Στην καρδιά του Αιγαίου, ένα πανέμορφο κυκλαδονήσι έχει αγκαλιάσει ένα πρωτότυπο γαστρονομικό εγχείρημα ―το πρώτο πλωτό σουβλατζίδικο της Ελλάδας. Βρίσκεται στο νησί του απέραντου γαλάζιου, την Αμοργό, και είναι «αγκυροβολημένο» στον γραφικό όρμο και λιμάνι της Αιγιαλής.
To Bloom Brothers Canteen είναι μία μικρή, αλλά θαυματουργή καντίνα-σουβλατζίδικο κυριολεκτικά μέσα στη θάλασσα. Ο ιδιοκτήτης Νίκος Δρίγος και η αδελφή του, Κατερίνα Δρίγου, αποφάσισαν να ανοίξουν το μαγαζί τους στη θάλασσα το 2018, αφού δυσκολεύτηκαν με τη διαδικασία της αδειοδότησης στη στεριά. Και απ’ ότι όλα δείχνουν, η δυσκολία που αντιμετώπισαν τους βγήκε σε καλό. Το Bloom Brothers Canteen έγινε viral, σε TikTok και Instagram, και προσελκύει πλήθος ντόπιων και τουριστών, λόγω της πρωτότυπης τοποθεσίας του και των γευστικών επιλογών που προσφέρει.
Στη γαλάζια καντίνα με την εξωτική και χαλαρή ατμόσφαιρα δε θα βρείτε τραπεζάκια. Μπορείτε να καθίσετε, ωστόσο, περιμετρικά της προβλήτας πάνω σε χαλάκια, που θα σας προσφέρουν στο Bloom Brothers Canteen, και να απολαύσετε το πιτόγυρό σας υπό τη μελωδία μουσικής και με εντυπωσιακή θέα. Το μαγαζί είναι ανοιχτό τα καλοκαίρια από το μεσημέρι μέχρι τα μεσάνυχτα και είναι must στάση μετά το μπάνιο στη θάλασσα.
Εκτός από άχαστη πίτα γύρο ―με καλομαγειρεμένο ζουμερό κρέας, φρέσκα λαχανικά και αφράτη πίτα― στο μενού υπάρχουν σουβλάκια, κεμπάπ, σάντουιτς, smoothies, γρανίτες, αναψυκτικά, μπύρες και κοκτέιλ.
Διεύθυνση: Λιμάνι, Λαγκάδα Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Παρασκευής 1:30 μ.μ.–12:30 π.μ. και Παρασκευή 1:30 μ.μ.–12:00 π.μ. Τηλέφωνο: 6974985712
Αναφερόμαστε σ’ αυτή του Ομίλου Telekom με το Netflix και η οποία επεκτείνεται από σήμερα και στην Ελλάδα μέσω της COSMOTE TV. Μέσα από δύο νέα συνδυαστικά πακέτα, οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα μπορούν να απολαμβάνουν ακόμα πλουσιότερο τηλεοπτικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο, κερδίζοντας 2 ευρώ έκπτωση, έχοντας τις δύο υπηρεσίες μαζί σε μία συνδρομή.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι συνδρομητές της streaming υπηρεσίας της COSMOTE TV θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο νέα πακέτα που συνδυάζουν το Netflix με το COSMOTE TV Cinema έναντι 17,99 ευρώ το μήνα, ή με το COSMOTE TV Full, με 33,99 ευρώ το μήνα.
COSMOTE TV Cinema & Netflix
Το νέο πακέτο COSMOTETV Cinema & Netflix περιλαμβάνει τα αποκλειστικά κινηματογραφικά κανάλια COSMOTE CINEMA και COSMOTE SERIES, όλα τα κανάλια του Entry Pack και την υπηρεσία Netflix. Επιπλέον, το πακέτο περιλαμβάνει και το on demand περιεχόμενο της COSMOTE TV.
COSMOTE TV Full & Netflix
To νέο πακέτο COSMOTE TV Full & Netflix περιλαμβάνει το πλήρες περιεχόμενο της COSMOTETV σε όλες τις κατηγορίες προγράμματος και την υπηρεσία Netflix.Σημειώνεται ότι στο COSMOTE TV Full περιλαμβάνονται και τα κανάλιαNovasports, στο πλαίσιο της συμφωνίας COSMOTE TV και Nova για την αμοιβαία διάθεση των αθλητικών τους καναλιών COSMOTESPORT και Novasports.
Τόπος: Νάξος – Απείρανθος (Πολιτιστικό Κέντρο Απεράθου)
Χρόνος: Σάββατο 24 Αυγούστου (ώρα έναρξης 19:30)
Δράση: Παρουσίαση βιβλίου “Οδοιπορικό στη Νάξο, Πολιτιστικός Περιηγητικός Οδηγός” του Τάσου Αναστασίου
Διοργάνωση: Πολιτιστική Εταιρεία “Αρχιπέλαγος” και Απεραθίτικος Πολιτιστικός Σύλλογος “Τα Φανάρια”
Η πρόσκληση αναφέρει:
Η πολιτιστική Εταιρεία «Αρχιπέλαγος» και ο Απεραθίτικος Πολιτιστικός Σύλλογος «Τα Φανάρια» σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου «Οδοιπορικό στη Νάξο – Πολιτιστικός Περιηγητικός Οδηγός» του Τάσου Αναστασίου.
Για το βιβλίο και τον συγγραφέα θα μιλήσουν οι: Σοφία Κατσουρού, Φιλόλογος-Συγγραφέας / Θανάσης Κωτσάκης, Διδάκτωρ Ιστορίας του Πολιτισμού / Βασίλης Μπάκαλος, Φωτογράφος και Ζωή Τζαννίνη, Φυσικός – Εκπαιδευτικός
“Η έκδοση αυτή επιχειρεί μία ολιστική παρουσίαση της Νάξου, τόσο ως αυθύπαρκτη νησιωτική οντότητα όσο και ως αναπόσπαστο μέλος του κυκλαδικού συμπλέγματος και του Αιγαίου γενικότερα, με έμφαση στον κομβικό ρόλο του νησιού στο διάβα των αιώνων.
Το βιβλίο απευθύνεται τόσο στο ευρύ αναγνωστικό και περιηγητικό κοινό, όσο και σε κατηγορίες αναγνωστών με ειδικά ενδιαφέροντα και αναζητήσεις. Η παρουσίαση είναι πολυδιάστατη. Αρχικά σκιαγραφείται το φυσικό τοπίο του νησιού και επιχειρείται η ανάκληση στην ιστορική μνήμη της μυθικής του καταγωγής.Στη συνέχεια το έργο υπεισέρχεται μεθοδικά και τεκμηριωμένα στην περιγραφή και ροή των πραγματικών γεγονότων που χάραξαν την πορεία του τόπου στο χώρο και στο χρόνο.
Στα επόμενα μέρη του βιβλίου, αποτυπώνεται η εικόνα κεντρικών Ναξιακών τόπων, μέσα από μία ιδιαίτερη οπτική περιήγησης. Η στόχευση στον απαιτητικό, ευαίσθητο περιηγητή είναι εμφανής και στη συνέχεια της γραφής, όπου παρουσιάζεται – συνοπτικά αλλά περιεκτικά – το ανθρωπογενές περιβάλλον του νησιού και αναλυτικά το πεζοπορικό Δίκτυο Διαδρομών Πολιτιστικού Ενδιαφέροντος, με εμμονή στην όσο πιο κατατοπιστική απόδοση των σημείων ιστορικού ενδιαφέροντος και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.
Οι ενότητες που ακολουθούν, περιλαμβάνουν εκτενή περιγραφή των ξεχωριστής σημασίας παραγωγικών πόρων και προϊόντων του τόπου και στη συνέχεια παρουσίαση χαρακτηριστικών όψεων της άυλης πολιτιστικής δημιουργίας.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε δύο μεγάλες προσωπικότητες που γέννησε η νεότερη Νάξος, η απήχηση των οποίων ξεπέρασε τα όρια του νησιού και της ελληνικής επικράτειας: τον Μανώλη Γλέζο και τον Ιάκωβο Καμπανέλλη.
Με δύο αυτοτελείς μονογραφίες του συγγραφέα, επιχειρείται με έμφαση η αποτύπωση του ιδιαίτερου ρόλου του νησιού και της ευρύτερης περιοχής του στο ιστορικό γίγνεσθαι.
Δεν απουσιάζουν από την έκδοση, αναφορές στην τοπική γαστρονομία και στις ποικίλες εορταστικές δραστηριότητες, ενώ παρατίθεται αναλυτικός πίνακας με τους επισκέψιμους χώρους και τα μνημεία σε ολόκληρη τη Νάξο.
Το βιβλίο ολοκληρώνεται με έναν αισιόδοξο και ενθουσιαστικό λόγο για το νησί, που όμως παράλληλα συνοδεύεται από εκτενή διατύπωση των ανησυχιών, της αγωνίας και εκκλήσεων του γράφοντα σχετικά με το μέλλον και το ρόλο της Νάξου, σε μια εποχή ριζικών ανακατατάξεων και ανατροπών στην παγκόσμια φυσική ισορροπία και στις προαιώνιες αξίες που εξέθρεψαν τις όπου γης τοπικές ανθρώπινες κοινότητες.
Τα κείμενα συνοδεύονται από 450 και πλέον παλαιές και νέες φωτογραφίες, χάρτες, σχεδιαγράμματα και εικαστικές δημιουργίες, απαραίτητοι “συνοδοιπόροι” του αναγνώστη-περιηγητή σε αυτό το “Οδοιπορικό”.
Η έκδοση αποτελείται από δύο αυτοτελείς τόμους των 408 σελίδων – σε ελληνική και αγγλική γλώσσα αντίστοιχα”.
Ετυχε ποτέ να θαυμάσετε την ομορφιά ενός αρχαιοελληνικού κούρου; Πιθανόν. Ετυχε όμως να τη θαυμάσετε σε βαθμό ερωτικού πόθου; Και αν ναι, μέχρι πού φτάσατε για τον έρωτά σας; Γιατί ένας αρχαϊκός κούρος που βρίσκεται στα αρχαία λατομεία της Νάξου (σ.σ. μιλάει για τον Κούρο στον Απόλλωνα) φαίνεται ότι ξυπνάει τέτοιες επιθυμίες, ώστε μια μερίδα του κοινού σχεδόν «ερωτοτροπεί» ενίοτε πάνω στο οριζοντιωμένο σώμα του. Συμβαίνει κάθε καλοκαίρι, όπως μαθαίνουμε, αλλά η απόμακρη τοποθεσία του κούρου δεν επιτρέπει στους φύλακες να αντιληφθούν τι συνέβη, παρά μόνον όταν οι σχετικές φωτογραφίες έχουν αναρτηθεί στο Instagram.
Προκειμένου να μην αγνοείται πια η περισχοίνησή του (αλλά και για λόγους ευρύτερης προστασίας), ο κούρος θα εγκατασταθεί στην υπό κατασκευήν Νησίδα Μουσείων της Νάξου (σ.σ. η πρόταση είναι για έναν από τους δύο Κούρους των Μελάνων κι όχι για τον Απόλλωνα). Και αυτό δεν είναι το μόνο ευτράπελο από τους αρχαιολογικούς χώρους των πολυσύχναστων Κυκλάδων: τα γλυπτά της Δήλου εμπνέουν επίσης μερικές ιδιαίτερες φωτογραφικές πόζες, που στο παρελθόν είχαν αποτυπωθεί και σε ευρείας κυκλοφορίας περιοδικό, με πρωταγωνίστρια τη Ζωή Λάσκαρη· και στο ίδιο νησί, την ίδια περίοδο, μια τουρίστρια είχε απλώσει στο περίφημο ψηφιδωτό του Διονύσου λίγο αντηλιακό.
Βανδαλισμός που προκλήθηκε στη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού από τουρίστα σε αρχαία ρωμαϊκή οικία στο Ερκολάνο της Ιταλίας.
Στα εκθέματα
Στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, μερικά χρόνια πριν, δύο γυναίκες από τη Βουλγαρία είχαν απλώσει λάδι σε εικόνες και άλλα εκθέματα, τηρώντας, όπως φάνηκε, ένα παλιό βουλγαρικό έθιμο. Στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ήταν ένα εθιμοτυπικό της παλιάς τέχνης της… μαγείας, το οποίο είχε αποκαλυφθεί στη διάρκεια της επανέκθεσης του ιδρύματος είκοσι χρόνια πριν: «Οταν μετακινήθηκε ο κούρος Αριστόδικος, μεταξύ του βάθρου του αγάλματος και της βάσης του εντοπίστηκε μια φωτογραφία μαζί με ανθρώπινες τρίχες. Ηταν κάποιο ξόρκι, που δεν γνωρίζουμε πότε έγινε και από ποιον. Μεταξύ βάθρου και βάσης υπήρχε μια χαραμάδα και ίσως έτσι να τοποθετήθηκαν τα κατάλοιπα της πράξης. Τα οποία, όπως ξέρουμε από την αρχαιότητα, αν διαταραχθούν, το ξόρκι σπάει», διηγείται ο Κώστας Πασχαλίδης, επιμελητής της Συλλογής Προϊστορικών, Αιγυπτιακών, Κυπριακών και Ανατολικών Αρχαιοτήτων του μουσείου. «Πριν από λίγα χρόνια», συνεχίζει με ακόμη μία ιστορία ο κ. Πασχαλίδης, «υπήρχε ένας επισκέπτης που ερχόταν μία φορά κάθε εβδομάδα. Ηταν ένας πάμφτωχος μετανάστης, που πλήρωνε πάντα εισιτήριο. Ο φύλακας τον έβλεπε να πηγαίνει σταθερά στα μνημεία των νεκρών του Κεραμεικού και πάντα κάτι να μουρμουρίζει. Μια μέρα τον ακολούθησε: ήταν ένας Πακιστανός που καθάριζε τζάμια στα φανάρια».
Από το ίδιο ίδρυμα, θυμάται ο κ. Πασχαλίδης, έχουν περάσει παγανιστές που ήθελαν να προσκυνήσουν τον Δία του Αρτεμισίου, Ιάπωνες τουρίστες που στον σεισμό του 1999 είχαν βγει πρώτοι κ.ά. Εστω κι έτσι, πάντως, τα μουσεία έχουν μάλλον λιγότερες παράξενες ιστορίες να διηγηθούν, όπως λέει ο Γιώργης Μαγγίνης, επιστημονικός διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη. «Το κοινό τους είναι ίσως λίγο πιο πεπαιδευμένο», αναφέρει και δίνει ένα παράδειγμα που συνδυάζει τις σύγχρονες ιδιοτροπίες των επισκεπτών, με μια αποτελεσματική μέθοδο διαχείρισής τους: «Ενας φόβος των μουσείων είναι βέβαια οι selfies, γιατί για να τις τραβήξεις πρέπει να πισωπατήσεις – στη Βρετανία είχε σπάσει ένα κινέζικο βάζο με αυτόν τον τρόπο. Στο Μπενάκη τοποθετήσαμε στο πάτωμα αυτοκόλλητα που υποδεικνύουν τα καλύτερα σημεία για selfie, τα οποία είναι ασφαλή, έχουν ιδανικό φως κ.λπ. Και ο κόσμος πηγαίνει σε αυτά ακριβώς».
Οι ξεναγοί και οι εμπειρίες τους
Τα περισσότερα ευτράπελα (ή όχι και τόσο) φαίνεται πως τα έχουν ζήσει οι ξεναγοί – αρκεί να δει κανείς τις ερωτήσεις που τους θέτει το κοινό και τις οποίες παραθέτει παρακάτω ο ξεναγός Κρίτων Πιπέρας. Ο συνάδελφός του Κώστας Σφήκας θυμάται επίσης να τον ρωτούν, άγνωστο γιατί, τον προορισμό των αεροπλάνων που πετούν πάνω από τον Παρθενώνα, ενώ δεν θα ξεχάσει εκείνη την τουρίστρια που όταν άκουσε ότι το γκρουπ της θα επισκεφθεί την Πύλη των Λεόντων στις Μυκήνες, δήλωσε ότι θα μείνει στο ξενοδοχείο γιατί φοβόταν πολύ τα αιλουροειδή. «Με μια άλλη ομάδα πηγαίναμε στα Μετέωρα», συνεχίζει ο κ. Σφήκας, «και έτσι τους ενημέρωσα ότι θα επισκεφθούμε μοναστήρια, όπου πρέπει να είμαστε ντυμένοι ευπρεπώς. Την ημέρα της αναχώρησης μου ήρθε μια Τεξανή φορώντας μαύρα ρούχα, αλλά με χρυσά σιρίτια και με ένα μαύρο, καουμπόικο καπέλο με χρυσή μπορντούρα. “Ζήτησες να ντυθούμε ευπρεπώς”, είπε, “έβαλα μαύρα λοιπόν”».
Η πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, Τζέμμα Οικονομοπούλου, θυμάται να τη ρωτούν κάποτε, στην Αρχαία Ολυμπία, τι σημαίνει το «BC», δηλαδή το «προ Χριστού», που ανέφερε κάθε τόσο: «Ενας Αμερικανός τουρίστας νόμιζε ότι σήμαινε “Before Columbus”, δηλαδή “προ Κολόμβου”», λέει η ξεναγός. Θυμάται όμως και εκείνη την ημέρα στην Ακρόπολη, που μια επισκέπτρια προσπάθησε να περάσει από την περισχοίνηση του Ερεχθείου μαζί με το παιδί της, ώστε εκείνο να πάει… προς νερού του. «Επεσαν οι φύλακες πάνω της. Μαζεύτηκε κόσμος και εκείνη έδωσε αυτή την εξήγηση. Μείναμε όλοι “παγωτό”», αφηγείται η κ. Οικονομοπούλου.
«Καμιά φορά o επισκέπτης είναι σαν μικρό παιδί», λέει με τη σειρά της η ξεναγός Ελένη Δαπόλα, που εκτιμά ότι το σύστημα υποδοχής πρέπει να τον ενημερώνει αναλυτικά για τα απαγορευμένα σημεία ενός χώρου, για τυχόν απαγορευτικά υψηλές θερμοκρασίες όπως αυτές στην Ακρόπολη κ.ά. Ειδικά για τον Ιερό Βράχο, η κ. Δαπόλα αναφέρει πως κάποτε επισήμανε σε επισκέπτη ότι πέρασε τα προστατευτικά σχοινιά, όμως εκείνος απάντησε «μα δεν γράφει ότι απαγορεύεται». Δεν είναι επίσης σπάνιο το φαινόμενο του «πατείς με πατώ σε» για μια ιδανική φωτογραφία ηλιοβασιλέματος, ενώ η ξεναγός θυμάται και ένα περιστατικό στο οποίο «χρειάστηκε να σταματήσω επισκέπτη της Ακρόπολης που είχε βάλει ένα μαρμάρινο θραύσμα στην τσάντα του».
Στα τέλη Ιουλίου, προσθέτει, μια παρέα νεαρών θέλησε να φωτογραφηθεί στον Παρθενώνα με στυλ όχι ακριβώς κόσμιο, και όταν η κ. Δαπόλα ενημέρωσε τη φωτογράφο της ομήγυρης ότι κάτι τέτοιο απαγορεύεται, εκείνη την ειρωνεύτηκε. «Κάποιοι είναι ασεβείς και επιδεικνύουν κακή συμπεριφορά –φτάνοντας ακόμη και να καπνίζουν ή να πίνουν– και έχουν τη νοοτροπία “πληρώνω, κάνω ό,τι θέλω”», λέει η ξεναγός, η οποία αποδίδει τέτοια επιβλαβή για την εικόνα της χώρας φαινόμενα στον υπερτουρισμό και στην έλλειψη επαρκούς προσωπικού.
Στην Ακρόπολη μια επισκέπτρια προσπάθησε να περάσει από την περισχοίνηση του Ερεχθείου μαζί με το παιδί της, ώστε εκείνο να πάει προς νερού του, όπως θυμάται η ξεναγός Τζέμμα Οικονομοπούλου. [A.P. Photo / Thanassis Stavrakis]Ευτράπελα συμβαίνουν και σε άλλες χώρες εκτός Ελλάδος. Στην ερασιτεχνική φωτογραφία, μια τουρίστρια «ερωτοτροπεί» με ένα άγαλμα του θεού Βάκχου στη Φλωρεντία.
Η εκπαίδευση
«Οι προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο και οι ελλείψεις δημιουργούν προβλήματα», υπογραμμίζει η Γεωργία Κονδύλη, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων, προσθέτοντας ότι η εκπαίδευση των αρχαιοφυλάκων στην αντιμετώπιση διαφόρων περιστατικών προέρχεται από την πρακτική τους άσκηση στο σχετικό δημόσιο ΙΕΚ. Εχοντας η ίδια μακρά θητεία στην αρχαία Κόρινθο, θυμάται τα ακέφαλα ρωμαϊκά αγάλματα στα οποία επιχειρούσαν να φωτογραφηθούν αρκετοί τουρίστες, βάζοντας το κεφάλι τους πάνω από τον λαιμό του γλυπτού: «Το έκαναν κυρίως οι Ασιάτες», λέει. «Και βέβαια», προσθέτει, «υπάρχει και η περίπτωση του “Ξεπαρθενών”, μιας ταινίας με δύο άνδρες που πριν από λίγα χρόνια ερωτοτροπούσαν στον Παρθενώνα, έχοντας ξεφύγει από το μάτι του φυλακτικού προσωπικού». Υπάρχει επίσης, θα προσθέταμε εμείς, το κιτς δρώμενο με τις αρχαιοελληνικές φορεσιές στην Ακρόπολη, που διοργανώθηκε πρόσφατα προς τέρψιν ενός γκρουπ Ινδών επιχειρηματιών. Αρκετά ευτράπελα βέβαια συμβαίνουν και σε άλλες χώρες, όπως η Ιταλία. Στην Πομπηία, προ ολίγων εβδομάδων ένας τουρίστας θεώρησε καλό να αφοδεύσει στον Οίκο των Εστιάδων. Και στη Φλωρεντία, μια τουρίστρια ερωτοτροπούσε όχι με αρχαϊκό κούρο, αλλά με ένα άγαλμα του, λίγο πιο «πρόθυμου» για κάτι τέτοια, θεού Βάκχου.
Σαντορίνη και μία διαφορετική ομελέτα… Μέσω του “Γαστρονόμου”μαθαίνουμε για την “Ομελέτα Καμπούνα”. Γιατί πήρε αυτό το όνομα; Γιατί, εκτός από τα φρέσκα κρεμμυδάκια, χρησιμοποιούσαν παλιότερα και το λουλούδι του κρεμμυδιού, που το λένε έτσι στο νησί.
Τη συνταγή μας έδωσε η Μαρία Ματσάντου, συντηρήτρια έργων τέχνης από το Ακρωτήρι της Σαντορίνης, που έμαθε να μαγειρεύει τα παραδοσιακά φαγητά του νησιού δίπλα στη γιαγιά, τη μαμά και τις θείες της. Tις ενδιέφερε να κρατήσουν τη γεύση από τα παιδικά τους χρόνια αναλλοίωτη και αυτό πάντα τη συγκινούσε.
Για την ομελέτα, ξεκινάμε και βάζουμε να κάψει ένα αντικολλητικό τηγάνι σκέτο, σε μέτρια φωτιά, και ρίχνουμε το ελαιόλαδο και το φρέσκο κρεμμυδάκι. Το σοτάρουμε για 1-2 λεπτά, μέχρι να μαραθεί, και ρίχνουμε τα χτυπημένα αυγά και αλάτι.
Αφήνουμε την ομελέτα να ψηθεί από την κάτω πλευρά μέχρι να σταθεροποιηθεί και να ροδίσει απαλά.
Καπακώνουμε το σκεύος με μια μεγάλη πιατέλα ή με καπάκι και με σταθερή αλλά γρήγορη κίνηση τουμπάρουμε την ομελέτα ώστε η ψημένη πλευρά να έρθει προς τα πάνω.
Έπειτα, την αφήνουμε να γλιστρήσει ξανά στο τηγάνι, αυτή τη φορά με την άψητη πλευρά προς τα κάτω, και ψήνουμε για 1-2 λεπτά ακόμα, μέχρι να ροδίσει.
Πασπαλίζουμε με φρεσκοτριμμένο πιπέρι και σερβίρουμε αμέσως.
Μππήκαμε στην τελική ευθεία σχετικά με την δακοκτονία ενόψει της νέας περιόδου… Mε τις ελιές να δένουν το καρπό τους – παρά τις ιδιαίτερες φετινές καιρικές συνθήκες – ώστε να είναι έτοιμες το φθινόπωρο.. Ο μεγαλύτερος δε αντίπαλός τους είναι ο δάκος.
Οπως και στη πρώτη δράση (βλ 17 Ιουλίου)από σήμερα 23 Αυγούστου, η εκκίνηση δίνεται στην Κοινότητα Χαλκείου
Αναλυτικά το δελτίο ενημέρωσης (φέρει την υπογραφή του επόπτη δακοκτονίας, Ιωάννη Ξενάκη)
“Από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Νάξου ανακοινώνεται η έναρξη του 2ου δολωματικού ψεκασμού των ελαιοδέντρων για την καταπολέμηση του δάκου της ελιάς, ως ακολούθως:
• Στην Τ. Κ. Χαλκείου από την 23η Αυγούστου, έως τις 31η Αυγούστου 2024.
Επισημαίνεται ότι οι παραγωγοί θα πρέπει να έχουν ανοιχτά τα αγροκτήματα τους αλλά και να παρευρίσκονται σε αυτά, όσοι το επιθυμούν, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν παράπονα.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας Νάξου τηλ. 2285361464 -2285361462″.
Πολλοί γονείς κάνουν το εξής λάθος: απειλούν τα παιδιά τους λόγω μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς. Πολύ συχνά οι απειλές δεν μπορούν και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν πρέπει να πραγματοποιηθούν.
Της Μαρίας Γρίβα (*)
Ποτέ μην χρησιμοποιείτε τις απειλές ως επιλογή. για παράδειγμα: “Αν δεν σταματήσεις να ενοχλείς την αδελφή σου θα φας ξύλο”.
Είναι καλό να μην δίνετε τελεσίγραφα ως επιλογές στα παιδιά σας. Τα τελεσίγραφα σπάνια μπορούν να εκτελεστούν και τα παιδιά σύντομα αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για κενού λόγου.
Ποτέ μη δίνετε επιλογές όταν ουσιαστικά δεν υπάρχουν. Για παράδειγμα: “Θα ήθελες να φορέσεις τα παπούτσια σου τώρα; πρέπει να φύγουμε”.
Δεν υπάρχει επιλογή στη συγκεκριμένη περίσταση. Το παιδί πρέπει να φορέσει τα παπούτσια του τώρα.
Οι συνέπειες είναι καλό να συνδέονται με τη συμπεριφορά του παιδιού.
Για παράδειγμα:
Ανάρμοστη: “επέλεξες να σπάσεις το παιχνίδι σου χτυπώντας το στον τοίχο. Κατά συνέπεια δεν μπορείς να δεις τηλεόραση για μία εβδομάδα”
Η σωστή: “επέλεξες να σπάσεις το παιχνίδι σου χτυπώντας το στον τοίχο. Δεν επιτρέπεται να πετάς και να σπας τα πράγματα σκοπίμως. Κατά συνέπεια χάνεις το προνόμιο να παίξεις με τα παιχνίδια σου για δύο μέρες”.
Οι επιλογές και οι συνέπειες αποδίδουν μόνο όταν τα παιδιά είναι σε θέση να ξεχωρίσουν το καλό από το κακό, όταν μπορούν να επιδείξουν επιθυμητή συμπεριφορά και όταν έχουν τη νοητική ικανότητα να κάνουν συνειδητές επιλογές.
Η τιμωρία ενός βρέφους που δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει σωστά τον λόγο,του αποτελεί παράδειγμα επιλογών και συνεπειών, διότι το βρέφος είναι πολύ μικρό για να επιδείξει την επιθυμητή συμπεριφορά.
Οι βίαιες συνέπειες δεν είναι ποτέ αποδεκτές, ανεξάρτητα απο την σοβαρότητα του παιδικού παραπτώματος. Αυτό που μαθαίνει το παιδί μετά από τέτοιες ενέργειες, είναι η αντιπάθεια προς την εξουσία, μία εκδικητική φιλοσοφία και η ιδέα ότι με φωνές και χτυπήματα μπορεί να εξαναγκάσει τους άλλους να κάνουν αυτό που θέλει.
Κλινικές έρευνες δείχνουν πως τέτοιες συμπεριφορές οδηγούν σε περισσότερη βία και περισσότερα προβλήματα για ολόκληρη την οικογένεια. Η συνεπής εφαρμογή των κατάλληλων συνεπειών βοηθά τα παιδιά να μάθουν υγιείς τρόπους ελέγχου και συμπεριφοράς τους.
(*) Μαρία Γρίβα (Ψυχολόγος Παιδοψυχολόγος και οικογενειακή θεραπεύτρια)
Η παρατεταμένη λειψυδρία σε αρκετά μέρη της χώρας, έχει αρχίσει να έχει επιρροή στα τοπικά τους προϊόντα.
Την αγωνία τους εκφράζουν οι παραγωγοί πατάτας στη Νάξο,που εξαιτίας της λειψυδρίας βλέπουν τις παραγωγές τους να είναι πια αρκετά πιο κοστοβόρες και πιο μειωμένες.
«Τεράστια τα θέματα, εδώ τα νησιά υποφέρουμε από το νερό με αυτήν την ανομβρία που επικρατεί», λέει ο Σπύρος Σκάρκος, καλλιεργητής πατάτας, τονίζοντας ότι η παραγωγή της θα είναι μειωμένη.
«Η παραγωγή της πατάτας θα είναι μειωμένη, όποιος έχει λίγο νερό μόνο θα φυτέψει λίγες πατάτες. Όποιος θέλει το ναξιώτικο προϊόν θα το βρει αυξημένο (σ.σ. στην τιμή) γιατί θα είναι πολύ λίγο».
Ο ίδιος έχει φυτέψει την καινούργια παραγωγή, ωστόσο «εκεί που φύτευα 30 – 40 στρέμματα, θα φυτέψω μόνο τα 10».
Μάλιστα, το πρόβλημα είναι τόσο οξυμένο που φέτος το νησί αναγκάστηκε να εισάγει πατάτες για να εξυπηρετήσει την τουριστική κίνηση.
«Θα έχουμε τεράστιο θέμα, χρειάζονται να γίνουν κάποια έργα. Να γυρίσει το νερό του βιολογικού, να γίνει και άλλη επεξεργασία, να γίνει αρδεύσιμο. Αν δε γίνει αυτό, τα νησιά μας τελειώσανε, δε θα υπάρχει παραγωγή».
Τόνισε δε ότι η τιμή της πατάτας στους καταναλωτές θα ανέβει πολύ και θα είναι στα όρια του .. απλησίαστου.
Νάξος… Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Και ο αντιδήμαρχος Νίκος Σέργης καλεί σε τακτική συνεδρίαση την Πενταμελή Επιτροπή Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς..
“Καλείστε όπως προσέλθετε στην τακτική συνεδρίαση μικτή δια ζώσης, της Πενταμελούς Επιτροπής Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς, όπως συστάθηκε με την υπ’ αριθ. 383/2024 απόφαση Δημάρχου του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (ΑΔΑ:ΨΙ89ΩΚΗ-ΖΘΗ) την Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2024 και ώρα 12:30 π.μ. στο Δημοτικό Κατάστημα, προκειμένου να συζητηθούν τα κάτωθι θέματα:
1. Νέες δράσεις 2024 εν όψη της πρόσφατης στελέχωσης του Δήμου μας με Δημοτικό Κτηνίατρο.
2. Θέματα διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς.
3. Τρέχοντα θέματα: