Ψάχνετε για ελληνικά διαδικτυακά καζίνο που δέχονται παίκτες από την Ελλάδα; Είναι κοινή επιθυμία πολλών παικτών Geeek για ευνόητους λόγους. Οι ιστότοποι καζίνο στην Ελλάδα έχουν λιγότερους περιορισμούς, προσφέρουν εξαιρετικά μπόνους και προσφέρουν πρόσθετα προνόμια που αρέσουν στους Έλληνες παίκτες. Σε αυτόν τον οδηγό, θα σας βοηθήσουμε να βρείτε τα καλύτερα.
Όταν ψάχνετε για τα καλύτερα online casino στην Ελλάδα, είναι υποχρεωτικό να λαμβάνετε υπόψη μόνο αξιόπιστους ιστότοπους που είναι ασφαλείς και δίκαιοι για τυχερά παιχνίδια. Η ομάδα μας μπόρεσε να κάνει ακριβώς αυτό. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις ιστοσελίδες καζίνο παγκοσμίως που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις και δέχονται όλους τους παίκτες από την Ελλάδα.
Τα καζίνο αυτού του είδους μπορεί να είναι λίγο συγκεκριμένα και διαφορετικά από ό,τι πιστεύετε ορισμένοι από εσάς. Γι’ αυτό έπρεπε να σας παρουσιάσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ή τα οφέλη και τα μειονεκτήματα. Αυτά τα σημεία μπορούν να εφαρμοστούν σε όλους σχεδόν τους φορείς εκμετάλλευσης καζίνο στην Ελλάδα και μπορούν να σας δώσουν μια καλύτερη ή ολοκληρωμένη εικόνα των καζίνο και του τι μπορείτε να περιμένετε μετά τη δημιουργία του λογαριασμού.
Οφέλη από τα διαδικτυακά καζίνο της Ελλάδας
Γενικά, τα αμερικανικά καζίνο έχουν 4 βασικά πλεονεκτήματα που μας άρεσαν. Αυτά είναι πολύ σημαντικά και για τους Έλληνες παίκτες, οπότε έπρεπε να απαριθμήσουμε τον καθένα και επίσης να τους εξηγήσουμε για να τους καταλάβετε καλύτερα.
Μην συνεργάζεστε με τοπικά προγράμματα αποκλεισμού:
Αυτά τα καζίνο προσφέρουν έναν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους παράκαμψης του GamStop για παίκτες στην Ελλάδα. Όπως θα πρέπει να γνωρίζετε μέχρι στιγμής, δεν είναι μέλη του GamStop και δεν διαθέτουν άδεια UKGC, επομένως δεν χρειάζεται να συνεργαστούν με αυτήν την πλατφόρμα. Μπορείτε να παίξετε εδώ παρά τον αυτο-αποκλεισμό σας.
Χωρίς αρχική επαλήθευση:
Ναι, αυτά είναι διαδικτυακά καζίνο που δεν χρειάζονται επαλήθευση στην αρχή, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό και να παίξετε παιχνίδια αμέσως. Η επαλήθευση είναι χρονοβόρα και πραγματικά ενοχλητική για τους περισσότερους χρήστες.
Ευρύ σύνολο κουλοχέρηδων:
Όλοι αυτοί οι ιστότοποι προσφέρουν κουλοχέρηδες που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο GamStop. Υπάρχουν χιλιάδες παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε ανά πάσα στιγμή και θα υπάρξουν ακόμη περισσότερες επιλογές στο εγγύς μέλλον. Οι ιστότοποι αυτού του τύπου προσφέρουν κουλοχέρηδες που είναι σπάνιο ή ακόμα και αδύνατο να βρείτε στο Greececasinos.
Αποδεχτείτε τους δημοφιλείς τρόπους πληρωμής:
Στους παίκτες της Ελλάδας αρέσουν οι ιστότοποι καζίνο που δέχονται πιστωτικές κάρτες λόγω της συνολικής απλότητας και ασφάλειας. Όλα αυτά τα καζίνο προσφέρουν ακριβώς αυτό που δεν μπορείτε να βρείτε στα καζίνο της Ελλάδας. Σύμφωνα με τους κανονισμούς του UKGC, οι πιστωτικές κάρτες απαγορεύονται από τη χρήση διαδικτυακού τζόγου.
Μειονεκτήματα των αμερικανικών τοποθεσιών κουλοχέρηδων
Τα διαδικτυακά καζίνο της Ελλάδας για τους παίκτες της Ελλάδας δεν είναι τέλεια. Τελικά τίποτα δεν είναι. Έχουν ακόμα μερικά μειονεκτήματα και θα θέλαμε να εξηγήσουμε το καθένα από αυτά. Υπάρχουν τρία από αυτά και το καθένα θα εξηγηθεί παρακάτω.
Χωρίς αρχές Gamcare:
Όλα αυτά είναι διαδικτυακά καζίνο που δεν καλύπτονται από το Gamcare που σημαίνει ότι αυτό το σύστημα αποκλεισμού δεν θα λειτουργήσει στα καζίνο. Δεν υπάρχει τρόπος να τους αποκλείσετε από τη χρήση αυτού του παρόχου, ο οποίος δεν είναι ιδανικός για παίκτες με εθισμό ή παρόμοια προβλήματα.
Καμία υποστήριξη από την Τοπική Αρχή:
Αυτοί είναι επίσης υπεράκτιοι ιστότοποι καζίνο που σημαίνει ότι δεν έχουν άδεια UKGC ή οποιαδήποτε σύνδεση με το Ηνωμένο Βασίλειο. Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βοήθεια από τις τοπικές αρχές εάν χρειαστεί.
Δεν μπορεί να αποκλειστεί εύκολα:
Αν και ένα καζίνο αυτού του τύπου θα σας βοηθήσει να αφαιρέσετε τον εαυτό σας από τον αποκλεισμό του GamStop, δεν μπορεί να χρονομετρηθεί εύκολα. Με άλλα λόγια, αυτά τα καζίνο είναι διαθέσιμα όλη την ώρα και δεν υπάρχει περίπτωση να τα αποκλείσετε εύκολα.
Θα είναι αυτή η εικόνα για τις ναυαρχίδες του ελληνικού τουρισμού ή απλά είναι νωρίς για συμπεράσματα; Οπως κι εάν έχει άρχισαν νωρίς τα … όργανα.
Με διψήφιο ποσοστό πτώσης ξεκίνησε η σεζόν για τη διεθνή επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Αν και είναι ακόμη νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, ωστόσο οι δύο προορισμοί των Κυκλάδων, οι οποίοι συγκαταλέγονται στα βαριά χαρτιά του εγχώριου τουριστικού προϊόντος, συνεχίζουν να εμφανίζουν αδύναμες επιδόσεις, συνεχίζοντας την πτωτική περσινή τροχιά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η Fraport, στη διαχείριση της οποίας βρίσκονται οι εν λόγω αερολιμένες, ο αριθμός των ξένων επιβατών που διακινήθηκε στο αεροδρόμιο της Μυκόνου τον Μάρτιο έφθασε τους 338 από 864 τον αντίστοιχο μήνα του 2022, καταγράφοντας μείωση 60,9%. Στο τρίμηνο, οι επιβάτες από το εξωτερικό διαμορφώθηκαν σε 350 από 929, μειωμένοι κατά 62,3% σε σύγκριση με τους πρώτους μήνες του 2023.
Μπορεί τα νούμερα να είναι μικρά καθώς διανύουμε τις πρώτες μέρες της θερινής σεζόν, ωστόσο δίνουν μια πρώτη γεύση, η οποία ενδέχεται να αλλάξει όσο προχωρούμε στο καλοκαίρι. Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, στο δίκτυο εξωτερικού οι διακινηθέντες επιβάτες τον φετινό Μάρτιο άγγιξαν τους 2.298 έναντι 4.279 πέρυσι με την πτώση να αγγίζει το 46,3%.
Πτωτικά κινήθηκε και η διεθνής επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, σε αρκετά μικρότερο ποσοστό ωστόσο, καθώς έφθασε τους 10.203 από 10.558 τον περσινό Μάρτιο, σημειώνοντας μείωση 3,4%.
Αρνητικό ήταν το πρόσημο των ξένων επιβατών και για το αεροδρόμιο των Χανίων με τον Μάρτιο να κλείνει με 9.723 έναντι 13.187 τον αντίστοιχο μήνα του 2023, υποχωρώντας κατά 26,3%. Αυτό αποτυπώθηκε και στο τρίμηνο όπου οι διακινηθέντες επιβάτες στο δίκτυο εξωτερικού διαμορφώθηκαν σε 15.266 από 18.308 στο περσινό τρίμηνο, μειωμένοι κατά 16,6%.
Αντίθετη πορεία για “Ελ. Βενιζέλος” και Ρόδος…
Στον αντίποδα, το αεροδρόμιο της Ρόδου συνέχισε σε θετικό μονοπάτι καθώς τον Μάρτιο διακινήθηκαν 22.720 ξένοι επιβάτες έναντι 15.454 το 2023, καταγράφοντας άνοδο 47,0% την ίδια στιγμή που ο αντίστοιχος αριθμός στο τρίμηνο άγγιξε τους 27.986 έναντι 15.496 το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αυξημένος κατά 80,6%.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών, ήδη από τους πρώτους μήνες του έτους έχουν καταγραφεί ισχυρά μεγέθη τόσο σε επίπεδο επιβατικής κίνησης όσο και σε αριθμό πτήσεων. Ειδικότερα, κατά τους τρεις πρώτους μήνες, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών έφθασε τους 5,215 εκατ., αυξημένος κατά 16,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, όπου διακινήθηκαν 4,476 εκατ. επιβάτες.
Στο δίκτυο εξωτερικού, κατά το φετινό τρίμηνο διακινήθηκαν 3,64 εκατ. επιβάτες έναντι 3,050 εκατ. πέρυσι, σημειώνοντας άνοδο 19,4% ενώ για τον μήνα Μάρτιο ο συγκεκριμένος αριθμός ανήλθε σε 1,412εκατ. από 1,143 εκατ. αυξημένος κατά 23,5%. Αυτή η εντυπωσιακή αύξηση κατά την παραδοσιακά αδύναμη χειμερινή περίοδο, δείχνει ότι η Αθήνα σταδιακά κερδίζει το στοίχημα του τουρισμού 12 μήνες τον χρόνο.
Μοιάζει να λειτουργεί με την ακρίβεια Ελβετικού ρολογιού… Δεν τον τρομάζει ούτε ο καιρός (νοτιάς με την ένταση του ανέμου στα 6 μποφόρ) ούτε και η απεργία των πλοίων.
Το Express Skopelitis, το “Οξυγόνο των Μικροκυκλαδιτών” είναι στη … θέση του. Κάθε μέρα στο γνωστό δρομολόγιο Αμοργός – Μικρές Κυκλάδες – Νάξος και επιστροφή με σκοπό να προσφέρει ότι χρειάζονται οι Μικροκυκλαδίτες.
Τετάρτη 17 Απριλίου και η αγαπημένη φίλη του naxospress.gr, Caesar Kapares, απολαμβάνει το μπάνιο της.
Στη θέση του Skopelitis σταματάει και αφήνεται στην κίνηση του σκάφους. Μεταφέρεται νοητά στο πλοίο και ταξιδεύει… Αυτό άλλωστε δεν σου προσφέρει ο “Σκοπελίτης”; Τη μαγεία ενός διαφορετικού ταξιδιού..
Σε εξέλιξη βρίσκονται το τελευταίο διάστημα πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να προχωρήσουν οι πράσινες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα με παράλληλη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας μετά από πρόταση της μονάδας Β της επιτελικής δομής ΕΣΠΑ στις 05/04, προχώρησε μετά από σχετική προκήρυξη και διαγωνισμό, στην έγκριση εκπόνησης μελέτης σε ιδιωτική εταιρεία για συγκεκριμένες αντιπροσωπευτικές άγονες γραμμές και στο πλαίσιο σύμπραξης δημοσίου – ιδιωτικού τομέα.
Η συγκεκριμένη μελέτη που δεν αφορά τα πορθμεία και θα πρέπει να παραδοθεί από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης σε τέσσερις μήνες, θα πρέπει να προσδιορίσει τον τύπο του πράσινου πλοίου το εναλλακτικό καύσιμο που θα μπορεί να χρησιμοποιεί αλλά και να προσδιορίσει το σχήμα που θα εκτελεί τον εφοπλισμό που θα πρέπει είναι σε συνεργασία ιδιώτη επιχειρηματία και δημοσίου (δήμοι-περιφέρειες κ.τλ)
Επίσης αναφορικά με τις γραμμές που θα καλύπτονται θα πρέπει να προσδιοριστούν οι απαιτήσεις που χρειάζονται αναφορικά με το θέμα των λιμενικών υποδομών.
Στην πρόσκληση περιγράφονται αναλυτικά οι γενικοί και ειδικοί όροι που διέπουν τις δημόσιες συμβάσεις.
Να σημειωθεί ότι σε πρώτη φάση το υπουργείο Ναυτιλίας για το θέμα αυτό έχει εξασφαλίσει ένα κονδύλι 80 εκατ. από το ΕΣΠΑ, αλλά για να εκταμιευθούν περισσότερα χρήματα θα πρέπει να παρουσιαστούν συγκεκριμένες προτάσεις στις Βρυξέλλες.
Επίσης σημειώνεται ότι για πρώτη φορά σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει γίνει δεκτό τα πλοία της ακτοπλοΐας να μπορούν να χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα μέχρι και 5% και να λαμβάνουν παράλληλα χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά Ταμεία.
Μέχρι πρόσφατα η Ε.Ε. κρατούσε αυστηρή θέση, υπέρ της χρηματοδότησης πλοίων που θα χρησιμοποιούν 100% καύσιμα μηδενικών εκπομπών.
Διεθνής διαγωνισμός και από το ΤΑΙΠΕΔ
Παράλληλα με τη συγκεκριμένη μελέτη το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) αναμένεται να προχωρήσει σύντομα και στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού που αφορά την κατάρτιση αναλυτικής μελέτης, στρατηγικής και ανάπτυξης μηχανισμού χρηματοδότησης για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας, με στόχο τη μείωση εκπομπών CΟ2 και την επιτάχυνση και εξομάλυνση της πράσινης μετάβασης στον κρίσιμο αυτό κλάδο.
Το σύνολο του προϋπολογισμού για το έργο ανέρχεται στο ποσό των 1.233.180 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ενώ σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης αναμένεται να παραδοθεί έως το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με δικαιούχο το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως υπουργείο ευθύνης. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ήδη σχετική σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και της Μονάδας Ωρίμανσης Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF).
Ο στόχος της μελέτης που θα εκπονηθεί είναι να μπορέσουν να αξιοποιηθούν κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Innovation Fund κυρίως για μεγάλες εταιρείες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σύμβουλος που θα επιλεγεί από τη σχετική διαδικασία θα πρέπει μέσω της μελέτης αυτής να προσδιορίζει τις χρηματοδοτικές ανάγκες, την προτεινόμενη τεχνολογία, αλλά και τα χαρακτηριστικά του υφιστάμενου στόλου. Επίσης θα πρέπει να περιλάβει μελέτη κόστους – οφέλους και να παραδώσει επιχειρησιακό σχέδιο για το εργαλείο χρηματοδότησης με στόχους χρηματοοικονομικής πρόβλεψης.
Ο κύριος στόχος
Επισημαίνεται ότι ο κύριος στόχος της Ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας «FuelEU Maritime», είναι έως το 2030 να αυξηθεί η χρήση καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία , διασφαλίζοντας παράλληλα την ομαλή λειτουργία της θαλάσσιας κυκλοφορίας και την αποφυγή στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά.
Για την Ελλάδα, αναφορικά με τον κανονισμό «FuelEU Maritime», έχει δοθεί εξαίρεση έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2029 στα πλοία της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν λιμάνια νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.
Ωστόσο, τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές Πάτρας-Ιταλίας και σε νησιά άνω των 200.000 κατοίκων, από το 2024 θα πρέπει να εφαρμόζουν τους δύο κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS (Emission Trading System) και το «FuelEU Maritime».
Σύμφωνα με το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS, είναι αυτό που η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρία θα πρέπει να αγοράζει για κάθε τόνο καυσίμου που καίει, τη χρηματιστηριακή αξία του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει, ενώ παράλληλα η εφαρμογή του κανονισμού της Ε.Ε. «FuelEU Maritime» υποχρεώνει τα πλοία της ακτοπλοΐας να καταναλώνουν καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που είναι και ακριβότερα από το κοινό μαζούτ.
Ενώ στην ποντοπόρο ναυτιλία το πλεονέκτημα της εξαγοράς εμπορίας ρύπων ETS είναι ότι η ευθύνη αυτή περνά στον ναυλωτή (ο ρυπαίνων πληρώνει), ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει για την ακτοπλοΐα καθώς οι ίδιες οι εταιρίες είναι και οι διαχειριστές των πλοίων.
Tην τελευταία του πνοή στη θάλασσα άφησε την Κυριακή ένας 60χρονος τουρίστας στα Χανιά. Το τραγικό περιστατικό έλαβε χώρα μεσημεριανές ώρες στην πολύ γνωστή και πολυσύχναστη παραλία της Αγίας Μαρίνας. Φαίνεται ότι ο άτυχος άνδρας, που έκανε διακοπές στην Κρήτη, έχασε τις αισθήσεις του την ώρα που κολυμπούσε.
Πόσες παρόμοιες ειδήσεις γράφονται κάθε χρόνο; Η απάντηση είναι 359. Τόσοι είναι κατά μέσον όρο οι άνθρωποι που χάνουν ετησίως τη ζωή τους στη θάλασσα στην Ελλάδα, είτε κολυμπώντας είτε συμμετέχοντας σε δραστηριότητες αναψυχής. Χαρακτηριστικά, το 2022 καταγράφηκαν 386 σχετικοί θάνατοι, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων στη θάλασσα (379) και επτά σε πισίνες. Το 69% των θυμάτων ήταν Ελληνες και το 77% ήταν άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω. Το 62% των πνιγμών συνέβη είτε σε παραλίες που δεν είχαν ναυαγοσώστη είτε σε ώρες εκτός ωραρίου ναυαγοσωστικής κάλυψης.
Στα θαλάσσια δυστυχήματα στην Ελλάδα ο κρισιμότερος παράγοντας παραμένει η ύπαρξη ή όχι ναυαγοσώστη στην παραλία. Δεν είναι τυχαίο ότι το πιο επικίνδυνο δίωρο της ημέρας για την παραλία είναι από τις 8 έως τις 10 π.μ., οπότε καταγράφεται το μεγαλύτερο ποσοστό (13%) των θανάσιμων δυστυχημάτων. Το ωράριο δραστηριοποίησης ναυαγοσωστών κατά τη χρονική περίοδο από 1ης Ιουνίου έως και 30 Σεπτεμβρίου, οπότε διαρκεί η υποχρεωτική ναυαγοσωστική κάλυψη στις πολυσύχναστες παραλίες στη χώρα μας, είναι από τις 10 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, κατ’ ελάχιστον. (Το ποιες θεωρούνται πολυσύχναστες αποφασίζεται κάθε χρόνο από ειδική τριμελή επιτροπή στην οποία συμμετέχει εκπρόσωπος της λιμενικής αρχής, εκπρόσωπος της σχετικής υγειονομικής περιφέρειας και εκπρόσωπος του δήμου.) Στις 14 Απριλίου, οπότε ο 60χρονος τουρίστας έχασε τη ζωή του, δεν υπήρχε ναυαγοσώστης όχι μόνο στην παραλία της Αγίας Μαρίνας στα Χανιά, αλλά πουθενά στη χώρα.
Χρειάστηκαν κινητοποιήσεις πολλών ανθρώπων προκειμένου η ναυαγοσωστική περίοδος να επεκταθεί από το 2018 σε τετράμηνη, να οριστεί ακτίνα ελέγχου 200 μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου και να επεκταθεί το ωράριο (φωτογραφία αρχείου). [INTIME]
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ναυαγοσωστική περίοδος μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν τρίμηνη. Χρειάστηκαν αγώνες πολλών ανθρώπων, και κυρίως του ιδρυτή του οργανισμού Safe Water Sports Παναγιώτη Πασχαλάκη, ο οποίος έχει αφιερωθεί στην ασφάλεια στη θάλασσα μετά τον χαμό του γιου του στο νερό, προκειμένου σταδιακά από το 2018 να επεκταθεί σε τετράμηνη η υποχρεωτική ύπαρξη ναυαγοσώστη, να οριστεί ακτίνα ελέγχου 200 μέτρων εκατέρωθεν του βάθρου, να επεκταθεί το ωράριο του ναυαγοσώστη και φυσικά να αυξηθεί η ναυαγοσωστική κάλυψη της χώρας από 50% στο κλείσιμο της θερινής περιόδου που ήταν το 2015, σε 89,8% σήμερα (στοιχεία του 2022).
Υπεύθυνοι οι δήμοι
Η αντίσταση των δήμων της χώρας στις νέες ρυθμίσεις ήταν σθεναρή. Μολονότι τα πρόστιμα έχουν επίσης αυξηθεί για όσους δεν συμμορφώνονται, υπήρχαν δήμοι που επέλεγαν να μην προσλαμβάνουν ναυαγοσώστη και να τα πληρώνουν. Πέρυσι οι ΟΤΑ έλαβαν το συνολικό ποσό των 10 εκατ. ευρώ για την πρόσληψη ναυαγοσωστών σε οργανωμένες και ανοργάνωτες παραλίες. Φέτος, σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσό θα φτάσει τα 15 εκατ. ευρώ. Οι δήμοι επίσης, ως γνωστόν, έχουν έσοδα και από την ενοικίαση των ομπρελοκαθισμάτων στις παραλίες της εμβέλειάς τους.
Ο πνιγμός στα Χανιά πάντως έφερε στο προσκήνιο ακόμη ένα ζήτημα. Η αλλαγή του κλίματος είναι φανερή πλέον σε όλους. Ο καιρός «για μπάνιο» έρχεται κάθε χρόνο και νωρίτερα. Ηδη το Σαββατοκύριακο οι υψηλές θερμοκρασίες οδήγησαν πολλούς στις παραλίες της χώρας. Τι σημαίνει αυτό για τα θαλάσσια δυστυχήματα;
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τον νόμο, οι δήμοι διατηρούν το δικαίωμα να επεκτείνουν περαιτέρω τη διάρκεια της περιόδου ναυαγοσωστικής κάλυψης σε πεντάμηνη, ανάλογα με τη διακύμανση της τουριστικής περιόδου. Ωστόσο, λίγοι δήμοι της χώρας έχουν προχωρήσει σε αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Ανάμεσά τους η Ρόδος και η Κως, που έχουν επεκτείνει το χρονικό διάστημα κατά ένα μήνα, προβλέποντας ναυαγοσώστη και τον μήνα Οκτώβριο, και η Χίος, που για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο προβλέπει ναυαγοσωστική κάλυψη κατά μία επιπλέον ώρα την ημέρα.
Τέλος μπήκε στην αγωνία φίλων και καραβολατρών, που το τελευταίο διάστημα ανέμεναν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το νέο όνομα του εντυπωσιακού HSC SANTORINI PALACE των Μινωικών Γραμμών, που πλέον έχει ναυλωθεί από την Seajets.
Τελικά, το πλοίο αποφασίστηκε να μετονομαστεί σε OLYMPIC CHAMPION JET, βάζοντας έτσι οριστικό τέλος στα διάφορα σενάρια ονοματοδοσίας, με ένα όνομα που πραγματικά ταιριάζει «γάντι» και στην φιλοσοφία της εταιρείας, αλλά και στον χαρακτήρα του σύγχρονου αυτού πλοίου.
Το πλοίο βρίσκεται ήδη στο μεγάλο λιμάνι, με το νέο όνομα να έχει ήδη φορεθεί στις μπάντες του, ενώ το μόνο που απομένει να μάθουμε είναι το δρομολόγιο που τελικά θα εκτελέσει τη φετινή θερινή σεζόν.
Ήδη, έχει γραφτεί ότι υπήρχε πρόθεση της Seajets να δρομολογήσει τη νέα της «βολίδα» στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Εύδηλος (Ικαρία) – Καρλόβασι (Σάμος). Ωστόσο, όμως, ακούγεται έντονα και η δραστηριοποίησή του στη γνωστή γραμμή Κρήτη – Κυκλάδες και τελικά κερδίζει όπως διαβάζουμε μέσα από την ανάρτηση του Cyclades24.gr
Στις 10 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει δρομολόγια το Olympic Champion Jet (π. Santorini Palace), το οποίο έχει ναυλωθεί από την Sea Jets. Θα εκτελεί το δρομολόγιο από Ηράκλειο Κρήτης για Σαντορίνη – Πάρο – Μύκονο και επιστροφή στο Ηράκλειο. Η περίοδος εκτέλεσης του παραπάνω δρομολογίου, προσδιορίζεται από 10 Μαϊου έως και 10 Οκτωβρίου 2024.
ποιο είναι το πλοίο;
Το OLYMPIC CHAMPION JET, ανέβηκε στις 8 Μαρτίου 2024 στη μικρή δεξαμενή των εγκαταστάσεων του ομίλου Σπανόπουλου για τις απαραίτητες επισκευές και δεξαμενισμό και πλέον είναι πανέτοιμο για να ριχτεί στη μάχη του καλοκαιριού που θα ακολουθήσει. Αποτελεί μια πολύ αξιόλογη προσθήκη στον στόλο της δυναμικά αναπτυσσόμενης Seajets και παράλληλα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή και σύγχρονα ταχύπλοα της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία (Austal) το 2005 και ανακαινίσθηκε πλήρως το 2016 στα Ιταλικά Fincantieri. Έχει χωρητικότητα 4.927gt (470 dwt), μήκος 85 μέτρα, πλάτος 21,2 μέτρα και βύθισμα 3,5 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.160 επιβάτες και 117 Ι.Χ. ή 100 Ι.Χ. και 2 Λεωφορεία. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές CATERPILLAR 3618 diesel συνολικής ισχύος 28.800 kw και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 38 κόμβων.
Κόλαση η κατάσταση στο λιμάνι της Νάξου (φωτό Γ. Πολυκρέτης)
Καθώς η χώρα είναι έτοιμη να υποδεχθεί φέτος τους περισσότερους ξένους επισκέπτες στην Ιστορία της, περί τα 35 εκατ. σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, βασικές δημόσιες υποδομές παραμένουν επιεικώς ανεπαρκείς.
Αντί, ωστόσο, οι αρμόδιες δημόσιες αρχές και φορείς να επιταχύνουν τις διαδικασίες αναβάθμισής τους, είτε μέσω ιδιωτικοποιήσεων είτε μέσω δημοσίων επενδύσεων, είναι εμφανής η μεταρρυθμιστική κόπωση που επιβραδύνει ακόμη και δρομολογημένες διαγωνιστικές διαδικασίες από το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπερταμείο.
Τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια που παρέμειναν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, αλλά και λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, η ιδιωτικοποίηση των οποίων έχει δρομολογηθεί, παραμένουν σε παρωχημένη κατάσταση. Αλλα λιμάνια, όπως για παράδειγμα της Νάξου ή της Πάρου που δέχονται πλέον πολλαπλάσια επιβατική κίνηση –και αριθμούς οχημάτων– από εκείνη για την οποία είχαν κατασκευαστεί, αδυνατούν να προχωρήσουν την αναβάθμισή τους είτε λόγω έλλειψης κονδυλίων είτε εξαιτίας γραφειοκρατικών εμποδίων.
Η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας επιχειρεί να βρει πόρους και να δρομολογήσει τα πιο επείγοντα έργα, όπως και να μεταρρυθμίσει το σύστημα λειτουργίας των λιμενικών ταμείων –τα οποία διαχειρίζονται τις όποιες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής υπάρχουν στην Ελλάδα–, αλλά η συνεργασία με άλλες υπηρεσίες και κατά τόπους αυτοδιοικητικές αρχές δεν επιτρέπει ιδιαίτερη αισιοδοξία για την ταχύτητα με την οποία θα υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, αναφέρουν κορυφαίες πηγές του υπουργείου. Ισως χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το master plan του λιμανιού της Νάξου, σχέδιο που απαιτείται για να προχωρήσουν λιμενικά έργα αναβάθμισης, το οποίο παραμένει άγνωστο πότε θα εγκριθεί από τις πολυάριθμες συναρμόδιες αρχές.
Εν τω μεταξύ, λίγες εβδομάδες πριν, σε πρόσφατο έλεγχο που έγινε με δύτη, διαπιστώθηκε πως μπορεί κανείς να… κολυμπήσει υποβρυχίως από τη μια πλευρά στην άλλη λόγω της διάβρωσης του υποβάθρου του προβλήτα του. Πρόκειται για ένα από τα νησιά που αναπτύσσονται τουριστικά ταχύτερα από τον ελληνικό μέσο όρο.
Η Καλαμάτα
Και ενώ ζητούμενο όλων των κυβερνήσεων μέχρι τώρα, αλλά και των αντιπροσωπευτικών φορέων του κλάδου, είναι η γεωγραφική και η χρονική διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, νέοι προορισμοί δεν υποστηρίζονται επαρκώς. Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, στην περιφέρεια της οποίας έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις δισ. ευρώ, βάζοντας την Πελοπόννησο στον χάρτη των διεθνών τουριστικών προορισμών, εκκρεμεί από το 2022. Σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις του Υπερταμείου, ο παραχωρησιούχος που θα αναδειχθεί από τη διαγωνιστική διαδικασία δεν πρόκειται να αναλάβει το αεροδρόμιο πριν από τις αρχές του 2025, τρία ολόκληρα χρόνια μετά την προκήρυξη. Και είναι άγνωστο κατόπιν πόσοι μήνες ή και χρόνια θα χρειαστούν για τις αδειοδοτήσεις που θα επιτρέψουν τη μεγέθυνση και την αναβάθμιση των υποδομών του.
Το Υπερταμείο μάλιστα δεν έχει καν αποφασίσει μοντέλο αξιοποίησης για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, κάποια εκ των οποίων εξυπηρετούν ραγδαία αναπτυσσόμενους προορισμούς και είναι έτσι ήδη ανεπαρκή να διαχειριστούν τις ροές της επιβατικής κίνησης. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Πάρου, Μήλου, Νάξου, Λέρου, Σητείας, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλορίζου, Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Ικαρίας, Κυθήρων, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης. Οπως έχει ήδη επισημάνει η «Καθημερινή», τα περισσότερα χρειάζονται σοβαρές επενδύσεις τόσο σε τερματικούς σταθμούς και διαδρόμους όσο και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους.
Το λιμάνι της Νάξου και το αεροδρόμιο της Πάρου δέχονται πλέον πολλαπλάσια επιβατική κίνηση από εκείνη για την οποία είχαν κατασκευαστεί.
«Ο εκσυγχρονισμός τους θα αναβαθμίσει τον τουρισμό στις συγκεκριμένες περιοχές, βοηθώντας στη διάχυση των οικονομικών ωφελειών από τον τουρισμό σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στην αποσυμφόρηση άλλων κορεσμένων προορισμών, ενώ παράλληλα θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και των τοπικών κοινωνιών», έλεγαν προ μηνών πηγές της διοίκησης του Υπερταμείου. Ομως παραμένει άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής μοντέλου αξιοποίησης των 22 αυτών αεροδρομίων που πέρασαν από το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπερταμείο για ακατανόητους, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στην αγορά, λόγους.Σημειώνεται πως, καθώς το οικονομικό αντικείμενο πολλών εξ αυτών θεωρείται ήσσονος σημασίας, είναι δύσκολο να προσελκυσθούν επενδυτές που θα είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικά ποσά σε αυτά, και έτσι αποτελεί κοινό τόπο πως θα πρέπει να χορηγηθεί πακέτο κινήτρων που να περιλαμβάνει φορολογικά, αδειοδοτικά και άλλα ευεργετήματα προκειμένου να γίνουν οι επενδύσεις που απαιτούνται.
Την ίδια ώρα, τα μεγάλα λιμάνια της χώρας που έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί, όπως ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς που αποτελεί πύλη της νησιωτικής χώρας, «δεν προτεραιοποιούν επαρκώς τις επενδύσεις στο κομμάτι της ακτοπλοΐας, αλλά επιλέγουν να “τρέξουν” ταχύτερα επενδύσεις στις εμπορικές δραστηριότητες που αποφέρουν και μεγαλύτερα έσοδα», αναφέρουν πηγές της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας αλλά και του τουριστικού κλάδου εν γένει.
Οι ιδιωτικοποιήσεις
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ιδιωτικοποιήσει από την προηγούμενη δεκαετία το λιμάνι του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ προσφάτως και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Εντός του έτους αναμένεται να δοθεί ο έλεγχος σε ιδιώτη και του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης, όπου γραφειοκρατικά προβλήματα καθυστερούν την υποβολή της σύμβασης παραχώρησης προς ψήφιση από τη Βουλή. Η ιδιωτικοποίηση στο λιμάνι του Βόλου έχει μπλέξει λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ ο διαγωνισμός για το λιμάνι του Λαυρίου ξεκίνησε μόλις πριν από μερικές εβδομάδες. Παραμένει άγνωστο πότε θα «τρέξει» ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Ραφήνας, που λειτουργεί πλέον ως βασικό «προγεφύρωμα» της Αττικής με τις Κυκλάδες ειδικά στην καρδιά του καλοκαιριού και αδυνατεί να διαχειριστεί με άνεση τις επιβατικές ροές. Το ίδιο συμβαίνει και με το λιμάνι της Πάτρας που αποτελεί, μαζί με την Ηγουμενίτσα, πύλη προς την Ιταλία. Το λιμάνι της Καβάλας, που δεν έχει επιβατικό έργο, έχει ιδιωτικοποιηθεί, ενώ το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παραμένει στο Δημόσιο για γεωπολιτικούς λόγους.
Δεκάδες μικρότερα λιμάνια που δεν βρίσκονται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αναζητούν κονδύλια προκειμένου να μπορέσουν να αναβαθμιστούν και να ανταποκριθούν στον ρόλο που καλούνται να παίξουν σήμερα. Οπως και θαλάσσια καταφύγια και τουριστικοί λιμένες που υπάγονται στην αρμοδιότητα τόσο του υπουργείου Ναυτιλίας όσο και του υπουργείου Τουρισμού. Ο υπουργός Ναυτιλίας και ο αρμόδιος γενικός γραμματέας έχουν εντοπίσει τα προβλήματα –μετά άλλωστε και από εκτενείς παρεμβάσεις της ένωσης πλοιάρχων της ακτοπλοΐας, και όχι μόνο–,ωστόσο δεν έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν παρά περί τα 180 εκατ. από το υπουργείο Ναυτιλίας και επιπλέον κονδύλια από το υπουργείο Τουρισμού. Τα ποσά αυτά υπολογίζεται πως υπολείπονται σημαντικά από αυτά που απαιτούνται για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του λιμενικού συστήματος σε επίπεδα ικανά να εξυπηρετήσουν τις τουριστικές ροές αλλά και τις νησιωτικές οικονομίες και κοινωνίες. Αγνωστος βεβαίως είναι και ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης των έργων για τα οποία προορίζονται αυτά τα κονδύλια, την ώρα που οι πραγματικές ανάγκες έχουν ήδη εκδηλωθεί.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι ένα στα τρία ευρώ που κερδίζει κάθε χρόνο η Ελλάδα προέρχεται από τον τουρισμό. Η συνολική συνεισφορά του κλάδου στην οικονομία το 2023, τόσο δηλαδή οι άμεσες όσο και οι δευτερογενείς ωφέλειες, εκτιμάται μεταξύ 62,8 δισ. και 75,6 δισ. ευρώ, μεγέθη που αντιστοιχούν μεταξύ 28,5% έως 34,3% του ΑΕΠ, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).
Πρωτοβουλία για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της Αντιπάρου
Τα τελευταία 20 χρόνια η Αντίπαρος έχει καθιερωθεί ως ένας υψηλού επιπέδου παραθεριστικός και οικιστικός προορισμός, προσελκύοντας μεταξύ άλλων ιδιαίτερα ευκατάστατους ξένους ιδιοκτήτες, όπως ο Τομ Χανκς και η Ρίτα Γουίλσον, που έχουν εξελιχθεί σε τμήμα του κοινωνικού ιστού του νησιού. Τώρα πολλοί από αυτούς αλλά και άνθρωποι που πρωταγωνίστησαν στην ανάπτυξη της Αντιπάρου ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διασφαλίσουν ότι το νησί θα διατηρήσει τη βιώσιμη διαδρομή του.
Ενας από τους ανθρώπους που στηρίζουν αυτή την προσπάθεια είναι και ο Ιάσων Τσάκωνας, ο οποίος πρωτοστάτησε στη βιώσιμη ανάπτυξη της Αντιπάρου από την ίδρυση της εταιρείας του Oliaros το 2001, μια εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων και συμμετοχών. Εκτοτε, το Antiparos Project του κ. Τσάκωνα έχει αναπτύξει 56 από τις περίπου 135 πολυτελείς κατοικίες του νησιού, συνεργαζόμενο με περισσότερους από 20 διακεκριμένους Ελληνες και ξένους αρχιτέκτονες και στούντιο.
Η Oliaros συνέβαλε στην καθιέρωση της Αντιπάρου και σε αρχιτεκτονικό προορισμό, αποσπώντας παράλληλα στη διαδρομή σημαντικές αρχιτεκτονικές και σχεδιαστικές διακρίσεις.
Η Αντίπαρος βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι στην ανάπτυξή της: είναι ένα θετικό παράδειγμα μέχρι σήμερα, αλλά λόγω της επιτυχίας της μπορεί να προσελκύσει καιροσκόπους με σχέδια που μπορεί να μη δίνουν προτεραιότητα στη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά της. Υπό αυτό το πρίσμα, πολλοί επιχειρηματίες, συμπεριλαμβανομένου του κ. Τσάκωνα, θεωρούν επιτακτική ανάγκη τη θέσπιση ενός συνόλου προτύπων της Αντιπάρου, ενός κώδικα συμπεριφοράς που πρέπει να τηρούν όλες οι σημερινές και μελλοντικές τοπικές μάρκες, προκειμένου να διατηρηθεί αυτό που αντιπροσωπεύει η Αντίπαρος σήμερα. Ετσι, οι κάτοικοι της Αντιπάρου στηρίζουν την Antiparos Preservation Society, με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Λαμπαδάριο.
Ολοι οι κάτοικοι καλούνται να συμμετάσχουν στην προσπάθεια διατήρησης των μοναδικών χαρακτηριστικών του νησιού.
Ολοι οι κάτοικοι καλούνται να συμμετάσχουν στην προσπάθεια διατήρησης των μοναδικών χαρακτηριστικών του νησιού και την καθοδήγησή της στις επερχόμενες προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η υπερανάπτυξη· και στην προώθηση μιας υπεύθυνης αναπτυξιακής προσέγγισης που λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών και του πολεοδομικού σχεδιασμού. Το πρώτο μεγάλης κλίμακας έργο της APS είναι η μεταφορά του ιατρικού κέντρου σε νέα τοποθεσία με σύγχρονο εξοπλισμό, που χρηματοδοτείται από κατοίκους της Αντιπάρου μέσω της Antiparos Preservation Society.
Το Beach House Antiparos
Πριν από μία δεκαετία, το 2013, ο κ. Τσάκωνας ίδρυσε το Beach House Antiparos, (BHA) που εξελίχθηκε σε κέντρο για τους πελάτες της Oliaros αλλά και τους κατοίκους του ευρύτερου νησιού. Τώρα ο κ. Τσάκωνας αποφάσισε να παραδώσει τα κλειδιά σε μια αφοσιωμένη, ειδική στη φιλοξενία, και σε έναν κορυφαίο Ελληνα εστιάτορα και σεφ από το υπάρχον οικοσύστημα της Αντιπάρου. Η Αθανασία Κομνηνού, ιδιοκτήτρια του «The Rooster», του πρώτου και μοναδικού ξενοδοχείου πέντε αστέρων του νησιού, ανέλαβε τα ηνία με τον Περικλή Κοσκινά –ο οποίος είναι υπεύθυνος για τα μενού του BHA από το 2014– και την ομάδα του στην «Κουκουβάγια» προκειμένου να διευθύνουν το εστιατόριο. Το BHA είναι ένα από τα πιο ισχυρά τοπικά brands που έχουν βοηθήσει το νησί να γίνει παράδειγμα θετικής εξέλιξης τα τελευταία 20 χρόνια. Αλλα τέτοια brands περιλαμβάνουν τον «Καπετάν Πιπίνο», το «Περαματάκι», το «A Luna», το «Οικογενειακό», τη «Lollos Pizza» και τα «Sapu», «Ελιά», «Παντελής Κληματαριά» και «The Rooster».
Κοινότητα Γαλήνης.Λίγο πριν το Πάσχα και έχουμε δράσεις. Καθαριότητα του χωριού με την αρωγή του αρμόδιου αντιδήμαρχου Γιάννη Βιτζηλαίου, με τους υπαλλήλους της υπηρεσίας πρασίνου να προσπαθούν για το καλύτερο και τους εθελοντές στο χωριό να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Καθαρισμός στους δρόμους και δεντροφύτευση στην παραλία του Αμμίτη…
Η ανάρτηση της προέδρου της Κοινότητας Γαλήνης, Νικόλ Στεργίου αναφέρει:
Χτες, στο χωριό είχαμε για ακόμη μια φορά, επίσκεψη από την υπηρεσία καθαριότητας και πράσινου του δήμου.
Εγινε η πρώτη επιχείρηση καθαρισμού κόβοντας χόρτα και σκουπίζοντας, ώστε να γίνει μια προετοιμασία για το βάψιμο του χωριού με την συμβολή του πολιτιστικού Συλλόγου Γαληνιωτών “Παναγία Ατταλιώτισσα”. Η βοήθεια του αντιδημάρχου καθαριότητας Γιάννη Βιτζηλαίου κάθε φορά που την επικαλούμαι για το χωριό είναι άμεση, και τον ευχαριστώ πολύ και δημόσια για αυτό, όπως και τους εργάτες που είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν σε οτιδήποτε χρειαστεί!
Παράλληλα, έγινε φύτευση εννέα αλμυρικιών στην παραλία του Αμμίτη. Μια προσπάθεια για την οποία θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω όσους βοήθησαν για να υλοποιηθεί η δράση αυτή. Τον δήμο που διέθεσε τα δέντρα, την Γιώτα Αγγελή και την Νεκταρία Τριανταφύλλου που πάντα και οι δύο είναι πρόθυμες και διαθέσιμες να βοηθήσουν σε ότι χρειάζεται για το χωριό, τον Θανάση Περιστεράκη που εθελοντικά άνοιξε τους λάκκους για να φυτευτούν τα δέντρα, τον Βαγγέλη Μιχελόπουλο για την βοήθεια του συνολικά και τον Βάιο Ναννά για την βοήθεια του.
Θέλω να επισημάνω την εθελοντική βοήθεια και του Γιάννη Τρανουδάκη, που στην διάρκεια της φύτευσης περνώντας με το μικρό του τρακτέρ βοήθησε ιδιαίτερα κατά την φύτευση όπως και τους δύο φοιτητές που βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην περιοχή και δεσμεύτηκαν μαζί με τον ιδιοκτήτη του Amitis Bay θα ποτίζουν καθημερινά τα δέντρα!
Πριν το Πάσχα αναμένεται να βγει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα περιλαμβάνει τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών πάρκων, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com.
Επόμενο στάδιο – που τοποθετείται χρονικά μέσα στο καλοκαίρι όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές – είναι η έναρξη των βυθομετρικών μελετών και των μετρήσεων του αιολικού δυναμικού στις πρώτες περιοχές.
Όπως αναφέρει το ypodomes.com, η ΣΜΠΕ είχε τεθεί τον Νοέμβριο σε διαβούλευση και σε αυτή τη φάση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που έχει ήδη επεξεργαστεί τα σχόλια που είχαν κατατεθεί, ολοκληρώνει το τελικό κείμενο, εκτιμώντας ότι πριν το Πάσχα θα μπορεί να παρουσιαστεί.
Ταυτόχρονα, στη Βουλή κατατέθηκε το πολυνομοσχέδιο που ανοίγει το δρόμο για τη σύσταση από την ΕΔΕΥΕΠ της εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV) που θα αναλάβει να φέρει σε πέρας τις ανεμολογικές και βυθομετρικές μελέτες, καθώς και να συλλέξει κάθε άλλο απαραίτητο δεδομένο στις περιοχές του πρώτου «κύματος» των υπεράκτιων αιολικών.
Ειδικότερα, προβλέπεται ότι τα δεδομένα αυτά θα μπορούν να χορηγούνται σε τρίτους ενδιαφερομένους, κατόπιν καταβολής ανταλλάγματος, το οποίο θα συναρτάται με τη συμμετοχή στο κόστος συλλογής των δεδομένων, τον χρόνο εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ μέρους τους, καθώς και την επιλογή τους στην ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών.
Στην εταιρεία ειδικού σκοπού της ΕΔΕΥΕΠ, στην οποία θα ανατεθούν οι εργασίες των μετρήσεων και η συλλογή των δεδομένων, χορηγείται άδεια έρευνας. Η αίτηση πρέπει να συνοδεύεται από εγγυητική επιστολή και από αποδεικτικό κατάθεσης εφάπαξ τέλους άδειας έρευνας υπεράκτιων αιολικών ερευνώνπου ανέρχεται σε 50.000 ευρώ, ανά περιοχή (ΠΟΑΥΑΠ), καθώς επίσης οι μέτοχοι/εταίροι νομικών προσώπων, πλην των εισηγμένων εταιρειών, των ανωνύμων εταιρειών επενδύσεων χαρτοφυλακίου και των χρηματοδοτικών εταιρειών συμμετοχών, να γνωστοποιούνται μέχρι φυσικού προσώπου.
Οι μελέτες, εκτιμάται – όπως εξηγούν πηγές στο ypodomes.com – θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι με στόχο να ολοκληρωθούν έγκαιρα για να μπορεί το ΥΠΕΝ να προχωρήσει στη διαγωνιστική διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση, το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για τα αιολικά πάρκα είναι ήδη μεγάλο και προέρχεται από εταιρείες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Οι πρώτες περιοχές
Ο ΑΔΜΗΕ στο προκαταρκτικό Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2025 -2034 είχε εισηγηθεί να αναπτυχθούν σε πέντε θαλάσσιες περιοχές και συγκεκριμένα σε Θράκη, Κρήτη, Κυκλάδες, Αττική και Δωδεκάνησα τα πρώτα υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Πιο συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο η Επιτροπή Συντονισμού Σύνδεσης και Ανάπτυξης Έργων ΥΑΠ υπέβαλε πρόταση για τη δέσμευση ηλεκτρικού χώρου 2 GW, ο οποίος θα επιμεριστεί σε 5 περιοχές.
Ειδικότερα, έχουν προβλεφθεί πιλοτικά έργα 600 MW σε Έβρο και Σαμοθράκη, ακόμα 600 MW στην Κρήτη, για τις Κυκλάδες και συγκεκριμένα στα νησιά Σύρο, Πάρο και Νάξο δρομολογούνται έργα 250 MW, καθώς και στον Νότιο Ευβοϊκό θα γίνουν έργα 200 MW και στα Δωδεκάνησα έργα 350 MW.