Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 878

Κοινότητα Νάξου: Συμμάχησαν για το καλό της κοινότητας

0

Προς χάριν της Χώρας (κοινότητας) Νάξου, κοινή συναινέσει, «έτρεξαν» όλα τα θέματα, στην σημερινή «πρώτη», της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου, που σε πλήρη σύνθεση συνεδρίασε στο Δημοτικό Κατάστημα Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.

Κείμενο – Φωτογραφία: Γιάννης Βλαχάκης

Μια συνεδρίαση που ως αντικείμενο συζητήσεως είχε την καταγραφή και ιεράρχηση των αναγκών της Κοινότητας Νάξου για το τρέχον έτος. Ήταν η πρώτη αυτή συνεδρίαση του νέου συμβουλίου, υποδειγματική.

Από όλα τα μέλη υπήρξε η καλή διάθεση προκειμένου μερικά από τα σημαντικότερα (ανοικτά) θέματα /προβλήματα που απασχολούν την μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό κοινότητα του πολυνησιακού Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, να «θεραπευτούν», εγκαίρως και χωρίς χρονοτριβές (πράγμα δύσκολο, όχι όμως και ανέφικτο).

Ήταν όλοι, εκεί. Οι Μάκης Μαυρογιάννης, πρόεδρος, Γιώργος Γιαννάκης, Γιάννης Σπυριδάκης (του πλειονοψηφήσαντος, στις τελευταίες δημοτικές εκλογές, συνδυασμού “Ενωμένοι Μπορούμε”) και Στράτος Φουτάκογλου, Γεωργία Περράκη (του συνδυασμού “Δύναμη Αλλαγής).

Τα προς συζήτηση θέματα, που έφερε στην συνεδρίαση ο κ. Μαυρογιάννης, ήταν:

1. Αντικατάσταση πεπαλαιωμένου δικτύου ύδρευσης.

2. Συντήρηση δεξαμενής υδροδότησης Αγ. Χρυσοστόμου.

3. Ανεύρεση χώρου κατασκευής νέας δεξαμενής.

4. Προμήθεια υπόγειων κάδων και τροχήλατων και επίστηλων.

5. Αποκατάσταση παλαιού ανενεργού κοιμητηρίου Χώρας Νάξου.

6. Ανάπλαση περιοχής έμπροσθεν κλειστού γυμναστηρίου.

7. Κατασκευή γηπέδου μπάσκετ στα Αγκίδια.

8. Μελέτη στατικής ενίσχυσης και αποκατάστασης παλαιού μετεωρολογικού σταθμού.

9. Ηλεκτροφωτισμός (οι θέσεις θα καθοριστούν με νέα απόφαση).

10. Ασφαλτοστρώσεις ΔΚ Νάξου (οι θέσεις θα καθοριστούν με νέα απόφαση).

11. Τσιμεντοστρώσεις ΔΚ Νάξου (οι θέσεις θα καθοριστούν με νέα απόφαση).

12. Πλακοστρώσεις ΔΚ Νάξου (οι θέσεις θα καθοριστούν με νέα απόφαση).

13. Αξιοποίηση οικοπέδου Αεροπορίας.

14. Ανάπλαση περιοχών (Άγ. Μηνάς, Πάρκο Έλλης)

15. Αξιοποίηση οικοπέδου Αγ. Γεωργίου (κατασκευή ισόγειου κτηρίου)

16. Ολοκλήρωση νέου Βρεφονηπιακού Σταθμού Νάξου.

17. Συντήρηση ή αντικατάσταση ξύλινου πεζόδρομου Αγ. Γεωργίου.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι τα συμβούλια των κοινοτήτων διατυπώνουν γνώμη ή, αν θέλετε, καταθέτουν προτάσεις στο κορυφαίο όργανο του δήμου (δημοτικό συμβούλιο), το οποίο επ’ αυτών, κατόπιν ψηφοφορίας, αποφασίζει (αναλόγως).

Να σημειωθεί ότι για θέματα όπως χορήγηση αδειών καταστημάτων, αδειών μουσικής σε καταστήματα κ.λπ.) τα συμβούλια των κοινοτήτων δύνανται να λαμβάνουν αποφάσεις.

Εύλογες/αναμενόμενες, ήταν οι προτάσεις που διατυπώθηκαν από σχεδόν όλα τα μέλη της Κοινότητας Νάξου.

Και ως τέτοιες, αφού προηγουμένως αξιολογήθηκαν στο πλαίσιο μιας κατά γενική ομολογία μεστής και ουσιαστικής συνεδριάσεως, κατεγράφησαν.

Ας αναφερθεί ότι επί των προτάσεων αυτών, ενδέχεται -σε επόμενη συνεδρίαση και εν ευθέτω χρόνω-, το συμβούλιο της Κοινότητας Νάξου να επανέλθει προκειμένου, διευκρινιστικά και σε κάθε περίπτωση, πιο εμπεριστατωμένα, να τις συμπληρώσει για να τις προωθήσει αρμοδίως…

 

Blue Star Naxos: Αναχώρηση από Πειραιά απόψε (16/01) με μία ώρα καθυστέρηση

0

Οταν έχει πάει …10 το πρωί και δεν έχει περάσει το Blue Star Naxos από το γνωστό σημείο έξω από τη πόλη της Νάξου (σ.σ. εξού και η κεντρική φωτό), είναι δεδομένο ότι πάμε για αλλαγή ώρας αναχώρησης από τον Πειραιά την ίδια ημέρα. Και μιλάμε πάντα για ημέρες εκτός Παρασκευής.

Ετσι και σήμερα Τρίτη 16 Ιανουαρίου. το Blue Star Naxos θα έχει μία ώρα καθυστέρηση όσον αφορά την αναχώρησή του από τον Πειραιά.

Οπότε με βάση την σχετική ενημέρωση από την Blue Star Ferries έχουμε τις ακόλουθες  αλλαγές:

“Λόγω καθυστέρησης στα ενδιάμεσα λιμάνια, σήμερα Τρίτη 16 Ιανουαρίου, το δρομολόγιο του πλοίου Blue Star Naxos θα πραγματοποιηθεί ως ακολούθως:

ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ 18:30 (ΑΝΤΙ 17:30)

ΓΙΑ ΣΥΡΟ 22:25-22:55,

ΠΑΡΟ 00:05-00:35,

ΝΑΞΟ 01:30-02:00,

ΗΡΑΚΛΕΙΑ 03:00-03:15,

ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ 03:20-03:35,

ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΑ 04:05-04:20,

ΑΦΙΞΗ ΣΤΑ ΚΑΤΑΠΟΛΑ 05:00.

*ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

Εκτακτο: Φωτιά σε κατάστημα στην οδό Παπαβασιλείου, στη πόλη της Νάξου

0

Εκτακτο..

Πριν λίγο εκδηλώθηκε φωτιά σε κατάστημα ρουχισμού επί της οδού Παπαβασιλείου στη πόλη της Νάξου.

Αμεση η αντίδραση από το πυροσβεστικό κλιμάκιο της Νάξου, που όπως είναι γνωστό διαθέτει πυροσβεστικό όχημα στη πόλη…

Δύο τα οχήματα με πέντε άνδρες που βρέθηκαν στο σημείο και το οποίο να σημειώσουμε βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της οδού.

Με βάση τις πρώτες πληροφορίες του Naxospress.gr, η φωτιά προκλήθηκε από κάποιο βραχυκύκλωμα, το ευχάριστο είαι ότι υπήρξαν μόνο υλικές ζημιές..

Ευχαριστούμε τον αναγνώστη της ιστοσελίδας μας για την φωτογραφία

 

Σαντορίνη – ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή στο δίκτυο ηλεκτροδότησης λόγω τεχνικών εργασιών

0
Σαντορίνη - ΔΕΔΔΗΕ -  Διακοπή ρεύματος
Σαντορίνη - ΔΕΔΔΗΕ

Λόγω αναγκαίων τεχνικών εργασιών στο δίκτυο ηλεκτροδότησης θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος, στις εξής περιοχές:

Τετάρτη 17 Ιανουαρίου

 12:00 έως 13:00 Στην περιοχή της Οίας, από την στάση των λεωφορείων (Μπαξέδες , Πορί) μέχρι την Θηρασιά.

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου

 08:00 έως 14:00 Στην περιοχή του Ημεροβιγλίου, στον δρόμο από το σούπερ Μάρκετ Carrefour προς Οία.

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου

 08:00 έως 14:00 Στην περιοχή της Βλυχάδας, του Καρνάγιου, του Εξωμύτη και του Βιολογικού.

Τα συνεργεία μας θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια ώστε η εργασία να τελειώσει το συντομότερο δυνατό και η επαναφορά του ρεύματος να γίνει ίσως σε συντομότερο χρόνο.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων όλους για την κατανόηση και σας υπενθυμίζουμε ότι θα πρέπει να αποφύγετε κάθε επαφή με τους αγωγούς που πιθανόν θα βρίσκονται στο έδαφος κατά τη διάρκεια των εργασιών, γιατί αυτή η επαφή μπορεί να είναι επικίνδυνη. Για τους ίδιους λόγους ασφάλειας, επίσης, οι εσωτερικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να θεωρούνται ότι ευρίσκονται συνεχώς υπό τάση.

Από τον ΔΕΔΔΗΕ / Πρακτορείο Θήρας

Λέρος: Δημιουργήθηκε το πρώτο pet friendly σχολείο

0

Με τις μνήμες του Όλιβερ στην Αράχωβα να είναι ακόμα νωπές, σε ένα μικρό νησί των Δωδεκανήσων, τη Λέρο, ένα φροντιστήριο αγγλικών φιλοξενεί στα… θρανία του έξι διαφορετικούς «μαθητές» και συγκεκριμένα έξι σκυλάκια που συντροφεύουν τα παιδιά.

Πρόκειται για το κέντρο γλωσσών Καρανικόλα στο οποίο τα παιδιά κάνουν μάθημα με την παρέα ζώων.

Η ιδιοκτήτρια Άννα Καρανικόλα που είχε την έμπνευση να δημιουργήσει έναν τόσο ιδιαίτερο χώρο μάθησης είπε στο protothema.gr:

«Με μεγάλη μας χαρά και υπερηφάνεια δηλώνουμε ότι είμαστε το πρώτο pet friendly σχολείο στην Ελλάδα και τα ζώα μας είναι υιοθετημένα.

Άλλωστε στο νησί έχουμε ένα καταπληκτικό φιλοζωικό σωματείο, το οποίο και στηρίζουμε και σκοπεύουμε να κάνουμε δράσεις μαζί με τα παιδιά.

Ευχόμαστε να βρούμε μιμητές σε όλη την Ελλάδα και να αλλάξει πλέον η νοοτροπία απέναντι όχι μόνο στα κατοικίδια αλλά στα αδέσποτα γενικότερα. Το οφείλουμε όχι μόνο στα παιδιά μας αλλά και στα ζώα και φυσικά σε εμάς τους ίδιους για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι».

Μιλώντας για τα ζώα που φιλοξενεί λέει: «Εχουμε μαζί μας την Ίρις ένα σκυλί που υιοθετήσαμε από το Φιλοζωικό Σωματείο Λέρου «Αδέσποτα πατουσάκια» και πέντε γάτες (όλες αδέσποτες που υιοθετήσαμε), την Νιάνια, το Σιάκι, την Μπελ, την Νάλια και την τελευταία μας γατούλα που βρήκαμε στο δρόμο, την Pumpkin.

ζώα συνυπάρχουν αρμονικά μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος με τα παιδιά. Αν και πολλά παιδιά στην αρχή δεν ήταν εξοικειωμένα με τα ζώα ή τα φοβόντουσαν, το όποιο πρόβλημα ξεπεράστηκε».

 

Με πληροφορίες από τη σελίδα Protothema.gr 

Ερώτηση Μ. Καφούρου για τα προβλήματα εφαρμογής της νομοθεσίας παροχής βεβαίωσης ταχογράφου στις Κυκλάδες

0

O βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας κος Μάρκος Εμμ. Καφούρος στο πλαίσιο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου κατάθεσε ερώτηση την 15η Ιανουαρίου 2024 (πρωτ.2598/15.01.2024) προς τους κ.κ υπουργούς, υποδομών και μεταφορών κο Χρήστο Σταικούρα και περιβάλλοντος και ενέργειας κο Θεόδωρο Σκυλακάκη επιζητώντας λύσεις για το πρόβλημα που αναδύεται από την ασυμβατότητα, του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου που καθορίζει τις παραμέτρους παροχής βεβαίωσης ταχογράφου, με την έλλειψη συνεργείων ταχογράφων στις Κυκλάδες.

Το «κενό» μεταξύ της ισχύουσας νομοθεσίας και της εφαρμογής στη πράξη δημιουργεί σημαντικά προβλήματα λειτουργίας και υψηλά κόστη για τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων δεδομένου ότι δεν έχουν ληφθεί υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των κυκλαδίτικων νησιών.

Το πρόβλημα αφορά σε έναν σημαντικό κλάδο με πολλαπλό αντίκτυπο στην οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών και ζητούμενο είναι ο ανασχεδιασμός και η αναζήτηση άμεσων λύσεων στη βάση της νησιωτικότητας.

Επισυνάπτεται το αρχείο της ερώτησης προς κ.κ υπουργούς.

ΕΡΩΤΗΣΗ_ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΤΑΧΟΓΡΑΦΩΝ ΚΥΚΛΑΔΕΣ 15.01.2024

Γιάν. Παππάς: “Αμεσα δίνουμε €11 εκατ. για το μεταφορικό ισοδύναμο”

0

Την εξασφάλιση 11 εκατ. ευρώ για την αποπληρωμή του τελευταίου τριμήνου του 2022 στους Αιγαιοπελαγίτες επιβάτες που δικαιούνται καταβολές για το μεταφορικό ισοδύναμο, κάτι που θα γίνει τις επόμενες μέρες, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Παππάς, χθες (15/01), στη διάρκεια της κοπής της βασιλόπιτας της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη.

Όπως σημείωσε ο Γιάννης Παππάς, ως το τέλος του 2024 θα υπάρξει ισορροπία των καταβολών και των χρημάτων που οι επιβάτες δαπανούν, ενώ μίλησε και για ατασθαλίες που έχουν εντοπιστεί στο μεταφορικό ισοδύναμο που δικαιούνται επιχειρήσεις, για κάποιες από τις οποίες τα ευρήματα είναι σοβαρά.

Πάντως, όπως ο Γιάννης Παππάς ανακοίνωσε, μέσα στο 2025 θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει η «κάρτα του νησιώτη», στην οποία θα ενσωματωθεί τόσο το μεταφορικό ισοδύναμο, όσο και άλλα προνόμια, τα οποία θα ανακοινωθούν.

O υφυπουργός Ναυτιλίας έκανε γνωστό επίσης ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Τουρκία για έκδοση βίζας με προορισμό επισκέπτες σε δέκα νησιά του Αιγαίου, υπήρξε πρόταση από ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία για τη σύνδεση της Ίμβρου με τη Λήμνο, τον Αϊ Στράτη και το Σίγρι της Λέσβου. Πρόταση που, όπως τονίστηκε, εξετάζεται από ελληνικής πλευράς.

Επίσης, έκανε γνωστό ότι γίνεται προσπάθεια μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να γίνει δυνατόν να αναπτυχθεί ένα δίκτυο ενδονησιωτικών συνδέσεων των νησιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, στο πρότυπο των συνδέσεων νησιών της Δωδεκανήσου που διαθέτουν και αεροδρόμιο.

Για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου και το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, ο Γιάννης Παππάς σημείωσε ότι στις 23 Ιανουαρίου θα διεξαχθεί ο διαγωνισμός για να αναδειχθεί η εταιρεία που θα αναλάβει τη γραμμή, ενώ το διάστημα αυτό τη γραμμή Λαύριο – Άη Στράτης – Λήμνος – Καβάλα εκτελεί το πλοίο «Άνεμος».

Ο Γιάννης Παππάς ανακοίνωσε, επίσης, ότι στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει κύκλος συναντήσεων ανά νησιωτική περιφέρεια, ώστε σε συναντήσεις με τους τοπικούς φορείς να γίνει ιεράρχηση προτεραιοτήτων για έργα και δράσεις που απαιτούνται. Η αρχή θα γίνει στις 25 Ιανουαρίου στη Ρόδο για το νότιο Αιγαίο. Θα ακολουθήσει το Ιόνιο και τέλος στη Μυτιλήνη θα γίνει συνάντηση με τους φορείς του βορείου Αιγαίου.

Τέλος, ο Γιάννης Παππάς ανακοίνωσε ότι με απόφαση της κυβέρνησης καμία νησιωτική δομή στον χώρο της Δικαιοσύνης δεν θα κλείσει.

Πηγή newmoney.gr

 

Αεροδρόμια: Τα μικρότερα Περιφερειακά αεροδρόμια κρέμονται από μία …κλωστή

0
αεροδρόμιο Νάξου
Αεροδρόμιο Νάξου

Τουλάχιστον σε τρία μικρά περιφερειακά αεροδρόμια τη χρονιά που πέρασε υπήρξε ένα περιστατικό δυσλειτουργίας. Τον Ιούνιο, επειδή αρρώστησε ο μοναδικός ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, το αεροδρόμιο της Κάσου έκλεισε για μία ολόκληρη μέρα, ενώ τον Ιούλιο ταξιδιώτες στη Σύρο έχασαν τις πτήσεις τους λόγω φυσικής εξάντλησης του μοναδικού υπαλλήλου του αεροδρομίου στο κυκλαδίτικο νησί.

Πρόσφατα, τα Χριστούγεννα, 63χρονος ασθενής έχασε τη ζωή του διότι δεν κατέστη εφικτό να μεταφερθεί άμεσα από το αεροδρόμιο της Καρπάθου στη Ρόδο. Και τα τελευταία χρόνια στα αεροδρόμια της Ικαρίας, της Μήλου, της Κοζάνης, της Νάξου, της Καστοριάς υπήρξαν ακυρώσεις πτήσεων λόγω ασθενείας του μοναδικού υπαλλήλου.

Μελέτη υπολογίζει ότι η Ελλάδα ανήκει στις ευρωπαϊκές χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό αεροδρομίων, με ελαφρώς περισσότερα από 3.380 τετραγωνικά χιλιόμετρα να αντιστοιχούν ανά αερολιμένα.

Αεροδρόμιο Σύρος
Αεροδρόμιο Σύρος

Εξαιρουμένων των 14 μεγαλυτέρων περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, υπάρχουν διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα ακόμη 23 μικρότερα, από τα οποία ελάχιστα εμφανίζουν ετήσια επιβατική κίνηση άνω των 100.000 ατόμων, ενώ ο συνολικός αριθμός επιβατών τους δεν υπερβαίνει τα 3,5 εκατ.

Εξαίρεση αποτελεί το αεροδρόμιο της Πάρου, όπου μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισής του, ο αριθμός επιβατών αυξάνεται διαρκώς αγγίζοντας τις 200.000. Οπως και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, που διακίνησε το περασμένο καλοκαίρι περίπου 300.000 ταξιδιώτες και φέτος εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η παραχώρησή του σε ιδιώτες. Για περίπου όμως 15 αεροδρόμια από τα 23 για τα οποία το Υπερταμείο δρομολογεί την ιδιωτικοποίησή τους, η εύρυθμη λειτουργία τους εάν δεν είναι εγγυημένη είναι, ενίοτε, αβέβαιη.

Στα 15 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια δεν υπάρχει έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας, αλλά μόνο η παροχή πληροφοριών πτήσης που αφορά την κίνηση αεροσκαφών, τη σύνταξη και διαβίβαση σχεδίων πτήσης κ.λπ. Ως εκ τούτου, η προσγείωση και απογείωση γίνεται με ευθύνη του κυβερνήτη. Τον χειμώνα τα μικρά αεροδρόμια της περιφέρειας λειτουργούν μερικές μόνον ώρες. Για παράδειγμα, οι αερολιμένες σε Μήλο και Νάξο λειτουργούν έως 6-7 ώρες, από το πρωί μέχρι το μεσημέρι, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των αεροδρομίων διαθέτει έναν μόνο υπάλληλο.

«Νομοτελειακά η ύπαρξη ενός μόνον υπαλλήλου σημαίνει ότι σε περίπτωση ασθένειάς του το αεροδρόμιο θα κλείσει», αναφέρει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ Γιώργος Κωνσταντινάκης. Κατ’ επέκταση, ο μοναδικός υπάλληλος ενός μικρού αεροδρομίου θα πρέπει να είναι διαθέσιμος ολόκληρο το 24ωρο, ώστε να είναι σε θέση να ανοίξει το αεροδρόμιο σε περίπτωση που απαιτηθεί αεροδιακομιδή. Η κατάσταση θα μπορούσε να τεθεί εκτός ελέγχου, εάν κριθεί απαραίτητη η συνδρομή εξειδικευμένου τεχνικού σε αεροδρόμιο με έναν μόνο υπάλληλο και σε ημέρα αργίας, όπως φέρεται να συνέβη στην Κάρπαθο ανήμερα τα Χριστούγεννα.

αεροδρόμιο Νάξου
αεροδρόμιο Νάξου

Κατά μία εκδοχή, ούτε ο υποσταθμός ρεύματος ούτε η γεννήτρια λειτούργησαν, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει φως στον διάδρομο προσαπογείωσης και το ραδιοβοήθημα –εξοπλισμός που απαιτεί σταθερή παροχή ρεύματος– να μη λειτουργεί. Ετσι, χάθηκε πολύτιμος χρόνος, σύμφωνα με την ίδια εκδοχή, επειδή χρειάστηκε να μεταβεί στο αεροδρόμιο τεχνικός από απομακρυσμένο χωριό της Καρπάθου. Παράγοντες των αερομεταφορών υποστηρίζουν πως η χρήση αεροβοηθήματος, που αποτελεί σύστημα πλοήγησης, θα μπορούσε να καταστεί περιττή εάν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία που απαιτείται για να είναι σε θέση τα αεροσκάφη να χρησιμοποιούν το δικό τους σύστημα πλοήγησης.

Με στόχο την ενίσχυση του προσωπικού στα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, όπου τα κενά καλύπτονται με έκτακτες μετακινήσεις ή αποσπάσεις από κεντρικές μονάδες, στα 15 περιφερειακά αεροδρόμια εκτιμάται ότι θα έχουν προστεθεί έξι νέοι υπάλληλοι μέχρι την άνοιξη, ενώ δρομολογούνται ακόμη εννέα προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρουν παράγοντες των αερομεταφορών, τα περίπου 110 στελέχη που παρέχουν υπηρεσίες πληροφοριών πτήσεων σε συνολικά 40 αεροδρόμια, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν παραγωγικότερα, αν γινόταν χρήση των σύγχρονων τεχνολογιών.

Στις αερομεταφορές έχουν στραμμένο το βλέμμα τους στο έργο ύψους 77 εκατ. ευρώ της ψηφιοποίησης των υφιστάμενων πύργων ελέγχου, αρχικά, στην πλειονότητα των 14 αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Αναπόσπαστο τμήμα του είναι η ύπαρξη απομακρυσμένου κέντρου ελέγχου (ROC) που θα λειτουργεί συμπληρωματικά με τους υφιστάμενους πύργους ελέγχου, επιτρέποντας τη συνέχιση της λειτουργίας τους σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, υβριδικών απειλών ή κυβερνοεπιθέσεων. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας γίνεται μέσω οθονών, που τροφοδοτούνται με υλικό από τις κάμερες υψηλής ευκρίνειας και τους αισθητήρες υψηλής ευαισθησίας που έχουν τοποθετηθεί σε ένα αεροδρόμιο.

Μήλος - αεροδρόμιο
Μήλος – Αεροδρόμιο

Η συγκεκριμένη τεχνολογία, που προσαρμόζεται στο μέγεθος και τη χωρητικότητα ενός αερολιμένα, περιλαμβάνει εργαλεία και εφαρμογές ανίχνευσης αεροσκαφών και αντικειμένων, παρακολούθησης και επαυξημένης πραγματικότητας. Ετσι, ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας αποκτάει επιπλέον… μάτια, καθώς η πανοραμική εικόνα των καμερών καλύπτει τα «τυφλά σημεία» των αεροδρομίων, ενώ μέσω των ειδικών αισθητήρων παρέχονται πληροφορίες για την κατάσταση των αεροπλάνων, την ασφάλεια ενός αεροδρομίου και της περιμέτρου αυτού.

Ο σχεδιασμός αυτός του υπουργείου Υποδομών, που εκτιμάται ότι θα επεκταθεί σε δεύτερη φάση στα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, έχει προκαλέσει την αντίδραση της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) και ευρωπαϊκών φορέων (στους οποίους η ΕΕΕΚΕ ανήκει) που αναφέρουν ότι απουσιάζουν οι απόψεις των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Αμυνας, ενώ επιχειρείται η αποδυνάμωση της φυσικής παρουσίας σε στρατηγικής σημασίας αεροδρόμια. Ωστόσο, κατά τον αντίλογο, η τοποθέτηση απομακρυσμένων πύργων ελέγχου θα οδηγήσει στην ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων των πτήσεων και αποτελεί αποκλειστική ευθύνη και απόφαση της κυβέρνησης, που έχει και τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας της χώρας. Την ίδια στιγμή, δρομολογούνται προσλήψεις στην ΥΠΑ υπαλλήλων, γεγονός που σηματοδοτεί πως οι ψηφιακοί πύργοι ελέγχου «δεν θα οδηγήσουν σε κατάργηση θέσεων εργασίας».

Επίσης, το έργο των 77 εκατ. ευρώ συμβάλλει στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δημοσίου το οποίο, βάσει όσων ορίζουν οι συμβάσεις παραχώρησης, υποχρεούται να παρέχει την απαιτούμενη χωρητικότητα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για να εξυπηρετήσει το σύνολο των πτήσεων για τις οποίες γίνονται αιτήσεις στην Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων. H Σουηδία υπήρξε η πρώτη στον κόσμο χώρα που εφάρμοσε, την άνοιξη του 2015, το λεγόμενο «σύστημα απομακρυσμένου πύργου», το οποίο δοκιμάστηκε και λειτούργησε στα αεροδρόμια Örnsköldsvik και Sundsvall. Τέτοιου είδους έργα έχουν υλοποιηθεί στο London City Airport, που βρίσκεται 9,5 χιλιόμετρα ανατολικά του κεντρικού Λονδίνου, όπως και στα αεροδρόμια της Βουδαπέστης και της Δρέσδης.

Με πληροφορίες από την εφημερίδα “Καθημερινή”

 

Αλκοολούχα ποτά: Η παράνομη διακίνηση φέρνει … δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων

0

Σφράγιση των εγκαταστάσεων παράνομης παρασκευής, εμφιάλωσης και διάθεσης αλκοόλ, καθώς και δημοσιοποίηση των στοιχείων των παραβατών, περιλαμβάνει δέσμη μέτρων η οποία εισάγεται προς άμεση εφαρμογή, σύμφωνα με σχετική υπουργική απόφαση.

Το πλαίσιο των κυρώσεων για διαπιστωμένες περιπτώσεις λαθρεμπορίας αιθυλικής αλκοόλης καθορίζει η απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, κατόπιν εισήγησης του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή.

Ειδικότερα, καθορίζονται οι όροι, ο τρόπος, τα όργανα σφράγισης, καθώς και η διαδικασία σφράγισης και αποσφράγισης των εγκαταστάσεων φυσικού ή νομικού προσώπου το οποίο κατέχει, παρασκευάζει, εμφιαλώνει ή διαθέτει αιθυλική αλκοόλη ή αλκοολούχα ποτά παραβιάζοντας τις σχετικές διατάξεις της ελληνικής νομοθεσίας.

Επιπλέον, διευκρινίζεται ο τρόπος με τον οποίο θα δημοσιοποιούνται τα στοιχεία των παραβατών, των παραβάσεων, οι προσδιοριστικές λεπτομέρειες των εγκαταστάσεων, καθώς και το χρονικό διάστημα σφράγισής τους.

Επισημαίνεται πως η κατοχή, παρασκευή, εμφιάλωση ή διάθεση αλκοολούχων ποτών, από την κατανάλωση των οποίων τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η δημόσια υγεία, διαπιστώνονται βάσει έκθεσης εξέτασης και σχετικής απόφασης του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου.

«Πραγματοποιούμε ένα σημαντικό βήμα προς την πάταξη της παράνομης κατοχής και διακίνησης αλκοολούχων ποτών, την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας, την προστασία του καταναλωτικού κοινού και του υγιούς ανταγωνισμού στην εγχώρια αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Θεοχάρης.

Σφράγιση για διάστημα από 10 έως 30 ημέρες

Καθιερώνεται εφεξής σφράγιση εγκαταστάσεων, που εμπίπτουν περιπτώσεις λαθρεμπορίας, για διάστημα από 10 έως 30 ημέρες, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης.

Κατά τη σφράγιση, στην κεντρική είσοδο της εκάστοτε εγκατάστασης θα τοποθετούνται ταινίες με το λογότυπο της ΑΑΔΕ, καθώς και αυτοκόλλητες ετικέτες με τις ακόλουθες ενδείξεις (σε ελληνικά και αγγλικά): «ΚΛΕΙΣΤΟ ΛΟΓΩ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΑΣ/ΚΛΕΙΣΤΟ ΛΟΓΩ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ ΠΟΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ».

Δημοσιοποίηση στοιχείων παραβατών

Επίσης, προβλέπεται η δημοσιοποίηση των στοιχείων των παραβατών, των παραβάσεων και των κυρώσεων, καθώς και του τρόπου, του χρόνου και του μέσου δημοσιοποίησης σε περιπτώσεις παραβάσεων των διατάξεων της τελωνειακής νομοθεσίας περί λαθρεμπορίας, όπως και των ενωσιακών και εθνικών διατάξεων που ισχύουν στον κλάδο παραγωγής και διακίνησης της αιθυλικής αλκοόλης, των αλκοολούχων ποτών και τροφίμων.

Τα δημοσιοποιούμενα στοιχεία των παραβατών, τα οποία θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ και θα διατηρούνται επί ένα έτος, είναι τα ακόλουθα: Ονοματεπώνυμο φυσικού προσώπου ή επωνυμία νομικού προσώπου, διακριτικός τίτλος επιχείρησης, διεύθυνση της εγκατάστασης, περιγραφή της παράβασης, αριθμός και ημερομηνία έκδοσης της απόφασης δημοσιοποίησης στοιχείων και το χρονικό διάστημα σφράγισης.

 

Πελοπόννησος: Σεισμός 4,8 R στον Αργολικό κόλπο, τι λένε οι σεισμολόγοι

0
Σεισμός
Σεισμός

Πρωινό ξύπνημα με σεισμό και ένταση.

Σεισμός 4,8 ρίχτερ σημειώθηκε στις 07:20, σύμφωνα με την αναθεωρημένη εκτίμηση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών.

Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίζεται περίπου 16 χιλιόμετρα από το Λεωνίδιο και το εστιακό του βάθος είναι 14,5 χιλιόμετρα.

Η αρχική εκτίμηση έδινε επίκεντρο 11 Χλμ. ΔΝΔ του Κρανιδίου Αργολίδας, με εστιακό βάθος 10 χιλιόμετρα.

Ακολούθησαν δύο μετασεισμοί σε κοντινή απόσταση και συγκεκριμένα μία δόνηση 3,2 Ρίχτερ 15 χλμ ανατολικά του Άστρους Κυνουρίας και 2,7 Ρίχτερ 8 χλμ δυτικά, νοτιοδυτικά των Σπετσών.

Τι λένε οι ειδικοί 

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο διευθυντής ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθανάσιος Γκανάς ανέφερε ότι ο σεισμός σημειώθηκε στη μέση περίπου του Αργολικού Κόλπου, μεταξύ Σπετσών και Αρκαδίας, όπου υπάρχει ένα μεγάλο ρήγμα, το οποίο είναι γνωστό και πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί.

Κληθείας να απαντήσει εάν είναι ο κύριος σεισμός, ο κ. Γκανάς τόνισε ότι «δεν είμαστε ακόμα σίγουροι». «Πρέπει να περιμένουμε οπωσδήποτε γιατί έχουν περάσει λίγα λεπτά από τον σεισμό».

Αναφερόμενος στο ρήγμα της περιοχής, είπε ότι είναι μεγάλο και μπορεί να δώσει μεγάλους σεισμούς. «Δεν έχουμε όμως ιστορικό για την δραστηριότητα αυτού του ρήγματος. Ο Αργολικός Κόλπος είναι μια περιοχή που ενώ έχει μεγάλα ρήγματα, δεν έχει μεγάλη σεισμικότητα», είπε χαρακτηριστικά, επαναλαμβάνοντας ότι χρειάζεται λίγος χρόνος για να δούμε πώς θα εξελιχθεί.

Ο κ. Γκανάς ανέφερε επίσης ότι σημειώθηκε ένας μικρός προσεισμός και δύο μετασεισμοί σε κοντινή περιοχή.

Καθησυχαστικός εμφανίστηκε και ο καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του ΕΚΠΑ Ευθύμης Λέκκας.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων έκανε λόγο για μια περιοχή που δεν έχει έντονη σεισμικότητα. «Ο σεισμός είναι σε μία περιοχή που δεν έχει έντονη σεισμικότητα. Γειτνιάζει βεβαίως με την περιοχή του Λεωνιδίου που υπάρχουν μεγάλες δομές και ρήγματα, αλλά θα δούμε την εξέλιξη του φαινομένου. Μέχρι στιγμής δεν παρουσιάζεται κάτι το ιδιαίτερο μέσα στον Αργολικό κόλπο», δήλωσε.

Ο κ. Λέκκας ανέφερε επίσης ότι «δεν γνωρίζουμε αν πρόκειται για τον κύριο σεισμό, είναι νωρίς, είναι δύσκολο να το πούμε ακόμη».

Επιπλέον ο κ. Λέκκας υπογράμμισε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν αναφορές για ζημιές, ενώ πρόθεσε ότι δεν αναμένεται προς το παρόν να συνεδριάσει η Μόνιμη Ειδική Επιστημονική Επιτροπή Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου και Μείωσης της Σεισμικής Διακινδύνευσης του ΟΑΣΠ.

“Δεν πρέπει να είμαστε απόλυτα ήσυχοι ότι ο κίνδυνος πέρασε” τονίζει σε ανάρτησή του ο σεισμολόγος και Διευθυντής Ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Γεράσιμος Παπαδόπουλος, σχολιάζοντας τον σεισμό των 4,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που σημειώθηκε στις 7:20 το πρωί κοντά στο Λεωνίδιο.

Πρωινό ξύπνημα με επιφανειακό σεισμό μεγέθους 4,8 στον Αργολικό κόλπο. Προηγήθηκαν λίγοι προσεισμοί, ήδη καταγράφονται μικρότεροι μετασεισμοί” τονίζει στην ανάρτησή του και προσθέτει:

“Η περιοχή δεν έχει ιδιαίτερα υψηλή σεισμικότητα, αλλά προς το παρόν δεν πρέπει να είμαστε απόλυτα ήσυχοι ότι ο κίνδυνος πέρασε γιατί είναι πολύ νωρίς για να αποφανθούμε ότι επρόκειτο για τον κύριο σεισμό“.