Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 861

Κρουαζιέρα 2023: Αύξηση +237% στην επισκεψιμότητα σε σχέση με το 2022 (πίνακας)

0
Elysium
Elysium

Υπάρχει ζωή στον πλανήτη “Κρουαζιέρα” για τη Νάξο; Εάν δούμε τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ενωση Λιμένων Ελλάδας, για το 2023 η Νάξος σημείωσε αύξηση της τάξης του 237%… Πως μεταφράζεται αυτό; Σε 32 επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων έναντι μόλις 6 της προηγούμενης χρονιάς… Και οι εκτιμήσεις είναι ότι φέτος (2024) θα είναι ακόμη καλύτερη..

Από εκεί και πέρα, η Σαντορίνη είχε τις περισσότερες προσεγγίσεις (800) από κάθε άλλο λιμάνι της Ελλάδας αλλά πολύ λιγότερους σε σχέση με τον Πειραιά που άλλωστε αποτελεί τη βάση των πλοίων σε επίπεδο κρουαζιέρας.. Σε ανοδική πορεία η Μήλος και η Πάρος για τις Κυκλάδες ενώ η Σύρος και η Φολέγανδρος ουσιαστικά είναι στο ίδιο επίπεδο (ελάχιστες λιγότερες επισκέψεις) σε σχέση πάντα με το 2022… Στο χάρτη μπαίνει για πρώτη φορά Ιος και Ανδρος με αξιώσεις ενώ το απόλυτο ρεκόρ έχει η Αστυπάλαια (+1100%)

Ας δούμε το σχετικό δελτίο ενημέρωσης: 

Το έτος 2023 αποτέλεσε μια εκπληκτική χρονιά για την κρουαζιέρα στη χώρα μας ξεπερνώντας κάθε ιστορικό προηγούμενο στις συνολικές αφίξεις επιβατών. Ειδικότερα σε 49 ελληνικά λιμάνια οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150 δηλαδή επιπλέον 450 αφίξεις πλοίων με 2.373.500 επιβάτες έναντι του 2022. Αντίστοιχα σε ποσοστιαία βάση το 2023 έναντι του 2022 είχαμε αύξηση 9,41% στις προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων και αύξηση 51,26% στον αριθμό των επιβατών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο καταγεγραμμένο ιστορικό ρεκόρ αφίξεων σημειώθηκε το 2011 με 5.261 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων και 6.121.360 επιβάτες και πλέον σημειώνεται νέο ρεκόρ ως προς τον αριθμό των επιβατών με αύξηση κατά 14,4% από το 2011.

Η διαφορά των ποσοστιαίων μεταβολών μεταξύ πλοίων και επιβατών, τόσο για τα έτη 2023-2022 όσο και για τα ιστορικά ρεκόρ 2023-2011, δείχνει ότι κατά μέσο όρο τα κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια το 2023 είχαν μεγαλύτερη πληρότητα επιβατών ανά πλοίο. Έτσι σε κάθε άφιξη του 2023 αντιστοιχούν 1.339 επιβάτες έναντι των 969 το 2022 και 1.164 επιβάτες ανά πλοίο το 2011.

Πρωτοπόρος σε σχέση με τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας αναδεικνύεται για μια ακόμη χρονιά ο Πειραιάς με 1.500.000 περίπου επιβάτες και ακολουθούν η Σαντορίνη με 1.298.968, η Μύκονος με 1.192.822 και στη συνέχεια η Κέρκυρα, η Ρόδος, το Κατάκολο και το Ηράκλειο.

Αναφορικά με τις προσεγγίσεις πλοίων η Σαντορίνη παίρνει την πρώτη θέση με 800 προσεγγίσεις, ακολουθεί ο Πειραιάς με 760, η Μύκονος με 749 και στη συνέχεια η Ρόδος, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και η Πάτμος.

Κρουαζιέρα
Κρουαζιέρα

Τα περισσότερα λιμάνια παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις επιβατών έναντι του 2022 με πρωτοπόρο στην κατάταξη σε απόλυτους αριθμούς τον Πειραιά με 619.514 (+70,37%) και ακολούθως τη Μύκονο με 506.904 (+73,90%), τη Σαντορίνη με 472.366 (+57,15%), το Κατάκολο με 139.360 (+55,57%) και τη Ζάκυνθο με 130.050 επιβάτες και την εντυπωσιακή αύξηση 510,96% έναντι του 2022. Σημαντικές επίσης ποσοστιαίες αυξήσεις (άνω του 100%) των επιβατών κρουαζιέρας παρουσίασαν οι λιμένες της Αστυπάλαιας (+1106,52%), της Χίου (+571,47%), της Πάρου (+251,61%), της Νάξου (+237,13%), του Ρεθύμνου (+163,68%), της Τήνου (+157,09%), του Αγίου Νικολάου (+127,30%), της Σίφνου (+112,07%), και της Ύδρας (102,32%), ενώ μπαίνουν στο χάρτη της κρουαζιέρας η Πρέβεζα, η Άνδρος και η Ίος.

Η περασμένη χρονιά της κρουαζιέρας, παρά τη θετικότητα της δεν ευνόησε τη Φολέγανδρο (-61,68%), την Πάτρα (-41,02%), το Βόλο (-28,36%), την Κω (-6,13%), τη Σάμο (-9,63%), τη Σύρο (-7,18%) και την Ηγουμενίτσα (-3,63%).

Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο για τη χρονιά που πέρασε για την αγορά κρουαζιέρας είναι η επιλογή των ελληνικών λιμανιών για homeporting. Όπως είναι αναμενόμενο το λιμάνι του Πειραιά πρωτοστατεί στο homeporting με 525 αφίξεις και 880.800 επιβάτες που ξεκίνησαν και τελείωσαν το ταξίδι τους από τον Πειραιά. Ακολουθεί το λιμάνι της Κέρκυρας με 54 αφίξεις και 194.792 επιβάτες, το Λαύριο με 99 αφίξεις και 123.383 επιβάτες, το Ηράκλειο με
6 αφίξεις και 14.106 επιβάτες και η Θεσσαλονίκη με 31 αφίξεις και 10.000 επιβάτες.

Όπως αποδεικνύεται και από τα προαναφερθέντα, η αγορά της κρουαζιέρας στη χώρα μας αποτελεί σημαντική παράμετρο ανάπτυξης τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για την εθνική οικονομία. Σε συνδυασμό με την περαιτέρω αύξηση του homeporting, αλλά και την εξέλιξη των υποδομών μπορεί να δώσει ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για επιπλέον θέσεις εργασίας και ευκαιρίες στην αγορά.

Ευοίωνες είναι οι προβλέψεις με βάση τα στοιχεία των προκρατήσεων των κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια για το 2024 με τις εκτιμήσεις να κυμαίνονται σε αύξηση γύρω στο 10% στις αφίξεις και γύρω στο 15% στον αριθμό των επιβατών που αναμένονται φέτος στα λιμάνια μας.

Η Ένωση Λιμένων Ελλάδος ανταποκρινόμενη στο ρόλο της και σε συνεργασία με τα μέλη της, τους φορείς, το κράτος, τις αρχές και τις τοπικές κοινωνίες, στέκεται αρωγός σε κάθε προσπάθεια ενίσχυσής και ανάπτυξης της αγοράς της κρουαζιέρας και της λιμενικής βιομηχανίας γενικότερα με σκοπό τη στήριξη των επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας.

Δείτε τον σχετικό πίνακα… 

Δήμος Μούτσης: Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών (video)

0

Eφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 χρόνων ο σπουδαίος συνθέτης, τραγουδοποιός και τραγουδιστής Δήμος Μούτσης.

Ο Δήμος Μούτσης είχε συνεργαστεί με κάποιους από τους κορυφαίους εκπροσώπους του ελληνικού πενταγράμμου τού τελευταίου μισού αιώνα, από τον Νίκο Γκάτσο, τον Μάνο Ελευθερίου και τον Κώστα Τριπολίτη έως τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον Μανώλη Μητσιά και τον Δημήτρη Μητροπάνο.

Στα μέσα της δεκαετίας του 60 γνώρισε τον Νίκο Γκάτσο και τον Μάνο Χατζιδάκι, σε ένα καφέ – ζαχαροπλαστείο που ήταν παλιό στέκι καλλιτεχνών της Αθήνας, όπου σύχναζαν και οι δύο. Το 1967 άρχισε ο Νίκος Γκάτσος να δίνει στίχους του στον Μούτση και έτσι έγραψε τα πρώτα του τραγούδια. Το πρώτο τραγούδι του Μούτση ήταν το “Βρέχει ο Θεός”. Είχε γράψει πρώτα αυτός την μουσική και ρώτησε ευγενικά τον Γκάτσο αν ήθελε να βάλει τους στίχους, όπως και έγινε. Το τραγούδι αυτό το ερμήνευσε ο Σταμάτης Κόκοτας.

Πολλά ήταν τα τραγούδια του τα οποία ερμήνευε ο ίδιος. Χαρακτηριστικό πολλών τραγουδιών του ήταν το μελωδικό βιολί που κυριαρχούσε στη μελωδία. Ηταν ένας από τους πρώτους Ελληνες συνθέτες, μετά τον Μίκη Θεοδωράκη, που μελοποίησε ποίηση, χρησιμοποιώντας, μάλιστα, στην Τετραλογία του και συνθεσάιζερ.

Πορεία 

Ο Δήμος Μούτσης γεννήθηκε στον Πειραιά και ξεκίνησε τη μουσική από τα 7 του χρόνια. Στα 21 του τελείωσε τις μουσικές του σπουδές, κερδίζοντας και το πρώτο βραβείο ως σολίστ στο βιολί.

Ενας από τους εμβληματικότερους δίσκους της καριέρας του ήταν ο «Αγιος Φεβρουάριος», που κυκλοφόρησε το 1972, με τον Μάνο Ελευθερίου στους στίχους των τραγουδιών και τον Δημήτρη Μητροπάνο και την Πετρή Σαλπέα στην ερμηνεία.

Στον συγκεκριμένο δίσκο ο Μούτσης διαφοροποιήθηκε από ό,τι είχε παρουσιάσει μέχρι στιγμής, κινούμενος σε άλλο μουσικό και ενορχηστρωτικό ύφος.

Το 1981 κυκλοφόρησε το «Φράγμα» σε στίχους Κώστα Τριπολίτη. Με τραγούδια όπως: «Δε λες κουβέντα», «Delenda est (Ερηνούλα μου», «Γράμμα από τη λεγεώνα των ξένων», «Νταλίκα» κ.λπ. Τα λαϊκά τραγούδια του δίσκου τραγουδήθηκαν από τη Σωτηρία Μπέλου. με τον Δήμο Μούτση να τραγουδάει μόνο το ρεφρέν από το πασίγνωστο «Δε λες κουβέντα».

Σύμφωνα με τον θρύλο, η Μπέλλου αρχικά, όταν άκουσε την ηχογράφηση, εξοργίστηκε καθώς το τραγούδι δεν είχε «τίποτα το αισιόδοξο». Μάλιστα, φέρεται να ζήτησε από τον Αλέκο Πατσιφά, τότε διευθυντή της δισκογραφικής εταιρείας Lyra, να μην κυκλοφορήσει, απειλώντας με ασφαλιστικά μέτρα.

Το 1990 κυκλοφόρησε ο «Ταξιδιώτης του παντός» με τη Νανά Μούσχουρη, ο οποίος ήταν και ο τελευταίος δίσκος που έγραψε για άλλο τραγουδιστή πλην του ιδίου. Το 1994 επέστρεψε με το «Για Πούλημα Λοιπόν!», πάλι με στίχους και ερμηνεία δική του.

 

Κάλεσμα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων προς τους Λογιστές και τους Συλλόγους-Φορείς μέλη του

0

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων, αφουγκραζόμενο τη μεγάλη αναστάτωση που έχουν προκαλέσει οι αλλαγές σε εργασιακά και ασφαλιστικό, η διασύνδεση POS και ταμειακών μηχανών και πολλά σημαντικά θέματα που έχουν προκύψει εξαιτίας των ιδιαιτεροτήτων της νησιωτικότητας, απηύθυνε με επιστολή του κάλεσμα προς τους Λογιστές και τους Συλλόγους-Φορείς μέλη του, που εκπροσωπούν την επιχειρηματική κοινότητα των Κυκλάδων, με στόχο να αναδειχθούν σε όλο τους το εύρος τα ζητήματα που σχετίζονται με τα παρακάτω θέματα:

  1. Ψηφιακή κάρτα εργασίας και ευρύτερα εργασιακάασφαλιστικά θέματα στις Κυκλάδες.
  2. Προσδιορισμός θεμάτων σχετικά με τη διασύνδεση ΡΟSταμειακών μηχανών.

Τόσο οι Λογιστές που διαχειρίζονται τα παραπάνω θέματα, όσο και τα μέλη των Συλλόγων-Φορέων που επηρεάζονται άμεσα, καλούνται να στείλουν τις προτάσεις τους το αργότερο έως την Δευτέρα 11 Μαρτίου αναφορικά με τα ζητήματα που κρίνουν πως χρήζουν καλύτερης ενημέρωσης καθώς και τα καταγεγραμμένα προβλήματα με στόχευση στις ιδιαιτερότητες των Κυκλάδων.

Στο πλαίσιο αυτό το Επιμελητήριο Κυκλάδων δρομολογεί συνάντηση με την επί σειρά ετών Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κα. Άννα Στρατινάκη, προκειμένου να γίνει διεξοδική συζήτηση ανά κλάδο για όλα τα θέματα που αφορούν την ψηφιακή κάρτα εργασίας και τα ευρύτερα εργασιακά-ασφαλιστικά θέματα. Επίσης, δρομολογείται συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα ή άλλο στέλεχος του Υπουργείου Οικονομικών ώστε να τεθούν προς συζήτηση όλα τα ζητήματα που θα καταγραφούν και να εξεταστούν οι ενέργειες που θα πρέπει να γίνουν σχετικά και με το χρονοδιάγραμμα της διασύνδεσης POS και ταμειακών μηχανών.

Π.Ν.Αι.: Μεγάλο το ενδιαφέρον για τα ταξί έξι έως εννέα θέσεων

0

Μεγάλο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από τους αυτοκινητιστές Δωδεκανήσου για την αντικατάσταση ΕΔΧ ΤΑΞΙ αυτοκινήτων με επιβατικά οχήματα έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων, σε συνέχεια της πρόσκλησης ενδιαφέροντος που δημοσίευσε τον Δεκέμβριο η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με σκοπό να καλυφθούν οι άδειες ανά νησί, όπου αυτές έμειναν αδιάθετες από την πρώτη πρόσκληση, τον Μάρτιο του 2022.

Στο πλαίσιο της πιλοτικής για όλη την Ελλάδα εφαρμογής του μέτρου, οι άδειες που έχουν σήμερα υπογραφεί για το σύνολο της Δωδεκανήσου ανέρχονται σε 123 από τις οποίες οι 96 προέρχονται από την Ρόδο, οι 22 από την Κω και οι πέντε από την Κάρπαθο.

Η εισαγωγή των πολυθέσιων Ταξί, ήταν ένα χρόνιο αίτημα του αίτημα του κλάδου, που έγινε πραγματικότητα, τον Μάρτιο του 2022, όταν ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος υπέγραψε την πρώτη πρόσκληση μετατροπής των ταξί με έδρα το Νότιο Αιγαίο σε 6θέσια και 9θέσια.

Έκτοτε, ακολούθησε μία ακόμα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο τέλος του 2023 για να καλυφθούν αδιάθετες από την πρώτη πρόσκληση άδειες, όπου σημειώθηκε υψηλό ενδιαφέρον και οδήγησε στην υπογραφή 86 ακόμα νέων αδειών από τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών, Νίκο Νικολή, εκ των οποίων οι 76 στην Ρόδο, 15 στην Κω και 5 στην Κάρπαθο.

Υπογραμμίζεται ότι η Πρόσκληση αφορά αποκλειστικά την μετατροπή των υφισταμένων αδειών ταξί και όχι την έκδοση νέων.

 

Σαντορίνη: Σύσκεψη με το Δήμο Θήρας και την Ένωση εφοπλιστών κρουαζιέρας. Στόχος η καλύτερη λειτουργία του προορισμού

0

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 στα γραφεία του Δήμου Θήρας ευρεία σύσκεψη  μεταξύ του Δήμου Θήρας και μελών της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας.

Από πλευράς Δήμου Θήρας συμμετείχε ο αντιδήμαρχος κ. Ιάκωβος Λιγνός, ο οποίος προέδρευσε στο πρώτο μέρος της συνάντησης, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Γεώργιος Νομικός, ο Πρόεδρος του Τελεφερίκ κ. Αρτέμιος Καφούρος καθώς και ο ειδικός σύμβουλος του Δημάρχου κ. Κονιδάρης Τάσος.

Στη σύσκεψη συμμετείχε επίσης η Λιμενάρχης Θήρας κ. Κούτρα Παναγιώτα, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Νομικός, ο Πρόεδρος της Ένωσης Λεμβούχων κ. Κανακάρης Νίκος, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και φορέων ναυτιλίας κ. Κουμπενάς και ο γενικός διευθυντής κ. Καλούδης και τα μέλη της Ένωσης κ. Ευσταθίου και κ. Γεωργίου.

Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν την διαχείριση των ροών της κρουαζιέρας, θέματα ασφαλείας (isps code) καθώς και εξυπηρέτησης των επισκεπτών.

Οι εκπρόσωποι του Δήμου Θήρας έθεσαν υπόψιν των εκπροσώπων της Ενώσεως τις ημέρες που παρουσιάζεται αυξημένη κίνηση κρουαζιέρας στο νησί. Υπενθυμίζεται ότι μετά την εγκατάλειψη του Berth Allocation System το προηγούμενο χρονικό διάστημα, οι ημέρες που ο αριθμός των επισκεπτών κρουαζιέρας θα ξεπερνάει τους 8000 ημερησίως για το 2024 είναι συνολικά 63.

Παράλληλα υπήρξε ενημέρωση ότι το σύστημα διαχείρισης των ροών κρουαζιέρας επανέρχεται σε χρήση και από το 2025 θα ισχύσει και πάλι το όριο των 8000 επισκεπτών ημερησίως.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι της Ένωσης δεσμεύτηκαν να κάνουν ότι το δυνατόν καλύτερο προκειμένου να διευκολυνθεί η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί για το 2024.

Στο δεύτερο μέρος της συνάντησης παρουσία του Δημάρχου Θήρας κ. Νικολάου Ζώρζου, επιβεβαιώθηκε το καλό κλίμα της συνάντησης καθώς και η πρόθεση συνεργασίας των δύο πλευρών με στόχο την καλύτερη λειτουργία του προορισμού.

Ελεύθερη η είσοδος σήμερα (6 Μαρτίου) σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, μνημεία

0

Ελεύθερη θα είναι σήμερα, Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, η είσοδος σε μουσεία, μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους που υπάγονται στο υπουργείο Πολιτισμού, με αφορμή την Ημέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη.

Η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους είναι δωρεάν, χωρίς την καταβολή αντιτίμου, κάθε 6 Μαρτίου που έχει οριστεί ως Ημέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη.

Ελεύθερη είσοδος – Απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής αντιτίμου

Η είσοδος στους οργανωμένους αρχαιολογικούς χώρους, τους ιστορικούς τόπους, τα μνημεία και τα μουσεία τα οποία ανήκουν στο Δημόσιο και διαχειρίζεται το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, είναι ελεύθερη, χωρίς την καταβολή αντιτίμου, στις κάτωθι ημερομηνίες:

  • 6η Μαρτίου (Ημέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη),
  • 18η Απριλίου (Διεθνής Ημέρα Μνημείων),
  • 18η Μαΐου (Διεθνής Ημέρα Μουσείων),
  • τελευταίο σαββατοκύριακο Σεπτεμβρίου (Διήμερο Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς),
  • 28η Οκτωβρίου (Εθνική Εορτή) και
  • πρώτη Κυριακή κάθε μήνα από 1η Νοεμβρίου έως 31η Μαρτίου

Το Μουσείο Ακρόπολης (ΝΠΔΔ) ΔΕΝ ανήκει στα μουσεία που υπάγονται στο Δημόσιο (Υπουργείο Πολιτισμού), αλλά στη σχετική απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, που καθορίζει τις ημέρες ελεύθερης εισόδου για όλο το κοινό συμπεριλαμβάνεται και η 6η Μαρτίου. Ως εκ τούτου την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, Ημέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη, η είσοδος στο Μουσείο Ακρόπολης είναι ελεύθερη για όλο το κοινό.

Πληροφορίες από: https://www.proson.gr

 

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Τσικνοπέμπτη με πολύωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

0
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος
ΔΕΔΔΗΕ - Νάξος

Τσικνοπέμπτη… Πέμπτη 7 Μαρτίου και όλοι είναι έτοιμοι για το καθιερωμένο ψήσιμο. Ομως, θα πρέπει να γίνει προγραμματισμός. Ο λόγος; Πολύωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος…

Πότε και που; Τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ  θα βρίσκονται αύριο Πέμπτη 7 Μαρτίου σε εγρήγορση σε περιοχές της πεδινής Νάξου αλλά και στη πόλη της Νάξου…

Με βάση την σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Νάξου του ΔΕΔΔΗΕ έχουμε και λέμε…

Διακοπή Ηλεκτρικού Ρεύματος: «Λόγω εκτέλεσης των απαραίτητων τεχνικών εργασιών θα γίνει διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος τη Πέμπτη 7 Μαρτίου από τις 08:00 έως τις 09:30 περίπου στις εξής περιοχές: Χώρα Νάξου περιοχές πλησίον: Νοσοκομείο, ΔΕΗ, Εφορία, Πλατεία Πρωτοδικείου, Γήπεδο, Ξενοδοχείο Μαθιάσσος, Αγία Κυριακή, Μάρκετ Μασούτης, Μικροβιολογικό Εργαστήριο Καστρισίου, Εργατικές Κατοικίες, Πρατήριο Καυσίμων ΕΚΟ, Ακταίον, Γρόττα, Αγιος Χρυσόστομος, Αγιος Πολύκαρπος, Παλιά Αστυνομία, Αεροδρόμιο, Λουκάκι, Αγιος Νικόδημος, Διαγνωστική, Αγγίδια, Αγιος Προκόπιος”. 

Παράλληλα, όπως σημειώνεται … η επανατροφοδότηση θα γίνει χωρίς προειδοποίηση, ενδεχομένως και πριν από την προγραμματισμένη ώρα ολοκλήρωσης των εργασιών. Και μην ξεχνάτε ότι πρέπει να έχουμε εκτός ρεύματος τις ηλεκτρικές συσκευές για την αποφυγή τυχόν ατυχημάτων με την ενεργοποίηση και πάλι του ηλεκτρικού ρεύματος

Επίσης για λόγους ασφαλείας απαγορεύεται η προσέγγιση στους αγωγούς ή σε άλλα στοιχεία του δικτύου, έστω κι αν βρίσκονται στο έδαφος.

 

Ταξίδι στη Σύρο; Αυτά είναι τα δέκα σημεία που επιβάλλεται να επισκεφτείτε!

0

Η Σύρος δεν είναι τυχαία το κέντρο των Κυκλάδων. Το νησί κουβαλάει μία μακρά και σπουδαία ιστορία, που αναπτύχθηκε εξαιρετικά κατά τον 19ο αιώνα και που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να εντυπωσιάζει και να προσελκύει επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Τόσο η Ερμούπολη όσο και η Άνω Σύρος και άλλοι οικισμοί είναι πραγματικά στολίδια, και κρύβουν δεκάδες σπουδαία αξιοθέατα που πρέπει να δείτε από κοντά.

Συγκέντρωσα τα 10 καλύτερα αξιοθέατα, για να τα βάλετε στη λίστα σας για όταν ταξιδέψετε στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

1. Θέατρο Απόλλων
Θέατρο Απόλλων
Θέατρο Απόλλων / φωτογραφία: wikipedia

Το Θέατρο Απόλλων είναι το κορυφαίο αξιοθέατο της Σύρου, το οποίο έχει αρκετές ομοιότητες με τη Σκάλα του Μιλάνου, το Θέατρο Σαν Κάρλο της Νάπολης, το Θέατρο Καστελφράνκο και το Τέατρο ντελα Πέργκολα της Φλωρεντίας.

Σχεδιασμένο από τον Ιταλό Πιέτρο Σαμπό, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1864 ενώ η πρώτη παράσταση που φιλοξένησε ήταν το Ριγκολέττο του Βέρντι.

Εξωτερικά μπορεί να μην σας τραβήξει το ενδιαφέρον, αλλά μόλις μπείτε στο εσωτερικό του και στη σκηνή θα εντυπωσιαστείτε. Κόκκινα καθίσματα, μεγαλοπρεπείς τοιχογραφίες και πολυέλαιοι είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του θεάτρου.

Εκτός από το να θαυμάσετε το κτίριο, μπορείτε να δείτε και κάποια παράσταση, αφού το θέατρο λειτουργεί κανονικά μέχρι σήμερα.

2. Πλατεία Μιαούλη
Πλατεία Μιαούλη Σύρος
Πλατεία Μιαούλη / φωτογραφία: wikipedia

Η Πλατεία Μιαούλη είναι ένα από τα πιο σημαντικά σημεία στη Σύρο. Υπήρχε ήδη από τις αρχές του 19ου αιώνα, με άλλη μορφή και διάφορες άλλες ονομασίες – Πλατεία Όθωνος, Πλατεία Λεωτσάκου.

Η σημερινή μορφή και ονομασία της κεντρικής πλατείας της Ερμούπολης χρονολογούνται από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν χτίστηκε το Δημαρχείο και τοποθετήθηκε ο ανδριάντας του Ανδρέα Μιαούλη.

Υπήρξε το μέρος που έγινε η υποδοχή του Ελευθέριου Βενιζέλου και η αποδοκιμασία του Βασιλιά Κωνσταντινού Α’ ενώ μέχρι και σήμερα αποτελεί σημείο συνάντησης τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους επισκέπτες του νησιού.

3. Δημαρχείο Ερμούπολης
Δημαρχείο Ερμούπολης
Δημαρχείο Ερμούπολης / φωτογραφία: wikipedia

Το Δημαρχείο της Ερμούπολης είναι ένα από τα κτίρια που σχεδίασε ο Ερνέστος Τσίλλερ στην Ελλάδα. Είναι άκρως εντυπωσιακό – σκεφτείτε εγώ όταν το είχα δει πρώτη φορά μικρή, το είχα περάσει για ανάκτορο..

Στέκεται στην Πλατεία Μιαούλη από το 1891. Είναι τριώροφο μπροστά και διώροφο πίσω (λόγω της υψομετρικής διαδοράς) και έχει διάφορα αρχιτεκτονικά στοιχεία, όπως τοσκανικού, ιωνικού, κορινθιακού ρυθμού.

Το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό του με υπέροχα πατώματα, στοές, θόλους και προσωπογραφίες κρεμασμένες στους τοίχους.

Στο Δημαρχείο στεγάζονται επίσης, το Υποθηκοφυλακείο και το Αρχαιολογικό Μουσείο.

4. Αρχαιολογικό Μουσείο Σύρου
Αρχαιολογικό Μουσείο Σύρου
Αρχαιολογικό Μουσείο Σύρου / φωτογραφία: wikipedia

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Σύρου είναι ένα από τα παλαιότερα μουσεία της Ελλάδας, αφού ιδρύθηκε το 1834. Από το 1899 στεγάζεται στο Δημαρχείο της Ερμούπολης, έχοντας ξεχωριστή είσοδο.

Καταλαμβάνει τέσσερις αίθουσες, με εκθέματα από την 3η χιλιετία, Πρωτοκυκλαδύτικα και Βυζαντινά εκθέματα, γλυπτά και επιγραφές.

Θα βρείτε εκθέματα που έχουν βρεθεί σε όλο το νησί, ενώ λείπουν όλα όσα έχουν μεταφερθεί στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα.

5. Άνω Σύρος
Σύρος
Η Άνω Σύρος στην αριστερή κορυφή με τον Σαν Τζώρτζη να δεσπόζει / φωτογραφία: wikipedia

Ολόκληρος ο οικισμός της Άνω Σύρου είναι ένα αξιοθέατο. Είναι ένας μεσαιωνικός οικισμός που δεσπόζει πάνω από την Ερμούπολη και ξεκίνησε να κατοικείται σαν κάστρο προστασίας από τους πειρατές κατά τον μεσαίωνα.

Στην Άνω Σύρο βρίσκεται ο Καθεδρικός Ναός Αγίου Γεωργίου, γνωστός ως Σαν Τζώρτζης, που είναι η έδρα της Καθολικής Επισκοπής της Σύρου.

Η Άνω Σύρος αποτελείται από στενά δρομάκια και παλιά σπίτια. Είναι συνδεδεμένη με τον Μάρκο Βαμβακάρη και μάλιστα θα βρείτε και το Μουσείο του Μάρκου Βαμβακάρη εκεί, με προσωπικά αντικείμενα και φωτογραφία του μεγάλου ρεμπέτη.

6. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος
Ιερός Ναός Μεταμορφώσεως του Σωτήρος
Ιερός Ναός Μεταμορφώσεως του Σωτήρος / φωτογραφία: wikipedia

Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος είναι η Μητρόπολη της Σύρου, η οποία χτίστηκε το 1824 (είναι η παλαιότερη στο νησί) από πρόσφυγες της Χίου και των Ψαρών. Είναι μία τρίκλιτη εκκλησία, βασιλικού ρυθμού με τρούλο και δύο καμπαναριά.

Θυμίζει αρκετά την Παναγία της Τήνου και ξεχωρίζει για το ασπρόμαυρο ψηφιδωτό στην αυλή της, την παλιά είσοδο και τις εικόνες και τα εκκλησιαστικά έπιπλα που τη διακοσμούν.

💡 Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, που χτίστηκε το 1828 και φιλοξενεί την εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου που έχει φιλοτεχνήσει ο Ελ Γκρέκο το 1562.

7. Βαπόρια
Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου
Ο Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου στη συνοικία Βαπόρια

Τα Βαπόρια είναι ίσως η πιο φωτογραφημένη συνοικία της Σύρου. Βρίσκεται βόρεια του λιμανιού, στα ανατολικά της Ερμούπολης.

Είναι χτισμένη πάνω από τη θάλασσα και αποτελούσε την αριστοκρατική συνοικία του νησιού κατά τον 19ο αιώνα. Ξεχωρίζει για τα αρχοντικά της, τα οποία είναι ψηλοτάβανα, με ξύλινα πατώματα, περίτεχνες πόρτες και μαρμάρινα μπαλκόνια.

Το στολίδι της συνοικίας είναι ο Ιερός Ναός του Αγίου Νικολάου, ο οποίος δεσπόζει πάνω από τη θάλασσα και θα τον δείτε να ξεχωρίζει ερχόμενοι με το πλοίο.

8. Ενυδρείο Κινίου

Το Ενυδρείο Κινίου είναι ένα από τα αξιοθέατα που θα βρουν ενδιαφέρον και τα παιδιά. Στεγάζει τη θάλασσια χλωρίδα και πανίδα του Αιγαίου Πελάγους.

Έχει εκπαιδευτικό σκοπό, δίνοντας όλες τις απαιραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη θάλασσα και τις δραστηριότητες των ντόπιων σε αυτή αλλά και για τον θαλάσσιο πλούτο του Αιγαίου.

Στον ίδιο χώρο στεγάζεται και το Μουσείο Παραδοσιακών Σκαφών, Αλιευτικών Εργαλείων και Θαλάσσιων Οργανισμών.

Σημείωση: Το ενυδρείο είναι προσωρινά κλειστό (την περίοδο που γράφτηκε το άρθρο).

9. Καστρί
Καστρί, Σύρος
Προϊστορικός οικισμός Καστρί

Το Καστρί είναι ένας οικισμός στη βορειοανατολική Σύρο. Πρόκειται για έναν προϊστορικό οικισμό, ο οποίος χρονολογείται από τα τέλη της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου, δηλαδή κάπου στο 2700-2300 π.Χ.

Έχουν βρεθεί οχυρώσεις, εργαλεία, κεραμικά από την εποχή, τα οποία φυλάσσονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σύρου αλλά και στο Μουσείο Κυκλαδική Τέχνης στην Αθήνα.

Για να φτάσετε στο Καστρί θα πρέπει να διασχίσετε ένα σχετικά δύσβατο μονοπάτι για αυτό καλό είναι να έχετε έναν οδηγό – και φυσικά κατάλληλα παπούτσια και νερό.

Συνδέεται με τον επίσης προϊστορικό οικισμό της Χαλανδριανής, που βρίσκεται κάτω από τον σύγχρονο ομώνυμο οικισμό.

10. Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης
Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης
Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης / φωτογραφία: wikipedia

Το Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης ιδρύθηκε το 2000 και στεγάζεται σε τέσσερα βιομηχανικά κτίρια του 19ου αιώνα: το Βυρσοδεψείο Κορνηλάκη, το Υφαντουργείο Βελισσαρόπουλου, το Χρωματουργείο Κατσιμάντη και το Σκαγιοποιείο Αναιρούση.

Στους χώρους του μουσείου θα δείτε συλλογές εργαλειών και εξοπλισμού διαφόρων τεχνών – από κλωστοϋφαντουργία μέχρι λουκουμοποιία.

Ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου θα δείτε και το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα, το Enfield 8000, αλλά και ένα ψηφιακό αρχείο με εικόνα και ήχο με μαρτυρίες εργατών της εποχής.

Που να μείνετε στη Σύρο για τα αξιοθέατα

Αν αναζητάτε την ιδανική περιοχή για να μείνετε στη Σύρο για να εξευρενήσετε τα αξιοθέατα, θα σας προτείνω την Ερμούπολη ή την Άνω Σύρο.

Θα έχετε πρόσβαση στα πιο σημαντικά αξιοθέατα και θα απολαύσετε τις ομορφιές του νησιού.

Πληροφορίες  από: https://www.geografikoi.gr

 

Υπερτουρισμός: Αύξηση τουριστικών φόρων, ζώνες επισκεπτών αλλά και τέλη εισόδου

0
florence-italy

Από τη Σεβίλλη και τη Βενετία μέχρι το Αμστερνταμ, η Ευρώπη κάνει βήματα για να βελτιώσει τη ζωή των ντόπιων, περιορίζοντας τις ορδές των τουριστών. Με μια σειρά από μέτρα, όπως τα τέλη εισόδου, η επιβολή ζώνης επισκεπτών και οι φόροι, οι μεγαλουπόλεις της Γηραιάς Ηπείρου προσπαθούν να καταπολεμήσουν τον υπερτουρισμό και τις συχνά καταστροφικές συνέπειές του για την τοπική κουλτούρα, την αρχιτεκτονική και τη βιοποικιλότητα.

Αρχικά χτισμένη για την Ιβηροαμερικανική Παγκόσμια Εκθεση του 1929, η εντυπωσιακή Plaza de Espana της Σεβίλλης, λ.χ., ήταν εδώ και έναν αιώνα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης, μια περίτεχνη «βιτρίνα» για την ισπανική αρχιτεκτονική. Οι χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο ωστόσο, που συνωστίζονται στην πλατεία καθημερινά, με τα πόδια ή με άμαξες, ίσως χρειαστεί σύντομα να πληρώνουν ένα τέλος εισόδου, με τα έσοδα να χρησιμοποιούνται για τη συντήρησή της. Ο δήμαρχος της Σεβίλλης Χοσέ Λουίς Σανθ κατέστησε σαφές ότι οι ντόπιοι και οι επισκέπτες από την επαρχία της Ανδαλουσίας δεν θα πληρώνουν για να επισκεφθούν την πλατεία, η οποία χρησίμευσε ως φόντο στο φιλμ «Star Wars» και χρησιμοποιείται τακτικά για συναυλίες, επιδείξεις μόδας και θεατρικές παραστάσεις.

«Ο μαζικός τουρισμός καταστρέφει την πόλη μας», λένε οι ντόπιοι. Είναι μια φράση που επαναλαμβάνεται σε ιστορικές πόλεις ανά την Ευρώπη, σημειώνει ο Guardian. Ο μαζικός τουρισμός, τον οποίο προωθούν δημοτικές αρχές που «διψούν» για έσοδα μετά την κρίση του 2008 και τροφοδοτείται από φθηνές πτήσεις και ενοικιάσεις δωματίων μέσω Διαδικτύου, έχει μετατραπεί σε «τέρας».

Μετά την κατακόρυφη πτώση κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού, ο τουρισμός απογειώνεται ξανά και αναμένεται να ξεπεράσει τα προ-πανδημικά επίπεδα φέτος το καλοκαίρι. Ο αριθμός των αεροπορικών θέσεων χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, ο οποίος αυξήθηκε κατά 10% ετησίως από το 2010 και έφθασε στα 500 εκατ. το 2019, θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 800 εκατ. το 2024. Πριν από το lockdown, η Airbnb, η μεγαλύτερη πλατφόρμα για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, σημείωσε τριψήφια ανάπτυξη σε ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις, με αποτέλεσμα οι πιο δημοφιλείς προορισμοί στην Ε.Ε. να φιλοξενούν πλέον ετησίως 20 ή περισσότερους επισκέπτες για κάθε ντόπιο.

Το πώς μπορούν να διαχειριστούν οι μεγαλουπόλεις τον υπερτουρισμό είναι αντικείμενο μεγάλης συζήτησης. Πρέπει να βρεθούν λεπτές ισορροπίες μεταξύ των αναγκαίων εσόδων –και των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται από τον τουρισμό– και της ποιότητας ζωής των κατοίκων, μεταξύ της διαχείρισης του τουρισμού και της αποθάρρυνσής του.

Η Σεβίλλη, που υποδέχεται 3 εκατ. τουρίστες ετησίως για 700.000 κατοίκους, εξετάζει τη χρέωση για τα μεγάλα αξιοθέατα. Από τον Ιανουάριο οι ξένοι επισκέπτες στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης, η οποία δέχεται περίπου 3,5 εκατ. επισκέψεις ετησίως, πληρώνουν 25 ευρώ. Στο έλεος του υπερτουρισμού η Βενετία έχει εισαγάγει εισιτήριο εισόδου για ολόκληρη την πόλη, που κυμαίνεται από 3 έως 10 ευρώ. Στο ίδιο μήκος κύματος και το Παρίσι έχει σχεδόν τριπλασιάσει τους τουριστικούς φόρους του, ανάλογα με την περιοχή και τον τύπο καταλύματος.

Γαλλία
Ορισμένες περιοχές ξεκινούν ενημερωτικές εκστρατείες με στόχο να ελέγξουν τις τουριστικές ροές. Η Γαλλία, λ.χ., όπου το 80% των επισκεπτών συγκεντρώνεται στο 20% της χώρας, θα ξεκινήσει αυτή την άνοιξη καμπάνια καλώντας τους τουρίστες να ξεφύγουν από την πεπατημένη. Από τη νησίδα Μον-Σεν Μισέλ και το παραθαλάσσιο θέρετρο Ετρετά στη Νορμανδία μέχρι τις παραλίες του Ατλαντικού στα νοτιοδυτικά και τη Ριβιέρα, οι τουριστικές ροές σε περίοδο αιχμής απειλούν το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής των ντόπιων και την εμπειρία των επισκεπτών, λένε οι Αρχές. Δημιουργείται επίσης ένα παρατηρητήριο τουρισμού για να μετρήσει με ακρίβεια τις ροές και να εντοπίσει πιθανές υπερβολές. «Η Γαλλία είναι ο μεγαλύτερος τουριστικός προορισμός στον κόσμο, αλλά έχουμε σοβαρή έλλειψη δεδομένων για να βοηθήσουμε στη διαχείριση του πλήθους», τονίζει η κυβέρνηση.

Αμστερνταμ

Στην Ολλανδία, που επινόησε τον όρο «overtoerisme», ο τουρίστας μπορεί να είναι «απαγορευμένη» λέξη, αλλά το Αμστερνταμ διψάει επίσης για έσοδα. Οι τουρίστες στην πόλη ξεπέρασαν πέρυσι τα επίπεδα προ πανδημίας, αγγίζοντας τα 9 εκατ., αριθμός 21% μεγαλύτερος από ό,τι το 2022. Από την περασμένη άνοιξη επιβάλλεται απαγόρευση του καπνίσματος κάνναβης σε δημόσιο χώρο στην περιοχή με τα «κόκκινα φανάρια», ενώ το κλείσιμο των μπαρ στις 2 π.μ. αντί στις 4 το πρωί μείωσε τους αριθμούς επισκεπτών στους δρόμους έως και 60%.

Η πόλη μειώνει επίσης τον αριθμό των αδειοδοτημένων χώρων «bed and breakfast» (B&B) κατά 30%, ψήφισε το κλείσιμο ενός τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο κέντρο της πόλης και δοκιμάζει σκληρότερα μέτρα αδειοδότησης για τις επιχειρήσεις. Οι τοπικές αρχές λένε ότι παρακολουθούν τους αριθμούς των τουριστών για να προσπαθήσουν να διατηρήσουν μια ισορροπία. Ωστόσο, οι «τρύπες» του προϋπολογισμού και ο λογαριασμός δισ. ευρώ για την επισκευή των κατεστραμμένων καναλιών σημαίνει ότι ο τουρισμός είναι απαραίτητος για το Αμστερνταμ: φέτος ο τουριστικός φόρος αυξήθηκε από 7% σε 12,5%, ο υψηλότερος στην Ευρώπη, με ημερήσιο φόρο 14 ευρώ το κεφάλι για επίσκεψη με κρουαζιερόπλοιο.

Ισπανία

Η Ισπανία υποδέχθηκε 85 εκατ. τουρίστες το 2023 (2% περισσότερους από το 2019), και σε μια χώρα όπου ο τουρισμός παράγει το 13% του ΑΕΠ, μετά την οικονομική καταστροφή που προκάλεσε η πανδημία, οι φωνές οι οποίες ζητούν περιορισμούς στον τουρισμό έχουν σχεδόν φιμωθεί. Η επιχείρηση φιλοξενίας, ωστόσο, συνεχίζει να τάσσεται υπέρ της ποιότητας έναντι της ποσότητας, όπως στις Βαλεαρίδες Νήσους, όπου εκπονείται νέος νόμος για την καταστολή των μεθυσμένων τουριστών και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ με την έναρξη της σεζόν το Πάσχα. Μεταξύ των σχεδιαζόμενων μέτρων είναι η απέλαση για αντικοινωνική συμπεριφορά και η «μαύρη λίστα» ατόμων που απαγορεύεται να επισκέπτονται τα νησιά.

Βενετία

Στην Ιταλία, έπειτα από χρόνια συζητήσεων, η Βενετία είναι το πρώτο δημοφιλές τουριστικό σημείο που εισήγαγε εισιτήριο εισόδου 5 ευρώ για ταξιδιώτες. Το μέτρο ξεκινάει με την έναρξη της περιόδου αιχμής στις 25 Απριλίου και σε μια πρώτη πειραματική φάση θα ισχύει μόνο ορισμένες ημέρες έως τις 14 Ιουλίου. Ο χρόνος θα δείξει εάν η αμφιλεγόμενη πρωτοβουλία θα λειτουργήσει, αλλά με τον αριθμό των επισκεπτών να έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα –κατά μέσον όρο 40.000 ημερήσιοι ταξιδιώτες τις ημέρες αιχμής– και την αιώνια απειλή της εύθραυστης λιμνοθάλασσας να χάνει το καθεστώς κληρονομιάς της από την UNESCO, οι Αρχές αναγκάστηκαν να δράσουν. Η πόλη είναι επίσης έτοιμη να περιορίσει τις τουριστικές ομάδες σε 25 άτομα από τον Ιούνιο.

Η Φλωρεντία υποφέρει εδώ και καιρό από παρόμοια προβλήματα υπερτουρισμού που οδήγησαν στη μαζική έξοδο των ντόπιων, με αποτέλεσμα το δημοτικό συμβούλιο να απαγορεύσει τον περασμένο Οκτώβριο τις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις στο ιστορικό κέντρο. Ο δήμαρχος της πόλης Ντάριο Ναρντέλα είπε ότι αν και η πρωτοβουλία δεν είναι «πανάκεια», είναι ένα «συγκεκριμένο βήμα» για την αντιμετώπιση του ζητήματος σε μια πόλη με πληθυσμό περίπου 720.000 κατοίκων που καταγράφει, κατά μέσον όρο, περισσότερες από 16 εκατ. διανυκτερεύσεις επισκεπτών τον χρόνο.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr

 

 

Conde Nast Traveler – Μήλος: Είναι το νούμερο ένα στις επιλογές για το 2024

0

Η Μήλος για άλλη μια φορά νούμερο ένα στις επιλογές του Conde Nast Traveler για το 2024. Το ταξιδιωτικό μέσο παγκόσμιας εμβέλειας δημοσίευσε θέμα με τίτλο”Ποιό νησί να επισκεφτείτε το 2024″ και γράφει: «Η Μήλος ανακαλύπτεται όλο και περισσότερο από τους υποψήφιους ταξιδιώτες. Το Instagram είναι γεμάτο με πλάνα χωρίς φίλτρο από τους κυματιστούς λευκούς βράχους στο Σαρακίνικο, την πράσινη τρύπα για κολύμπι στον Παπάφραγκα και τα μικροσκοπικά γραφικά νησιώτικα σπιτάκια τα οποία είναι σφηνωμένα ανάμεσα σε βράχο και θάλασσα.»

Στο εισαγωγικό σημείωμα του αφιερώματος αναφέρονται τα εξής : “Εδώ, κατατάξαμε τα καλύτερα ελληνικά νησιά, από το 1 έως το 29. Αν και αγαπάμε και προτείνουμε ανεπιφύλακτα κάθε νησί αυτής της λίστας—και υποστηρίζουμε να τα επισκέπτεστε όλα κατά τη διάρκεια της ζωής σας, αν μπορείτε—επεξεργαστήκαμε επίσης τη λίστα έτσι, ώστε αν είναι η πρώτη φορά που σχεδιάζετε μια επίσκεψη σε αυτή τη μαγική γωνιά του κόσμου ή απλά θέλετε να ξεφύγετε από το συνηθισμένο καλοκαιρινό σας ταξίδι στο νησί, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε πού θα πάτε στη συνέχεια.

Η παρακάτω σειρά αντικατοπτρίζει τις προσωπικές απόψεις της πολυταξιδεμένης ομάδας μας, τα τοπία, το φαγητό, τις παραλίες, τις επιλογές ξενοδοχείων και πολλά άλλα”.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το κυκλαδίτικο νησί ξεχωρίζει στις επιλογές του ταξιδιωτικού αυτού Μέσου. Στον απόηχο της σημαντικής διεθνούς έκθεσης τουρισμού WTM του Λονδίνου, τον περασμένο Νοέμβριο, το έγκυρο βρετανικό περιοδικό είχε συμπεριλάβει τη Μήλο στους καλύτερους προορισμούς για επίσκεψη το 2024.

Όπως είχε αναφέρει τότε, επρόκειτο για τον οριστικό οδηγό για το νέο έτος που προέκυψε από συνεργασία με τους συντάκτες του περιοδικού με επιλογές προορισμών από όλο τον κόσμο.”Για μήνες έχουμε ερευνήσει, συζητήσει και ελέγξει, από μια μεγάλη δεξαμενή φανταστικών πόλεων, περιοχών και χωρών με νέους λόγους για επίσκεψη” είχε γράψει και πρόσθετε : “Το αποτέλεσμα είναι το εξής: ο οριστικός οδηγός μας για τα 24 καλύτερα μέρη για να πάτε το 2024”.