Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 95

Κρουαζιέρα: Τα ερωτήματα που θέτει η CLIA με επίκεντρο το νέο Τέλος…

0

Διευκρινίσεις ζητά η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) από την Ελληνική Κυβέρνηση σχετικά με το νέο τέλος κρουαζιέρας πριν από την υιοθέτηση του θεσμικού και νομικού πλαισίου και την επίσημη εφαρμογή του τέλους. Η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, μας παρουσιάζει τις θέσεις της CLIA και τα ερωτήματα που θέτει ο κλάδος της κρουαζιέρας.

# Ποια είναι η θέση της CLIA σε ό,τι αφορά την επιβολή αυξημένου τέλους ανά επιβάτη κρουαζιέρας σε προορισμούς κρουαζιέρας στην Ελλάδα;

Η ανάγκη εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα βρίσκεται επί χρόνια στο τραπέζι. Στο πλαίσιο αυτό, γνωρίζαμε ότι επίκειται η ενδεχόμενη αύξηση των λιμενικών τελών προκειμένουνα μπορούν τα λιμάνια να προσφέρουν τις απαραίτητες υπηρεσίες στις αυξημένες ανάγκες του κλάδου.

Ωστόσο, η Ελληνική Κυβέρνηση ανακοίνωσε την εισαγωγή ενός νέου τέλους κρουαζιέρας που δε συσχετίζεται με το υφιστάμενο λιμενικό τέλος επιβάτη. Πρόκειται για τέλος «επισκέπτη» το οποίο φαίνεται να επιβάλλεται μόνο στους επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέπτονται ελληνικούς προορισμούς.

Εγείρονται λοιπόν σημαντικοί προβληματισμοί και ερωτήματα ως προς τον τρόπο εφαρμογής και τον επιδιωκόμενο σκοπό. Επ’ αυτών των ερωτημάτων έχουμε ήδη ζητήσει σημαντικές διευκρινίσεις από την Ελληνική Κυβέρνηση που θα εκτιμούσαμε να μας δοθούν πριν την επισημοποίηση του θεσμικού πλαισίου και την εφαρμογή του νέου τέλους.

#Ποια είναι τα ερωτήματα που θέσατε στην Ελληνική Κυβέρνηση;

Τα ερωτήματα μας αφορούν τόσο τον μηχανισμό με τον οποίο θα εφαρμοστεί το νέο μέτρο όσο και τις εκτιμώμενες επιπτώσεις, τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, τα επτά ερωτήματα της CLIA είναι:

1. Εφαρμογή και είσπραξη του τέλους

Δεδομένου ότι η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το τέλος θα ισχύει μόνο για τους επιβάτες κρουαζιέρας που αποβιβάζονται σε ελληνικά λιμάνια, θα θέλαμε να γνωρίζουμε τον τρόπο διαχείρισης του τέλους, τον τρόπο διαχωρισμού με τους επιβάτες που παραμένουν στο πλοίο, την αρμόδια αρχή είσπραξης, και τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

2. Κατανομή των χρημάτων

Αναφέρεται ότι τα έσοδα θα μοιραστούν εξίσου μεταξύ των Δήμων, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για έργα λιμενικής υποδομής και του Υπουργείου Τουρισμού για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Η CLIA προτρέπει την κυβέρνηση να διαθέσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο, των εσόδων από το νέο τέλος για τη στήριξη συγκεκριμένων έργων που σχετίζονται με την κρουαζιέρα στα λιμάνια και στις τοπικές κοινωνίες, όσον αφορά στις υποδομές, τη διαχείριση του τουρισμού και τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης.

naxospress-krouaziera

3. Απουσία διαβούλευσης και εκτίμησης επιπτώσεων

Πριν από την οριστικοποίηση του νέου τέλους, ζητούμε να προηγηθεί η απαραίτητη διαβούλευση, όπως είθισται,με τις εταιρείες κρουαζιέρας, τους δήμους, τα λιμάνια και τους εμπλεκόμενους φορείς του κλάδου, καθώς επίσης να γίνει η κατάλληλη εκτίμηση των επιπτώσεων του νέου μέτρου.

4. Homeporting

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η ενίσχυση του homeporting αποτελεί προτεραιότητα. Θα θέλαμε να γνωρίζουμε εάν οι επιβάτες κρουαζιέρας των πλοίων που πραγματοποιούν homeporting θα εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νέου τέλους κρουαζιέρας, όπως επίσης εάν θα υπάρξουν ουσιαστικά κίνητρα για την υποστήριξη περισσότερων δραστηριοτήτων homeportingστα ελληνικά λιμάνια καθώς και ποιο είναι το επενδυτικό σχέδιο για τη βελτίωση των υποδομών, των υπηρεσιών και του εφοδιασμού.

5. Διαχωρίζοντας τη Σαντορίνη από τη Μύκονο

Η Ελληνική Κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι το τέλος θα είναι αυξημένο για τους προορισμούς της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Αρχικά ζητούμε από την Ελληνική Κυβέρνηση να λάβει πρώτα υπόψη ότι κατόπιν διαβούλευσης με τα μέλη μας, έχει αποφασιστεί ότι από το 2025 και στα δύο νησιά θα εφαρμοστεί επίσημα σύστημα διαχείρισης των θέσεων ελλιμενισμού (berth allocation) με συγκεκριμένα κριτήρια και κανόνες. Επίσης, σχετικά με το αυξημένο τέλος στη Μύκονο ζητούμε από την Κυβέρνηση να λάβει υπόψη τις θέσεις και προβληματισμούς των τοπικών αρχών, και τονίζουμε από μεριάς μας ότι η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι δύο διαφορετικά νησιά με διαφορετικά τουριστικά προϊόντα και προκλήσεις.

6. Ημερήσιοι επισκέπτες Σαντορίνης

Αντιλαμβανόμαστε ότι η Σαντορίνη δέχεται χιλιάδεςημερήσιους επισκέπτες που καταφτάνουν με την ακτοπλοΐα και παραμένουν στο νησί μόλις λίγες ώρες. Εάν ο πραγματικός στόχος του τέλους είναι η καταπολέμηση του υπερτουρισμού και η βελτίωση των υποδομών, ποιος είναι ο λόγος που αυτοί οι επισκέπτες δεν περιλαμβάνονται στο προτεινόμενο τέλος; Η CLIA συνεχίζει να υποστηρίζει την εφαρμογή ενός τέλους επιβατών σε όλους τους ημερήσιους επισκέπτες, χωρίς διακρίσεις ως προς το μέσο μεταφοράς με το οποίο φθάνουν.

7. Νομικές και οικονομικές επιπτώσεις

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε. για τα οργανωμένα ταξίδια και τα δικαιώματα των καταναλωτών (EU Package Travel Directive and the EU Consumer Rights Directive), οι εταιρείες κρουαζιέρας έχουν την υποχρέωση να ενημερώνουν τους επιβάτες τους για όλους τους σχετικούς φόρους και τέλη κατά την αγορά του εισιτηρίου κρουαζιέρας. Εάν αυτό το νέο τέλος κρουαζιέρας εφαρμοστεί από το επόμενο έτος (2025), οι εταιρείες θα έχουν οικονομικές επιπτώσεις. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας αναγκάστηκαν ήδη αυτό το καλοκαίρι να απορροφήσουν την αύξηση του τέλους ISPS από €1 σε €2,5 στην Ελλάδα, η οποία επιβλήθηκε χωρίς προειδοποίηση και άμεση ισχύ στις 10 Ιουνίου.

# Πώς βλέπει η CLIA το μέλλον της κρουαζιέραςστην Ελλάδα;

Ήδη από πέρσι που υιοθετήσαμε το Σχέδιο Δράσης για την Ελλάδα έχουμε αναγνωρίσει ότι απαιτούνται αναπροσαρμογές στο τρόπο λειτουργίας της κρουαζιέρας δεδομένης της αύξησης του τουρισμού στη χώρα και ως εκ τούτου της κρουαζιέρας.

Για την CLIA, η ενίσχυση της τουριστικής διαχείρισης για μια βιώσιμη τουριστική βιομηχανία με οφέλη τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τους κατοίκους, αποτελεί προτεραιότητα.

Ωστόσο, θεωρούμε ότι αυτές οι αναπροσαρμογές πρέπει να γίνονται σταδιακά με τρόπο που δεν θίγει ή ζημιώνει τις εταιρείες κρουαζιέρας και τον τρόπο λειτουργίας τους.

Δεδομένου της πληθώρας των ερωτημάτων που υπάρχουν, θεωρούμε ότι είναι πρακτικά ανέφικτο να εφαρμοστεί το νέο τέλος κρουαζιέρας από το 2025.

Ζητούμε παράταση της εφαρμογής για το 2026, προκειμένου να ληφθούν υπόψη όλα τα μέτρα που έχουμε ήδη συμφωνήσει με τις τοπικές αρχές, και να δοθούν οι απαραίτητες διευκρινήσεις στον κλάδο μας, κατόπιν διαβούλευσης με τους άμεσα εμπλεκόμενους δήμους, λιμάνια και παράγοντες του τουρισμού, των οποίων ο βιοπορισμός εξαρτάται από τον τουρισμό κρουαζιέρας.

Πηγή: newmoney.gr

Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών: Στη Μήλο θα διεξαχθεί το 15ο συνέδριο

0
Μήλος - Βρούτσης
Μήλος - Βρούτσης

Στη Μήλο, σε ένα από τα ομορφότερα νησιά της Μεσογείου, θα βρεθούν το τριήμερο 4-6 Οκτωβρίου οι Δήμαρχοι και εκπρόσωποι μικρών νησιών για να συζητήσουν τα κύρια προβλήματα πού τους απασχολούν, να σχεδιάσουν τα επόμενα βήματα τους και να σμίξουν οι αιρετοί με τους εκπρόσωπους του επιχειρηματικού, κοινωνικού, εκπαιδευτικού κόσμου και του κόσμου της καινοτομίας στα μικρά νησιά.

Κατά την διάρκεια του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί και η ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών του ΕΔΜΝ και η έγκριση του Σχεδιασμού Κοινών δράσεων ανάμεσα στους συμμετέχοντες.

Η πρωτοβουλία αυτή του ΕΔΜΝ για κοινό σχεδιασμό δράσεων με όλους τους άλλους φορείς, γίνεται για πρώτη φορά, πιστεύοντας ακράδαντα ότι η ενότητα του χώρου μόνο θετικά αποτελέσματα έχει να φέρει για τις μικρονησιωτικές κοινωνίες.

Το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών, Συνδιοργανώνεται από το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών, τον Δήμο Μήλου, την Γενική Γραμματεία ΕΣΠΑ , την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Πρέσβεις του Συμφώνου του Κλίματος της ΕΕ στην Ελλάδα, της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δικτύων Μικρών Νησιών και με την υποστήριξη της EUROBANK, της O.T.S. ΑΕ και θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 4 έως και 6 Οκτωβρίου 2024 στο Συνεδριακό κέντρο Μήλου Γεώργιος Ηλιόπουλος.

Περισσότεροι από 200 εκπρόσωποι της Κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όλων των βαθμών, του Επιχειρηματικού κόσμου, της Εκπαίδευσης και Καινοτομίας και κοινωνικοί φορείς, θα σμίξουν με τους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας της Μήλου και θα συμμετάσχουν ενεργά στο Συνέδριο.

Στην Αρχή θα πραγματοποιηθεί Διοικητικό Συμβούλιο των μελών του ΕΔΜΝ και αμέσως μετά στον Συνεδριακό Χώρο θα λάβει μέρος το 15 Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών.

Πρώτη ημέρα 

Την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου2024 ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΔΜΝ θα παρουσιάσει το Όραμα των Μικρών Νησιών στο 2040, σύμφωνα με τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δικτύων Μικρών Νησιών , όπως ζητήθηκαν από την κομισιόν και τα συμπεράσματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής . Στη συνέχεια θα καλωσορίσει τους σύνεδρους ο Δήμαρχος της Μήλου και Οικοδεσπότης Μανώλης Μικέλης, ενώ αμέσως μετά ο Χρήστος Στυλιανίδης Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα παρουσιάσει τους βασικούς άξονες πολιτικής του Υπουργείου του και της Κυβέρνησης.

Ο λόγος θα περάσει στους εκπρόσωπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Έλληνες Ευρωβουλευτές, Νικόλαος Φαραντούρης Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και Σάκης Αρναούτογλου Ευρωβουλευτής ΠΑΣΟΚ), ο οποίος θα μιλήσει για την “Η Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ανάπτυξη των Μικρών Νησιών: Προκλήσεις και Προοπτικές μέχρι το 2040”

Πρώτος κύριος θεματικός ομιλητής είναι ο καθηγητής και Δικηγόρος Δρ. Θεόδωρος Πανάγος καθ ΔΙΠΑΕ πού θα θίξει ένα από τα κυριότερα θέματα της εποχής μας το Περιβάλλον, κλίμα και κοινωνία, ενώ αμέσως μετά θα μιλήσει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων κος Ιωάννης Ρούσος σχετικά με το ρόλο της επιχειρηματικότητας στα μικρά νησιά.

Μετά από τους πρώτους ομιλητές ξεκινά η συζήτηση ανάμεσα στους Δήμαρχους και τους παραβρισκόμενους σχετικά με τους κύριους άξονες των θεματικών, ενώ κατά διαστήματα της διαδικασίας θα εγκρίνονται και οι δράσεις του ΕΔΜΝ.

Δεύτερη ημέρα

Το Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2024 ανοίγει με την Ομιλία του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κου Στέφανου Γκίκα σχετικά με τα Μικρά Νησιά και Νησιωτική Πολιτική από το ΥΝΑΝΠ καθώς επίσης θα συζητηθούν και ο νέος προγραμματισμός δράσεων του Υπουργείου.

Αμέσως μετά η Συζήτηση θα περάσει σε ένα από τα κρισιμότερα θέματα που απασχολούν τις μικρονησιωτικές κοινωνίες και αφορά τις Μεταφορές και Μικρά Νησιά . ο λόγος θα δοθεί στον Κωνσταντίνος Γκώνιας, Διευθυντής του Σύνδεσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ, Υποναύαρχος ΛΣ (εα), ο οποίος θα παρουσιάσει την σημερινή κατάσταση στην ακτοπλοΐα και την προοπτική της Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας και η συμβολή της στο ακτοπλοϊκό δίκτυο συγκοινωνιών, τον θαλάσσιο χώρο θα ολοκληρώσει ο Νικόλαος Χαραλάμπους εκπροσωπώντας τα Ελληνικά Υδροπλάνα συζητώντας σχετικά με την Ανάπτυξη Δικτύου Υδροπλάνων και Μικρά Νησιά. Στο συγκεκριμένο πάνελ έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν και εκπρόσωποι άλλων ακτοπλοϊκών εταιριών καθώς και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες της χώρας μας. Στην ίδια ενότητα το Πανεπιστήμιο Αιγαίου υπό την καθ. Μαρία Λεκάκου με τους συνεργάτες της, θα παρουσιάσει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα που συμμετέχει και αφορά την Ηλεκτροκίνηση πλοίων.

Ένα πολύ κρίσιμο θέμα για την βιωσιμότητα των μικρών μας νησιών είναι και η Υπογεννητικότητα. Ιδιαίτερα δε όταν αυτή μαστίζει τα μικρά νησιά της χώρας μας και ακόμα πιο κρίσιμα τα μικρά μας νησιά που είναι και τα σύνορα της χώρας μας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τρίτες χώρες. Για το θέμα αυτό θα συζητήσουν οι Πατούλης Γιώργος, Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Ελληνικού Συμβουλίου Τουρισμού Υγείας (ELITOUR), Παγκόσμιου Ιπποκράτειου Ινστιτούτου Ιατρών (GDHI) & Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ), ο πλέον κατάλληλος στη χώρα μας Γυναικολόγος Πάντος Κων/νος, Γυναικολόγος, Γένεσις Αθηνών, Θεσσαλίας, Αλεξανδρούπολης, Γεν. Γραμ. Ελληνικής Εταιρείας Αναπαρ. Ιατρικής, Αντιπρόεδρος A΄ GDHI, ELITOUR. Ο ιατρός Ν. Ζυγουρόπουλος που θα θίξει το θέμα από την δική του ματιά και ο εκπρόσωπος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας κος Μιχάλης Βλασταράκης, Γενικός Διευθυντής Μάρκετινγκ και Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank, ο οποίος και θα παρουσιάσει τι δουλειά έχει κάνει η τράπεζα σχετικά με τα παραμεθόρια μικρά νησιά της πατρίδας μας στο θέμα της Υπογεννητικότητας.

Από το πρόβλημα της Υπογεννητικότητας θα περάσουμε στην Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή στις Βρυξέλλες και στον πρόεδρο της επιτροπής ΕΚΟ τον Ιωάννη Βαρδακαστάνη του Τμήματος ”Οικονομική και Νομισματική Ένωση, οικονομική και κοινωνική συνοχή” της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ) και Εισηγητής της ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ «Οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα νησιά, καθώς και οι ορεινές και οι αραιοκατοικημένες περιοχές της ΕΕ» , ο οποίος θα παρουσιάσει την γνωμοδότηση της ΕΟΚΕ για τα νησιά αλλά και στο πρόσφατο ψήφισμα της ΕΟΚΕ για το μέλλον της πολιτικής συνοχής. Μετά τον Ιωάννη Βαρδακαστάνη θα ακολουθήσει Συζήτηση Συμμετεχόντων.

Στην απογευματινή συνεδρίαση θα συζητηθούν στην αρχή τα χρηματοδοτικά εργαλεία της χώρας μας προς τους Μικρονησιωτικούς Δήμους και την κοινωνία με εκπροσώπους του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας Οικονομικών. Συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία ΕΣΠΑ. Εθνική Αρχή Συντονισμού. Ειδική Υπηρεσία Σχεδιασμού της Στρατηγικής της Αξιολόγησης και της Εφαρμογής θα παρουσιάσει στους σύνεδρους το ΕΣΠΑ 2021-2027 και ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις στο Μικρονησιωτικό χώρο και βέβαια την Πρωτοβουλία Greco Islands του ΕΣΠΑ 2021-2027. Μετά την ομάδα του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας, ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου θα παρουσιάσει τα συμπεράσματα από την έρευνα που πραγματοποίησε το ΕΔΜΝ σχετικά με την Ενεργειακή Αυτονομία, Περιβάλλον και Κοινωνία: Ακούμε τις Τοπικές Κοινωνίες: Ποια είναι η συμμετοχή της Τοπικής Κοινωνίας, ενός μικρού νησιού σε θέματα Περιβάλλοντος, Ενεργειακής Αυτονομίας και Κλίματος;

Μετά τα χρηματοδοτικά εργαλεία άλλο ένα καυτό θέμα για τα μικρά μας νησιά θα συζητηθεί και είναι το θέμα της Λειψυδρίας στα Μικρά Νησιά . Εδώ την συζήτηση θα την ανοίξει ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κος Μανώλης Κουτουλάκης, στη συνέχεια ο λόγος θα περάσει στον Δήμαρχο της Ιθάκης Διονύση Στανίτσα και μετά τον Δήμαρχο ο Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου θα παρουσιάσει τις Κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2024-2029 σχετικά με την λειψυδρία. Αμέσως μετά η ομάδα καθηγητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης Δημήτρης Εμμανουλούδης καθηγητής Υδρολογίας ΔΠΘ , Δντης της Πανεπιστημιακής Έδρας της UNESCO,CON-E-ECT και Έλενα Σαμουρκασίδου Δρ Χωρικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Τμήμα Αρχιτεκτόνων ΔΠΘ θα μιλήσουν για τον Νησιωτικός χώρος και Κλιματική Αλλαγή. Συνθήκες Επίτευξης Ανθεκτικότητας.

Μικρά νησιά χωρίς Διοίκηση, Επιχειρηματικότητα και Εκπαίδευση/καινοτομία δεν υφίσταται. Λείπει όμως ακόμη ένας πυλώνας. Αυτός της Κοινωνίας. Έτσι ο λόγος περνά σε δυο εκπρόσωπους των τοπικών κοινωνιών στον Ανδρέα Καραγεώργη Πρόεδρος Αδελφότητας ψαριανών με θέμα: οι Μικρονησιωτικές κοινωνίες / φορείς Ανάπτυξης και στον Ιωάννη Φραγκούλη Πρόεδρος Ομοσπονδίας Δωδεκανησιακών Σωματείων που θα παρουσιάσει την Ομοσπονδία Δωδεκανησιακών Σωματείων και το Ρόλος της στην Ανάπτυξη της κοινωνίας. Ολοκληρώνοντας και η θέση της κοινωνίας θα ακολουθήσει Συζήτηση Συμμετεχόντων.

Τρίτη ημέρα

Την Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024, ολοκληρώνεται το 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών με την Γενική Συνέλευση των μελών, με την συμμετοχή εκπροσώπων της Κυβέρνησης και των λοιπών φορέων. Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης εκτός από τα τυπικά και διαδικαστικά θέματα μιας ΓΣ, θα αποφασιστούν και οι κοινές δράσεις των συμμετεχόντων φορέων και θα γίνει μια παρουσίαση του ρόλου των πρεσβευτών του Συμφώνου του Κλίματος της ΕΕ στην Ελλάδα και πως αυτό θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις δράσεις και την κοινωνική συμμετοχή των μικρών νησιών στα έργα που αφορούν το σύμφωνο του κλίματος της ΕΕ, ενώ θα γίνει ενημέρωση και για τα τελευταία εγκεκριμένα ευρωπαϊκά προγράμματα που συμμετέχουν δήμου και το ΕΔΜΝ, καθώς επίσης και για τις τελευταίες κατατεθειμένες προτάσεις του ΕΔΜΝ σε ευρωπαϊκά όργανα.

Τα τραπέζια ομιλίας θα συντονίζει ο Νίκος Μπαρδούνιας, ενώ θα υπάρχει ομάδα Εισηγητών των συμπερασμάτων, αποτελούμενοι από τους Κωνσταντίνο Κωστέλλο Γενικό Διευθυντή του ΕΔΜΝ, Γεώργιο Ασωνίτη Εμπειρογνώμονα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και τους συνεργάτες του ΕΔΜΝ, και Γεώργιο Βασιλόπουλο.

Τέλος να συμπληρώσουμε ότι καθ όλη τη διάρκεια του τριήμερου συνέδριου, οι Δήμαρχοι και οι αυτοδιοικητικοί εκπρόσωποι θα λαμβάνουν το λόγο όποτε χρειάζεται σχετικά με τα υπό συζήτηση θέματα. Ενώ τα συμπεράσματα του συνέδριου θα κοινωνούν σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς τόσο σε εθνικό, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Οι Διοργανωτές διατηρούν το δικαίωμα της Αλλαγής Ημερομηνίας η ακύρωσης μέρους ή όλου του προγράμματος

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα Όλους Συνδιοργανωτές, τους Χορηγούς και Υποστηρικτές μας, τους ομιλητές και τους συμμετέχοντες στο 15ο πανελλήνιο Συνέδριο Μικρών Νησιών.

 

Πρόταση Ημέρας – Φαγητό: Μπραντάδα μπακαλιάρου από τη Σαντορίνη

0

Μπραντάδα μπακαλιάρου από τη Σαντορίνη. Την έχετε ξαναδεί αυτή τη συνταγή;  Η μπραντάδα που φτιάχνουν στη Σαντορίνη είναι συνταγή δυτικής προέλευσης, πιθανό κατάλοιπο από τα χρόνια της Ενετοκρατίας. Ένας τηγανητός μπακαλιάρος με σάλτσα ντοματένια και σκορδάτη, δεμένος με το νησί.

“Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ανάμειξη του λαδιού τηγανίσματος του μπακαλιάρου με τη σάλτσα ντομάτας”, ανέφερε η Μαρία Ματσάντου από το Ακρωτήρι στην σελίδα “Γαστρονόμος”, πριν ξεκινήσει να φτιάχνει αυτό το χαρακτηριστικό σαντορινιό πιάτο.

Υλικά

Μερίδες: 4

  •  1 κιλό φιλέτο παστού μπακαλιάρου
  •  4 σκελίδες σκόρδο, σε φετάκια
  •  4 κουτ. σούπας πελτές ντομάτας (κατά προτίμηση Σαντορίνης, τριπλής συμπύκνωσης, ή άλλος καλής ποιότητας)
  •  1 φλιτζ. τσαγιού συμπυκνωμένος χυμός ντομάτας (πασάτα)
  •  αλεύρι, για το αλεύρωμα
  •  ελάχιστο αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι
  •  ελαιόλαδο, για το τηγάνισμα

Διαδικασία

  1. Για τη μπραντάδα μπακαλιάρου, αρχικά ξαλμυρίζουμε τον μπακαλιάρο.
  2. Τον ξεπλένουμε καλά κάτω από τρεχούμενο νερό για να φύγει το πολύ αλάτι και έπειτα τον αφήνουμε σε μια λεκάνη με άφθονο κρύο νερό, για 2-3 ώρες, αλλάζοντας το νερό κάθε 30 λεπτά.
  3. Ξεπλένουμε και σκουπίζουμε καλά τον μπακαλιάρο και, αν υπάρχουν τυχόν ορατά κόκαλα και δέρμα, τα αφαιρούμε. Τον κόβουμε σε μικρότερα κομμάτια και τα αλευρώνουμε, τινάζοντας για να φύγει η περίσσεια.
  4. Σε μεγάλο αντικολλητικό τηγάνι ρίχνουμε ελαιόλαδο, με τη στάθμη του να φτάνει τα 2 εκ.
  5. Ζεσταίνουμε σε δυνατή φωτιά και τηγανίζουμε τα αλευρωμένα κομμάτια μπακαλιάρου σε δόσεις, για περίπου 2 λεπτά, γυρίζοντάς τα μία δύο φορές, μέχρι να ροδίσουν ομοιόμορφα. Τα βγάζουμε με τρυπητή κουτάλα και τα αφήνουμε να στραγγίξουν σε χαρτί κουζίνας.
  6. Μετριάζουμε τη φωτιά και στο λάδι που έμεινε στο τηγάνι σοτάρουμε το σκόρδο για μερικά δευτερόλεπτα, μέχρι απλώς να σκορπίσει το άρωμά του. Προσθέτουμε τον πελτέ και μαγειρεύουμε, ανακατεύοντας ελαφρώς με ξύλινη κουτάλα, μέχρι και ο πελτές να σκορπίσει το άρωμά του.
  7. Προσθέτουμε τον συμπυκνωμένο χυμό ντομάτας, ανακατεύουμε και τον αφήνουμε να πάρει βράση. Αλατοπιπερώνουμε, ανακατεύουμε και αποσύρουμε από τη φωτιά.
  8. Βάζουμε τον τηγανισμένο μπακαλιάρο σε πιατέλα, περιχύνουμε με τη σάλτσα και σερβίρουμε.

Νάξος – Κωμιακή: Αποκαλυπτήρια για την Παιδική βιβλιοθήκη “Κωνσταντίνος Γ. Σιδερή”

0

“… Η δημιουργία Παιδικής Βιβλιοθήκης στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Κορωνίδας είναι γεγονός. Θα αποτελέσει το πρώτο και σημαντικότερο στοιχείο για την ανάπτυξη και λειτουργία ενός Παιδικού Εργαστηρίου Φιλαναγνωσίας, που θα λειτουργήσει με την επιμέλεια του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής και θα προσφέρει ευκαιρίες για μάθηση, ψυχαγωγία και κοινωνικοποίηση στα παιδιά του χωριού…”

Νάξος – Κωμιακή: Είναι γεγονός, “Παιδική Βιβλιοθήκη Κωνσταντίνου Γ. Σιδερή”

Η είδηση που είχε κυρίαρχο ρόλο στην Ορεινή Νάξο και δη στην Κωμιακή… Και την περασμένη Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου έγινε πραγματικότητα. Εγκαινιάστηκε με αγάπη και θέρμη από τους κατοίκους (μικρούς και μεγάλους) η Παιδική Βιβλιοθήκη “Κωνσταντίνος Γ. Σιδερής” που όπως ενημερωθήκαμε θα περιλαμβάνει αρκετά εργαστήρια. Οπως; Φιλαναγνωσίας (Ελισάβετ Βιτζηλαίου), Δημιουργικής Απασχόλησης ( Αντωνία Φραγκουλοπούλου), Παραδοσιακών Χορών (Ιωάννα Κορρέ και Ιωάννα Βιτζηλαίου) και Παραδοσιακής Μουσικής / τζαμπούνα και ντουμπάκι (Βαγγέλης Κορρές)..

Η σχετική ενημέρωση μέσα από τη σελίδα του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής αναφέρει:

Με τη συμμετοχή νέων μητέρων, κατοίκων, επισκεπτών, όλων των παιδιών της Κωμιακής, της συζύγου και συγγενών του αείμνηστου δικαστικού Κώστα Γ. Σιδερή, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024 στις 7.00 μ.μ. έγιναν τα εγκαίνια της Παιδικής Βιβλιοθήκης Κωνσταντίνου Γ. Σιδερή.

Το μέλος του Συλλόγου Γυναικών Κωμιακής, η κ. Ελισάβετ Βιτζηλαίου επιμελήθηκε την παρουσίαση και μίλησε για την επαναλειτουργία της Δανειστικής Παιδικής Βιβλιοθήκης στο χωριό και για τη λειτουργία Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων για τα παιδιά της Κωμιακής. Μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης απήγγειλαν ποιήματα και διάβασαν κείμενα για το βιβλίο. Στο τέλος της εκδήλωσης οι μαθητές παρακολούθησαν τη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Τα φανταστικά, ιπτάμενα βιβλία του κυρίου Μόρρις Λέσμορ». 

Αξιοσημείωτο είναι τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα ξεκινήσουν άμεσα και θα δώσουν την ευκαιρία στα παιδιά του χωριού να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους και να αναπτύξουν τα ενδιαφέροντά τους.

Αναλυτικότερα άμεσα θα ξεκινήσουν τα εργαστήρια :

• Φιλαναγνωσίας (Ελισάβετ Βιτζηλαίου)
• Δημιουργικής Απασχόλησης ( Αντωνία Φραγκουλοπούλου )
• Παραδοσιακών Χορών (Ιωάννα Κορρέ και Ιωάννα Βιτζηλαίου)
• Παραδοσιακής Μουσικής/τζαμπούνα και ντουμπάκι (Βαγγέλης Κορρές)

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο πρόεδρος του χωριού Αντώνης Χωριανόπουλος και ο τ. πρόεδρος Αντώνης Αλιμπέρτης”.

 

National League 1 – ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Πρεμιέρα εντός έδρας κόντρα στην Αναγέννηση

0

Το πρωτάθλημα μπάσκετ ξεκινάει και στις μικρότερες κατηγορίες… Πάμε National League 1 και ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia είναι και πάλι εδώ. Για μία ακόμη χρονιά, η ομάδα της Νάξου θα διεκδικήσει αρχικά τη παραμονή της και στη συνέχεια θα διεκδικήσει κάτι περισσότερο.

Με οδηγό τον Περικλή Ταυρόπουλο έχει προχωρήσει σε ολικό λίφτινγκ του ρόστερ (μόνο ο Βουτυρόπουλος έχει μείνει από την περσινή ομάδα) και έδωσε αρκετά φιλικά παιχνίδια στην Αθήνα όπου και έγινε η βασική προετοιμασία της ομάδας…

Πρεμιέρα το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο “Δημήτρης Περιστεράκης” και απέναντί του ΑΠΑΣ η Αναγέννηση ΑΣΑ, ομάδα με την οποία πέρυσι αναμετρήθηκε δύο φορές έχοντας ισάριθμες νίκες (81-66 εντός και 74-59 εκτός).. Θα τριτώσει το καλό;

Ας δούμε την σχετική πρόσκληση από την διοίκηση του ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia ενόψει της πρεμιέρας

🗓️ Έφτασε η ώρα, η ομάδα μας να παρουσιαστεί μπροστά στο κοινό της!!!

🏋️‍♀️ Μετά από την επίπονη προετοιμασία, μιας μεταβατικής χρονιάς για τον σύλλογο και την ανδρική ομάδα, έφθασε η ώρα των αποκαλυπτηρίων…

⛹️ Απέναντι σε έναν δυνατό αντίπαλο που μοιράζεται μαζί μας προσδοκίες και στόχους!!!

⏰ Αν και νωρίς στη σεζόν, ο αγώνας χαρακτηρίζεται κρίσιμος και χρειαζόμαστε την βοήθεια του κόσμου μας, για να κερδίσουμε!

🙏 Σας περιμένουμε όλους και όλες!!!

Η αγαπημένη μας συνήθεια επιστρέφει, το Σάββατο στις 17:00!!!!

Η ΝΑΞΟΣ ΠΑΙΖΕΙ ΜΠΑΣΚΕΤ! 🏀

 

Νότιο Αιγαίο – Λαϊκή Συσπείρωση: Επαφές και ενημέρωση του Αγγέλου στη Νάξο (video)

0

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η επίσκεψη του Γιάννη Αγγέλου, περιφερειακού συμβούλου και επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νοτίου Αιγαίου, στην Νάξο.

Την Κυριακή 29/9/2024 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου πραγματοποιήθηκε μαζική εκδήλωση – συζήτηση. Στην εισηγητική ομιλία αναδείχτηκαν μία σειρά από ζητήματα, τα οποία αφορούν άμεσα τον λαό της Νάξου, αλλά και των υπόλοιπων νησιωτικών περιοχών.

Συγκεκριμένα, έγινε αναφορά στο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον τουρισμό που προωθεί η κυβέρνηση και ευνοεί αποκλειστικά το τουριστικό κεφάλαιο,  «στρώνοντας» το έδαφος για μεγάλες επενδύσεις, με βαριές συνέπειες στην τοπική οικονομία και παραγωγή.

Παράλληλα, έγινε λόγος για δύο μείζονα ζητήματα που αφορούν την οικονομία, αλλά έχουν και άμεσες περιβαλλοντικές επιπτώσεις: τη διαχείριση της ενέργειας με αποκλειστικό γνώμονα το κέρδος των ομίλων, με την άναρχη τοποθέτηση ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών ακόμα και σε περιοχές Natura, καθώς και το φλέγον για το Δήμο μας πρόβλημα της διαχείρισης του νερού. Ξεχωριστή αναφορά έγινε και στις κυβερνητικές προθέσεις ιδιωτικοποίησης των ΔΕΥΑ.

Επίσης, αναδείχτηκε η διαχρονική έλλειψη έργων πολιτικής προστασίας και στο νησί της Νάξου, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τις απώλειες της λαϊκής περιουσίας στο όνομα των «φυσικών καταστροφών», ενώ η πραγματική αιτία των καταστροφών αυτών είναι η πολιτική που βάζει την προστασία της ζωής και της περιουσίας των κατοίκων στη λογική του «κόστους- οφέλους», με την μειωμένη χρηματοδότηση και την υποστελέχωση των υπηρεσιών.

Διεθνή θέματα στο τραπέζι 

Στην πλούσια συζήτηση που ακολούθησε και μέσω των ερωτημάτων που τέθηκαν, δόθηκε επίσης η ευκαιρία να αναλυθούν μία σειρά από διεθνείς γεωπολιτικές και γεωστρατηγικές εξελίξεις (εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά και σχέδια συνδιαχείρισης του Αιγαίου υπό την εποπτεία του ΝΑΤΟ, πόλεμοι σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή με την εμπλοκή της χώρας μας  και οι νέες προσφυγικές ροές που αναμένεται να προκύψουν από αυτούς, ενεργειακή διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ και οι συνέπειες που θα επέλθουν), αλλά και ζητήματα που αφορούν την τοπική διοίκηση (αρμοδιότητες Δήμων – Περιφερειών και οι ανταλλαγές ευθυνών μεταξύ τους χωρίς να δίνονται λύσεις στα προβλήματα των πολιτών, καθώς και ο ρόλος των τοπικών αρχών ως το «μακρύ χέρι του Κράτους», αφού καλούνται να εφαρμόσουν μία σειρά από κεντρικές αντιλαϊκές επιταγές).

Επισκέψεις 

Τη Δευτέρα 30/9 και την Τρίτη 1/10 ο Γιάννης Αγγέλου, συνοδευόμενος από τον Γιάννη Κορρέ, δημοτικό σύμβουλο με την Λαϊκή Συσπείρωση, και κλιμάκιο του Κ.Κ.Ε., πραγματοποίησε περιοδεία σε Δήμο, Νοσοκομείο-Κ.Υ. και υπηρεσίες της Περιφέρειας, όπου συζήτησε με εργαζόμενους και είχε συναντήσεις με τον Δήμαρχο, τον Έπαρχο,  καθώς και τη διοικήτρια του Νοσοκομείου. Παράλληλα, έδωσε συνεντεύξεις σε τοπικά Μ.Μ.Ε.

Στη συζήτηση με τους εργαζόμενους κυριάρχησε το ζήτημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών και ο αυξημένος όγκος δουλειάς, αλλά και η ανησυχία των υπαλλήλων για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και για τους χαμηλούς μισθούς, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν απέναντι στην συνεχώς εντεινόμενη ακρίβεια.

Από την επίσκεψη στο νοσοκομείο διαπιστώθηκε ότι εκεί η κατάσταση σε ιατρικό προσωπικό είναι καλύτερη, γιατί καλύπτονται αρκετά κενά από τους επικουρικούς, όμως και εκεί υπάρχει ανάγκη πρόσληψης μόνιμου ιατρικού-νοσηλευτικού προσωπικού και άλλων ειδικοτήτων.

Ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός και ο Έπαρχος Γιάννης Μαργαρίτης παραδέχτηκαν ότι αναγνωρίζουν το σοβαρό ζήτημα της υποστελέχωσης. Ισχυρίστηκαν, δε, ότι κάνουν το καλύτερο δυνατό, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους και του «δημοσιονομικού πλαισίου».

Από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχει σχεδιασμός αντιμετώπισης προβλημάτων όπως η λειψυδρία, στήριξης του πρωτογενή τομέα, αλλά ούτε και κατασκευής έργων υποδομής και πολιτικής προστασίας.

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι της Λαϊκής Συσπείρωσης επεσήμαναν ότι χρειάζεται ενημέρωση και διεκδίκηση μαζί με τον λαό για γενναία κρατική χρηματοδότηση, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών και καλύτερες υπηρεσίες.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Το φανάρι κυκλοφορίας “νεκρό” και οι κίνδυνοι που δημιουργούνται (Photo)

0

Τρίτη ημέρα και το φανάρι στην ευθεία του αεροδρομίου Νάξου παραμένει … κρεμασμένο. Ο βανδαλισμός από κάποιον ανεγκέφαλο έχει προκαλέσει απορίες για το σκεπτικό της κίνησης αλλά και ανησυχία για ενδεχόμενο ατύχημα.

Ο λόγος; Μα το γεγονός ότι όταν υπάρχει αεροπλάνο στον διάδρομο για απογείωση ή και προσγείωση καλό είναι να μην υπάρχει κάποιο αυτοκίνητο ή και πεζός στην ακτίνα κίνησής του…

Νάξος – Αεροδρόμιο: Βανδαλισμός στο ένα από τα δύο φανάρια κυκλοφορίας

Μάλιστα, ο Κώστας Κατσιούλης – πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων –  μέσω ψηφιακής ανάλυσης, ανέλυσε τον πιθανό κίνδυνο ατυχήματος, λόγω της έλλειψης του φαναριού.

Δείτε την σχετική φωτογραφία από τον Κώστα Κατσιούλη

Οπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει θέμα… Ποιο είναι αυτό; Η πρόκληση ατυχήματος καθότι τα αεροπλάνα κινούνται σε χαμηλό ύψος κατά την προσγείωσή τους, με αποτέλεσμα ένα όχημα με μεγάλο ύψος, όπως ένα φορτηγό, να αυξάνει τις όποιες πιθανότητες πρόκλησής του. Οπως βέβαια και το γεγονός ότι καλό είναι να μην υπάρχουν οχήματα σε κίνηση όταν τα αεροπλάνα ετοιμάζονται για απογείωση…

Απαραίτητη λοιπόν η άμεση αντικατάστασή του ή και αντικατάστασή τους με δεδομένο ότι και το δεύτερο φανάρι δεν είναι και στη καλύτερη κατάσταση…

Εδώ μπαίνει ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Οπως είναι γνωστό, οι υπηρεσίες του είναι αρμόδιες για τη συντήρηση και αντικατάστασής τους. Πότε θα γίνει; Με βάση δημοσίευμα της εφημερίδας “Κυκλαδική” ο Αερολιμενάρχης Νάξου, Ερωτόκριτος Καϊδατζής έχει επικοινωνήσει με τον Δήμαρχο κο Δημήτρη Λιανό. Και η απάντηση που έλαβε; Ο Δήμος έχει προχωρήσει ήδη σε παραγγελία νέου φαναριού, ενώ είναι πολύ πιθανό, μετά από παρότρυνση του Αερολιμενάρχη, να τοποθετηθούν στο σημείο δύο νέα φανάρια.

 

ΠΝΟ: Απόφαση για 48ωρη προειδοποιητική απεργία.. Πότε θα γίνει;

0
Πλοία
Πλοία

Τέλος τουριστικής περιόδου και έχουμε απεργία των πλοίων… Σας λέει κάτι αυτό; ε 48ωρη προειδοποιητική απεργία προχωράει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, με αποτέλεσμα τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια για δύο ημέρες.

Ειδικότερα, σήμερα Τετάρτη 2 Οκτωβρίου παραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας – ΣΕΕΝ και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας – ΠΝΟ. Η συνάντηση είχε ως αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης στον μισθό των εργαζομένων μιας από τις πιο κερδοφόρες βιομηχανίες της χώρας, τέθηκαν στο τραπέζι ζητήματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών της ομοσπονδίας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Η ΣΕΕΝ δεν δέχθηκε την αύξηση 12% που ζητούσε η ΠΝΟ και αντιπρότεινε αύξηση 3% (2,9% ο πληθωρισμός) και να κλείσει η συνάντηση εκεί χωρίς να συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας. Μετά το αδιέξοδο, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν συζήτησε την «αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας». Η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών ή τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις άγονες γραμμές».

Ενώ η ΠΝΟ κατήγγειλε πως η Κυβέρνηση ετοιμάζει μποναμά στις εταιρείες για την αντικατάσταση των πλοίων προς την πράσινη μετάβαση και πως σε όλα τα πλοία των εν λόγω επιχειρήσεων παραβιάζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα των ναυτεργατών που περιλαμβάνονται στην σχετική νομοθεσία. Ενώ αρκετά μέλη της ΠΝΟ σημείωσαν πως «Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» υποννοώντας τα υπερκέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών και την απουσία ρυθμίσεων των καταναλωτών.

Στα εργασιακά ζητήματα που ανέφερε η ΠΝΟ, περιλαμβάνεται το «καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες».

Οι ναυτεργάτες χρησιμοποίησαν ως επιχείρημα για την ανανέωση της ΣΣΕ και την αύξηση 12% που ζητούσαν πως όλοι είναι «αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία». Ενώ οι ναυτεργάτες που εργάζονται στα ταχύπλοα σκάφη «έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας».

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία επισημαίνει εξάλλου ότι με το Νόμο 41/50 στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού. Αναφέρει ότι το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων πολλούς από τους οποίους τους καθιστά «εποχιακούς ναυτεργάτες».

Κατόπιν όλων αυτών η Εκτελεστική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια, προφανώς για την περιφρούρηση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Οι ναυτεργάτες ζητούν τέλος το αυτονόητο: την μη έγκριση δρομολογίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και τον Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας υπογραμμίζοντας τα ζητήματα ασφαλείας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.«Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα», κλείνει την ανακοίνωσή της η ομοσπονδία.

Η πλήρης ανακοίνωση από την ΠΝΟ αναφέρει: 

Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ.

Αντικείμενο της συνάντησης όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025, Επίσης δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.

Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας, που με διάφορα τερτίπια οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία.

Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία.

Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες.

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά Μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Στον αντίποδα όλων αυτών οι συνάδελφοι μας είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία. Ειδικά οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα Ταχύπλοα Σκάφη έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Εκτελεστική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ  προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: υπογραφή ΣΣΕ με  ποσοστό αύξησης 12%,

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

• Κατάργηση του Ν.41/50,

• Άμεση τροποποίηση του άρθρου  για  τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και

• Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,

• Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας

Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να  υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους Ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας.

Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

 

National League 2 – Πανναξιακός ΑΟΚ: Πρεμιέρα εκτός έδρας με το Πικέρμι

0

Ωρα για το πρώτο τζάμπολ. National League 2 και ο πλήρως ανανεωμένος Πανναξιακός ΑΟΚ πατάει παρκέ.

Στην πιο δύσκολη σεζόν καθότι έχει χαρακτηριστεί ως “μεταβατική” σε μία προσπάθεια από την ομάδα της Νάξου να σταθεί στα πόδια της και να καθαρίσει όσον γίνεται πιο γρήγορα την υπόθεση “παραμονή” στη κατηγορία..

Τρίτος όμιλος και τη προσεχή Κυριακή (6 Οκτωβρίου) πρώτος αντίπαλος μία ομάδα που πέρυσι άγγιξε την άνοδο αλλά την έχασε από τον Ηλυσιακό στον μεγάλο τελικό. Ο λόγος για το Πικέρμι με το οποίο πέρυσι ο Πανναξιακός μοιράστηκε τις νίκες: 80-76 στην έδρα του Πικερμίου και 88-84 στη Νάξο.. Τι θα συμβεί φέτος;

Η ενημέρωση μέσω της επίσημης σελίδας στα social media αναφέρει:

🏀😉 Στο Πικέρμι θα γίνει η επίσημη πρεμιέρα της φετινής αγωνιστικής περιόδου για την Ανδρική μας ομάδα στο πρωτάθλημα της National League 2.

➡ Στον αγώνα της πρώτης αγωνιστικής που θα πραγματοποιηθεί την ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΟΤΩΒΡΙΟΥ στις 13:00 στο Κλειστό Γήπεδο Πικερμίου – Διώνης, ο Πανναξιακός ΑΟΚ θα αντιμετωπίσει την ΑΕ Πικερμίου.

💪🤝 Στο φετινό ταξίδι της National League 2 θα είμαστε όλοι μαζί. Ομάδα, Κόσμος και Χορηγοί θα γίνουμε μία ομάδα και θα απολαύσουμε μαζί αυτή την πορεία.

👏 Καλούμε, όλους τους Ναξιώτες και τους φίλους του Μπάσκετ μα έρθουν στο Κλειστό του Πικερμίου και να στηρίξουν τις προσπάθειες των αθλητών μας.

ℹ Πληροφορίες πρόσβασης στο ακόλουθο link:

✔️ https://maps.app.goo.gl/t4rqBrL9AHcsaFn36

🏀❤️ Καλή αγωνιστική χρονιά. ΟΛΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΖΙ. Απολαύστε αυτό το ταξίδι…

Νάξος – Αθλητικός Σκοπευτικός Ομιλος: Ερχεται το Naxos Cup

0

Τόπος: Νάξος – Μέλανες (Εγκαταστάσεις Αθλητικού Σκοπευτικού Συλλόγου)

Χρόνος: Κυριακή 13 Οκτωβρίου

Δράση: Naxos Cup 2024, αγώνες πρακτικής σκοποβολής “LEVEL II handgun” και “PCC”

Διοργάνωση: Αθλητικός Σκοπευτικός Σύλλογος Νάξου

Συνδιοργάνωση: Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Τι αναφέρει η πρόσκληση 

Έφθασε η στιγμή για το γεγονός που περιμένουν όλοι οι αθλητές και φίλοι της σκοποβολής. Tο Naxos Cup 2024 (photo αρχείου από το 2022), οι αγώνες πρακτικής σκοποβολής “LEVEL II handgun” και “PCC” είναι έτοιμοι… Θα πραγματοποιηθούν την προσεχή Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024 στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Αθλητικού Σκοπευτικού Συλλόγου Νάξου.

Ο ΑΣΟ Νάξου σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και την πολύτιμη βοήθεια του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων διοργανώνει και για το 2024 τους διασυλλογικούς αγώνες πρακτικής σκοποβολής “level II”, δίνοντας τη δυνατότητα στους αθλητές να ζήσουν μία μοναδική εμπειρία και να ανακαλύψουν τις ομορφιές του νησιού μας.

Για ακόμα μία φορά η Blue Star Ferries διευκολύνει τους αθλητές δίνοντας τους 50% έκπτωση στα εισιτήρια τους.

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφή στους αγώνες επικοινωνήστε μαζί μας στο 6974484407

Δείτε την αφίσα της εκδήλωσης