Σάββατο, 17 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 897

Τήνος – Κροντηράς για πολεοδομικό: Να προηγηθεί διαβούλευση των επίμαχων διατάξεων

0

Ενόψει της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, που ήδη πραγματοποιείται με θέμα τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την Πολεοδομική Μεταρρύθμιση, ο  Δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς, απέστειλε αρμοδίως την επισυναπτόμενη από 5-1-2024 επιστολή του, την οποία παραθέτουμε αυτούσια, στην  οποία επισημαίνονται τα σημεία και οι λεπτομέρειες που αφορούν το νησί μας σχετικά με την επιχειρούμενη Πολεοδομική Μεταρρύθμιση.

Θέμα: «Σχέδιο νόμου σχετικά με την Πολεοδομική Μεταρρύθμιση» 

Οι Δήμοι είναι σύμφωνα με το Σύνταγμα οι κύριοι εκπρόσωποι του κράτους και οι  κατεξοχήν αρμόδιοι για τα τοπικά θέματα, στα οποία περιλαμβάνεται τόσο η προστασία του  περιβάλλοντος, όσο και η δόμηση, που ναι μεν ρυθμίζονται από την νομοθετική – εκτελεστική εξουσία πλην όμως είναι αδιανόητο να μην λαμβάνουν υπόψη τις τεκμηριωμένες  απόψεις της τοπικής κοινωνίας, όπως εκπροσωπείται μέσα από τον Δήμο.

Η σύγχρονη διακυβέρνηση και οι αρχές της επιτάσσουν την διαβούλευση όλων των  νομοθετικών πρωτοβουλιών και τη λήψη σοβαρά υπόψη των απόψεων των φορέων που  επηρεάζονται από την κάθε νέα νομοθεσία.

Πληροφορηθήκαμε από τις εφημερίδες λίγο πριν τα Χριστούγεννα για το σχέδιο νόμου  για την Πολεοδομική Μεταρρύθμιση.

Θεωρούμε ότι μία τόσο σημαντική μεταρρύθμιση θα πρέπει να τεθεί σε εκτενή  διαβούλευση και να εισακουστούν οι απόψεις των εμπλεκόμενων φορέων, ήτοι των Δήμων,  των Γραφείων Δόμησης, των μηχανικών, των ιδιοκτητών ακινήτων, των δικηγόρων, των  Συλλόγων κλπ.

Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες και κάθετες  νομοθετήσεις, όπως η σχεδιαζόμενη δημιουργούν σημαντικές αδικίες και ανισότητες. Πάρτε για παράδειγμα την Τήνο. Στην Τήνο από τις 27.02.2003 ισχύει το Π.Δ. ΦΕΚ  160Δ «Καθορισμός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) κατώτατου ορίου κατάτμησης και  λοιπών και περιορισμών όρων δόμησης στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου και  εκτός ορίων οικισμών προϋφιστάμενων του έτους 1923>> όπου για πρώτη φορά στην  Πολεοδομική Νομοθεσία για την εκτός σχεδίου δόμηση με σαφήνεια τίθεται στο άρθρο 4  Γενικές διατάξεις, παράγραφος 25, η απαίτηση για 10 μέτρων πρόσωπο σε δημόσια οδό  <<Δεν επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών σε γήπεδα που δεν έχουν απ’ ευθείας πρόσβαση  σε δημόσια οδό και πρόσωπο επ’ αυτής τουλάχιστον 10 μέτρα. Τυχόν υπάρχουσες διατάξεις  που ορίζουν μεγαλύτερο πρόσωπο εξακολουθούν να ισχύουν>>.

Η συγκεκριμένη απαίτηση εμφανίζεται και στον Ν. 3212/2003 ΦΕΚ Α 308/31.12.2003,  όπου: «Άρθρο 10 Ρυθμίσεις για τη δόμηση σε γήπεδα εκτός σχεδίου: 1. Η περίπτωση α’ της  παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5.1985 Π .Δ/τος (ΦΕΚ 270 Δ’) αντικαθίσταται ως εξής:  «α) Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο  εικοσιπέντε (25) μέτρα. Η ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου που αφορά στο ελάχιστο πρόσωπο  δεν ισχύει για την ανέγερση κτιρίων των άρθρων 2 και 3, εφόσον εξυπηρετούνται από αγροτικούς ή  δασικούς δρόμους, καθώς και ορειβατικών καταφυγίων, η ανέγερση των οποίων επιτρέπεται και σε γήπεδα που εξυπηρετούνται αποκλειστικά από μονοπάτια.» 2. Η παράγραφος 9 του άρθρου 1 του  από 24/31.5.1985 Π.Δ/τος αντικαθίσταται ως εξής: «9. Σε γήπεδα που βρίσκονται σε κορυφογραμμές  (υδατοκρίτες) το ανώτατο υψόμετρο των κτισμάτων απαγορεύεται να υπερβαίνει την κορυφογραμμή.  Απαγορεύεται η ανέγερση κτισμάτων σε υποστυλώματα (PILOTIS).» 3. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 10  του άρθρου 1 του από 24/31.5.1985 Π .Δ/τος αντικαθίσταται ως εξής: «Επιτρέπεται η κατασκευή  κτίσματος ανεξάρτητα από την κλίση του εδάφους. Αν η κλίση υπερβαίνει το 35% στη θέση που  τοποθετείται το κτίσμα, το εμβαδόν των υπόγειων βοηθητικών χώρων που δεν προσμετράται στο  συντελεστή δόμησης δεν μπορεί να υπερβεί το 20% της επιτρεπόμενης δόμησης.» 4. Στην  παράγραφο 11 του άρθρου 1 του από 24/31.5.1985 Π.Δ/τος προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η δε  στάθμη της οροφής του υπογείου δεν επιτρέπεται να είναι υψηλότερη των 0,80 μέτρων από το  διαμορφωμένο γύρω έδαφος.» 5. Στο τέλος της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του  από 24/31.5.1985 Π.Δ/τος προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Για γήπεδα με εμβαδόν πολλαπλάσιο του  αρτίου, για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις κατάτμησης, η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια  κτιρίου ισούται με το άθροισμα του εμβαδού των κτιρίων που θα επιτρεπόταν να ανεγερθούν σε κάθε  γήπεδο μετά την κατάτμηση, μειωμένη κατά 15% και υπό τις προϋποθέσεις ότι: α) θα ανεγερθεί μια  οικοδομή και β) το γήπεδο θα παραμείνει ενιαίο. Μεταβιβάσεις κατά παράβαση των προϋποθέσεων  αυτών είναι αυτοδικαίως άκυρες.».

Από το 2011 (που άρχισε να εφαρμόζεται η διαδικασία αναγνώρισης των δημόσιων  δρόμων) κάθε πολίτης μπαίνει στην οδυνηρή, χρονοβόρα και κοστοβόρα ατέρμονη  διαδικασία της απόδειξης ότι ο δρόμος με το οποίο εφάπτεται το αγροτεμάχιό του  προϋπάρχει του 1923 (16.04.1924 για την ακρίβεια) μέσω ΣΥΠΟΘΑ με αντίγραφα  συμβολαίων, τοπογραφικές αποτυπώσεις, φωτοερμηνείες με αρχή και τέλος από σημεία  που ήδη είναι χαρακτηρισμένα με ΦΕΚ, με αμφισβητούμενο αποτέλεσμα γιατί όταν  υπάρχουν κενά στους τίτλους (κατοχή ….πόλεμος 1940, καταστροφή τόμων του  Υποθηκοφυλακείου, ανώμαλες δικαιοπραξίες κλπ), το ΣΥΠΟΘΑ προβαίνει σε απόρριψη ή – πιο συχνά- απαιτεί κρείσσονες αποδείξεις.

Μέχρι σήμερα μέσα από αυτή την τεράστια προσπάθεια του κάθε ιδιώτη μετά του  μηχανικού και δικηγόρου του, έχουν εκδοθεί δεκάδες ΦΕΚ αναγνώρισης δρόμου ως δημόσιων (προ 1923). Όλες οι δικαιοπραξίες που έγιναν στο διάστημα αυτό (επαχθείς ή  χαριστικές, για το σύνολο των ακινήτων ή για τμήματα αυτών μετά διαίρεσή τους δι  αποκοπής από το όλον) έχουν ως προαπαιτούμενο την επαρκή πρόσοψη σε δημόσιο  δρόμο, αναγνωρισμένο ή χαρακτηρισμένο. Οι πολίτες σεβάστηκαν την υποχρέωσή τους και  οι συναλλαγές έγιναν απολύτως ασφαλείς με την βεβαιότητα της ύπαρξης του δρόμου προ  της κρίσιμης ημερομηνίας και με ΦΕΚ. Παρότι η εικόνα του κάθε πολίτη που αγωνίζεται και  καταξοδεύεται για να αποδείξει τι αποτελεί δημόσια κτήση, δεν περιποιεί τιμή στην  ευνομούμενη πολιτεία μας…. Και θα αρκούσε η εφαρμογή των διδαγμάτων της κοινής  πείρας και λογικής για να αποφευχθεί η άνω «διαβολική απόδειξη»: Ποιος θα αγόραζε ποτέ  στα χρόνια του 1800 και του 1900 για να ζήσει την οικογένειά του (αυτός ήταν ο μόνος  προορισμός τότε) χωρίς να έχει εξασφαλισμένη την ακώλυτη πρόσβαση προς το ακίνητό  του ;

Το πλάτος των δημόσιων δρόμων της Τήνου 

Μέχρι τώρα στη νομοθεσία δεν προβλέπεται ελάχιστο πλάτος του δημόσιου δρόμου,  προκειμένου ένα αγροτεμάχιο να είναι οικοδομήσιμο. Προβλέπεται ελάχιστη πρόσοψη σε  δημόσιο δρόμο, η έκταση της οποίας στην Τήνο, λόγω της ΖΟΕ, εξαρτάται από την περιοχή.  Η Τήνος διαθέτει εκτεταμένο δίκτυο δημόσιων δρόμων, το οποίο διαμορφώθηκε από το 1600 ως το 1800, κατά περίπτωση. Πρόκειται για δημόσιους δρόμους υπό τις τότε συνθήκες  οι οποίοι ένωναν κτηματικές περιφέρειες, αποτελούσαν τους κεντρικούς δρόμους για χωριά,  αγροτικούς οικισμούς, εξυπηρετούν την αγροτική παραγωγή κλπ. Το πλάτος τους  υπαγορεύτηκε από τις ανάγκες της εποχής και αυτό είναι απολύτως λογικό. Έπρεπε να  διέλθει ο πεζός αγρότης και το μεταφορικό ζώο με τα δύο κοφίνια. Αυτό δεν έχει καμία σχέση  με την μεταγενέστερη εμφάνιση του αυτοκινήτου, που πρωτοεμφανίστηκε στην Τήνο το  1950 περίπου.

Οι δρόμοι αυτοί του 1600 και ως 1800 είναι αναμφισβήτητα δημόσιοι. Ικανοποιούσαν  τις δημόσιες ανάγκες και ήσαν καθιερωμένοι στην κοινή χρήση. Φυσικά δεν έχει κανείς την αξίωση να πρόβλεπαν οι προπάτορές μας την άφιξη του αυτοκινήτου, αιώνες πριν από  αυτήν!

Αλλά και εκεί που περνάει τα τελευταία 70 χρόνια αυτοκίνητο, αν εξαιρέσει κανείς τους  Επαρχιακούς δρόμους, δεν υπάρχει καν το πλάτος των 3,5 μέτρων! Και κάτι ακόμη: Το  Επαρχιακό δίκτυο έγινε στην Τήνο τέλη της δεκαετίας του 50 και αρχές του 60. Μέχρι τότε  όλοι οι κάτοικοι εξυπηρετούντο από τους παλαιούς δημόσιους δρόμους (που είναι με την  νομική έννοια του όρου, πολύ «πιο» κοινόχρηστοι και πολύ «πιο» δημόσιοι από τις νέες  επαρχιακές οδού. Οι οποίες Επαρχιακές οδοί αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος του  πλουσιότατου δημόσιου δικτύου δρόμων των αιώνων 1600 ως 1800.

Η θέσπιση ως όρου του ελάχιστου πλάτους των 3,5 μέτρων θα καταστήσει  αγροτεμάχια που ακόμη και σήμερα οικοδομούνται με βάση τον δρόμο προ του 1924,  ενδεχομένως μη οικοδομήσιμα. Σήμερα που μιλάμε, συμπολίτες περιμένουν από την ΠΕΧΩ  Ν. Αιγαίου την αναγνώριση του δρόμου τους ως προϋφιστάμενου του 1924. Όμως η έννομη  τάξη οφείλει να εκφράζεται ενιαία. Δεν μπορεί να ανατρέπονται παγιωμένες καταστάσεις, δεν  επιτρέπονται αιφνιδιασμοί ούτε δημεύσεις περιουσίας κλπ.

Και υπάρχει το σημαντικό χρονικό διάστημα που αφορά εκτός όλων των άλλων, την  νομιμότητα των κτιρίων που έχουν ανεγερθεί με το Π.Δ. 24.05.1985 ΦΕΚ 270Δ/31.05.85,  όπως και την δημιουργία αγροτεμαχίων στο διάστημα Μάιος 1985 – Δεκέμβριος 2003.

Η ασφάλεια των συναλλαγών  

Η ασφάλεια των συναλλαγών είναι μεγάλη υπόθεση. Στο νησί που έχω την τιμή να  εκπροσωπώ, λόγω απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς και λόγω της ιδιαίτερης φύσης των  ανθρώπων, έσπευσαν πολλοί άνθρωποι από Ελλάδα και εξωτερικό (κυρίως ΕΕ) να  επενδύσουν, με έμφαση στην εκτός σχεδίου δόμηση. Η ιδέα και μόνο της ανατροπής των  αποτελεσμάτων που επιδίωξαν τόσοι άνθρωποι και τόσα νομικά πρόσωπα, μας φέρνει  πολύ πίσω σε σχέση με τις χώρες που εγγυώνται την ασφάλεια των συναλλαγών τους. Και  ασφαλώς καθιστά την ιδέα μελλοντικών επενδύσεων άπιαστο όνειρο.

Ούτε όμως και η διάκριση μεταξύ επαχθούς και χαριστικής αιτίας βρίσκει έρεισμα στον  νόμο και στο Σύνταγμα. Αυτός που έλαβε ένα αγροτεμάχιο σήμερα από γονική παροχή και  φορολογείται και ο πατέρας του που το αγόρασε πριν 40 χρόνια και αυτός φορολογήθηκε.  Υπό ποία έννοια μπορεί ποτέ να υπάρξει διάκριση μεταξύ επαχθούς και χαριστικής  δικαιοπραξίας ; Το ζητούμενο είναι η ασφάλεια των συναλλαγών και η αποτροπή κάθε ιδέας  αχρήστευσης αγροτεμαχίων που σήμερα θεωρούνται οικοδομήσιμα.

Η εκτελεστική εξουσία μπορεί να έχει λάβει την απόφαση σχεδόν να απαγορεύσει  κάθετα την εκτός σχεδίου δόμηση (γιατί εκεί άγει η ιδέα περί 3,5 μέτρων… για όποιον έχει  μία εικόνα τουλάχιστον από Κυκλάδες). Γι αυτό θα κριθεί. Αυτό που δεν είναι ανεκτό είναι η  όποια αναδρομική ενέργεια της απόφασής της.

Περισσότερα στοιχεία για την ιδιαιτερότητα της Τήνου  

Η Τήνος είναι από τις περιοχές της Ελλάδας με ειδικό χωροταξικό σχέδιο, ήτοι τις  λεγόμενες Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) ήδη από το 2003. Έχουμε δηλαδή ζώνες με  συγκεκριμένες χρήσεις γης και ειδικούς όρους δόμησης. Στην Τήνο δεν υπάρχουν (ήδη από  το 2003 έχουν καταργηθεί) παρεκκλίσεις στην εκτός σχεδίου δόμηση. Δεν οικοδομούνταν  τυφλά αγροτεμάχια, αφού για την δόμηση απαιτούνταν πρόσοψη σε δημόσιο δρόμο. Επίσης  δεν οικοδομούνται ακίνητα στη ζώνη των 100 μέτρων από τον Αιγιαλό αν και εξακολουθούν  να φορολογούνται με τιμή πολύ διαφορετική από όλα τα υπόλοιπα.

Επίσης από τα στατιστικά στοιχεία μπορείτε να δείτε ότι η Τήνος δεν είναι θύμα  υπεροικοδόμησης, όπως είναι άλλα αντίστοιχα τουριστικά μέρη. Με βάση τα στοιχεία του  ΤΕΕ για την αύξηση της δόμησης στο διάστημα 2018-20221, στην Τήνο εκδόθηκαν 151  οικοδομικές άδειες, ενώ πχ στην Πάρο και στη Σαντορίνη εκδόθηκαν περισσότερες από  1.000, και οι άδειες της Τήνου αφορούσαν συνολικά 41.000 τμ δόμησης, ενώ πχ στην  Σαντορίνη αφορούσαν δεκαπλάσια τετραγωνικά (400.000 τμ), οκταπλάσια στη Μύκονο  (320.000), επταπλάσια στην Πάρο (280.000), πενταπλάσια στη Νάξο (200.000) κλπ. Δεν γίνεται λοιπόν να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όλα τα νησιά. Τα προβλήματα του κάθε  νησιού είναι εντελώς διαφορετικά.

Και μην ξεχνάτε ότι όταν απαιτήθηκε, οι ίδιοι οι Τηνιακοί ανέλαβαν την προστασία της  ενδοχώρας τους (Πυλώνες, αγώνες του 1993-1997 και Αιολικά Πάρκα, 2018 ως σήμερα).  Και μην ξεχνάτε ότι οι δημόσιοι δρόμοι μας (παμπάλαια δρομάκια που διασχίζουν όλες  τις πιθανές διαδρομές της Τήνου) παραμένουν στενοί γιατί απαγορεύεται αυστηρά κάθε  παρέμβαση σε αυτούς αφού απολαμβάνουν ειδικής προστασίας από τον νόμο. Η αιφνίδια  απαίτηση για 3,5 μέτρα φαίνεται σαν να ναρκοθετεί την προστασία για την οποία η Πολιτεία  μας προνόησε.

Γίνεται αντιληπτό ότι η εκτεταμένη εκτός σχεδίου δόμηση δημιουργεί προβλήματα. Οι  πρώτοι που τα βιώνουν είναι οι Δήμοι. Ύδρευση, άδειασμα βόθρων, απορρίμματα, κλπ.  Ωστόσο ένα σημαντικό μέρος της οικονομικής ζωής του νησιού μας εξαρτάται και από  την οικοδομησιμότητα των ακινήτων αυτών. Όσοι εργάζονται στην οικοδομή βρίσκουν  δουλειά στις οικοδομές που ανεγείρονται. Οι αυξημένοι επισκέπτες δίνουν δουλειά σε  χιλιάδες συμπολίτες μας που απασχολούνται στην εστίαση και στον τουρισμό. Οι  εναπομείναντες παραγωγοί και κτηνοτρόφοι βρίσκουν πιο εύκολα αγοραστές για τα  πολύτιμα προϊόντα τους. Πρέπει να καταλάβετε ότι η οικονομία αυτή, τόσο στην Τήνο, όσο  και σε παρόμοια μέρη και ιδίως νησιά θα δεχθεί τεράστιο πλήγμα αν ψηφιστεί αυτό το σχέδιο  νόμου, ιδίως χωρίς διαβούλευση.

Για τους λόγους αυτούς προτείνουμε τα εξής: 

Α. Να προηγηθεί διαβούλευση των επίμαχων διατάξεων 

Β. Να αποφευχθεί κάθε έννοια αναδρομικής ανατροπής των αποτελεσμάτων στα  οποία αθώοι συμβαλλόμενοι (αγοραστές, δωρεοδόχοι, κληρονόμοι, τέκνα που έλαβαν  γονικές παροχές κλπ αλλά και πωλητές, δωρητές, διαθέτες, γονικώς παρέχοντες κλπ) απέβλεψαν.

Γ. Να αποφευχθεί κάθε αναφορά σε πλάτος δρόμου ως προς τους δημόσιους  παμπάλαιους δρόμους της Τήνου (και κάθε άλλης περιοχής όπου ισχύει ειδικό χωροταξικό ή  ΖΟΕ). Αντίθετη εκδοχή ισοδυναμεί με απαγόρευση δόμησης και δήμευση όσων ως σήμερα  ήσαν άρτια και οικοδομήσιμα αγροτεμάχια.

Δ. Να αποφευχθεί κάθε διάκριση της επαχθούς από την χαριστική αιτία

Ε. Να θεσμοθετηθεί απλός, σύντομος και ευέλικτος τρόπος αναγνώρισης του δρόμου  ως προϋπάρχοντος του 1924, μέχρις ότι η Πολιτεία να προβεί η ίδια στην αναγνώριση των  δρόμων της.

Με Υπόληψη 

Ο Δήμαρχος Τήνου 

Παναγιώτης Κροντηράς

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Εύκολη νίκη κόντρα στο Παγκράτι και βλέπει Αναγέννηση

0

Εύκολα κι απλά. Ενδεχομένως και πιο εύκολα σε σχέση με ότι είχε στο μυαλό του είτε οι φίλοι του ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia είτε ο προπονητής Κώστας Ρουμελιώτης που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.

Αναφερόμαστε στην μεσημεριανή αναμέτρηση με το Παγκράτι. Ενα παιχνίδι που έρχεται από το 2023. Εξ αναβολής αναμέτρηση για την 11η αγωνιστική στον 1ο όμιλο της National League 1, με την ομάδα της Νάξου να επικρατεί με άνεση 80-58 και να φτάνει στις 8-5 νίκες και την 6η θέση στο πρωτάθλημα…

Και με την δυνατότητα να ξεκουραστεί καθότι δεν έχει μετακίνηση, η ομάδα του Κώστα Ρουμελιώτη έχει την άνεση να προετοιμαστεί όσο γίνεται καλύτερα για την αντιμετώπιση της Αναγέννησης Αρκαλοχωρίου. Ομάδα της Κρήτης που έχει βλέψεις ανόδου και θέλει τη ρεβάνς για τη συντριβή του πρώτου γύρου (74-59). Η αναμέτρηση είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στις 5 το απόγευμα στο “Δημ. Περιστεράκης”… 

Τι έγινε το μεσημέρι στο παιχνίδι; 

Οι οικοδεσπότες με τον Τζόρτζεβιτς στον πάγκο με … πολιτικά, είχαν σταθερά το προβάδισμα μετά τα πρώτα 4-5 λεπτά της αναμέτρησης, δημιούργησαν διψήφια διαφορά από το 9′ (19-9) και την αύξησαν ακόμα περισσότερο μέχρι το τέλος του 1ου ημιχρόνου (42-30).

Στο δεύτερο μισό ο ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia απομακρύνθηκε ακόμα περισσότερο (58-39 στο 27′) και στο 4ο δεκάλεπτο ανέβασε τη διαφορά μέχρι και το +24 (76-52 στο 38′), που ήταν και η μέγιστη στο παιχνίδι.

Κάτι που έδωσε τη δυνατότητα στον Ρουμελιώτη να αξιοποιήσει όλους τους παίκτες του και κυρίως να δει και πάλι τον Δενδρινό σε πρωταγωνιστικό ρόλο αν και οι σκόρερ δεν ήταν άλλοι από τους φόργουορντ Γκαβασιάδη – Κρανιά. Να σημειώσουμε ότι οι φιλοξενούμενοι ήρθαν αεροπορικώς το πρωί στη Νάξο και στο πάγκο του ο Δάγλας είχε μόλις δύο παίκτες (σ.σ. επτάδα δηλαδή συνολικά) με τους νεοφερμένους Λιακόπουλο – Χαϊκάλη να μένουν στην Αθήνα.

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia – Παγκράτι 80-58
Διαιτητές: Μπούκας Ανδρεόπουλος, Κηπώσης
Δεκάλεπτα: 19-11, 42-30, 58-45, 80-58
ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia (Ρουμελιώτης): Χαρούνι 3, Γκαβασιάδης 19, Κρανιάς 18 (2), Παρασκευόπουλος 7 (1), Λάκοβ 14 (2), Στάθης 5, Δενδρινός 8 (2), Νεόφυτος 2, Γκιγκαούρι 1, Στεργίου 3 (1).
Παγκράτι (Δάγλας): Μπάρμπας 9, Ντιπτσής 10, Λαμπρόπουλος 2, Γιαννόπουλος 9 (1), Γραμματίκας 11 (3), Ντιαλό 13, Εζέτζα 4, Γρυλλής.

Η βαθμολογία

Ομάδες  ΒΑΘ ΑΓ Ν Η ΥΠ ΚΑΤ ΔΙΑΦ
1. ΠΡΩΤΕΑΣ ΒΟΥΛΑΣ 23 13 10 3 983 839 144
2. ΠΑΝΕΛΕΥΣΙΝΙΑΚΟΣ (1-0) 22 13 9 4 991 930 61
3. ΔΑΦΝΗ (0-1) 22 13 9 4 949 902 47
4. ΑΙΓΑΛΕΩ 21 12 9 3 944 872 72
5. ΟΦΗ (1-0) 21 13 8 5 948 921 27
6. ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia (0-1) 21 13 8 5 1015 910 105
7. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΑΡΚ. (2-0) 20 13 7 6 921 990 -69
8. ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ (1-1) 20 13 7 6 923 928 -5
9. ΕΣΠΕΡΟΣ ΚΑΛ. (0-2) 20 13 7 6 1047 1004 43
10. ΑΕ Ν. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 16 12 4 8 859 873 -14
11. ΕΦΑΟ ΖΩΓΡΑΦΟΥ 15 12 3 9 847 934 -87
12. ΦΕΑ Ν.Φ./Ν.Χ. 15 13 2 11 923 1051 -128
13. ΠΑΓΚΡΑΤΙ 13 13 0 13 857 1053 -196

 

* Εκκρεμεί ο αγώνας ΕΦΑΟΖ – Αιγάλεω (12η αγωνιστική, 10/1, 19:00)

Η επόμενη αγωνιστική (15η, 13/1)

ΑΕΝΚ – Εσπερος Καλλιθέας
ΑΠΑΣ Νάξου – Αναγέννηση Αρκαλοχωρίου
Παγκράτι – Πρωτέας Βούλας
ΦΕΑ Ν.Φ./Ν.Χ. – Αιγάλεω
Παλαιό Φάληρο – Δάφνη
ΟΦΗ – Πανελευσινιακός (14/1)
Ρεπό: ΕΦΑΟZ

Με πληροφορίες από τη σελίδα infobasket.gr

Μ. Πολυτάρχου: Και με τη βούλα κάτοικος Λειβαδιάς

0

Επέλεξε Εθνικός Λιβαδειάς.

Αυτός θα είναι ο επόμενος σταθμός της καριέρας του Μιχάλη Πολυτάρχου. Ο Ναξιώτης γκαρντ συμφώνησε σε όλα με τον σύλλογο του νομού Βοιωτίας και μετά τον Έσπερο Λαμίας που ξεκίνησε τη φετινή σεζόν θα… μετακομίσει 96 χιλιόμετρα νοτιότερα για να βοηθήσει το σύνολο του Νίκου Μάρκου να πετύχει τους στόχους του στον 2ο όμιλο της National League 1.

Κείμενο: Ιωάννης Νοταράς

Μάλιστα, πληροφορίες του “SportCyclades” αναφέρουν πως απόψε το βράδυ (10/1) ο Πολυτάρχου θα συναντηθεί με τους διοικούντες τον σύλλογο και θα πέσουν και οι υπογραφές ανάμεσα στις δύο πλευρές!

Πέραν του οικονομικού, ο πρώην άσος της ΑΕΚ, του Ηρακλή, του Περιστερίου επέλεξε τον Εθνικό λόγω και της παρουσίας του έμπειρου φόργουορντ, του Τάσου Δημητριάδη που ήταν συμπαίκτες για δύο αγωνιστικές σεζόν (2016-17, 2017-18) στην ομάδα των δυτικών προαστίων με τον νυν προπονητή του Μίλωνα, τον Νίκο Καραγιάννη στην άκρη του πάγκου.

Εδώ, να σημειώσουμε πως ο Πολυτάρχου είχε κι άλλες ενδιαφέρουσες προτάσεις, όπως του Παλαιού Φαλήρου, του Ηλυσιακού και του Πανναξιακού ΑΟΚ (σ.σ. είχε προπονηθεί και με την ομάδα της Νάξου την περασμένη εβδομάδα) , ωστόσο προτίμησε να συνεχίσει την πλούσια καριέρα του στη Λιβαδειά και να… γράψει μία ακόμη άνοδο στο άκρως μέχρι σήμερα πετυχημένο βιογραφικό του.

peristeri apomomi1Συμπαίκτης με Μαυροκεφαλίδη 

Εκτός, όμως, του Δημητριάδη που προαναφέραμε στον Εθνικό θα έχει ως συμπαίκτη του έναν πρώην διεθνή καλαθοσφαιριστή. Ο λόγος για τον Λουκά Μαυροκεφαλίδη, ο οποίος συνεχίζει ακόμα να “γράφει” χιλιόμετρα στην σπουδαία καριέρα του στο μπάσκετ που τον Δεκέμβρη του 2016, έγινε ο πρώτος Έλληνας που αγωνίστηκε στο κινέζικο πρωτάθλημα καλαθοσφαίρισης αφού είχε υπογράψει με την Κινγκντάο Ίγκλς.

Μάλιστα, το περασμένο Σάββατο ο πρώην άσος της Βίρτους Ρόμα, της Βαλένθια, του Ολυμπιακού, της Σπαρτάκ Αγ. Πετρούπολης, της Μπαρτσελόνα, του Παναθηναϊκός, της ΑΕΚ και της Λιέτουβος Ρίτας πραγματοποίησε το ντεμπούτο του με την φανέλα του Εθνικού στο παιχνίδι κόντρα στον Πανελλήνιο, όπου σημείωσε 16 πόντους με ένα εύστοχο τρίποντο, στην εντός έδρας ήττα της ομάδας του με σκορ 57-64.

 

Κτηνοτρόφοι: Να σταματήσουν οι εκβιασμοί με τις τιμές στο γάλα

0
Γάλα - Αιγαίο
Γάλα - Αιγαίο

Η μείωση των επιδοτήσεων σε συνδιασμό με την πτώση τιμών στο αιγοπρόβειο γάλα έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους κτηνοτρόφους και αναγκάζει πολλούς να αλλάξουν επάγγελμα.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ) σε ανακοίνωσή του αναφέρει τα εξής:

«Για άλλη μια φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πραγματικότητα που μας συνθλίβει.
Η τεράστια μείωση των επιδοτήσεων, η ολέθρια πτώση τιμών στο αιγοπρόβειο γάλα μεταλλάσσει την επιβίωσή μας σε ανυπέρβλητη πρόκληση.

Η αλλαγή επαγγέλματος γίνεται ρουτίνα για πολλούς από εμάς και μοιάζει μη αναστρέψιμη, ενώ η πλημμυρίδα νοθειών με αγελαδινό γάλα στο εθνικό μας προϊόν, καταδεικνύει την αποτυχία των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους.

Σαν Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ), απαιτούμε επειγόντως από τις βιομηχανίες να σταματήσουν τον εκβιασμό μας, μέσω των τιμών και να αποκαταστήσουν τη δικαιοσύνη στις συναλλαγές τους με τους κτηνοτρόφους.

Παράλληλα, καταγγέλλουμε την εμφανή αδυναμία των ελεγκτικών μηχανισμών, που αφήνει το πεδίο ελεύθερο για ανεξέλεγκτες νοθείες, όπου σε συνδυασμό με τις ανύπαρκτες κυρώσεις των εγκληματιών που νοθεύουν το εθνικό μας προϊόν την ΦΕΤΑ, οδηγούν το καλύτερο τυρί στον κόσμο σε υποβάθμιση ποιότητας και τιμών, χωρίς να χρειάζεται να αναφέρουμε για άλλη μια φορά τον κίνδυνο προστασίας του ΠΟΠ στο συγκεκριμένο προϊόν το οποίο απειλείται πολλά χρόνια τώρα από άλλες χώρες.

Καλούμε τις αρμόδιες αρχές να αναλάβουν άμεση δράση, ενισχύοντας τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και προωθώντας αυστηρές και πραγματικές κυρώσεις για όσους υποκύπτουν στη διαδικασία των νοθειών.

Άλλωστε δεν είναι και η πρώτη φορά που οι συγκεκριμένες βιομηχανίες έχουν βρεθεί με νοθείες, όπου σε συνδυασμό με τις ανύπαρκτες κυρώσεις, τους δίνουν περιθώριο να συνεχίζουν τις ίδιες πρακτικές εις βάρος των άλλων επιχειρήσεων δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.

Ζητάμε επίσης άμεση ενεργοποίηση του πετυχημένου πιλοτικού προγράμματος «ΑΡΤΕΜΙΣ 2» για όλη τη χώρα.

Καλούμε το ΥpΑΑΤ να αναθεωρήσει την ΚΑΠ, ξεκινώντας διαβουλεύσεις με τους κτηνοτρόφους και τους αγρότες άμεσα, ώστε μαζί να διαμορφώσουμε την ΚΑΠ βασισμένη στις πραγματικές ανάγκες της πρωτογενούς παραγωγής και όχι συγκεκριμένων λόμπι.

Μόνον έτσι μπορούμε να σταθούμε αντιμέτωποι με αυτήν την κρίση και να διαφυλάξουμε τον τομέα μας και την εγχώρια παραγωγή.

Ενωμένοι για την επιβίωσή μας και την προστασία της ελληνικής γεωργίας, καλούμε όλους σας να σταθούμε αντιμέτωποι με την παραβατικότητα και να δράσουμε άμεσα, σε αντίθετη περίπτωση οι μηχανές των τρακτέρ δεν αργούν να ζεσταθούν».

Με πληροφορίες από τη σελίδα agrotypos.gr 

 

ΠΝΑι: Ενεργειακή αναβάθμιση Δημαρχείου Αμοργού

0

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021 – 2027» το έργο «Ενεργειακή αναβάθμιση Δημαρχείου Αμοργού», προϋπολογισμού και συγχρηματοδοτούμενης δαπάνης ύψους 389.360,00 €.

Με βάση το αρχικό πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης (ΠΕΑ), το κτίριο του Δημαρχείου Αμοργού θα αναβαθμισθεί ενεργειακά από την υφιστάμενη κατηγορία Ε στην κατηγορία Β+.

Στο πλαίσιο της Πράξης, προβλέπεται ετήσια εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης των 218 kWh / m2 και ετήσια μείωση εκπομπών CO2 της τάξης των 71,5 kg / m2.

Οι βασικές επεμβάσεις περιλαμβάνουν:

– Θερμομόνωση του δώματος.

– Κατασκευή θερμοπρόσοψης εξωτερικής τοιχοποιίας.

– Αντικατάσταση των εξωτερικών κουφωμάτων με ξύλινα με διπλούς υαλοπίνακες.

– Αντικατάσταση του λέβητα πετρελαίου για την θέρμανση του κτηρίου με αντλία θερμότητας μέσων θερμοκρασιών.

– Αντικατάσταση του δικτύου αεραγωγών απλής εναλλαγής αέρα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου και των παρακείμενων σε αυτή γραφείων της Α΄ στάθμης του κτηρίου με πλήρες σύστημα κλιματισμού. Το υφιστάμενο δίκτυο αεραγωγών θα αποξηλωθεί και θα κατασκευαστεί νέο σύμφωνα με την μελέτη κλιματισμού.

– Εγκατάσταση τριών μονάδων multi inverter και τοπικών κλιματιστικών μονάδων για την ψύξη των υπόλοιπων γραφείων

– Αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων με φωτιστικά υψηλής απόδοσης τύπου led σύμφωνα με την φωτοτεχνική μελέτη.

Το νερό θέρμανσης θα παράγεται σε αντλία θερμότητας υψηλών θερμοκρασιών που θα εγκατασταθεί στον ανοικτό προθάλαμο του λεβητοστασίου.

Στο φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνονται επίσης παρεμβάσεις (ράμπες, πινακίδες σήμανσης, κλπ) για την βελτίωση της προσβασιμότητας ΑμεΑ στο κτήριο, καθώς και η έκδοση νέου ΠΕΑ μετά τις παρεμβάσεις.

Ως ημερομηνία έναρξης της Πράξης ορίζεται η 01/07/2024 και λήξης η 30/06/2026

Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Δικαιούχος του έργου είναι ο Δήμος Αμοργού.

Ακτοπλοΐα: Τροποποίηση δρομολογίου για το Αδαμάντιος Κοραής

0
Αδαμάντιος Κοραής photo credit ellinikiaktoploia.net
Αδαμάντιος Κοραής photo credit ellinikiaktoploia.net

Σας ενημερώνουμε ότι με τη λήξη της απαγόρευσης απόπλου που είναι σε ισχύ σήμερα 10.01.2024 και εφόσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες το πλοίο της εταιρείας μας Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ θα εκτελέσει τα κάτωθι δρομολόγια.

Οι επιβάτες που έχουν εκδώσει εισιτήρια θα ενημερωθούν με μέριμνα της εταιρείας μας.

Το πλοίο θα επανέλθει στα εγκεκριμένα του δρομολόγια την Κυριακή 14.01.2024.

Εκτακτο: Το Blue Star Patmos αναχωρεί στις 4 το απόγευμα για Πάρο – Σύρο – Σαντορίνη

0
Blue Star Patmos
Blue Star Patmos

Μπορεί η ένταση των ανέμων να αγγίζει τα 90 χιλιόμετρα την ώρα στην Αμοργό αλλά έρχεται πτώση και το απαγορευτικό που ισχύει από χθες το απόγευμα σε λίγο θα είναι παρελθόν.

Αποτέλεσμα; Η έκτακτη δρομολόγηση του Blue Star Patmos από τον Πειραιά για να καλύψει τις ανάγκες κατοίκων και επιχειρηματιών σε Σύρο – Πάρο και Σαντορίνη (σ.σ. το Blue Star Naxos αναμένεται να φύγει κανονικά για τη Νάξο – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό)

Οπότε; To “Blue Star Patmos” θα αναχωρήσει στις 16:00 από Πειραιά και αναμένεται να φτάσει στη Σαντορίνη λίγο μετά τα μεσάνυχτα (στις 00:15 της Πέμπτης 11/1), με ενδιάμεσους σταθμούς τη Σύρο και την Πάρο. Για το δρομολόγιο της επιστροφής, το πλοίο θα αναχωρήσει άμεσα (στις 00:45) και αναμένεται να φτάσει στον Πειραιά στις 06:30.

Γαλλία: Γκαμπριέλ Ατάλ, ο νεότερος πρωθυπουργός με ελληνικές ρίζες

0

Ο 34χρονος νυν υπουργός Παιδείας, Γκαμπριέλ Ατάλ, είναι ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας. Πρόκειται για τον νεότερο σε ηλικία πρωθυπουργό, που είχε η Γαλλία επί Πέμπτης Δημοκρατίας.

Η εν λόγω αλλαγή στον πρωθυπουργικό θώκο προέκυψε μετά την παραίτηση της Ελιζαμπέτ Μπορν.

Στην επιστολή της παραίτησης της η απερχόμενη πρωθυπουργός ανέφερε ότι «σήμερα περισσότερο παρά ποτέ είναι απαραίτητη η προώθηση διαρθρωτικών αλλαγών στην Γαλλία». Δήλωσε επίσης ότι εργάστηκε με πάθος για να ανταποκριθεί στις ανάγκες της πρωθυπουργίας, έχοντας στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων για τους Γάλλους πολίτες.

Η απερχόμενη πρωθυπουργός τόνισε ότι αντελήφθη την πρόθεση του αρχηγού του κράτους να ορίσει νέο πρόσωπο στον πρωθυπουργικό θώκο.

Ποιος είναι ο Γκαμπριέλ Ατάλ

Ο Γκαμπριέλ Ατάλ (γεννημένος στις 16 Μαρτίου 1989 στο Κλαμάρτ) είναι Γάλλος πολιτικός του κόμματος της Αναγέννησης και υπηρέτησε ως υπουργός Εθνικής Παιδείας και Νεολαίας από τον Ιούλιο του 2023. Ήταν κυβερνητικός εκπρόσωπος από το 2020 έως το 2022 και υπουργός Δημόσιας Δράσης μεταξύ 2022 και 2023.

Ως υπουργός Παιδείας απαγόρευσε την ισλαμική αμπάγια, υποστηρίζοντας ότι το ένδυμα παραβιάζει τους αυστηρούς διεθνείς νόμους της Γαλλίας για την εκπαίδευση. Οι θρησκευτικές μαντίλες και ενδύματα που καλύπτουν το πρόσωπο, έχουν ήδη απαγορευτεί δημόσια στη Γαλλία, ως μια αντιδημοφιλής πολιτική μεταξύ του αυξανόμενου μουσουλμανικού πληθυσμού της χώρας.

Στις αρχές της καριέρας του, ο Ατάλ ήταν μέλος του Σοσιαλιστικού Κόμματος, αλλά αργότερα προσχώρησε στο κεντρώο κόμμα του Εμανουέλ Μακρόν, γνωστό πλέον ως Αναγέννηση.

Μεγάλωσε στο 13ο και 14ο διαμέρισμα (περιφέρεια) του Παρισιού με τρεις αδελφές. Ο πατέρας του, Yves Attal, ήταν δικηγόρος και παραγωγός κινηματογράφου εβραϊκής και τυνήσιας καταγωγής και η μητέρα του, Marie de Couriss, ήταν ελληνικής καταγωγής, από οικογένεια που έφθασε στη Γαλλία από την Οδησσό και εργαζόταν ως υπάλληλος σε εταιρεία παραγωγής ταινιών.

Ο Ατάλ είναι ανοιχτά ομοφυλόφιλος και έχει υπογράψει σύμφωνο συμβίωσης με τον Stéphane Séjourné , μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη La République En Marche!.

«Μοιάζει με τον Μακρόν του 2017»

Ο διορισμός του Ατάλ δεν θα οδηγήσει απαραίτητα σε κάποια σημαντική πολιτική αλλαγή, αλλά σηματοδοτεί την επιθυμία του Μακρόν να προχωρήσει πέρα από τις αντιδημοφιλείς μεταρρυθμίσεις του περασμένου έτους στο συνταξιοδοτικό και στη μετανάστευση και να βελτιώσει τις πιθανότητες του κεντρώου κόμματός του στις ευρωεκλογές του Ιουνίου.

Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το στρατόπεδο του Μακρόν υστερεί σε σχέση με το κόμμα της ακροδεξιάς Μαρίν Λεπέν κατά περίπου οκτώ έως δέκα ποσοστιαίες μονάδες.

«Ο Γκαμπριέλ Ατάλ μοιάζει λίγο με τον Μακρόν του 2017» δήλωσε ο βουλευτής Πατρίκ Βινιάλ, αναφερόμενος στην περίοδο κατά την οποία ο Γάλλος πρόεδρος ανέλαβε για πρώτη φορά τα καθήκοντά του ως ο νεότερος ηγέτης στη σύγχρονη γαλλική Ιστορία.

Με πληροφορίες από Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σκρέκας: Τέσσερα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

0
Σκρέκας
Σκρέκας

Οπως είχε αναφέρει και ο Πρωθυπουργός κος Μητσοτάκης, στόχος είναι η αντιμετώπιση της ακρίβειας σημειώνοντας ότι “η Ελλάδα δεν είναι μπανανία”.  Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας θα ήταν αυτός που θα ανέλυε τα μέτρα….

Οπότε;  “Καταδικάζουμε αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και δεν πρόκειται να τις ανεχθούμε”, τόνισε ο αρμόδιος υπουργός κατά την παρουσίαση των μέτρων κατά της ακρίβειας. Μεταξύ άλλων είπε ότι περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι.

Ακόμα ανέφερε ότι αποτρέπουμε τις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις και δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Έκανε λόγο για καθαρές τιμές από το ράφι στο χωράφι ενώ είπε ότι θα μπει πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα.

Αναλυτικά τα τέσσερα νέα μέτρα:

Πρώτο μέτρο. Μειώνουμε παροχές προς τα σουπερμάρκετ και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή.
Συγκεκριμένα, περιορίζουμε τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

Δεύτερο μέτρο. Αποτρέπουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις για να αποτρέψουμε αδικαιολόγητες ανατιμήσεις.
Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Προφανώς, για τους προμηθευτές που διατηρούν σταθερές ή μειώνουν τις τιμές των προϊόντων τους, επιτρέπονται κανονικά οι προωθητικές ενέργειες προς όφελος των καταναλωτών.

Τρίτο μέτρο. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι. Για να διασφαλίσουμε την απόλυτη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, υποχρεώνουμε τους προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές, net pricing. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή μπύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

Τέταρτο μέτρο. Πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.

«Αυτό το οποίο κάνουμε σήμερα είναι μία κρίσιμη και δραστική παρέμβαση που επιτυγχάνει πρώτον, άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά στα ράφια, Δεύτερον, επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή, καθώς οι όποιες εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες μειωμένες τιμές» τόνισε ο κ. Σκρέκας.

Κάνοντας έναν απολογισμό για τους ελέγχους του 2023 είπε έγιναν συνολικά 25.000, επιβλήθηκαν 1865 πρόστιμα συνολικού ύψους 13.416.000 ευρώ «εντούτοις έχει διαπιστωθεί από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ότι παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις στην Ελλάδα σε σχέση με την ευρώπη, Καταδικάζουμε αυτές τις αθέμιτες πράκτικές και δεν θα τις ανεχθούμε».

 

Γεωργιάδης: “Διαγράφονται τα πρόστιμα στους ανεμβολίαστους ηλικιωμένους”

0
Αδωνις Γεωργιάδης
Αδωνις Γεωργιάδης

Τη διαγραφή των προστίμων που επιβλήθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας στους ανεμβολίαστους ηλικιωμένους, ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την σημερινή ενημέρωση για τον «Covid 19».

«Τείνουμε κλάδο ελαίας», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «Το εμβόλιο δεν γίνεται με το ζόρι αλλά επειδή είναι σημαντικό για την υγεία μας».

Ο ίδιος στάθηκε στην τεράστια η σημασία του εμβολιασμού τόσο για τη γρίπη όσο και για την Covid 19. Το υπουργείο, όπως είπε, θα κάνει μεγάλη καμπάνια για να πείσει για την αξία για τη δημόσια υγεία να κάνει κάποιος το εμβόλιο για τον κορωνοϊό. «Θα σκεφτούμε όλους τους τρόπους για να φτάσει σε όλους το εμβόλιο» είπε ο υπουργός.

«Η Covid-19 ήρθε για να μείνει, πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε. Το εμβόλιο της Covid δεν δίνεται σε δόσεις – όπως γινόταν την περίοδο της πανδημίας. Ο ετήσιος εμβολιασμός, όπως γίνεται και με τη γρίπη, θα πρέπει να γίνει ρουτίνα» για τους πολίτες, ιδίως τους ευάλωτους, σημείωσε ο υπουργός, συμπληρώνοντας πως θα χρησιμοποιηθούν όλα τα εμβολιαστικά κανάλια όπως και για το εμβόλιο της γρίπης, αν είναι δυνατόν και τα φαρμακεία.

Όπως είπε ο ίδιος, δεν μπορεί να ανακοινώσει προσώρας πως το εμβόλιο της Covid θα διατίθεται και στα φαρμακεία. Ωστόσο, η πολιτική βούληση είναι να μπει και στα φαρμακεία.