Τετάρτη, 27 Αυγούστου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 927

Κυκλάδες – Νέα Αριστέρα: Στη Νάξο έρχεται ο Γιώργος Σταθάκης

0

Εχουμε μπει στην τελική ευθεία για τις Ευρωεκλογές και ο ένας μετά τον άλλο τα πολιτικά πρόσωπα από κάθε κόμμα ή κίνημα κάνουν την εμφάνισή τους στα νησιά των Κυκλάδων.

Για την “Νέα Αριστερά” στη Νάξο θα έρθει τις επόμενες ημέρες ο υποψήφιος ευρωβουλευτής Γιώργος Σταθάκης έχοντας στο πλευρό του τον Νίκο Συρμαλένιο.

Οπως διαβάζουμε στη σχετική πρόσκληση με τίτλο ” Συνάντηση – συζήτηση με τους φορείς της Νάξου και  Ανοικτή Συνέντευξη τύπου του Γιώργου Σταθάκη στη Νάξο Πέμπτη 30/5, ώρα 12.00″

Φίλες και φίλοι, εκπρόσωποι των ΜΜΕ της Νάξου,

Μπροστά στις επικείμενες ευρωεκλογές, την Πέμπτη 30 Μαΐου και ώρα 12.00 σας καλούμε στην Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Νάξου & Μ. Κυκλάδων στη Χώρα της Νάξου, στην ανοικτή συνέντευξη τύπου που θα δώσει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Αριστεράς και πρώην υπουργός Γιώργος Σταθάκης. Στη συνέντευξη θα παρευρίσκεται επίσης και ο πρώην βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος.

Η συνέντευξη προς τα τοπικά ΜΜΕ είναι ανοικτή και προς όλους τους πολίτες που θα ήθελαν να παρευρεθούν, με στόχο τη διεξαγωγή μιας εποικοδομητικής συζήτησης  για τα κρίσιμα ζητήματα της Ελλάδας και της Ευρώπης.

 

Ιωαν. Πολυχρονάκος : Μειώνουν τις αμοιβές των γιατρών στα νησιά μας

0

“Η υποκρισία μιας κυβέρνησης που δήθεν ενδιαφέρεται για τη δημόσια υγεία στα νησιά, αποκαλύφθηκε μετά την απόφαση της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Νήσων να περικόψει (και μάλιστα εκ των υστέρων) τις αμοιβές από τις εφημερίες των γιατρών σε νοσοκομεία των νησιών, μεταξύ αυτών και της Σύρου, της Νάξου και της Σαντορίνης.

Δήλωση: Ιωάννη Πολυχρονάκου (*)

Το οξύμωρο είναι ότι η ίδια η 2η ΥΠΕ είχε αναγκάσει τους γιατρούς να κάνουν περισσότερες εφημερίες γιατί πολύ απλά δεν έβγαιναν οι βάρδιες.

Κατά τα άλλα, η κυβέρνηση αναρωτιέται γιατί δεν έρχονται γιατροί για να υπηρετήσουν στις δομές δημόσιας υγείας των νησιών.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Νέα Δημοκρατία θέλει να διαλύσει το ΕΣΥ.

Στις 9 Ιουνίου κάθε πολίτης θα βρεθεί μπροστά στη μεγαλύτερη δημοκρατική και προσωπική του ευθύνη.

Στις 9 Ιουνίου, οι νησιώτες πρέπει να στείλουν μήνυμα: “Ως Εδώ”.

(*) Ο Γιάννης Πολυχρονάκος είναι αν.Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής ΠΑΣΟΚ και εκλεγμένος στην Εθνική Αντιπροσωπεία του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Ακαθάριστα οικόπεδα: Παράταση έως τις 30 Ιουνίου

0
Κτηματολόγιο
Κτηματολόγιο

Τι; δεν το περιμένατε; Παράταση έως τις 30 Ιουνίου δίνεται στους πολίτες προκειμένου να δηλώσουν τον καθαρισμό των οικοπεδικών και των ακάλυπτων χώρων ιδιοκτησίας τους, με Υπουργική Απόφαση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Η πλατφόρμα για τη δήλωση

Η δήλωση γίνεται στην πλατφόρμα του Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας, η οποία βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση akatharista.apps.gov.gr, καθώς και στον ιστότοπο του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας civilprotection.gov.gr.

Το νέο ψηφιακό εργαλείο που δημιούργησε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, αλλά και το υπουργείο Εσωτερικών, απλοποιεί τις διαδικασίες, ενώ δίνει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ως προς τον καθαρισμό των ακάλυπτων χώρων.

Ποιοι ιδιοκτήτες κινδυνεύουν με πρόστιμα
Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα, τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλει αίτηση καθαρισμού του οικοπέδου του, αλλά και να κάνει καταγγελίες για ακαθάριστα οικόπεδα, ενώ ο δήμος θα καταχωρεί τα στοιχεία από τις αυτοψίες που διενεργεί.

 

Φαλκονέρα – Ναυάγιο “Ηράκλειον”: Εντοπίστηκε και αλλάζουν τα δεδομένα ως προς την βύθισή του

0

Αυτές τις ημέρες είναι επίκαιρο όσο ποτέ λόγω τηλεοπτικού σίριαλ… Ολοι περιμένουν με αγωνία το τέλος της σειράς, όμως υπάρξουν ουσιαστικές εξελίξεις και οι οποίες αλλάζουν όχι το σίριαλ αλλά την πραγματική ιστορία πίσω από το “Ναυάγιο”.. Αναφερόμαστε στο πλοίο “Ηράκλειον” το οποίο χάθηκε τον Δεκέμβριο του 1966 και πήρε μαζί του 280 περίπου επιβάτες..

Ποια είναι τα νέα δεδομένα όσον αφορά το “Ναυάγιο της Φαλκονέρας” όπως όλοι το ξέρουν; Εντοπίστηκε προσφάτως – όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα της Κυριακής» – σε βάθος 700 μέτρων στα ανοιχτά της Αντιμήλου και σε απόσταση περίπου 20 ναυτικών μιλίων από την τοποθεσία στην οποία θεωρήθηκε αρχικά ότι είχε βυθιστεί. Η αιτία της βύθισης του πλοίου, δε, φαίνεται ότι είναι διαφορετική από αυτήν που είχε αναδειχθεί δικαστικά, γεγονός που ανατρέπει πολλά από τα δεδομένα του τραγικού δυστυχήματος το οποίο είχε τότε συγκλονίσει την κοινή γνώμη.

Το οχηματαγωγό «Ηράκλειον», το οποίο χάθηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1966 παρασύροντας στον βυθό περίπου 280 επιβάτες, δεν φαίνεται να βυθίστηκε κυρίως από τη μετακίνηση ενός προβληματικά δεμένου φορτηγού, όπως θεωρούσαμε μέχρι σήμερα, αλλά από ένα μεγάλο ρήγμα στα ύφαλα του πλοίου που προκλήθηκε πιθανόν από πρόσκρουση σε μικρή βραχονησίδα στη διάρκεια μεγάλης θαλασσοταραχής.

Το εντυπωσιακό αυτό εύρημα προκύπτει από τη μελέτη στα υπολείμματα του πλοίου, κάτι που μόνο σήμερα μπόρεσε να γίνει.

Τα στοιχεία που δίνουν νέες διαστάσεις στην πρωτοφανή ναυτική αυτή τραγωδία πριν από 58 χρόνια στο Μυρτώο Πέλαγος έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται από ομάδα σημαντικών ερευνητών παρόμοιων θαλασσίων ευρημάτων οι οποίοι και έχουν χρησιμοποιήσει τα ηχοεντοπιστικά συστήματα (sonar) και την επονομαζόμενη «διαστασιολόγηση» του ναυαγίου του «Ηράκλειον».

Το πρωτοσέλιδο του «Βήματος» για την τραγωδία στις 9 Δεκεμβρίου 1966

Το συγκεκριμένο πλοίο, το οποίο εκτελούσε την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Πειραιάς – Χανιά και Πειραιάς – Ηράκλειο την περίοδο του 1965-1966, ναυπηγήθηκε το 1949 στη Γλασκώβη ως δεξαμενόπλοιο, είχε μήκος 152 μέτρων και πλάτος 18 μέτρων, που ταυτίζονται με τα ευρήματα στο sonar των ερευνητών στον βυθό της Αντιμήλου.

Το 1964, έπειτα από μετασκευή σε φεριμπότ, αποκτήθηκε από την εταιρεία των αδελφών Τυπάλδου. Το «Ηράκλειον» αναχώρησε στις 7.30 μ.μ. της 7ης Δεκεμβρίου 1966 από το λιμάνι της Σούδας με μισή ώρα καθυστέρηση, μεταφέροντας 206 επιβάτες, 70 μέλη του πληρώματος και 17 φορτηγά στον Πειραιά με άνεμο 5-6 μποφόρ, ο οποίος δεν είχε θεωρηθεί απαγορευτικός για τον απόπλου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί μέχρι σήμερα, στις δύο τα μεσάνυχτα της Πέμπτης 8 Δεκεμβρίου, καθώς το πλοίο έπλεε 6 μίλια βορειοανατολικά της Φαλκονέρας, ένα μεγάλο φορτηγό-ψυγείο 5 τόνων με φορτίο πορτοκάλια, το οποίο είχε τοποθετηθεί τελευταίο κάθετα, απασφαλίστηκε από τους διαρκείς κλυδωνισμούς και χτύπησε με φόρα στη δεξιά πλευρική μπουκαπόρτα. Οπως προκύπτει από τις ίδιες αναφορές, ο καταπέλτης άνοιξε από τις προσκρούσεις του φορτηγού-ψυγείου, αφού φέρεται – σύμφωνα με τα στοιχεία του φακέλου του ναυαγίου – να μην είχε ασφαλιστεί επαρκώς. Οι άνεμοι που έπνεαν στην περιοχή εκείνη την ώρα ξεπερνούσαν τα 10 μποφόρ.

Το τελευταίο μήνυμα του ασυρμάτου

Το μοιραίο φεριμπότ βυθίστηκε γρήγορα, με τους περισσότερους επιβάτες να βρίσκονται στις καμπίνες τους. Στις 2.13 π.μ. εκείνου του μοιραίου ξημερώματος, μόλις 8 λεπτά από το πρώτο σήμα κινδύνου, ο ασύρματος του «Ηράκλειον» εξέπεμψε για τελευταία φορά: «SOS! Πορθμείον Ηράκλειον SOS, βυθιζόμεθα! Στίγμα 36,52 βόρειον και 24,08 ανατολικόν! SOS βυθιζόμεθα!». Και ακολούθησε σιγή. Από το ναυάγιο, σύμφωνα με τα μη επισήμως επιβεβαιωμένα στοιχεία, σώθηκαν μόνο 46 άτομα (16 από το πλήρωμα και 30 επιβάτες). Οι υπόλοιποι 230 πνίγηκαν.

Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο αριθμός των θυμάτων εκτιμάται από 217 έως 277. Από τις πρώτες έρευνες για τη ναυτική τραγωδία προέκυψε ότι από την αρχή η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων εξέφραζε αντιρρήσεις για τη δυνατότητα του πρώην τάνκερ να μπει στις ατμοπλοϊκές μεταφορές, ενώ το πλοίο φέρεται να είχε δύο άλλα ναυτικά ατυχήματα, χωρίς να επισκευάσει επαρκώς τις ζημιές του. Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 1966 (έναν μήνα πριν από την τραγωδία) οι τεχνικοί της Επιθεώρησης αρνήθηκαν να υπογράψουν το πρωτόκολλο δρομολόγησής του. Ωστόσο, το πλοίο ξαναβρέθηκε στα πελάγη χωρίς να επισκευαστεί.

Η απόφαση της Δικαιοσύνης

Η απόφαση του δικαστηρίου για την τραγωδία ανακοινώθηκε στις 21 Μαρτίου 1968. Ο ένας από τους πλοιοκτήτες του «Ηράκλειον», Xαράλαμπος Τυπάλδος, ο διευθυντής της εταιρείας καθώς και δύο αξιωματικοί του πλοίου καταδικάστηκαν με ποινές φυλάκισης από πέντε ως και επτά έτη. Για το θέμα είχε μιλήσει στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προ 20ετίας ο ιδιοκτήτης του φορτηγού-ψυγείου που είχε σπάσει την πλευρική μπουκαπόρτα.

Αναφέρθηκε σε «πρόχειρη φόρτωση του οχήματός του στο γκαράζ, σε μη πλήρη ακινητοποίησή του, με αποτέλεσμα η κακοκαιρία να το ρίξει πάνω στον πλευρικό καταπέλτη που συγκρατείτο με συρματόσχοινο και να τον ανοίξει». Ακόμα ένας επιζήσας επιβάτης είχε δηλώσει ότι «εάν εξαιρέσουμε ορισμένους οδηγούς, πολλοί είχαν αντιληφθεί ή είχε ειδοποιήσει ο ένας τον άλλον ότι είχε φύγει η πόρτα του καραβιού, πήγαν στο σαλόνι, προσπάθησαν να πάνε στο γκαράζ, δεν μπορούσαν να σιμώσουν καθόλου, διότι είχε φύγει η πόρτα και έμπαιναν τα κύματα μέσα».

Αλλοι μάρτυρες ανέφεραν ότι την κρίσιμη ώρα ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος από το αμπάρι, χωρίς όμως να υπάρχει βεβαιότητα αν αυτό οφειλόταν στην πτώση του φορτηγού στη θάλασσα ή σε άλλη αιτία. Το τελικό πόρισμα των ελεγκτών προσδιόριζε ότι «οι τρεις αιτίες που έστειλαν το «Ηράκλειον» στον βυθό της θάλασσας ήταν η κακή διακυβέρνηση του πλοίου, η απώλεια του δεξιού καταπέλτη και η απώλεια ευστάθειας του πλοίου μετά την κατάκλιση του καταστρώματος οχημάτων το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την ταχεία ανατροπή και βύθιση του πλοίου».

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται πλέον με βάση τα τωρινά ευρήματα, υπάρχει πλήρης επιβεβαίωση μιας πολυσέλιδης έκθεσης επτά πλοιάρχων που είχε συνταχθεί τότε για το δυστύχημα αλλά είχε μπει στα συρτάρια.

Σύμφωνα με την τότε εκτίμηση, το «Ηράκλειον» παρεξέκλινε της πορείας του κατά 11 ναυτικά μίλια από το στίγμα που το ίδιο έδωσε προτού βυθιστεί. Επιπλέον προσδιόριζαν ότι ο θόρυβος που ακούστηκε δεν προήλθε από το άνοιγμα της μπουκαπόρτας, λόγω της σύγκρουσής της με το ψυγείο, αλλά εξαιτίας πρόσκρουσης σε γειτονική βραχονησίδα, που είχε ως αποτέλεσμα ένα τεράστιο ρήγμα στα ύφαλα και κατ’ επέκταση στη βύθιση του πλοίου.

Ετσι δικαιολογείται και η δημιουργία της τεράστιας πετρελαιοκηλίδας, αφού προκλήθηκε ζημιά και στη δεξαμενή των καυσίμων, ενώ έτσι εξηγείται και το ότι το φορτηγό-ψυγείο που βρέθηκε δεν είχε εμφανείς ζημιές. Συμπληρώνοντας ότι η πλευρική μπουκαπόρτα του γκαράζ ήταν σχετικά ψηλά και δεν θα μπορούσαν από εκεί να εισέλθουν μεγάλες ποσότητες νερού που θα οδηγούσαν στη ραγδαία ανατροπή του.

 

My Coast: Τα πρώτα πρόστιμα για παρανομίες στις παραλίες έρχονται από τον …ουρανό

0

Από την Χαλκιδική έως τις … Κυκλάδες.

Με ελέγχους «εξ ουρανού» σκοπεύει το υπουργείο Οικονομικών να διερευνήσει τις καταγγελίες που κατά δεκάδες υποβάλλονται στην ηλεκτρονική εφαρμογή MyCoast.

Η αρχή έγινε τις προηγούμενες ημέρες σε δύο παραλίες της Χαλκιδικής με τη χρήση drones – πρόκειται για παραλίες στις οποίες υπάρχει πλήθος καταγγελιών πολιτών όχι μόνο για τεράστιες υπερβάσεις στις παραχωρημένες για ομπρελοκαθίσματα εκτάσεις, αλλά και για εκφοβιστική συμπεριφορά από τους υπευθύνους των επιχειρήσεων. Θα ακολουθήσουν έλεγχοι μέσω δορυφορικών φωτογραφιών στη Ρόδο και στις Κυκλάδες, με στόχο να επεκταθούν σύντομα σε όλη τη χώρα.

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ανακοίνωσε χθες την πραγματοποίηση ελέγχων με drones στις παραλίες Πευκοχώρι και Πολύχρονο. Οι εικόνες που «τραβήχτηκαν» από τα drones θα συγκριθούν με τις συντεταγμένες των παραχωρήσεων, ώστε να διαπιστωθεί η έκταση των παραβάσεων.

«Οι δύο παραλίες επελέγησαν επειδή υπήρχε πολύ μεγάλος αριθμός καταγγελιών πολιτών», εξηγεί στην «Καθημερινή» η γενική γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, Νάγια Κόλλια. «Μάλιστα οι καταγγελίες δεν αφορούν μόνο μεγάλες υπερβάσεις των μισθώσεων, αλλά και επιθετική συμπεριφορά από πλευράς των επιχειρήσεων. Σε λίγες ημέρες θα έχουμε πλήρη εικόνα. Συμπεριφορές τύπου bullying σε πολίτες δεν θα γίνουν ανεκτές».

Να σημειωθεί ότι οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν με δύο τύπους drones, συμβατικά και τύπου e-bee (σταθερής πτέρυγας). Αφορούσαν υφιστάμενες μισθώσεις (που έγιναν τα προηγούμενα δύο έτη και εξακολουθούν να βρίσκονται εν ισχύι και φέτος), καθώς οι δημοπρατήσεις νέων μισθώσεων στις ακτές της Χαλκιδικής δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Το υπουργείο με διευκρινιστική εγκύκλιο πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ξεκαθαρίσει ότι, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, μπορούν να επιβληθούν κυρώσεις βάσει στοιχείων που αποκτήθηκαν με αεροφωτογραφίες ή δορυφορικές εικόνες. Τα στοιχεία θα διασταυρώνονται βάσει ειδικών ψηφιακών εφαρμογών που έχει αναπτύξει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο και αναμένεται να υπογραφεί μέσα στις επόμενες ημέρες). Δορυφορικές εικόνες θα λαμβάνονται και από το Ελληνικό Κέντρο Διαστήματος, με το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία.

«Τις επόμενες ημέρες ξεκινάμε ελέγχους με δορυφορικές εικόνες στη Ρόδο και στις Κυκλάδες, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και η υπόλοιπη χώρα», λέει η κ. Κόλλια. «Η εφαρμογή που έχει αναπτύξει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα είναι σε θέση όχι μόνο να εντοπίζει τις υπερβάσεις στις μισθώσεις, αλλά και να τις επιμετρά, επομένως να μας παρέχει απευθείας τη διαφορά στα τετραγωνικά. Με βάση την πληροφορία αυτή θα επιβάλλονται κυρώσεις, χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία υπαλλήλων της κτηματικής υπηρεσίας».

Κλιμάκωση ποινών

Οπως υπενθύμισε στη χθεσινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, οι ποινές κλιμακώνονται ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και ιδίως με το εάν υπάρχει σύμβαση και ο παραχωρησιούχος έχει κάνει υπέρβαση της παραχώρησης ή δεν υπάρχει οπότε πρόκειται για αυθαίρετη κατάληψη. Σε κάθε περίπτωση οι ομπρέλες και οι ξαπλώστρες απομακρύνονται και κατεδαφίζονται παράνομες κατασκευές. Πιο αναλυτικά προβλέπονται τα εξής:

• Αυθαίρετη κατάληψη: επιβάλλεται σφράγιση και διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης στον χώρο που έχει καταληφθεί, ο χώρος σφραγίζεται με ταινία και απαγορεύεται η είσοδος και οποιαδήποτε οικονομική δραστηριότητα σε αυτόν. Επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το τετραπλάσιο του ανταλλάγματος της παραχώρησης και αποκλεισμός του παραβάτη από κάθε διαδικασία παραχώρησης αιγιαλού και παραλίας για πέντε χρόνια.

• Υπέρβαση παραχώρησης: οι ποινές ξεκινούν από πρόστιμα και κλιμακώνονται σε απαγόρευση συμμετοχής σε δημοπρασίες καθώς και αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης. Πιο αναλυτικά, οι πιο σοβαρές κυρώσεις (αποκλεισμός από νέες παραχωρήσεις και αναστολή λειτουργίας) επιβάλλονται όταν η υπέρβαση είναι μεγαλύτερη από το 30% της παραχώρησης (αντί για το 50% που προβλεπόταν αρχικά).

• Παρεμπόδιση ελεύθερης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα, στον αιγιαλό και στην παραλία: προβλέπονται πρόστιμα από 2.000 έως 60.000 ευρώ.

• Μεταβολές στο περιβάλλον (με ή χωρίς άδεια ή καθ’ υπέρβαση αυτής ή με άδεια που εκδόθηκε παράνομα): προβλέπονται ποινικές κυρώσεις.

 

 

Αιγαίο – ΚΚΕ: Σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό στα περιφερειακά αεροδρόμια

0
Νάξος - Αεροδρόμιο
Νάξος - Αεροδρόμιο

“… το προσωπικό που στελεχώνει τους Πύργους Ελέγχου στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αναντίστοιχο με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα εκτός από τα εξοντωτικά ωράρια να υπάρχουν και περιπτώσεις με αεροδρόμια που κλείνουν εξαιτίας ασθένειας του μοναδικού υπάλληλου που υπάρχει. Σε αρκετά αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανένας AFISO υπάλληλος που ασκεί καθήκοντα στον πύργο ελέγχου και η υπηρεσία εξυπηρετείται με μετακίνηση από αλλά αεροδρόμια. Στους περισσοτέρους υπάλληλους δεν χορηγούνται ρεπό, ενώ δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα παραβιάζοντας ακόμα και τα προβλεπόμενα ωράρια….”

Αυτό αναφέρει ανάμεσα στα άλλα ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ προς τους αρμόδιους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με τίτλο “σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν στα περιφερειακά αεροδρόμια στα νησιά του Αιγαίου”. Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές οι: Μαρία Κομνηνάκα, Χρήστης Κατσώτης, Διαμάτων Μανωλάκου και Μανώλης Συντυχάκης 

Αναλυτικά

“Τεράστιες είναι οι ελλείψεις προσωπικού και εξοπλισμού στα κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, ιδιαίτερα στα νησιά του Αιγαίου, που αφορούν την ασφάλεια των πτήσεων, των επιβατών και προσωπικού.

Συγκεκριμένα το προσωπικό που στελεχώνει τους Πύργους Ελέγχου στα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αναντίστοιχο με τις ανάγκες, με αποτέλεσμα εκτός από τα εξοντωτικά ωράρια να υπάρχουν και περιπτώσεις με αεροδρόμια που κλείνουν εξαιτίας ασθένειας του μοναδικού υπάλληλου που υπάρχει.

Σε αρκετά αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανένας AFISO υπάλληλος που ασκεί καθήκοντα στον πύργο ελέγχου και η υπηρεσία εξυπηρετείται με μετακίνηση από αλλά αεροδρόμια.

Στους περισσοτέρους υπάλληλους δεν χορηγούνται ρεπό, ενώ δουλεύουν 7 ημέρες την εβδομάδα παραβιάζοντας ακόμα και τα προβλεπόμενα ωράρια. Πιο απλά μιλάμε για 10ωρη, ακόμη και 16ωρη συνεχής εργασία. Υπάρχουν περιστατικά που υπάλληλοι έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομεία από εξάντληση και απώλεια προσανατολισμού και σαν να μην έφτανε αυτό δεν τους χορηγούνται άδειες.

Επίσης όσο αφορά την πυρασφάλεια η κατάσταση είναι προβληματική αφού παραβιάζονται καθημερινά όλοι οι βασικοί κανόνες, που προβλέπονται από την ελληνική και διεθνή νομοθεσία και αφορούν την στελέχωση του προσωπικού και τα μέσα πυρασφάλειας.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Πιο συγκεκριμένα σε σχέση με τα παραπάνω :

Για τους πύργους ελέγχου (Π.Ε.Α.) το προσωπικό  που υπηρετεί στα αεροδρόμια είναι:

Στην Πάρο υπηρετεί ένας υπάλληλος μόνιμος και γίνονται μετακινήσεις. Απαιτούνται ωστόσο τρεις υπάλληλοι για τους χειμερινούς μήνες και πέντε τουλάχιστον για το καλοκαίρι.

Στην Σύρο υπηρετεί ένας υπάλληλος ενώ απαιτούνται τουλάχιστον τέσσερεις μόνιμοι υπάλληλοι για όλο το έτος. Επιπρόσθετα η Σύρος έχει το ελικόπτερο ΕΚΑΒ και έχει πολλές αεροδιακομιδές ασθενών από τα νησιά.

Στην Νάξο υπηρετούν δύο υπάλληλοι, ενώ θα έπρεπε να υπηρετούν τρεις τους  χειμερινούς μήνες και πέντε το εξάμηνο από Απρίλιο έως και Οκτώβρη.

Στα Κύθηρα υπηρετούν δύο ενώ απαιτούνται τέσσερεις για το καλοκαίρι.

Στο Καστελόριζο δεν υπάρχει κανένας υπάλληλος και η υπηρεσία λειτουργεί μόνο με μετακίνηση ενός εργαζομένου.

Στην Μήλο υπηρετούν δυο υπάλληλοι το καλοκαίρι ενώ απαιτούνται τέσσερεις

Στην Ικαρία υπηρετεί ένας υπάλληλος και αυτός είναι υπό μετάταξη (δηλαδή θα φύγει). Απαιτούνται δυο τον χειμώνα και τέσσερεις του καλοκαιρινούς μήνες.

Σχετικά με την πυρασφάλεια:

Στην Κάρπαθο αυτή την περίοδο υπηρετούν δυο πυροσβέστες με κατηγορία 6, που απαιτεί τουλάχιστον πέντε πυροσβέστες στη κάθε βάρδια.

Στην Μήλο, στην Αστυπάλαια, στην Λέρο, στη Νάξο και στο Καστελόριζο υπηρετεί ένας πυροσβέστης με κατηγορία 4, παρόλο που χρειάζονται δυο πυροσβέστες σε κάθε βάρδια.

Στην Κάλυμνο υπηρετούν δυο με κατηγορία 5 και απαιτούνται 3 στην κάθε βάρδια.

Στην Πάρο υπηρετεί 1 με κατηγορία 5, ενώ απαιτούνται 3 σε κάθε βάρδια.

Πρέπει να τονίσουμε ότι αυτό που προβλέπεται είναι οι βάρδιες να καλύπτονται σε όλα τα αεροδρόμια τουλάχιστον με δυο πυροσβέστες καθημερινά και να υπάρχει μια βάρδια σε ετοιμότητα για έκτακτα, π.χ. ΕΚΑΒ.

Σε κάποια αεροδρόμια η εταιρείες άρχισαν να δρομολογούν μεγαλύτερα αεροσκάφη από τα μέχρι τώρα (π.χ. αντί ATR42 το ATR72) χωρίς να έχουν αλλάξει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αεροδρομίων, π.χ. το μήκος του διαδρόμου, δημιουργώντας προβλήματα σε αρκετές πτήσεις που η προσγείωση και η απογείωση εξαρτάται από τον αέρα που έχει στα νησιά, ενώ το βάρος των αποσκευών παίζει κι αυτό τον ρόλο του όταν πρόκειται για τέτοιου είδους αεροσκάφη.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η έκδοση διεθνούς αγγελίας προς τα πληρώματα αεροσκαφών ότι σε κάποια αεροδρόμια μπορεί να υπάρχουν ζώα (αμνοερίφια) στον διάδρομο αφού δεν υπάρχει περίφραξη. Αυτή την περίοδο είναι σε ισχύ στην Ικαρία.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια μέτρα θα πάρει η Κυβέρνηση για:

Να στελεχωθούν πλήρως με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων τα περιφερειακά αεροδρόμια των νησιών του Αιγαίου.

– Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ζωής των εργαζομένων και των επιβατών

Δείτε σε μορφή pdf την σχετική ερώτηση

ΝΑΥΤ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές αύριο Τετάρτη (29/05) θα υπάρχει διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

0
Κυκλάδες - ΔΕΔΔΗΕ
Κυκλάδες - ΔΕΔΔΗΕ

Μία ακόμη προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στην ευρύτερη περιοχή της Νάξου…

Πρωινή πολύωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος για 2η φορά σε τρεις ημέρες στο ίδιο σημείο…

Πότε και που; Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ  θα βρίσκονται αύριο Τετάρτη 29 Μαϊου σε περιοχές έξω από τη πόλη της Νάξου προς τον Αγιο Προκόπιο.

Μην ξεχνάμε ότι μπαίνουμε στην τελική φάση υπογειοποίησης των καλωδίων του ΔΕΔΔΗΕ στο αεροδρόμιο..

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος : «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 29 Μαϊου από τις 08:30 έως τις 13:00 περίπου στις εξής περιοχές: Αγιος Γεώργιος (ξενοδοχείο PRINCESS OF NAXOS)  Στελίδα Αγίου Προκοπίου”   

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών. Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.

Αμοργός: Το μικρό ελληνικό νησί που εκθειάζει ο βρετανικός Τύπος

0
Κυκλάδες - Αμοργός
Κυκλάδες - Αμοργός

Να ξεχάσουν τους δημοφιλείς προορισμούς της Ελλάδας, όπως είναι τα νησιά της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κρήτης και να επιλέξουν πιο… ψαγμένους προορισμούς προτρέπει τους αναγνώστες της η βρετανική εφημερίδα «The Mirror», σε πρόσφατό της δημοσίευμα.

Συγκεκριμένα, η εφημερίδα προτείνει την «υποτιμημένη Αμοργό, το πιο ανατολικό νησί των Κυκλάδων και κυρίως γνωστό μέσα από τη γαλλική ταινία ‘Le Grand Bleu’, που γυρίστηκε στο νησί το 1988».

 

Αλλά και η βρετανική εφημερίδα «The Telegraph», χαρακτηρίζει την Αμοργό ως «εντυπωσιακά ανεξερεύνητη», τονίζοντας ότι ο προορισμός προσφέρεται για εναλλακτικές διακοπές.

Ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα του νησιού, σύμφωνα με το βρετανικό τύπο, είναι οι προσιτές του τιμές, ειδικά όσον αφορά την διαμονή. Πράγματι, μέσα από μια γρήγορη αναζήτηση στις γνωστές πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, θα δείτε ότι οι τιμές ξεκινούν από τα 50 ευρώ τη βραδιά για δίκλινο δωμάτιο με ιδιωτικό μπάνιο στα 200 μέτρα από το λιμάνι του νησιού για τις ημερομηνίες 1 – 9 Ιουνίου.

Γιατί να επιλέξετε την Αμοργό για τις διακοπές σας

Όπως τα περισσότερα ελληνικά νησιά, η Αμοργός προσφέρει πληθώρα επιλογών για όσους θέλουν να κάνουν μια δροσερή βουτιά στη θάλασσα και να χαλαρώσουν σε μια όμορφη παραλία.

Από την παραλία της Αγίας Άννας, μέχρι την παραλία της Γραμβούσσας και φυσικά το Ναυάγιο της Ολυμπίας, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν μια σειρά από διαφορετικά τοπία, με φόντο πάντα το γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού.

Οι πιο περιπετειώδεις θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην κατάδυση και σε άλλα θαλάσσια σπορ, ενώ οι λάτρεις της πεζοπορίας θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα αμέτρητα μονοπάτια του νησιού και να απολαύσουν την εντυπωσιακή θέα από τους λόφους του.

Η παραδοσιακή κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, σε συνδυασμό με την ιστορικότητα των ιερών ναών της Αμοργού, όπως το Μοναστήρι Παναγίας Χοζοβιώτισσας του 11ου αιώνα μ.Χ. και το βενετσιάνικο κάστρο του 13ου αιώνα, εντυπωσιάζουν Έλληνες και ξένους και συνθέτουν μια καρτποσταλική εικόνα.

Στη Χώρα θα βρείτε όλα όσα χρειάζεστε! Δεν πρόκειται να σας λείψουν τα καφέ, τα μπαράκια, οι ταβέρνες και τα εστιατόρια, ενώ το σίγουρο είναι ότι η κουζίνα του νησιού θα σας καλύψει πλήρως.

 

Σέριφος: Ο Δήμος ετοιμάζει το project μαρίνα

0

Αδειοδότηση μαρίνας στη Σέριφο.. Εντάξει κάποιοι θα μιλήσουν για τουριστικό καταφύγιο αλλά η ουσία είναι ότι έρχεται μία υποδομή που σίγουρα αξίζει να γίνει πραγματικότητα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Ελλάδα έχει τεράστιο πρόβλημα σ’ αυτόν τον τομέα τη στιγμή που άλλες χώρες – ανταγωνιστικές στο θέμα του τουρισμού – με μικρότερη ακτογραμμή έχει περισσότερες μαρίνες προσελκύοντας υψηλού επιπέδου τουρίστες…

Η σχετική είδηση έρχεται μέσω της σελίδας του δήμου Σερίφου στα social media και η ανακοίνωση αφορά την διευθέτηση του χωροταξικού και την επικείμενη αδειοδότηση της μαρίνας στο λιμάνι του νησιού (Λιβάδι). Θέματα που θα συζητηθούν αναλυτικά στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, που όπως καταλαβαίνουμε θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Τι αναφέρει η ανάρτηση; 

“Το συζητάμε για χρόνια, προχωράμε στην υλοποίηση (βήμα βήμα) και αδειοδότηση της μαρίνας, μακριά απ’ τους λαϊκισμούς & τους πολιτικούς συσχετισμούς που καθυστέρησαν το έργο την προηγούμενη τετραετία.»
Βασικά στοιχεία του νέου χωροταξικού:
👉Το ύψος της δόμησης θα είναι οριακά πιο πάνω από της υπάρχουσας δεξαμενής.
👉Τα συνολικά τ.μ είναι τα ελάχιστα δυνατά για την ορθή λειτουργία της μαρίνας.
👉ΔΕΝ προβλέπεται άνοιγμα καταστημάτων & ανάπτυξη τραπεζοκαθισματων.
👉Δημιουργία των υποχρεωτικών υποδομών (ντους, WC, χώροι διοίκησης κτλ)
👉Χώροι σκίασης & στάθμευσης
Η αναλυτική παρουσίαση του νέου χωροταξικού θα γίνει στο επόμενο ΔΣ”.

 

 

 

Ιταλία: Η Κυβέρνηση ναύλωσε το “Mykonos Magic” του Μάριου Ηλιόπουλου

0

Το κρουαζιερόπλοιο Costa Magica, που ανήκει στον στόλο του Μάριου Ηλιόπουλου, θα καταπλεύσει στο λιμάνι του Μπρίντιζι από τις 9 Ιουνίου, λειτουργώντας ως πλωτό ξενοδοχείο για την αστυνομική δύναμη που θα συμμετέχει κατά τη διάρκεια των G7 που θα γίνει στην περιοχή της Απουλίας.

Σύμφωνα με τη ναυτική μεσιτική εταιρεία Ferrando & Massone:

«Ναυλώθηκε απευθείας στο Υπουργείο Εσωτερικών το πλοίο Mykonos Magic, που πρόκειται για το πρώην Costa Magica, από εταιρεία που ανήκει στον όμιλο Seajets. Οι αστυνομικές δυνάμεις θα φιλοξενούνται στο πλοίο για ολόκληρη την περίοδο της G7.

Πριν από περίπου δύο μήνες, εκπρόσωποι του Υπουργείου και της Αστυνομίας είχαν επιθεωρήσει το πλοίο μαζί με μια άλλη μονάδα κρουαζιέρας, αλλά τελικά επέλεξαν το μεγαλύτερο.

Το πλοίο θα φτάσει στο Μπρίντιζι νωρίς το πρωί της 9ης Ιουνίου και θα παραμείνει εκεί μέχρι το απόγευμα της 17ης Ιουνίου στο τέλος όλων των επιχειρήσεων που σχετίζονται με το G7.

Κάθε καμπίνα θα έχει το πολύ δύο επιβάτες. θα παρέχονται τρία ημερήσια γεύματα, πάλι με έξοδα του πλοιοκτήτη, για περίπου 2.600 άτομα την ημέρα».

Με πληροφορίες από τη σελίδα mononews.gr