Τρίτη, 26 Νοεμβρίου, 2024
Αρχική Blog Σελίδα 7

Αμοργός: Προκήρυξη (δύο) θέσεων γιατρών Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

0
Αμοργός
Αμοργός

Σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύθηκε προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ και για το Κέντρο Υγείας Αμοργού  (ΑΔΑ:6ΘΗΟ465ΦΥΟ-ΗΑΙ) ειδικότητας Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής ή Εσωτερικής Παθολογίας. Είναι δύο θέσεις γιατρών και η ελπίδα όλων είναι να καλυφθούν καθότι η Αμοργός έχει ανάγκη από ιατρικό προσωπικό.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους άρχεται στις 28.11.2024 και λήγει στις 12.12.2024.

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Να τονίσουμε  ότι ο Δήμος Αμοργού καλύπτει το ενοίκιο και τα λειτουργικά έξοδα της κατοικίας και προσφέρει επίδομα σίτισης.

Επίσης προσφέρει ποσό συμπληρωματικό του επιδόματος σίτισης προσαυξημένο για κάθε πρόσθετο μέλος οικογένειας.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην αρμόδια αντιδήμαρχο κα. Δεσποτίδη Καλλιόπη στο τηλ. 6939412115

Δήμος Αμοργού

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

0

Συνδέσεις με τα νησιά των Κυκλάδων προσφέρει ο Αυστριακός τουρ οπερέιτορ Springer Reisen κατά τη θερινή σεζόν του 2025.

Μέσω της συνεργασίας του με την Sky Express, προσφέρονται συνδέσεις με την Αθήνα από τη Βιέννη, και στη συνέχεια προς Νάξο, Πάρο και Μήλο.

Οι πτήσεις προς Νάξο προσφέρονται 2 φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη και Σάββατο, μέσω της Αθήνας από τη Βιέννη. Επιπλέον, η Πάρος και η Μήλος θα εξυπηρετούνται κάθε Τρίτη και Σάββατο μέσω Αθήνας, από τη Βιέννη.

Οι πτήσεις τσάρτερ από το Γκρατς και το Κλάγκενφουρτ προς Πάρο, μέσω της AvantiAir, παραμένουν ως έχουν, ενώ η Σκιάθος θα εξυπηρετείται από το Λιντς και το Γκρατς με την ίδια αεροπορική εταιρία.

Επανέρχονται επίσης οι συνδέσεις Μόναχο – Σκιάθος και παραμένει η σύνδεση Γκρατς – Κάρπαθος μέσω της Eurowings.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

0

Δεν είναι η πρώτη φορά που το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα απασχολεί την επικαιρότητα και αναφέρεται σχεδόν με κάθε ευκαιρία στη σχέση μεταξύ Βρετανίας και Ελλάδας. Εδώ και δεκαετίες έχει λειτουργήσει ως σημείο τριβής, αλλά και ως σημείο αναγνώρισης των επικοινωνιακών ευαισθησιών των δύο κρατών.

Τη «φωτιά» πυροδότησε τώρα το περιοδικό Economist, στην ετήσια έκδοσή του για τις προβλέψεις της επόμενης χρονιάς. Ως ένας άλλος «βρετανικός καζαμίας», ανέφερε ότι το 2025 θα είναι ένα «έτος εξελίξεων» ενώ προέβλεψε ότι από τη νέα χρονιά τα Γλυπτά του Παρθενώνα «μπορεί τελικά να μετακινηθούν ή τουλάχιστον οι διαπραγματεύσεις για το καθεστώς τους να κάνουν ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός».

Επιμένει στις δηλώσεις του το Μουσείο

Σε μια προσπάθεια της Deutsche Welle να λάβει μια πιο συγκεκριμένη απάντηση σχετικά με το νέο δημοσίευμα και πώς το Βρετανικό Μουσείο αντέδρασε σε αυτό, κορυφαίος υπεύθυνος Τύπου του οργανισμού δεν έδειξε να επιθυμεί να ανοίξει τα χαρτιά της δικής τους ατζέντας. Η απάντηση παρέμεινε ίδια με εκείνη που είχε δοθεί περίπου έναν χρόνο πριν, δηλαδή: «οι συνομιλίες με την Ελλάδα σχετικά με τη συνεργασία για τον Παρθενώνα είναι συνεχείς και εποικοδομητικές».

Σίγουρα οι λέξεις που έχουν χρησιμοποιηθεί, «συνεχείς» και «εποικοδομητικές», δείχνουν ένα πρόσφορο έδαφος για το μέλλον των Γλυπτών του Παρθενώνα και βρίσκονται σε αλληλουχία με τη μελέτη του Economist, παρότι παραμένουν ίδιες εδώ και έναν χρόνο.

Είναι λογικό, αφού το βασικό πρόβλημα και των δύο πλευρών εδώ και δεκαετίες είναι ότι δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει τι θα γίνει σχετικά με την αναγνώριση ιδιοκτησίας των Γλυπτών. Υπενθυμίζεται ότι βασικό «αγκάθι» είναι ο νόμος του βρετανικού κράτους που απαγορεύει την παραχώρηση της ιδιοκτησίας οποιουδήποτε αντικειμένου ανήκει στο Βρετανικό Μουσείο (British Museum Act 1963).

Οι δηλώσεις του Μουσείου συνεχίστηκαν, λέγοντας πως «πιστεύουμε ότι μια τέτοιου είδους μακρά συνεργασία θα φέρει τη σωστή ισορροπία στο να μοιραζόμαστε τα εξέχοντα αντικείμενα με όλο τον κόσμο, αλλά διατηρώντας παράλληλα την ακεραιότητα της απίστευτης συλλογής που έχει το Βρετανικό Μουσείο».

Γλυπτά Παρθενώνα
Γλυπτά Παρθενώνα

 Άνθρωπος «κλειδί» ο νέος διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Πάντως, ως θετική αλλαγή για τις συζητήσεις εμφανίζεται και ο νέος διευθυντής του Μουσείου, Νίκολας Κάλιναν. Σύμφωνα με τον Economist, χαρακτηρίζεται ως μεταρρυθμιστής, ενώ σε συνέντευξη του ιδίου πριν από λίγες ημέρες στους Financial Times εμφανίζεται ως διπλωμάτης και αισιόδοξος.

Είναι αλήθεια πως και εκείνος, αλλά και ο πρόεδρος του Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, είναι υπέρ της λύσης ενός μακροπρόθεσμου δανεισμού των Γλυπτών, «με αντάλλαγμα ίσως άλλες αρχαιότητες από την Ελλάδα», όπως γράφει χαρακτηριστικά το περιοδικό Economist.

Στους Financial Times ο ίδιος πάντως δήλωσε πρόθυμος «για συνεργασία», προσθέτοντας ότι πιστεύει πως «όλοι θα ήθελαν να δουν μια συναρπαστική και καινοτόμο λύση», ξεκαθαρίζοντας παράλληλα, μεταξύ άλλων, ότι θα «μιλούσε περισσότερο για μια εταιρική σχέση συνεργασίας, παρά για συζήτηση περί ιδιοκτησίας».

Πού βρίσκεται πολιτικά το ζήτημα;

Το επόμενο βήμα φαίνεται πως θα γίνει στις 2 Δεκεμβρίου, όταν ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να επισκεφθεί το Λονδίνο και τον Βρετανό ομόλογό του. Το θέµα της επιστροφής των Γλυπτών είναι από ελληνικής πλευράς ψηλά στην ατζέντα και ο Κιρ Στάρµερ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα σταθεί εµπόδιο, εάν υπάρξει συµφωνία µεταξύ Βρετανικού Μουσείου και Ελλάδας. Άλλωστε, θα είναι µια ευκαιρία και για τον ίδιο να δώσει το στίγµα του σε διεθνές επίπεδο ως του µεταρρυθµιστή ηγέτη που διορθώνει τα κακώς κείµενα.

Όπως υπενθυµίζει το άρθρο του «Economist» «η ιδέα ότι το Βρετανικό Μουσείο είναι ο µόνος ικανός θεµατοφύλακας των Γλυπτών φαίνεται περισσότερο αβάσιµη από ποτέ, µετά και τις κατηγορίες ότι στέλεχός του έκλεψε 2.000 αρχαιότητες και τις πούλησε στο eBay». Επισηµαίνει, επίσης, τη µετατόπιση της βρετανικής κοινής γνώµης υπέρ της επιστροφής: Σύµφωνα µε περσινή έρευνα του YouGov το 49% συµφωνεί και µόνο το 15% διαφωνεί. Και σηµειώνει ότι γενικότερα το 2025 αναµένεται να ενταθεί η διεθνής τάση επαναπατρισµού πολιτιστικών κειµηλίων από κορυφαία µουσεία στις χώρες προέλευσης.

Παράλληλα, η νέα υπουργός Πολιτισμού της Εργατικής κυβέρνησης Λίζα Νάντι, σύμφωνα με όσα είχε αποκαλύψει τον Σεπτέμβριο στον Guardian, εξετάζει των επαναπατρισμό αρχαιοτήτων και έργων πολιτιστικής κληρονομιάς που βρίσκονται επί του παρόντος σε βρετανικά ιδρύματα, μεταξύ αυτών και το Βρετανικό Μουσείο.

Πιστή στη θέση της περί πλήρους ιδιοκτησίας των Γλυπτών η Ελλάδα

Η Ελλάδα δεν πρόκειται, βέβαια, να εγκαταλείψει τη θέση της περί πλήρους ιδιοκτησίας των Γλυπτών. Μια ρεαλιστική λύση, όµως, θα µπορούσε να είναι κάποιο σχέδιο ανταλλαγής. Μάλιστα, η Μέρι Μπερντ, καθηγήτρια Κλασικών Σπουδών στο Πανεπιστήµιο Cambridge και στέλεχος της διοίκησης του Βρετανικού Μουσείου, προτείνει το µουσείο να µετατραπεί σε µια «δανειστική βιβλιοθήκη» για όλο τον κόσµο.

Από την πλευρά της, η Μάριετ Γουέστερµαν, πρόεδρος του ιδρύµατος Guggenheim, σε πρόσφατη συνέντευξή της διαχώρισε τον τρόπο που δηµιουργήθηκαν οι συλλογές των µεγάλων µουσείων τους προηγούµενους αιώνες από το τι πρέπει να συµβαίνει σήµερα: «Ακόµα κι αν δεν έχουν επιλυθεί τα θέµατα ιδιοκτησίας, µπορείς να στείλεις τα έργα τέχνης µε τη µορφή µακροχρόνιου δανεισµού». Προσθέτει, δε, ότι για την ίδια τίποτα δεν θα ήταν πιο συναρπαστικό από το να δει «τα λευκά κενά στο Μουσείο Ακρόπολης να καλύπτονται από τα πραγµατικά Γλυπτά».

Πηγή: DW

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

0
Σίκινος
Σίκινος

Εάν τα οστά είχαν φωνή, θα μας έλεγαν τις πιο συναρπαστικές ιστορίες για τους ανθρώπους του παρελθόντος. Μόνη μας βοήθεια να τα κάνουμε να «μιλήσουν» είναι η εξελιγμένη τεχνολογία αλλά και η αρχαιολογική γνώση, η οποία πολύ συχνά λύνει τους γρίφους των νεκρών από το λυκαυγές της ιστορίας.

Λίγες ημέρες προτού παρουσιαστεί η ταφή της Νεικώς στη μεγάλη έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με τίτλο «Κυκλαδίτισσες: Αγνωστες Ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων» στις αρχές Δεκεμβρίου, ο επικεφαλής στις Εφορείες Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, δρ Δημήτρης Αθανασούλης, θα ταξιδέψει στο Λονδίνο για να παρουσιάσει το πολυσύνθετο μνημείο της Επισκοπής Σικίνου.

Το μνημείο, το οποίο έχει τιμηθεί με διεθνή διάκριση –βραβείο Europa Nostra– για το έργο της αποκατάστασής του, θα παρουσιαστεί στις 3/12 στη χειμερινή διάλεξη της Ελληνικής Αρχαιολογικής Επιτροπής της Μεγάλης Βρετανίας, με τίτλο «From Heroon to Church: The eventful life of the Episkopi of Sikinos».

Πρόκειται για ένα ρωμαϊκό μαυσωλείο στο νησί, το οποίο μετατράπηκε σε εκκλησία και παρέμεινε εν λειτουργία για 17 συνεχόμενους αιώνες έως και τη δεκαετία του 1960, που έκλεισε λόγω στατικών προβλημάτων. Εκεί η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως ασύλητο τάφο ρωμαϊκών χρόνων μιας γυναίκας, της Νεικώς.

Η θέση των οστών, ορισμένα ευρήματα που παραπέμπουν σε ξόρκια της αρχαιότητας και τα κτερίσματά της έχουν προκαλέσει το μεγάλο ενδιαφέρον των ειδικών, καθώς μέχρι τώρα μένουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα όχι μόνο για την ταυτότητά της αλλά και τον τρόπο του θανάτου της.

Οσο όμως περιμένουμε κάποια αρχικά συμπεράσματα, μέσα από τη διάλεξη του Δημήτρη Αθανασούλη θα ξεδιπλωθεί όλη η μακραίωνη πορεία ενός από τα πιο ιδιαίτερα μνημεία του αρχιπελάγους που μπορεί από μόνο του να αφηγηθεί τις διαδοχικές περιόδους των κατακτητών στο Αιγαίο: από τους ειδωλολάτρες Ρωμαίους που χρησιμοποιούσαν τη Σίκινο και άλλα απομακρυσμένα μέρη για τόπους εξορίας, ώς το λυκαυγές του Χριστιανισμού που έκανε τους νησιώτες να αλλάξουν δόγμα και τόπους λατρείας και από εκεί στους πειρατές που επιτίθεντο κάθε τόσο, απειλώντας τις νησιωτικές κοινότητες και οι επιδρομές τους άφησαν πίσω τα σημάδια τους.

Κτισμένο τον 3ο αιώνα μ.Χ. είναι πράγματι ένα κτίριο της αρχαιότητας που φτάνει μέχρι τις ημέρες μας, με αλλαγές στην εμφάνισή του μεν αλλά και με την εντυπωσιακή διαπίστωση ότι μέσα στην πορεία του υπήρχαν πολλές επισκευές ώστε να παρατείνεται η ζωή του από τους Σικινιώτες που έζησαν στους βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς χρόνους.

Βρίσκεται εκεί όπου κάποτε δέσποζε η νεκρόπολη του νησιού πλάι στον πυρήνα του πρώτου οικισμού, στη θέση Αγία Μαρίνα. Αν και είχε ανοιχτό προστώο θυμίζοντας ρωμαϊκό μαυσωλείο, τα κενά ανάμεσα στους κίονες κτίστηκαν, απέκτησε ιερό και τρούλο για να γίνει εκκλησία της Παναγίας.

Για έξι δεκαετίες παρέμενε κλειστό για τους κατοίκους που είχαν μάθει να κάνουν εκεί το πανηγύρι του Δεκαπενταύγουστου. Κι όμως, κανείς τους δεν μπορούσε να φανταστεί ότι σε έναν τοίχο του ιερού ήταν κρυμμένος ο τάφος της ειδωλολάτρισσας Νεικώς.

Το οικοδόμημα κινδύνευε να καταρρεύσει και η σωτηρία του ήρθε την πιο κατάλληλη στιγμή. Ολα αυτά, και άλλα συναρπαστικά, θα πει ο Δημήτρης Αθανασούλης στο Λονδίνο. Τιμώντας με την παρουσία του τον θεσμό που ίδρυσε η αείμνηστη Χιώτισσα της διασποράς Μάτι Εγκον με τον σύζυγό της Νίκολας.

Την προσπάθεια της παρουσίασης της ελληνικής και κυπριακής αρχαιολογίας στη Βρετανία, αλλά και τις πολύτιμες υποτροφίες σε αριστούχους φοιτητές συνεχίζει επάξια η δρ Ζέττα Θεοδωροπούλου-Πολυχρονιάδη που διαδέχθηκε τη Μάτι. Και είναι βέβαιον ότι το Ελληνικό Κέντρο στη βρετανική πρωτεύουσα θα γεμίσει με κόσμο για τη διάλεξη.

Ωστόσο μπορεί κάποιος να τη δει και διαδικτυακώς κάνοντας εγγραφή στον ιστότοπο https://gacuk.org/events/future.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr 

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

0
Olympic Air Naxospress
Olympic Air Naxospress

Στα τέλη Οκτωβρίου ο Βαγγέλης Κατσαράς – αρμόδιος αντιδήμαρχος τουρισμού – είχε αναφέρει μιλώντας στην “Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3” ολοκληρώνεται η συζήτηση με την Aegean Air (μέσω και της Olympic Air) και το καλοκαίρι του 2025 εκτός από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η Νάξος θα αποκτήσει σύνδεση με το Ηράκλειο..

Σήμερα, Παρασκευή 22 Νοεμβρίου με κάθε επισημότητα έχουμε την ενημέρωση ότι η αεροπορική γραμμή Νάξος – Ηράκλειο και επιστροφή θα ενεργοποιηθεί από την 1η Ιουνίου και έως την 12η Οκτωβρίου. Θα είναι δύο φορές την εβδομάδα (Κυριακή και Πέμπτη) στα 45 λεπτά η διάρκεια του ταξιδιού και το κόστος είναι στα 140 ευρώ. Το σκάφος είναι ATR 42 με δυνατότητα μεταφοράς έως 50 επιβάτες…

Β. Κατσαράς: “Περιμένουμε και την αεροπορική σύνδεση με Κρήτη” (video)

Αναλυτικά η ενημέρωση για τα νέα δρομολόγια το φετινό καλοκαίρι της Aegean Air ..

“Έξι νέες συνδέσεις εσωτερικού προστέθηκαν στο θερινό πρόγραμμα της Aegean Airlines για το 2025, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία και αφορούν, μεταξύ των άλλων, τρία νησιά των Κυκλάδων.

Ειδικότερα, προστέθηκαν τρεις συνδέσεις από το Ηράκλειο προς Κέρκυρα, Κω και Νάξο. Η σύνδεση με Κέρκυρα θα πραγματοποιείται από τις 2 Ιουνίου έως τις 12 Σεπτεμβρίου, 2 φορές την εβδομάδα, με αεροσκάφος A320. Το δρομολόγιο αυτό επανέρχεται μετά τον Ιούλιο / Αύγουστο του 2021 όταν πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά από την Olympic Air.

Η σύνδεση Ηράκλειο – Κως έχει προγραμματιστεί από τις 2 Ιουνίου έως τις 10 Οκτωβρίου 2025, με συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα και αεροσκάφος ATR42 και το Ηράκλειο – Νάξος θα ξεκινήσει την 1η Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 12 Οκτωβρίου, με συχνότητα πτήσεων 2 φορές την εβδομάδα και ίδιου τύπου αεροσκάφος.

Ρόδος – Σαντορίνη 

Παράλληλα, εισάγονται τρία νέα δρομολόγια από Ρόδο, με Χανιά, Ηράκλειο και Σαντορίνη που θα πραγματοποιούνται με αεροσκάφος ATR42.

Η σύνδεση με Χανιά θα ξεκινήσει στις 14 Απριλίου με 2 εβδομαδιαίες πτήσεις οι οποίες θα γίνουν 4 εβδομαδιαίες από την 1η Ιουνίου έως τις 12 Οκτωβρίου.

Το δρομολόγιο προς Ηράκλειο ξεκινάει στις 30 Μαρτίου με μία καθημερινή πτήση – και «επανέρχεται» μετά τον Ιούνιο του 2022 όταν πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά από την Olympic Air. Η σύνδεση Ρόδος – Σαντορίνη θα πραγματοποιείται από τις 3 Ιουνίου έως τις 11 Οκτωβρίου 2025, 3 φορές την εβδομάδα.

Πρόσφατα προστέθηκε στο θερινό πρόγραμμα του 2025 και η σύνδεση Θεσσαλονίκη – Σύρος, η οποία θα πραγματοποιείται από τις 3 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου με συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα και αεροσκάφος ATR72″.

Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

0
bluestarparo
Το Blue Star Paros παλεύει και πάλι με τα κύματα

Αχ αυτές οι καιρικές συνθήκες…  Την Κυριακή (24/11) αναμένονται έντονα φαινόμενα όσον αφορά τους ανέμους και η Blue Star Ferries προχώρησε σε τροποποίηση δρομολογίων. Μάλιστα αφορούν και τις Κυκλάδες…

Η βασική ενημέρωση έχει να κάνει με το “Blue Star Paros”. Αρχικά θα φύγει στις 20:30 απόψε από τον Πειραιά και δεν θα μείνει ως είθισται στα Κατάπολα για το Σάββατο και επιστροφή Κυριακή. Αντίθετα, άμεσα θα επιστρέψει το Σάββατο το πρωί από Αμοργό προς Μικρές Κυκλάδες και Παροναξία για Πειραιά.

Από εκεί και πέρα, το “Blue Star Chios” θα φύγει απόψε τα μεσάνυχτα για Σαντορίνη – Ανάφη και θα μείνει Ηράκλειο την Κυριακή όλη την ημέρα.. Το “Πρέβελης” θα αναχωρήσει τη Κυριακή το μεσημέρι για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και το “Blue Star 2” θα φύγει αύριο Σάββατο από τη Ρόδο για υπόλοιπα νησιά – Κυκλάδες – Πειραιά αντί για Κυριακή..

Αναλυτικά με βάση την ενημέρωση από την σελίδα Blue Star Ferries 

“Σας ενημερώνουμε ότι λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών τα δρομολόγια των πλοίων θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:BLUE STAR PAROS

Το δρομολόγιο του πλοίου από Κατάπολα την Κυριακή 24/11/24, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 23/11/24 ως ακολούθως :

Σάββατο 23/11/24 (αντί Κυριακή 24/11/24)
Αναχώρηση από Κατάπολα 06:45, για Κουφονήσι 07:30-07:45, Σχοινούσα 08:15-08:30, Ηρακλειά 08:40-08:55, Νάξο 10:00-10:30, Πάρο 11:20-11:45, άφιξη στον Πειραιά 16:15 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα.

BLUE STAR CHIOS

Τα δρομολόγια από Παρασκευή 22/11/2024 έως την Τρίτη 26/11/2024, θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τον πίνακα δρομολογίων και κατόπιν ως εγκεκριμένα.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/11/2024 ΣΑΒΒΑΤΟ 23/11/2024 ΚΥΡΙΑΚΗ 24/11/2024 ΔΕΥΤΕΡΑ 25/11/2024 ΤΡΙΤΗ 26/11/2024
ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ ΛΙΜΑΝΙ ΩΡΑ
ΑΦ ΑΝ ΑΦ ΑΝ ΑΦ ΑΝ ΑΦ ΑΝ ΑΦ ΑΝ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ 23:59 ΘΗΡΑ 06:05 06:50 ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟ 08:00 ΔΙΑΦΑΝΙ 00:35 00:50
ΑΝΑΦΗ 08:05 08:15 ΣΗΤΕΙΑ 10:30 11:00 ΠΗΓΑΔΙΑ 01:30 02:30
ΗΡΑΚΛΕΙΟ 11:15 ΚΑΣΟΣ 13:00 13:15 ΚΑΣΟ 03:45 04:00
ΠΗΓΑΔΙΑ 14:30 15:10 ΣΗΤΕΙΑ 06:00 06:30
ΔΙΑΦΑΝΙ 15:50 16:05 ΗΡΑΚΛΕΙΟ 08:45 09:45
ΧΑΛΚΗ 17:35 17:50 ΑΝΑΦΗ 12:45 13:00
ΡΟΔΟΣ 19:30 21:00 ΘΗΡΑ 14:10 14:50
ΧΑΛΚΗ 22:45 23:00 ΠΕΙΡΑΙΑΣ 21:00

Τα δρομολόγια της Δευτέρας 25/11/2024 από Πειραιά προς Θήρα, Ανάφη, Κάσο, Πηγάδια, Διαφάνι, Χάλκη, Ρόδο με επιστροφή την Τρίτη 26/11/2024, θα παραμείνουν ανεκτέλεστα.

ΠΡΕΒΕΛΗΣ

Το πλοίο θα παραμείνει στο λιμάνι του Λαύριου την Παρασκευή 22/11/2024 και θα αναχωρήσει την Κυριακή 24/11/2024 και ώρα 15:00 για Λήμνο 23:40-00:30, Καβάλα 05:00-07:00, Λήμνο 11:30-12:15, Λαύριο 20:55.
Τη Δευτέρα 25/11/2024 αναχώρηση από Λαύριο στις 23:59 (αντί 22:30) για Λήμνο 08:40-09:30, Καβάλα 13:00 και κατόπιν ως εγκεκριμένα

BLUE STAR 2

Η παραμονή του πλοίου στο λιμάνι της Ρόδου το Σάββατο 23/11/2024 και η διανυκτέρευση του κρίνεται επισφαλής, ως εκ τούτου το πλοίο θα αναχωρήσει από τη Ρόδο το Σάββατο 23/11/2024 στις 15:00 (αντί της Κυριακή 24/11/2024 στις 17:00) για Κω 18:00-18:30, Κάλυμνο 19:15-19:35, Λέρο 20:30-21:00, Πάτμο 21:55-22:15, Σύρο 02:10-02:30, άφιξη στον Πειραιά την Κυριακή 24/11/2024 στις 06:25, όπου και θα παραμείνει για να αναχωρήσει τη Δευτέρα 25/11/2024 στο εγκεκριμένο του δρομολόγιο.

AERO HIGHSPEED

Το Σάββατο 23/11/2024, τα παρακάτω δρομολόγια των ταχυπλόων μας, θα παραμείνουν ανεκτέλεστα :
Από Πειραιά στις 10:40 για Αίγινα με επιστροφή
Από Πειραιά στις 11:30 για Αίγινα-Αγκίστρι με επιστροφή
Από Πειραιά στις 12:30 για Αίγινα-Αγκίστρι με επιστροφή
Από Πειραιά στις 14:40 για Αίγινα με επιστροφή
Από Πειραιά στις 16:30 για Αίγινα-Αγκίστρι με επιστροφή
Από Πειραιά στις 17:00 για Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσες, Πόρτο Χέλι με επιστροφή τη Κυριακή 24/11/2024 στις 06:00

 

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

0
Τήνος
Τήνος

Την προκήρυξη 324 θέσεων γιατρών σε Κέντρα Υγείας ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας, «στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ιατρικού προσωπικού». Μάλιστα στις Κυκλάδες έχουμε 22 θέσεις γιατρών σε 14 κέντρα Υγείας…

«Το υπουργείο Υγείας συνεχίζει την ενίσχυση του ΕΣΥ με την πρόσληψη νέων γιατρών, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ποιοτική παροχή υπηρεσιών υγείας για όλους τους πολίτες» σημειώνει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο, επισημαίνοντας παράλληλα πως, ενόψει και του νόμου για τον Προσωπικό Γιατρό, που προβλέπει πως όλοι οι πολίτες θα πρέπει να εγγραφούν υποχρεωτικά έως την 1η Ιουνίου του 2025, οι παθολόγοι και οι γενικοί γιατροί των Κέντρων Υγείας αναλαμβάνουν και ρόλο «προσωπικού γιατρού».

Σύμφωνα με το υπουργείο, για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας προβλέπονται 2.000 προσλήψεις ιατρών, νοσηλευτών και λοιπού προσωπικού.

«Ενδυναμώνουμε το ΕΣΥ, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας και στην ενίσχυση της προληπτικής φροντίδας. Δεν αφορά μόνο τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας, αλλά και την ενίσχυση του ρόλου του Προσωπικού Γιατρού, ο οποίος αποτελεί την πρώτη επαφή του πολίτη με το σύστημα υγείας», δήλωσε η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη.

Η προκήρυξη για τις 324 θέσεις ξεκινά με την υποβολή αιτήσεων από τις 28 Νοεμβρίου ώρα 12.00μ.μ. έως και τις 12 Δεκεμβρίου ώρα 12.00μ.μ. στην πλατφόρμα https://esydoctors.moh.gov.gr.

Τι γίνεται στις Κυκλάδες; 

Ποιες είναι οι θέσεις που ανοίγουν στις Κυκλάδες; Θα καλυφθούν ή θα είναι άγονες; Με βάση την εικόνα που βλέπουμε έχουμε 22 θέσεις γιατρών, οι περισσότερες είναι Γενικής Ιατρικής ή Παθολόγοι αλλά και καρδιολόγοι. Κάλυψη σε 14 Κέντρα Υγείας στα νησιά των Κυκλάδων και η Νάξος είναι εκτός. Οπως και οι Μικρές Κυκλάδες με εξαίρεση τα Κουφονήσια…

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της Τήνου όπου έχουμε έξι θέσεις (δύο διευθυντές) και πέντε διαφορετικές ειδικότητες

  1. Π.Π.Ι. ΣΕΡΙΦΟΥ – ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Β’ | 1 ΘΕΣΗ
  2. Κ.Υ. ΑΜΟΡΓΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ |  ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 2 ΘΕΣΕΙΣ
  3. K.Y. ΑΝΔΡΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Β’ – 1 ΘΕΣΗ | ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Β’ – 1 ΘΕΣΗ
  4. K.Y. IOY – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 1 ΘΕΣΗ
  5. Κ.Υ. ΜΗΛΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ |  ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ |  2 ΘΕΣΕΙΣ
  6. Π.Π.Ι. ΚΙΜΩΛΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ |  ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ |  1 ΘΕΣΗ
  7. Κ.Υ. ΜΥΚΟΝΟΥ – ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 1 ΘΕΣΗ
  8. K.Y. ΤΗΝΟΥ –  ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ |  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ | 1 ΘΕΣΗ – ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ 1 ΘΕΣΗ
  9. K.Y. ΤΗΝΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 1 ΘΕΣΗ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Β’ | 1 ΘΕΣΗ – ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑΣ | ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ | 1 ΘΕΣΗ – ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΗΣ & ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 1 ΘΕΣΗ
  10. Π.Π.Ι. ΚΕΑΣ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Β’ | 1 ΘΕΣΗ
  11. Π.Π.Ι. ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ |  ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 1 ΘΕΣΗ
  12. Κ.Υ. ΠΑΡΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 1 ΘΕΣΗ
  13. Π.Π.Ι. ΣΙΦΝΟΥ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Α’ | 1 ΘΕΣΗ
  14. Π.Π.Ι. ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΩΝ – ΓΕΝΙΚΗΣ /ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ή ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Β’ | 1 ΘΕΣΗ
  15. Κ.Υ. ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ Β’ | 1 ΘΕΣΗ

Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

prokiriksi

 

 

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

0

Τον δρόμο για ένα κύμα πράσινων επενδύσεων στα ελληνικά νησιά, με σκοπό να τους προσδώσει ενεργειακή αυτάρκεια, να τα απεξαρτήσει οριστικά από τις ακριβές πετρελαϊκές μονάδες, να αντιμετωπίσει χρόνια προβλήματα λειψυδρίας και εντέλει να αναβαθμίσει το ίδιο το τουριστικό τους προϊόν, ξεκλειδώνουν οι ευρωπαϊκοί πόροι του νέου Ταμείου Απανθρακοποίησης.

Στην πράξη, πρόκειται για ένα σχέδιο με ορίζοντα δεκαετίας, ένα νέο μίνι «Ταμείο Ανάκαμψης» που θα εμπλέξει μικρές και μεγάλες κατασκευαστικές και ενεργειακές εταιρείες και με το οποίο η κυβέρνηση φιλοδοξεί να δώσει μια λύση «πακέτο» για τη λειψυδρία, τη φθηνή ενέργεια και το πρασίνισμα πολλών μικρών τοπικών οικονομιών από την Εύβοια και τις Κυκλάδες, μέχρι τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη.

«Καύσιμο» για όλες αυτές τις επενδύσεις είναι τα έσοδα που αναμένεται να έχει η Ελλάδα από τη δημοπράτηση 25 εκατομμυρίων δικαιωμάτων εκπομπών CO2 που της διατίθενται από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας (EU ETS) και τα οποία μεταφράζονται κατ’ αρχάς σε έσοδα κοντά στα 2 δισ. ευρώ.

Σαν συνολικό ποσό, οι επενδύσεις που μπορεί να φέρει αυτό το νέο ευρωπαϊκό εργαλείο, υπολογίζονται σε 4-5 δισ. ευρώ μέχρι και το 2032, οι οποίες ωστόσο μπορεί και να πολλαπλασιαστούν, αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις των αναλυτών για εκτίναξη τα αμέσως επόμενα χρόνια των τιμών στα χρηματιστήρια των ρύπων.

Κοιτάζοντας τη μεγάλη εικόνα, το νέο αυτό ταμείο, οι υπογραφές για το οποίο έπεσαν χθες στη Νάξο, παρουσία του πρωθυπουργού, ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση, την Κομισιόν και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προσφέρει στη χώρα νέους πόρους, που εφόσον τους εκμεταλλευτεί σωστά και σχεδιάσει αποτελεσματικά τα νέα έργα, μπορεί να αποτελέσουν καταλύτη για πολλές τοπικές οικονομίες.

Κεντρική θέση κατέχουν οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις που χρηματοδοτεί το πρόγραμμα, ύψους άνω των 2,5 δισ. ευρώ, με πρώτη αυτή των Δωδεκανήσων με την Κόρινθο και μετά αυτές των νησιών του ΒΑ Αιγαίου, όπως και μικρότερων νησιών των Κυκλάδων, που σήμερα βασίζονται κυρίως στο μαζούτ, μέχρι τα νέα έργα σε ΑΠΕ, που θα απορροφήσουν τουλάχιστον το 50% του συνολικού budget.

Εχοντας διασυνδεθεί π.χ. τα Δωδεκάνησα με το κεντρικό ηλεκτρικό σύστημα της χώρας, αφενός δεν θα έχουν πλέον ανάγκη τις σημερινές παλαιές πετρελαϊκές μονάδες, αφετέρου θα επιτραπεί ο πολλαπλασιασμός των έργων ΑΠΕ.

Στο σκέλος των ανανεώσιμων, το σχέδιο προβλέπει σε όλα τα ελληνικά νησιά μια πλειάδα επιδοτήσεων για διαφορετικές επενδύσεις και τεχνολογίες: Μικρά φωτοβολταϊκά σε συνδυασμό με μπαταρίες (προϋπολογισμού 270 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αφορά ενίσχυση). Σταθμοί ΑΠΕ σε διασυνδεδεμένα νησιά (165 εκατ. ευρώ, 40% η επιδότηση), υβριδικά συστήματα ΑΠΕ με μπαταρίες σε μη διασυνδεδεμένα νησιά (500 εκατ., 42% η επιδότηση) και ανάπτυξη θαλάσσιων αιολικών πάρκων (880 εκατ. ευρώ, 30% επιδότηση).

Ακτινογραφώντας σε αδρές γραμμές τα επιλέξιμα έργα, το Ταμείο χρηματοδοτεί από μικρές επενδύσεις με σκοπό την αυτοκατανάλωση κατοικιών και επιχειρήσεων, μέχρι μεγαλύτερες όπως την ανάπτυξη θαλάσσιων αιολικών πάρκων, και από την τροφοδοσία πλοίων με ηλεκτρική ενέργεια στα λιμάνια (cold ironing), μέχρι την κατασκευή πλειάδας ταμιευτήρων πολλαπλού σκοπού, με συνολικό προϋπολογισμό κοντά στα 400 εκατ. ευρώ και ένα διπλό στόχο: Τόσο την ηλεκτροπαραγωγή και αποθήκευση ενέργειας, όσο και την καλύτερη διαχείριση των υδάτων μέσω αντιλησιοταμιευτικών μονάδων και έργων αφαλάτωσης.

Εργα απαραίτητα, ειδικά σε μια συγκυρία όπου το τουριστικό μοντέλο σε πολλά ελληνικά νησιά έχει κορεστεί και επείγουν επενδύσεις σε βασικές υποδομές ενέργειας και ύδρευσης, με τις τοπικές κοινωνίες να εκπέμπουν SOS μπροστά στην αυξανόμενη λειψυδρία.

Ένα σύνθετο πλέγμα έργων για να γίνουν ενεργειακά ανεξάρτητα τα νησιά, να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών, όπως είπε η υφυπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου που παρουσίασε το σκεπτικό του Ταμείου Απανθρακοποίησης, το οποίο θυμίζει σε βαθμό δυσκολίας το Ταμείο Ανάκαμψης. Εξασφαλίζει ωστόσο δυνητικά για τα νησιά ακόμη μεγαλύτερους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως σημείωσε ο υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Τα πρώτα 30 υποψήφια έργα έχουν ήδη επιλεγεί και το σκεπτικό λειτουργίας τους, όπως το έχει κατά καιρούς περιγράψει ο κ. Σκυλακάκης, που ως υπουργός, θα έχει και τη διαχείριση του Ταμείου, είναι απλό.

Τον χειμώνα, που οι ανάγκες για νερό και για ηλεκτρική ενέργεια είναι περιορισμένες, μεγάλο μέρος «πράσινων» γιγαβατώρων θα αξιοποιείται για τη λειτουργία της αφαλάτωσης, με το νερό να αποθηκεύεται στον ανώτερο ταμιευτήρα των αντλησιοταμιευτικών μονάδων.

Σταδιακά από την άνοιξη και μετά, το υδατικό αυτό απόθεμα θα απελευθερώνεται σταδιακά, ώστε να αξιοποιηθεί για την κάλυψη των αναγκών σε άρδευση και ύδρευση. Ετσι, οι αντλησιοταμιευτικές μονάδες θα λειτουργούν και ως υδροηλεκτρικοί σταθμοί, παράγοντας «πράσινη» ηλεκτρική ενέργεια, προκειμένου να καλυφθούν οι μεγαλύτερες ανάγκες των νησιών σε ρεύμα, όσο θα προχωρά η τουριστική περίοδος.

Κεντρικό στοιχείο του σχεδιασμού για το οποίο έχει προηγηθεί η ανάλογη προεργασία είναι η παραγωγή μέσα στην επόμενη δεκαετία άφθονης και φθηνής ενέργειας, απαραίτητης για τις ανάγκες των νέων ταμιευτήρων που αποτελούν επενδύσεις «energy hungry» και ενώ την ίδια στιγμή οι υφιστάμενοι στεγνώνουν με ταχύτατους ρυθμούς λόγω της ανομβρίας.

Τα πρώτα σύνθετα έργα

Τέτοιο είναι το διπλό φράγμα του Ταυρωνίτη, το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο εδώ και δεκαετίες στον δυτικό νομό Χανίων και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα. Εχει στόχο την άρδευση εκτεταμένων αγροτικών περιοχών και την ύδρευση οικιστικών περιοχών και τουριστικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να μειώνει τις πιέσεις σε σημαντικούς υπόγειους ταμιευτήρες νερού, όπως αυτός του Κολενιού. Επιπλέον, φιλοδοξεί να συμβάλει στην αντιπλημμυρική προστασία των ευάλωτων περιοχών που βρίσκονται στη ζώνη του Ταυρωνίτη.

Το πρόγραμμα προβλέπει την ενίσχυση του φράγματος σε διάφορες θέσεις με την εγκατάσταση μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών, ισχύος γύρω στα 1,4 MW, τα οποία υπολογίζεται ότι θα παράγουν ετησίως 3.285 MWh. Εκτιμάται ότι η επένδυση θα φτάσει τα 137,8 εκατ. ευρώ.

Άλλη ενδεικτική περίπτωση αφορά το έργο μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών στο φράγμα Τσικνιά της Λέσβου καθώς και την ανάπτυξη συστήματος αντλησιοταμίευσης. Το σύστημα αντλησιοταμίευσης θα συνοδεύεται από την κατασκευή ταμιευτήρα σε παρακείμενο λόφο στα δυτικά του φράγματος, με χωρητικότητα 200.000 κυβικών μέτρων. Εδώ πρόκειται να προστεθούν έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας συνολικής ισχύος 3,35 MW, με την αναμενόμενη παραγωγή να διαμορφώνεται στα 4.230 MWh. Το κόστος θα μπορούσε να φτάσει τα 32,1 εκατομμύρια ευρώ.

Μια τρίτη περίπτωση αφορά την εγκατάσταση μικρών υδροηλεκτρικών σταθμών κατάντη του φράγματος στη θέση Σέτα-Μανίκια στην Εύβοια. Εδώ θα κατασκευαστεί ένα πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο (θα καταλαμβάνει το 2,5% της επιφάνειας του ταμιευτήρα), με την εγκατεστημένη ισχύ να φτάνει τα 0,85 MW και την παραγόμενη ενέργεια στις 1.600 MWh. Το κόστος υπολογίζεται στα 14,4 εκατ. ευρώ.

Τα λιμάνια και η φόρτιση των πλοίων

Ανοίγεται, με άλλα λόγια, για την επόμενη δεκαετία στα νησιά μια νέα αγορά, πολλών εκατοντάδων εκατ. ευρώ, που δεν περιορίζεται μόνο σε αιολικά, φωτοβολταϊκά, φράγματα και ταμιευτήρες, αλλά αφορά και νέους τομείς, άγνωστους μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, όπως η φόρτιση πλοίων στα λιμάνια με ηλεκτρική ενέργεια.

Έχει διαπιστωθεί ότι ο σταδιακός εξηλεκτρισμός της χώρας απαιτεί την ανάπτυξη και λειτουργία υποδομών στα νησιωτικά λιμάνια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε ελλιμενιζόμενα πλοία (cold-ironing).

Στην κατηγορία αυτή αναμένεται να γίνουν επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ για συστήματα ηλεκτροδότησης στην ακτή, φωτοβολταϊκά και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Εχει εκτιμηθεί ότι ένα μέσο λιμάνι νησιού, για να παρέχει τις παραπάνω υπηρεσίες, απαιτεί την εγκατάσταση 32,7 MW συστημάτων ηλεκτροδότησης στην ακτή, 1,8 MW φωτοβολταϊκών και 5,1 MWh συστημάτων αποθήκευσης, με συνολική παραγωγή που θα κυμαίνεται στα 14.660 MWh, και με την επένδυση να φτάνει τα 33 εκατ. ευρώ.

Με πληροφορίες από τη σελίδα euro2day.gr 

 

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

0

Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου και η Νάξος έχει διπλή γιορτή… Θρησκευτικού χαρακτήρα ελέω Παναγίας Χρυσοπολίτισσας, πολιούχος της πόλης και πολιτικού χαρακτήρα καθότι είχαμε την υπογραφή σύστασης του Ταμείου Απανθρακοποίσης Νησιών…

Ανάμεσα στους καλεσμένους και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος μέσα από την προσωπική του σελίδα έδωσε το …στίγμα των δράσεων.. Οπως διαβάζουμε ” Το Ταμείο, με προϋπολογισμό 5 δισ. ευρώ, θα χρηματοδοτήσει έργα για την ενεργειακή μετάβαση και την ανάπτυξη των νησιών, όπως διασυνδέσεις, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, υπεράκτια αιολικά πάρκα, και υποδομές ηλεκτροκίνησης”.

Κατέληξε δε σημειώνοντας ” Ευχαριστώ τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την προσήλωση στον στόχο της προστασίας και ανάδειξης των νησιών μας και δική μας δέσμευση είναι να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά, με ακόμα μεγαλύτερη αφοσίωση, σε ακόμα πιο στενή συνεργασία μεταξύ Α’ και Β’ βαθμού αυτοδιοίκησης, για να κάνουμε την ζωή των κατοίκων και επισκεπτών των νησιών μας ακόμα καλύτερη.”

Η πλήρη ανακοίνωση / ανάρτηση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου:

“Στη Νάξο χθες, η γιορτή ήταν διπλή. Μετά την λιτανεία της Ιερής Εικόνας της Παναγίας Χρυσοπολίτισσας ακολούθησε η υπογραφή της σύστασης ενός ειδικού Ταμείου που οι νησιώτες όλης της Ελλάδας περίμεναν με ανυπομονησία.

Η σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών, κινητοποιεί επενδύσεις 5 δις ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα.

Κρίσιμα έργα στα νησιά βρίσκουν το δικό τους, διακριτό, χρηματοδοτικό εργαλείο.

Εργα όπως :

● Διασυνδέσεις των νησιών της Δωδεκανήσου και του ΒΑ Αιγαίου

●  Ανάπτυξη σταθμών ΑΠΕ και εγκατάσταση μονάδων αποθήκευσης

●  Υβριδικοί σταθμοί ΑΠΕ

●  Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα

●  Ταμιευτήρες για διαχείριση υδάτων και παραγωγή/αποθήκευσης ενέργειας

●  Υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και κυρίως ηλεκτρικής τροφοδοσίας των μεγάλων πλοίων (cold ironing) που προσεγγίζουν τα λιμάνια των νησιών.

Η παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αντιπροέδρου της ΕΕ Μάρος Σέφκοβιτς, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Γιάννη Τσακίρη, του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας Θόδωρου Σκυλακάκη, της Υφυπουργού Αλεξάνδρας Σδούκου, του Υφυπουργού Γιάννη Βρούτση, του Υφυπουργού Στέφανου Γκίκα, των Βουλευτών Κατερίνας Μονογιού, Μάνου Κόνσολα και Μάρκου Καφούρου, του Αντιπεριφερειάρχη Γιώργου Λεονταρίτη, του Επάρχου Νάξου Γιάννη Μαργαρίτη, των Δημάρχων Νάξου, Μυκόνου, Καλύμνου, Λειψών, Χάλκης, Φολεγάνδρου, Δημήτρη Λιανού, Χρήστου Βερώνη, Γιάννη Μαστροκούκου, Φώτη Μάγγου, Ευάγγελου Φραγκάκη, Κυριάκου Μαρινάκη και του συνόλου των Αρχών και των φορέων της Νάξου και πολλών ακόμα νησιών μας, μαρτυρά την αξία της ημέρας για τη Νησιωτική Ελλάδα.

Τα νησιά που πίστεψαν πρώτα στην Πράσινη Μετάβαση και δούλεψαν πάνω σε πρωτοποριακά έργα και πρωτοβουλίες για αυτόν τον στόχο, έχουν απο αύριο την ευκαιρία να αντλήσουν εξαιρετικά σημαντικούς πόρους για να γυρίσουν σελίδα σε ζητήματα-προκλήσεις της περιόδου.

Ευχαριστώ τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την προσήλωση στον στόχο της προστασίας και ανάδειξης των νησιών μας και δική μας δέσμευση είναι να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά, με ακόμα μεγαλύτερη αφοσίωση, σε ακόμα πιο στενή συνεργασία μεταξύ Α’ και Β’ βαθμού αυτοδιοίκησης, για να κάνουμε την ζωή των κατοίκων και επισκεπτών των νησιών μας ακόμα καλύτερη.”

 

 

 

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

0

Οταν η Ιταλία συναντά την Ελλάδα. Δεν είναι η πρώτη φορά όπου σε ένα πιάτο συναντάμε διαφορετικές γεύσεις και παραδόσεις. Ακόμη και σε επίπεδο διακρατικών συνεργασιών.. Με την αρωγή του “Γαστρονόμου” πάμε Ιταλία (Φωτογραφία + Food styling: Αμαρυλλίς Τσέγκου) .. Σίγουρα;

“Μια κρεμώδης σάλτσα τυριού με χαρακτήρα όπως η φέτα, πανεύκολη στην ετοιμασία και τόσο, μα τόσο νόστιμη, περιχύνει τα ζυμαρικά μας, που προτιμάμε να είναι ριγωτά, ώστε να κολλάει ωραία η σάλτσα πάνω τους.

Χρόνος: 15′ προετοιμασία, 5′ μαγείρεμα, Σύνολο: 20′

Υλικά

Μερίδες: 4

# 500 γρ. ριγκατόνι (ή άλλα ριγωτά ζυμαρικά της αρεσκείας μας)

# 2 σκελίδες σκόρδο, σε φετάκια

# 1 μικρή καυτερή πιπερίτσα, ψιλοκομμένη

# 100 γρ. κεφαλογραβιέρα, τριμμένη

# 60 ml ελαιόλαδο

# αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι

# 1/4 μάτσο μαϊντανός, ψιλοκομμένος
# 1/2 κουτ. γλυκού νιφάδες πάπρικας (γλυκιάς ή καυτερής)

Για τη σάλτσα φέτας

# 200 γρ. φέτα, θρυμματισμένη
# 3 κουτ. σούπας γάλα φρέσκο
# ξύσμα από 1/2 λεμόνι

Διαδικασία

Σάλτσα φέτας

Για να φτιάξουμε ριγκατόνι με σάλτσα φέτας, αρχικά χτυπάμε, στον πολυκόφτη που διαθέτουμε, όλα τα υλικά μέχρι να σχηματιστεί μια ομοιογενής σάλτσα.

Ζυμαρικά

Βράζουμε τα ζυμαρικά σε άφθονο αλατισμένο νερό που κοχλάζει, σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας τους.

Τα στραγγίζουμε και κρατάμε στην άκρη ½ φλιτζ. τσαγιού από το νερό όπου τα βράσαμε.

Στην ίδια κατσαρόλα, άδεια πλέον, ζεσταίνουμε το λάδι σε δυνατή φωτιά.

Σοτάρουμε για 1/2 λεπτό το σκόρδο με την καυτερή πιπερίτσα.

Ρίχνουμε τα ζυμαρικά, το νερό που κρατήσαμε στην άκρη, τη σάλτσα φέτας και την

τριμμένη κεφαλογραβιέρα και ανακατεύουμε απαλά να αναμειχθούν.

Αποσύρουμε από τη φωτιά.

Σκορπίζουμε τον μαϊντανό και τις νιφάδες πάπρικας και σερβίρουμε τα ριγκατόνι με σάλτσα φέτας.

Στο ποτήρι μας: Λευκά κρασιά με σώμα περασμένα από βαρέλι.

Πηγή: gastronomos.gr