Κυριακή, 27 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 667

Λειψυδρία – Δήμαρχος σε ειδικούς: “Δεν θα μου καταστρέψετε το νησί μου”

0

Ακουγα προ ημερών στο ραδιόφωνο μια συζήτηση ανάμεσα σε έναν καθηγητή Περιβαλλοντολογίας και τον δήμαρχο ενός μικρού νησιού του Αιγαίου που είχε γονατίσει από τη λειψυδρία.

Κείμενο του: Δημήτρη Ευθυμάκη 

Συμφωνούσαν και οι δύο ότι υδροφόρα καραβάκια που κουβαλάνε νερό από την ηπειρωτική χώρα στα νησιά ανήκουν πια στον 20ό αιώνα και ότι σήμερα η μόνη ρεαλιστική λύση είναι η αφαλάτωση.  Οταν όμως ο καθηγητής εξήγησε ότι οι αφαλατώσεις πρέπει υποχρεωτικά να τροφοδοτούνται με ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ο δήμαρχος τσίνησε.

«ΑΠΕ; Τι ΑΠΕ δηλαδή; Φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες; Οσο είμαι εγώ, τέτοια μαραφέτια στο νησί μου δεν θα μπουν. Τι σχέση έχει εξάλλου η αφαλάτωση με τις ανεμογεννήτριες; Νεράκι θέλουμε, όχι να καταστρέψουμε το τοπίο του νησιού».

Νηφάλια ο καθηγητής άρχισε να εξηγεί. «Το 70% του κόστους μιας μονάδας αφαλάτωσης προέρχεται από την κατανάλωση ενέργειας για να καθαρίζεται το θαλασσινό νερό από το αλάτι και τα άλλα συστατικά του, ώστε να καταστεί πόσιμο ή έστω ικανό για οικιακή και γεωργική χρήση. Η ενέργεια αυτή, το ηλεκτρικό ρεύμα δηλαδή για να δουλεύει η αφαλάτωση, είτε θα είναι πράσινη και καθαρή από τον ήλιο και τον αέρα, είτε θα προέρχεται από την καύση ορυκτών καυσίμων, δηλαδή από πετρελαιοκινητήρες.

“Η λειψυδρία είναι αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης, η οποία τροφοδοτείται από τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Αν λοιπόν στήσουμε 500 αφαλατώσεις στα ελληνικά νησιά που θα δουλεύουν με πετρέλαιο, τότε η επιβάρυνση του περιβάλλοντος θα είναι τεράστια και θα επιτείνει την κλιματική κρίση που έχει φέρει τη λειψυδρία. Ετσι κυνηγάμε την ουρά μας, δεν δίνουμε λύση.

Δεύτερον, η ενέργεια που καταναλώνουν οι αφαλατώσεις δεν πρέπει να είναι μόνο καθαρή αλλά και φθηνή. Οι ΑΠΕ δίνουν πάμφθηνη ενέργεια από τον ήλιο και τον αέρα. Καίγοντας πετρέλαιο, το κόστος του νερού εκτοξεύεται. Κάθε δέκα λίτρα νερού που θα χρησιμοποιούμε για πότισμα, για μπάνιο ή για να πλένουμε τα πιάτα, θα κοστίζει όσο ένα λίτρο πετρέλαιο. Αντέχουν τα νησιά να πληρώνουν τόσο το νερό;».

Εκεί ο δημαρχάκος κόλλησε λίγο. Εκανε μια μακρά παύση για να συνειδητοποιήσει τι άκουσε, προφανώς δεν τα ήξερε όλα αυτά και δικαίως, αλλά από τη βασική του θέση δεν υπαναχώρησε. «Α εγώ δεν είμαι επιστήμονας όπως εσείς, δεν τα ξέρω αυτά. Αλλά φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες δεν υπάρχει περίπτωση να μπουν στο νησί. Δεν το δέχεται ο κόσμος, πώς να το πω; Ούτε εγώ βέβαια».

«Μα δεν υπάρχει άλλη λύση» επέμεινε ο επιστήμονας. «Να βρουν» ανταπάντησε ψυχρά ο δήμαρχος, «γι’ αυτό ψηφίζουμε τις κυβερνήσεις, για να βρίσκουν λύσεις». Ο περιβαλλοντολόγος έκανε μια τελευταία προσπάθεια. «Μα δεν είναι θέμα κυβέρνησης, δήμαρχε, είναι θέμα ορίων και δυνατοτήτων της επιστήμης. Εξάλλου δεν μιλάμε για τις τεράστιες ανεμογεννήτριες που ξέρουμε, τώρα υπάρχουν οι μικρές, που έχουν ύψος, το πολύ, ενός δέντρου. Αυτές δεν χαλάνε τη θέα, αλλά δίχως αυτές νερό δεν θα έχετε».

Και τότε ο δήμαρχος έβαλε την τελευταία πινελιά του. «Για τις μικρές δεν ξέρω, να τις δούμε… αλλά, πάντως, αν η επιστήμη και οι επιστήμονες και η κυβέρνηση έχετε βάλει όλοι μαζί στόχο να καταστρέψετε το νησί μας, να ξέρετε ότι θα μας βρείτε απέναντι. Εμείς απαιτούμε το νερό που δικαιούμαστε και εσείς είστε υπεύθυνοι να μας το βρείτε, χωρίς να βγαίνω στο παράθυρο μου κάθε πρωί και να βλέπω απέναντι σβούρους».

Από τη μία, λοιπόν, έχουμε μια κυβέρνηση και μια επιστημονική κοινότητα που το έχουν βάλει σκοπό να καταστρέψουν ένα νησί (γιατί άραγε;), από την άλλη έχουμε δημάρχους και κατοίκους που θέλουν παροχές 21ου αιώνα αλλά με υποδομές και μέσα του 20ού αιώνα, ενώ στη μέση έχουμε νησιά-έρμαια της κλιματικής κρίσης που διψάνε και πάνε για ερημοποίηση. Πού βγάζουν όλα αυτά; Μα σε αδιέξοδο.

Αρθρο που δημοσιεύτηκε (05/09) στη σελίδα protagon.gr 

 

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Εκκίνηση από τον Γιάννη Βρούτση, εμπειρία ως συνοδηγός (!!!)

0

Για τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 είναι το νούμερο ένα αθλητικό γεγονός της χρονιάς, και δε θα μπορούσε παρά να έχει μια αρχή αντάξια της φήμης και της ιστορίας του.

Εβδομήντα πληρώματα πέρασαν νωρίτερα από τη ράμπα της αφετηρίας στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, για να αναμετρηθούν τις επόμενες τρεις ημέρες σε έναν παραδοσιακά σκληρό αγώνα 15 ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 305,30 χιλιομέτρων.

Δεν ήταν μόνο ο αριθμός των πληρωμάτων εντυπωσιακός, αλλά και των επισήμων που βρέθηκαν στο χώρο της εκκίνησης για να τα τιμήσουν. Ανάμεσά τους ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος νωρίτερα το πρωί πήρε μια γεύση αυτού που θα ακολουθήσει, καθώς βρέθηκε στο δεξί μπάκετ του Hyundai i20 N Rally 2 του Dani Sordo στη διαδικασία του Shakedown.

Παρών όπως κάθε χρόνο και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, έδωσε «το πράσινο φως» σε ακόμα μία τελετή εκκίνησης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Τον αγώνα ήδη από χθες τιμά με την παρουσία του ο Sir Mark Simon Cavendish, ο μεγαλύτερος κατά πολλούς ποδηλάτης σπρίντερ όλων των εποχών. Ο ίδιος όχι μόνο εκτέλεσε χρέη… πλοηγού σε μια βόλτα πέριξ της Λαμίας πλαισιωμένος από οδηγούς και συνοδηγούς που συμμετέχουν στον αγώνα, αλλά και συνοδήγησε στο Toyota GR Yaris Rally 1 του Sebastien Ogier στο Shakedown, νωρίτερα το πρωί.

Πληρώματα από 32 χώρες, άλλα εκ των οποίων γνωρίζουν καλά τα ελληνικά χώματα και ορισμένα που θα βρεθούν για πρώτη φορά αντιμέτωπα με συνθήκες που έως σήμερα είχαν ακούσει να πλαισιώνουν μόνο αγωνιστικές ιστορίες, πήραν το χειροκρότημα από τους θεατές που κατέκλυσαν το χώρο.

Τη σκυτάλη παρέλαβε στη συνέχεια η Έλενα Παπαρίζου, για να εκτοξεύσει τη διάθεση όλων των παρευρισκομένων, προσδίδοντας με τη μοναδική φωνή της και με τον Μανώλη Κονταρό δίπλα της, τον κατάλληλο εορταστικό τόνο στο «Ράλλυ των Θεών».

Πιστό στο χαρακτήρα του, που το καθιέρωσε ως έναν από τους δυσκολότερους και πιο αμφίρροπους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις φιλοδοξεί και φέτος να αποτελέσει το highlight της αγωνιστικής χρονιάς του WRC. Οι πρωταγωνιστές ήδη κάνουν λόγο για έναν από τους πιο σκληρούς αγώνες των τελευταίων ετών, ο οποίος αναμένεται να δοκιμάσει τα όρια αυτοκινήτων, ελαστικών και φυσικά των πληρωμάτων.

Ταυτόχρονα, ο εθνικός μας αγώνας αποδεικνύει για ακόμα μία φορά πως είναι σε θέση να πρωτοστατεί και εκτός ειδικών διαδρομών, χρησιμοποιώντας, για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της τελετής εκκίνησης, λήξης και ολόκληρου του EKO Service Park στη Λαμία, αποκλειστικά ανανεώσιμες πηγές, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο σχεδόν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

Η προσοχή όλων στρέφεται πλέον στα ελληνικά βουνά για τις επόμενες τρεις ημέρες, όπου οι μάχες των πληρωμάτων με αντίπαλο το χρονόμετρο θα ξεδιπλώσουν μοναδικό θέαμα, ήχους και την καταιγιστική δράση που μόνο το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μπορεί να προσφέρει.

Με πληροφορίες από τη σελίδα sportcyclades.gr 

 

Υπουργείο Υγείας – Αδ. Γεωργιάδης: “Αυτά είναι τα κίνητρα στους γιατρούς για τις άγονες γραμμές”

0
adonis-georgiadis-1800

Ο Κύβος ερρίφθη. Υπεγράφη και εστάλη προς δημοσίευση στο ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στα οικονομικά κίνητρα προσέλκυσης και παραμονής γιατρών του κλάδου του ΕΣΥ σε προβληματικές και άγονες περιοχές, όπως γνωστοποίησε με ανάρτησή του ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. Η ΚΥΑ υπεγράφη από τους κ.κ. Γεωργιάδη και Χατζηδάκη.

Αναλυτικά στην ανάρτησή του ο υπουργός Υγείας αναφέρει:

«Στους ιατρούς/οδοντιάτρους κλάδου ΕΣΥ που υπηρετούν σε υγειονομικές δομές, οι οποίες εδρεύουν σε προβληματικές και άγονες περιοχές κατηγορίας Α’ καταβάλλεται μηνιαίο οικονομικό κίνητρο προσέλκυσης και παραμονής ύψους 300 € και σε προβληματικές και άγονες περιοχές κατηγορίας Β΄ καταβάλλεται μηνιαίο οικονομικό κίνητρο προσέλκυσης και παραμονής ύψους 200 €..

Στους ιατρούς κλάδου ΕΣΥ των ειδικοτήτων: εσωτερικής παθολογίας, γενικής/οικογενειακής ιατρικής, παιδιατρικής, αναισθησιολογίας, νεφρολογίας, παθολογικής ανατομικής, ακτινολογίας, ιατρικής βιοπαθολογίας/εργαστηριακής ιατρικής, ψυχιατρικής παιδιού και εφήβου, κυτταρολογίας, παθολογικής ογκολογίας,

καθώς και β) των ειδικοτήτων πνευμονολογίας-φυματιολογίας, νευροχειρουργικής, νευρολογίας, χειρουργικής, χειρουργικής παίδων, χειρουργικής θώρακος και καρδιολογίας που υπηρετούν σε ΜΕΘ ενηλίκων/παίδων, καταβάλλεται επιπλέον στα προηγούμενα μηνιαίο οικονομικό κίνητρο ύψους τριακοσίων 300 ευρώ, εφόσον υπηρετούν σε προβληματική και άγονη περιοχή κατηγορίας Α΄

και β) επιπλέον στα προηγούμενα οικονομικό κίνητρο ύψους 200 ευρώ, εφόσον υπηρετούν σε προβληματική και άγονη περιοχή κατηγορίας Β΄.

Σήμερα οι ιατροί που υπηρετούν σε άγονη περιοχή κατηγορίας Α’ λαμβάνουν ετήσιο οικονομικό κίνητρο 800 – 1000€ ενώ σε περιοχή κατηγορίας Β’ λαμβάνουν ετήσιο οικονομικό κίνητρο 500€. Σημειωτέον, υπολογιζόταν ως προσαύξηση επί του βασικού μισθού που ίσχυε στις 31.12.1996.

Με τη νέα ΚΥΑ που υπεγράφη σήμερα:

(α) Iατροί/οδοντιάτροι κλάδου ΕΣΥ που υπηρετούν σε υγειονομικές δομές, οι οποίες εδρεύουν σε προβληματικές και άγονες περιοχές κατηγορίας Α’, θα λαμβάνουν, επιπλέον του βασικού μισθού τους, 3.600€ μεικτά ετησίως και σε περίπτωση που ο ιατρός κατέχει μία από τις 18 ειδικότητες, 7.200€.

(β) Iατροί/οδοντιάτροι κλάδου ΕΣΥ που υπηρετούν σε υγειονομικές δομές, οι οποίες εδρεύουν σε προβληματικές και άγονες περιοχές κατηγορίας Β’, θα λαμβάνουν, επιπλέον του βασικού μισθού τους, 2.400€ μεικτά ετησίως και σε περίπτωση που ο ιατρός κατέχει μια από τις 18 ειδικότητες 4.800€.

Απαντούμε λοιπόν με πράξεις και όχι με λόγια στο υπαρκτό πρόβλημα ελλείψεως ανθρωπίνου δυναμικού, ειδικά στις Περιφερειακές δομές Υγείας του ΕΣΥ. Εξαπλασιάζουμε για 18 ιατρικές ειδικότητες και τριπλασιάζουμε για όλες τις υπόλοιπες το μηνιαίο επίδομα και προχωρούμε άμεσα στην προκήρυξη των κενών οργανικών θέσεων σε όλες τις κρίσιμες περιοχές.

Όσο και αν η «Συμμορία της Μιζέριας» θέλει να απαξιώσει το ΕΣΥ, το ΕΣΥ Αλλάζει, γίνεται καλύτερο και συνεχίζει και θα συνεχίζει να παρέχει τις υπηρεσίες Υγείας που αξίζουν οι συμπολίτες μας».

 

Ιταλία – Ρώμη: “Εισιτήριο” για την είσοδο στην Φοντάνα ντι Τρέβι?

0

Η Ρώμη εξετάζει το ενδεχόμενο να περιορίσει την πρόβαση στην Φοντάνα ντι Τρέβι, το διάσημο συντριβάνι στο κέντρο της Ρώμης και ένα από τα πιο πολυσύχναστα μνημεία της πόλης, ενόψει μιας χρονιάς που αναμένεται να έχει αυξημένη τουριστική κίνηση η ιταλική πρωτεύουσα, ανακοίνωσαν αξιωματούχοι των δημοτικών αρχών.

Η Ρώμη προετοιμάζεται για να φιλοξενήσει το Ιωβηλαίο του 2025, μια ρωμαιοκαθολική εκδήλωση διάρκειας ενός έτους, που αναμένεται να προσελκύσει 32 εκατομμύρια τουρίστες και προσκυνητές.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά σχέδια, οι επισκέψεις στο εμβληματικό σιντριβάνι θα απαιτούν προηγούμενη κράτηση, με καθορισμένους χρόνους και περιορισμένο αριθμό ατόμων που θα επιτρέπεται να έχουν πρόσβαση στα σκαλιά γύρω από αυτό.

«Για τους Ρωμαίους σκεφτόμαστε να το κάνουμε δωρεάν, ενώ όσοι δεν είναι κάτοικοι, θα κληθούν να κάνουν μια συμβολική συνεισφορά, ένα ή δύο ευρώ», διευκρίνισε ο σύμβουλος τουρισμού της Ρώμης Αλεσάντρο Ονοράτο στην εφημερίδα Il Messaggero.

Χθες Τετάρτη, ο δήμαρχος Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι χαρακτήρισε «πολύ μεγάλη πιθανότητα» τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό του αριθμού των τουριστών.

«Η κατάσταση στην Φοντάνα ντι Τρέβι γίνεται πολύ δύσκολα διαχειρίσιμη από τεχνικής πλευράς», είπε ο ίδιος στους δημοσιογράφους.

Αλλες πόλεις, ανάμεσά τους η Βαρκελώνη και η Βενετία -όπου οι τοπικές αρχές δοκίμασαν αυτή τη χρονιά ένα σύστημα χρέωσης για την είσοδο σε αυτές- αντιμετωπίζουν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας εξαιτίας του αποκαλούμενου υπερτουρισμού.

Η Φοντάνα ντι Τρέβι, όπου η παράδοση λέει ότι οι επισκέπτες ρίχνουν ένα νόμισμα για να εξασφαλίσουν την επιστροφή τους στη Ρώμη και να εκπληρώσουν τις επιθυμίες τους, υπήρξε επί μακρόν σημαντικό αξιοθέατο ακόμη και για παγκόσμιους ηγέτες.

Πηγή: ΑΠΕ-Reuters

Ακτοπλοϊα: Έρχονται νέες αυξήσεις στα εισιτήρια από την 1η Μαϊου 2025

0
Νότιο Αιγαίο
Νότιο Αιγαίο

Ούτε το επόμενο καλοκαίρι θα είναι πιο οικονομικό για τον επιβάτη της ακτοπλοΐας. Από 1η Μαΐου του 2025 το κόστος των καυσίμων θα αυξηθεί και άλλο λόγω των νέων ευρωπαϊκών κανονισμών, με κάθε εταιρεία να αναζητά από τώρα την τιμολογιακή της πολιτική. Οι αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων μοιάζουν μονόδρομος, ενώ οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε Κρήτη και Αδριατική εκτός από το αυξημένο κόστος στα καύσιμα συνυπολογίζουν και το κόστος από το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών ( ETS EE) που είναι ήδη σε εφαρμογή σε αυτούς.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι ήδη σε επαφή με τις εταιρείες, τόσο σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια των άγονων γραμμών όσο και τα δρομολόγια της ελεύθερης αγοράς. Αν και ακούστηκε πάλι το σενάριο της μείωσης του ΦΠΑ, είναι ένα μέτρο που δεν φέρνει σημαντικές ελαφρύνσεις στην τελική τιμή του εισιτηρίου που θα χρειαστεί να πληρώσει ο Έλληνας καταναλωτή, για αυτό εξετάζονται άλλες ενέργειες που θα αφορούν πιο στοχευμένα το ελληνικό κοινό, όπως μεγάλες προσφορές και εκπτώσεις από τον χειμώνα, επιβραβεύοντας σημαντικά όσους κλείνουν νωρίς τα εισιτήρια τους.

Τι αλλάζει

Σύμφωνα με τους νέους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, από τον Μάιο του 2025, όλη η Μεσόγειος χαρακτηρίζεται ως  SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), μετατρέπεται δηλαδή σε ζώνη που δεν επιτρέπεται η χρήση θείου. Για αυτό θα πρέπει τα καύσιμα που χρησιμοποιεί και η ακτοπλοΐα να έχουν περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, τα οποία είναι κατά πολύ ακριβότερα από αυτά που χρησιμοποιούν τώρα οι πλοιοκτήτες. Με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, η μεταστροφή αυτή κοστίζει περίπου 150 δολάρια παραπάνω καθώς το VLSFO (Very Low Sulphur Fuel Oil) με περιεκτικότητα 0,50% σε θείο κοστίζει περίπου στα 600 δολάρια και το νέο καύσιμο MGO (Marine Gasoil) είναι στα 750 δολάρια ο τόνος.

Τι συζητούν

Η συζήτηση αυτή την στιγμή στο Υπουργείο Ναυτιλίας μαζί με την αγορά και τους θεσμικούς φορείς επικεντρώνεται στην προστασία του Έλληνα επιβάτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν σκέψεις ώστε οι εταιρείες να εφαρμόσουν μία μεγάλη εκπτωτική καμπάνια για early booking εισιτήρια του καλοκαιριού – όπως ισχύει και στις αεροπορικές εταιρείες-  από το χειμώνα. Με αυτή την αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες και με καλύτερο προγραμματισμό, οι Έλληνες επιβάτες, οι οποίοι δεν είναι η πλειοψηφία της ακτοπλοϊκής κίνησης το καλοκαίρι- θα επωφεληθούν από σημαντικές μειώσεις στις τιμές.  Δύσκολη θα είναι η επίλυση της απορρόφησης της αύξησης των καυσίμων στα επιδοτούμενα δρομολόγια της άγονης γραμμής.

Πηγή: capital.gr

 

Αμοργός – Κατάπολα: Η επέκταση του λιμανιού προκαλεί αντιδράσεις

0
katapola-amorgos-cyclades-greece

Χρειάζεται η Αμοργός μεγαλύτερο λιμάνι; Σύμφωνα με τον δήμο, που προωθεί σχέδιο επέκτασης του λιμένα Καταπόλων, οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις πλέον δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του νησιού. Σύμφωνα με ένα σημαντικό κομμάτι της τοπικής κοινωνίας, όμως, η σχεδιαζόμενη επέκταση του λιμένα είναι τεράστια σε σχέση με την κλίμακα του οικισμού και υπηρετεί έναν «μικρομεγαλισμό», που νομοτελειακά οδηγεί στην καταστροφή του ιδιαίτερου φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος του νησιού στο όνομα της περαιτέρω τουριστικής του ανάπτυξης.

Το θέμα της επέκτασης του λιμένα Καταπόλων εξακολουθεί να διχάζει το νησί. Ο δήμος είχε αναθέσει τις μελέτες επέκτασης του λιμένα, τις οποίες έθεσε πέρυσι σε δημόσια διαβούλευση (βλ. «Χωρισμένη στα δύο η Αμοργός», «Κ» 30.3.2023). Στα μέσα της προηγούμενης χρονιάς εγκρίθηκε το νέο πολεοδομικό σχέδιο του νησιού (ΣΧΟΟΑΠ) που προβλέπει επεκτάσεις λιμένων (Κατάπολα, Αιγιάλη), τη διάνοιξη 15 νέων δρόμων, επεκτάσεις οικισμών, τη δημιουργία αεροδρομίου και πολλά ακόμα. Πολλοί, ντόπιοι ή σταθεροί φίλοι του νησιού βλέπουν την εξέλιξη αυτή ως «την αρχή του τέλους» της Αμοργού, καθώς δείχνει να υπηρετεί ένα άλλο αναπτυξιακό πρότυπο. Μέχρι στιγμής έχουν κατατεθεί τρεις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του ΣΧΟΟΑΠ.

Αμοργός – Κατάπολα: Το σχέδιο επέκτασης του λιμανιού και ο περιφερειακός δρόμος φέρνουν αντιδράσεις

Η τελική μελέτη για το λιμάνι των Καταπόλων παρουσιάστηκε και πάλι σε ανοιχτή εκδήλωση τον φετινό Μάρτιο. Πλέον στα σχέδια δεν αναφερόταν η λέξη «κρουαζιέρα», αλλά η εξυπηρέτηση μόνο της ακτοπλοΐας. Η μελέτη για το λιμάνι παραδόθηκε στα μέσα Αυγούστου στη Δημοτική Επιτροπή Αμοργού, ενώ δύο ημέρες αργότερα το υπουργείο Ναυτιλίας εξέδωσε δελτίο Τύπου για την ένταξη 17 λιμενικών έργων στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, ανάμεσα στα οποία και η «Αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων Καταπόλων και της Περιφερειακής Οδού του λιμένα Καταπόλων» (αναφέροντας ότι τα έργα θα υλοποιηθούν με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ). Η αντιπολίτευση του δήμου ζήτησε να συγκληθεί δημοτικό συμβούλιο για το θέμα, ζητώντας χρόνο για να παρουσιάσει εναλλακτική πρόταση, ωστόσο το αίτημα απορρίφθηκε.

ΥΝΑΝΠ: Αναβάθμιση λιμενικών εγκαταστάσεων σε Αμοργό – Φολέγανδρο

Η κ. Λίλα Μαραγκού, ομότιμη καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας, έχει συνδέσει το ερευνητικό και ανασκαφικό έργο της με την Αμοργό. «Οι αρχαίες πηγές αναφέρουν την Αμοργό ως “τρίπολη”: “Αμοργός αύτη τρίπολις και λιμήν”, δηλαδή έχει τρεις πόλεις (Αιγιάλη, Αρκεσίνη και Μινώα) και λιμένα. Ο λιμένας είναι στο μέσον του νησιού, είναι το επίνειο της αρχαίας τειχισμένης πόλεως της Μινώας, που βρίσκεται ψηλά στον βουνώδη λόφο και κατοικείται από την Εποχή του Λίθου – και φτάνει έως τα σημερινά Κατάπολα. Οι πάμπολλες επιγραφές, τα χιλιάδες ευρήματα, από τη Μινώα και τον αρχαίο λιμένα, δικαιολογούν τον σεβασμό όλων των αρχαιολόγων, Ελλήνων και ξένων. Πρέπει να σεβαστούμε αυτό τον τόπο. Η σχεδιαζόμενη από τον δήμο επέκταση θα ισοδυναμεί με την καταστροφή τόσο του όρμου όσο και του βυθού, που είναι γεμάτος αρχαιότητες. Είναι μια “ατίμωσις γαίας και θαλάσσης”. Ποιος να το περίμενε ότι αυτό το μέλλον οραματίζονται οι τοπικοί άρχοντες», καταλήγει.

“Παρέμβαση με μέτρο” 

«Είμαστε πολύ στενοχωρημένοι», λέει η κ. Αννα Γαβαλά, πρόεδρος της Ενωσης Καταπολιανών. «Σίγουρα το λιμάνι χρειάζεται βελτίωση, γιατί είναι πολλές δεκαετίες έτσι. Είναι αλήθεια ότι σήμερα το ένα πλοίο περιμένει το άλλο για να δέσει και όντως δεν υπάρχει ένα στέγαστρο για τους επιβάτες, που περιμένουν κάτω από τον ήλιο. Δεν πιστεύω όμως ότι είναι απαραίτητη μια τόσο μεγάλη επέκταση. Είναι ξένη προς τον τόπο και την κλίμακα του οικισμού των Καταπόλων. Είναι επίσης αλήθεια ότι για ενάμισι μήνα υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση στα Κατάπολα την ώρα που φτάνει το πλοίο. Για αυτόν τον ενάμισι μήνα θα “κόψουμε” το βουνό για να φτιάξουμε δρόμο; Δεν είμαστε εναντίον του δήμου ή του δημάρχου, δεν είμαστε εναντίον της προόδου, μιλάμε από αγάπη για τον τόπο μας. Νομίζω ότι η όποια παρέμβαση στο λιμάνι πρέπει να γίνει με μέτρο, για την εξυπηρέτηση του κόσμου, χωρίς υπερβολές. Η Αμοργός δεν χρειάζεται μεγαλύτερο λιμάνι».

Αμοργός – Λ. Καραϊσκος: “Είναι απαραίτητη η άμεση δημιουργία λιμενικών υποδομών με βάση την ασφάλεια”

Ο δήμαρχος Λευτέρης Καραΐσκος υποστηρίζει ότι οι φωνές κατά του λιμανιού αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό κομμάτι της τοπικής κοινωνίας. «Δεν νομίζω ότι υπάρχουν τόσες αντιδράσεις. Οι μόνοι που φωνάζουν είναι η αντιπολίτευση στον δήμο και ένας τοπικός σύλλογος. Το υπόλοιπο νησί θέλει το έργο γιατί ξέρει ότι θα φέρει πρόοδο», αναφέρει. Οπως εξηγεί, ο μελετητής της επέκτασης του λιμένα προχωράει αυτή την περίοδο στις συνοδευτικές της λιμενικής μελέτες (αρχιτεκτονική, περιβαλλοντική κ.λπ.), ενώ δεύτερος μελετητής ασχολείται για λογαριασμό του δήμου με τη δημιουργία του περιφερειακού δρόμου.

«Αυτό είναι το λιμάνι που χρειάζεται η Αμοργός. Γι’ αυτό και οι ακτοπλόοι συμφωνούν με την πρότασή μας. Δεν υποβαθμίζεται ο οικισμός, το αντίθετο. Μάλιστα με τον νέο δρόμο θα δημιουργήσουμε μεγαλύτερες συνθήκες ασφάλειας στο λιμάνι και στον οικισμό». Οπως αναφέρει ο κ. Καραΐσκος, το έργο του λιμένα θα δημοπρατηθεί από το Λιμενικό Ταμείο και του περιφερειακού δρόμου από τον δήμο. «Δεν μπορούμε να πορευόμαστε με υποδομές της δεκαετίας του ’70», υποστηρίζει.

Με πληροφορίες από την “Καθημερινή” 

 

Κλίμακα: Δράσεις σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό με επίκεντρο την 10η Σεπτεμβρίου

0

10η Σεπτεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τη Διεθνή Ένωση για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα ως η Παγκόσμια Ημέρα για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η κοινή γνώμη με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του πληθυσμού στα πεδία της πρόληψης της αυτοκτονίας και των αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών.

Στο πλαίσιο αυτής, πρόκειται να πραγματοποιηθούν από την Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας/ Μονάδες Τηλεψυχιατρικής ΚΛΙΜΑΚΑ δράσεις ευαισθητοποίησης με την διάθεση ενημερωτικού υλικού σε κεντρικά σημεία των νησιών, ενώ παράλληλα θα φωταγωγηθούν με πορτοκαλί χρώμα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος και δημόσια κτίρια.

Το πορτοκαλί χρώμα είναι ένα χρώμα που συμβολίζει την ελπίδα και το φως και το οποίο έχει συνδεθεί παγκοσμίως με τις πορτοκαλοκίτρινες κορδέλες ευαισθητοποίησης για την πρόληψη της αυτοκτονίας.

 

Ακολουθεί το πρόγραμμα των δράσεων για κάθε νησί:

ΑΜΟΡΓΟΣ Δευτέρα 09/09/2024:

Κέντρο Υγείας Αμοργού: Διάθεση ενημερωτικού υλικού 10:00-12:00

Ανάρτηση πανό στο Δημαρχείο Αμοργού

Φωταγώγηση Ανεμόμυλων Χώρας Αμοργού

 

ΝΑΞΟΣ Τρίτη 10/09/2024:

Δημαρχείο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Διάθεση ενημερωτικού υλικού 10:00-12:00

Ανάρτηση πανό στο Δημαρχείο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Φωταγώγηση Πορτάρας Χώρας Νάξου

 

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ Τρίτη 10/09/2024:

Επαρχείο Θήρας: Διάθεση ενημερωτικού υλικού 10:00-12:00

Ανάρτηση πανό και φωταγώγηση Επαρχείου Θήρας

 

ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ Τρίτη 10/09/2024:

Δημαρχείο Μεγίστης: Διάθεση ενημερωτικού υλικού 11:00-13:00

Ανάρτηση πανό και φωταγώγηση Δημαρχείου Μεγίστης

 

Περισσότεροι από 500 άνθρωποι αυτοκτονούν τα τελευταία χρόνια στη χώρα, αφήνοντας πίσω τουλάχιστον 2500 πενθούντες ετησίως. Σύμφωνα με διεθνείς έρευνες και μελέτες, για κάθε μία αυτοκτονία μένουν πίσω τουλάχιστον 5-10 άτομα που πενθούν, όχι μόνο βιώνοντας τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες του στίγματος της αυτοκτονίας, αλλά ανήκοντας παράλληλα, σε ένα ποσοστό 10-15%, στην πληθυσμιακή ομάδα υψηλής επικινδυνότητας για αυτοκτονία.

Η αυτοκτονία είναι ένα μείζον πρόβλημα της δημόσιας υγείας και ως τέτοιο αναγνωρίζεται και αντιμετωπίζεται σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Δυνητικά αφορά τον καθένα, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής ή κοινωνικοοικονομικής τάξης.

Η ΚΛΙΜΑΚΑ λειτουργεί από το 2007 την 24ωρη Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία – 1018, η οποία, από το 2012, εντάσσεται στο εξειδικευμένο και ευρύ έργο του Κέντρου Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας, που λειτουργεί ο φορέας με την εποπτεία του Υπουργείου Υγείας.

Η Γραμμή λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα και δέχεται κλήσεις από κινητό ή σταθερό τηλέφωνο, από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, με αστική χρέωση.

Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές και η γραμμή απευθύνεται σε:

  • Άτομα που σκέφτονται να αυτοκτονήσουν
  • Άτομα που έχουν αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν στο παρελθόν
  • Άτομα με αυτοκαταστροφική συμπεριφορά
  • Άτομα που βιώνουν την απώλεια, ή ανησυχούν για κάποιο δικό τους άνθρωπο

Είναι υποχρέωση όλων μας να κρατήσουμε ασφαλείς και ζωντανούς τους ανθρώπους που, υπό το φορτίο του ψυχικού πόνου, αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν. Δεν επιτρέπεται να συνεχίσουμε να είμαστε παθητικοί αποδέκτες ειδήσεων για αυτοκτονίες και «τραγικά τέλη». Δεν επιτρέπεται, όχι μόνο σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, αλλά και ως μία ένδειξη αφύπνισης και ουσιαστικής αλληλεγγύης απέναντι στο διπλανό, φίλο, συγγενή, οικείο που βιώνει την απογοήτευση και την απελπισία, συμβάλλοντας στην αποτροπή άδικων πρόωρων θανάτων.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Κινητή Μονάδα Ψυχικής Υγείας /  Μονάδες Τηλεψυχιατρικής ΚΛΙΜΑΚΑ

Νάξος: Οδός Δανακού, Χώρα Νάξου, τηλ. 2285026982

Σαντορίνη: Μεσσαριά, τηλ. 2286025961

Αμοργός: Κατάπολα, τηλ. 2285071840

Καστελλόριζο: Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Μεγίστης, τηλ.2246049122 Σύμη: Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Σύμης, τηλ. 2246072094

e-mail: kinitimonada@klimaka.org.gr www.klimaka.org.grhttp://suicide-help.gr

 

Υπουργείο Ναυτιλίας: Πράσινη μετάβαση της ακτοπλοϊας από τις άγονες γραμμές (!!!)

0

Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της αναπτυξιακής πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Προς τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε σήμερα, παρουσία του Υπουργού Χρήστου Στυλιανίδη, το “kick off” για την έναρξη της προμελέτης που αφορά στο έργο ΣΔΙΤ “Consultant for the Pre-feasibility study for a Green Ferries PPP”.

Η προμελέτη έχει ορίζοντα υλοποίησης οκτώ μηνών, με προϋπολογισμό 280.000 ευρώ. Αντικείμενο του έργου είναι η μελέτη ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας, με την ανάπτυξη μοντέλου ΣΔΙΤ και τη χρήση «πράσινων» πλοίων.

Η μελέτη αυτή αποτελεί το πρώτο στάδιο της δράσης που έχει προβλεφθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα/ΕΣΠΑ “Μεταφορές 2021-2027”. Ο αρχικός προϋπολογισμός της δράσης είναι 80.000.000 ευρώ και δύναται να ανέλθει σε 360.000.000 ευρώ.

Σε συνεργασία επίσης με τη Μονάδα Σύμπραξης Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) του Υπουργείου Οικονομικών, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπέβαλε αίτημα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) για την παροχή τεχνικής βοήθειας και υπηρεσιών εξειδικευμένων συμβούλων.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε σχετικά:

«Η ανάπτυξη ενός καινοτόμου μοντέλου Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που θα ανανεώσει τον γερασμένο ακτοπλοϊκό στόλο της χώρας μας αξιοποιώντας «πράσινα» πλοία στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας των νησιωτικών περιοχών μας. Σήμερα ξεκινάει ένα πολύ σημαντικό έργο για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσα από το οποίο θα αναπτύξουμε το κατάλληλο χρηματοδοτικό πλαίσιο για την στήριξη της ελληνικής ακτοπλοΐας στην ανανέωση του στόλου για τις άγονες γραμμές.

Με την προώθηση της πράσινης τεχνολογίας και τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των άγονων γραμμών, δείχνουμε έμπρακτα τη δέσμευσή μας για ένα μέλλον όπου η ελληνική ακτοπλοΐα θα είναι πρωτοπόρος και αειφόρος».

Παρόντες στη συνάντηση ήταν το σχήμα της αναδόχου εταιρείας, στελέχη της Μονάδας ΣΔΙΤ του Υπουργείου Οικονομικών, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ-ΥΝΑΝΠ.

Δονούσα – 6ο Ορεινό Τρέξιμο: Έκπτωση της Blue Star Ferries στους συμμετέχοντες

0

Το άνοιγμα των εγγραφών για το 6ο Ορεινό Τρέξιμο ”Στα Μονοπάτια της Δονούσας” είναι πραγματικότητα εδώ και μία εβδομάδα…   Στη διοργάνωση – θα γίνει την 12η Οκτωβρίου – αναμένεται να λάβουν μέρος 100 αθλητές. 50 στη μεγάλη διαδρομή (20χλμ) και 50 στην μικρή διαδρομή (9χλμ).

Και το ευχάριστο είναι ότι ο μεγάλος χορηγός της δράσης (βλ Blue Star Ferries) όχι μόνο έχει προβλέψει έκτακτο δρομολόγιο την Κυριακή 13 Οκτωβρίου το πρωί για Πειραιά μέσω Νάξου και Πάρου για την επιστροφή των αθλητών και των συνοδών τους αλλά και για κάτι ακόμη.. Προσφέρει σε όλους τους συμμετέχοντες, τους συνοδούς τους και τα μηχανοκίνητά τους έκπτωση 50% για το χρονικό διάστημα από 9/10 μέχρι 15/10. Η έκπτωση ισχύει για όσους έρθουν από Πειραιά, Νάξο, Πάρο και Αμοργό και για την επιστροφή τους φυσικά!

Δονούσα – 6ος Ορεινός Αγώνας Τρεξίματος ”Στα Μονοπάτια της Δονούσας”: Άνοιξαν οι εγγραφές

Η σχετική ενημέρωση από την διοργανώτρια αρχή αναφέρει:

Η Blue Star Ferries παραμένει εδώ και χρόνια ο μεγάλος χορηγός του Ορεινού Τρεξίματος ”Στα Μονοπάτια της Δονούσας”!
Μαζί με το έκτακτο δρομολόγιο την Κυριακή 13 Οκτωβρίου το πρωί από Δονούσα προς Πειραιά μέσω Νάξου και Πάρου που έχει ήδη ανακοινωθεί, προσφέρει σε όλους τους συμμετέχοντες, τους συνοδούς τους και τα μηχανοκίνητά τους έκπτωση 50% για το χρονικό διάστημα από 9/10 μέχρι 15/10. Η έκπτωση ισχύει για όσους έρθουν από Πειραιά, Νάξο, Πάρο και Αμοργό και για την επιστροφή τους φυσικά!

 

Η έκπτωση θα είναι διαθέσιμη με τη λήξη των εγγραφών σε συγκεκριμένα πρακτορεία που θα ανακοινωθούν.
Οι εγγραφές συνεχίζονται στο παρακάτω link: http://www.donoussatrailrunning.gr/index.php/el/dtr-enroll

 

Στις 12 Οκτώβρη ξανατρέχουμε στη Δονούσα με έκπτωση 50% στα ακτοπλοϊκά μας!!

 

 

Τήλος – Καμμά: Γιατί η Δήμαρχος Τήλου είπε “Κυρία μου, αυτό το νησί δεν κάνει για εσάς”

0

Από τη διάσωση προσφύγων σε λεκτικό επεισόδιο με πρωταγωνίστρια την Δήμαρχο Τήλου Μαρία Καμμά. Και η ανάρτησή της μέσω των social media δείχνει μία λανθασμένη λογική που κυριαρχεί σε αρκετούς συνανθρώπους μας…

Τι συνέβη; Το Λιμενικό διέσωσε χθες το απόγευμα 106 πρόσφυγες, ανάμεσά τους πολλά μικρά παιδιά, ανοιχτά της Τήλου. Η σχετική ανακοίνωση από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ακτοφυλακής αναφέρει: Τις απογευματινές ώρες την 03-09-2024, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή της Τήλου από τον Αστυνομικό Σταθμό της Τήλου για την ύπαρξη αλλοδαπών στην περιοχή ¨ΛΙΜΕΝΑΡΙ¨ Τήλου. Στο σημείο μετέβησαν δύο (02) περιπολικά σκάφη (ΠΛΣ) του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα (01) Περιπολικό Πλοίο (ΠΠΛΣ) του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ένα (01) Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς απογειώθηκε και ένα αεροπλάνο του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.. Τις μεσημβρινές ώρες χθες, το ΠΑΘ προσέγγισε το σημείο, όπου απεγκλώβισε και περισυνέλλεξε εκατόν έξι (106) αλλοδαπούς (37 άντρες, 32 γυναίκες και 37 ανήλικοι), όλοι καλά στην υγεία τους, τους οποίους στη συνέχεια μετέφερε με ασφάλεια στο λιμάνι Λιβαδιών της Τήλου. Προανάκριση διενεργείται από τον Λιμενικό Σταθμό Τήλου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ρόδου”.

Πάμε στην Δήμαρχο.. Η κα Μαρία Καμμά, βρέθηκε στο λιμάνι τη συγκεκριμένη στιγμή και δέχθηκε λεκτική επίθεση από τουρίστρια που ενοχλήθηκε από το συμβάν. Και δεν ήταν μονάχα η ενόχληση, προχώρησε κι ένα βήμα παραπέρα προτρέποντας τη Μαρία Καμμά να κάνει το «σωστό» και να «πετάξουν στη θάλασσα» τους πρόσφυγες.

Η Μαρία Καμμά με ανάρτησή της στον προσωπικό λογαριασμό της στο Facebook περιγράφει το περιστατικό και επαναλαμβάνει την απάντηση που έδωσε στην ενοχλημένη λουόμενη.

«Κυρία μου, αυτό το νησί δεν κάνει για εσάς», θα επαναλάβει η Μαρία Καμμά και θα το κάνει όσες φορές κι αν χρειαστεί.

Η ανάρτηση της δημάρχου Τήλου, Μαρίας Καμμά

«Απόψε το βράδυ όσοι βρεθήκαμε στο λιμάνι της Τήλου ήρθαμε αντιμέτωποι και με τις δύο όψεις του νομίσματος…

Εκατόν έξι (106) πρόσφυγες, ανάμεσα τους πάρα πολλά παιδιά, μπόρεσαν να μεταφερθούν με ασφάλεια στο νησί μας.

Οι σκηνές που αντίκρισα προσωπικά, με διέλυσαν…

Άντρες, κλαίγοντας και κρατώντας αρκετοί από αυτούς τα μικρά παιδιά τους αγκαλιά, να ευχαριστούν τους λιμενικούς και να προσπαθούν να τους φιλήσουν τα χέρια…

Οι άντρες του λιμενικού σώματος με περίσσεια προσοχή, να σηκώνουν παιδιά και τραυματισμένους και να τους κατεβάζουν από το πλοίο.

Αστυνομικοί, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό να είναι εκεί καθώς και κάτοικοι του νησιού να προσφέρουν από στεγνά ρούχα, ψωμί, παπούτσια και ότι άλλο μπορούσαν στα γρήγορα να φέρουν…

Δυστυχώς πολλά παιδάκια και μωρά…

Και ξάφνου μια «κυρία» που με τον καλό της ψαρεύει στο λιμάνι, προφανώς της «χαλάει» τις διακοπές (αυτή η βαβούρα!)

Αρχίζει να φωνάζει που τους πάτε, γιατί τους μαζεύετε;

Νομίζοντας εγώ πως δεν συμφωνούσε με την διαδικασία της καταγραφής των προσφύγων από το λιμενικό, της απαντάω πως κυρία μου έτσι γίνεται, οι λιμενικοί τους οδηγούν στο λιμεναρχείο προκειμένου να καταγραφούν.

Αμ δε!

«Να τους πετάξουν στη θάλασσα»

Αυτή ήταν η επιθυμία της «κυρίας»! Και αρχίζει να μου κάνει μαθήματα! Πως πρέπει να κρατήσουμε τη χώρα μας και τα εδάφη μας ελληνικά, πως είμαστε χριστιανοί και «αυτοί» δεν έχουν καμία θέση εδώ!

Να τους διώξουμε, να τους πετάξουν στη θάλασσα που μας τους κουβαλάνε στα νησιά μας, εννοώντας τους άντρες του λιμενικού σκάφους που μετέφερε 106 ανθρώπινες ψυχές, αυτό ήταν το έγκλημα τους!

Για αυτό νευρίασε η γυναίκα ρε παιδιά! Παρακολουθούσε τους άντρες του λιμενικού οι οποίοι βοηθούσαν τα παιδάκια να κατέβουν από το σκάφος και αυτή νευρίασε γιατί αυτά δεν μιλούσαν ελληνικά και δεν ήταν χριστιανοπουλα.

Εμείς τους ευχαριστούσαμε και εκείνη μόνο που δεν τους έβρισε!

Και είχε και το θράσος να θέλει να με τραβήξει και βίντεο επειδή τόλμησα να της πω πόσο άδικο έχει. «Ποια είσαι εσύ;» της λέω ποια ειμαι, για πείτε μου και εσείς το όνομα σας της απαντώ, μου είπε ένα όνομα, δεν ξέρω αν είναι το αληθινό, εγώ όμως στα αλήθεια της είπα και θα το ξαναπώ:

Κυρία μου, αυτό το νησί δεν κάνει για εσάς».