθος στα 5 χιλιόμετρα….

Δεν αναφέρθηκαν ζημιές – κάτι απόλυτα λογικό – λόγω του μεγέθους που είχε ο σεισμός…