Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 651

Μ. Καφούρος: «Να αποκατασταθεί άμεσα το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο σύνδεσης για την Ανάφη»

0

Ο βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ Μάρκος Εμμ. Καφούρος, κατέθεσε αναφορά προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την οποία επισημαίνει την έλλειψη ενδοκυκλαδικής σύνδεσης για το νησί της Ανάφης, μετά την απόσυρση του πλοίου που εκτελούσε δρομολόγια έως και τον Αύγουστο και το οποίο δεν έχει αντικατασταθεί έως σήμερα.

Το πρόβλημα ανέδειξε η Ένωση Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανάφης με την από 27/11/2024 επιστολή της, στην οποία αναφέρει τα σοβαρά προβλήματα καθημερινής λειτουργίας που βιώνει το νησί, εξαιτίας της διακοπής, τόσο στη μεταφορά αγαθών και φαρμάκων όσο και στη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών.

Ο βουλευτής Κυκλάδων, τονίζει την έντονη ανησυχία και τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, καθώς βιώνουν μια ιδιότυπη απομόνωση, με κοινωνικό και οικονομικό κόστος και ζητά από τον αρμόδιο υπουργό να βρεθεί άμεσα λύση ώστε να επανέλθει η ομαλότητα.

Επισυνάπτεται ολόκληρο το κείμενο της Αναφοράς:

ΑΝΑΦΟΡΑ - ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΑΦΗΣ-1

Δημόσια Παρέμβαση για την ακτοπλοϊκή ενδοκυκλαδική σύνδεση από το Επιμελητήριο Κυκλάδων

0
Αγονη Γραμμη
Αγονη Γραμμή

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων, όπως είναι γνωστό, ασχολείται συστηματικά με το χρόνιο πρόβλημα της ενδοκυκλαδικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών μας, το οποίο εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα εντάθηκε με την έλλειψη του δεύτερου επιδοτούμενου πλοίου στις ακτοπλοϊκές γραμμές δημοσίου συμφέροντος.

Ιδιαίτερα από τις 11 Νοεμβρίου όταν σταμάτησαν τα δρομολόγια των ταχυπλόων και αποκόπηκε η διασύνδεση της Σύρου με τις Ανατολικές Κυκλάδες και σε κάποιες περιπτώσεις παντελώς όπως π.χ. με την Θήρα.

Πρόσφατα δόθηκε μια προσωρινή λύση, με το μοναδικό πλοίο που δραστηριοποιείται ενδοκυκλαδικά αυτή τη στιγμή, το “ΑΡΤΕΜΙΣ” το οποίο ξεκίνησε δρομολόγιο κάθε Τετάρτη ως εξής: ΣΥΡΟΣ – ΠΑΡΟΣ – ΣΙΚΙΝΟΣ -ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ – ΘΗΡΑ – ΠΑΡΟΣ – ΣΥΡΟΣ και ΤΗΝΟ – ΑΝΔΡΟ. Το δρομολόγιο αυτό εξυπηρετεί εκτός των νησιών που προσεγγίζει το πλοίο και την μετεπιβίβαση από και προς ΝΑΞΟ και ΙΟ ενώ δίνεται επιπλέον η δυνατότητα σύνδεσης της ΣΙΚΙΝΟΥ και ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΥ με τον Πειραιά με ανταπόκριση, μέσω του Λιμένα της Πάρου. Η λύση αυτή προκρίθηκε αν και εξυπηρετεί μερικώς και όχι όλα τα νησιά που αντιμετωπίζουν πρόβλημα, λόγω των ωρών ανάπαυσης των εργαζομένων και σε συνδυασμό με το τελικό προορισμό του λιμένα της Άνδρου.

Για το θέμα αυτό το Επιμελητήριο Κυκλάδων ευχαριστεί για την αποτελεσματική συνεργασία το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ιδιαιτέρως την Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών αλλά και την εταιρεία BLUE STAR FERRIES, καθώς όλοι έδειξαν έμπρακτη διάθεση για να καταλήξουμε σε αυτή την έστω μερική και πρόσκαιρη λύση.

Καθώς όμως, με το να συντηρείται αυτή η κατάσταση, νοιώθουμε πως πλήττεται η νησιωτικότητα, ζητούμε από τον Πρωθυπουργό να παρέμβει προς τα αρμόδια υπουργεία και συγκεκριμένα προς το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με στόχο όχι τη μείωση αλλά την αύξηση των διαθέσιμων κονδυλίων για τις αποκαλούμενες άγονες γραμμές αλλά και το μεταφορικό ισοδύναμο επιχειρήσεων και πολιτών.

Ζητούμε επίσης τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να συγκαλέσει άμεσα όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν πλοία και δραστηριοποιούνται στο Νομό μας και να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για την άμεση τοποθέτηση του δεύτερου επιδοτούμενου πλοίου.

Πρέπει όμως και όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αφού συνειδητοποιήσουν πως το επιχειρηματικό τους έργο ταυτίζεται και με τον κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζουν για όλους εμάς τους νησιώτες-πελάτες τους, να διαθέσουν άμεσα πλοία συμβάλλοντας έτσι ώστε να σταματήσουν επιτέλους οι όποιες προσωρινές λύσεις.

Από τη πλευρά μας, σε συνέχεια των πρωτοβουλιών μας, με όλες τις διαθέσιμες δυνάμεις μας προτιθέμεθα στο επόμενο χρονικό διάστημα να καταρτίσουμε και παρουσιάσουμε ένα συνολικό σχέδιο για την ακτοπλοϊκή ενδοκυκλαδική σύνδεση, αφού το εδώ και μια εικοσιπενταετία σχέδιο που εφαρμόζεται δεν ικανοποιεί πλέον τις ανάγκες και απαιτήσεις των νησιών μας. Στόχος μας είναι, το σχέδιο αυτό αφού εγκριθεί και επεξεργαστεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, να έρθει ολοκληρωμένο σε διαβούλευση.

Στη συνέχεια, έχουμε τη πρόθεση να οργανώσουμε και να συγκαλέσουμε στη συνεδριακή αίθουσα του Επιμελητηρίου, που διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές συμμετοχής δια ζώσης και με τηλεδιάσκεψη, συνάντηση με τη συμμετοχή του Υπουργείου, των Ναυτιλιακών Εταιρειών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Ά και ΄Β βαθμού και κάθε άμεσου εμπλεκόμενου Φορέα, που θα μπορούσε να συνδυαστεί με ένα διευρυμένο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

Ζητούμενο είναι, με την κοινή προσπάθεια όλων, να καταλήξουμε στον ριζικό ανασχεδιασμό των δρομολογίων ώστε τον Ιούνιο του 2025 να διενεργηθεί εγκαίρως η νέα διαγωνιστική διαδικασία και από την επόμενη δρομολογιακή περίοδο 01/11/2025-31/10/2026 να αλλάξει ο συγκοινωνιακός χάρτης του Νομού.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΟΣ

 

Πίνακας αποδεκτών

  • Γραφείο Πρωθυπουργού
  • Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης
  • Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωνσταντίνος Χατζηδάκης
  • Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης
  • Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας
  • Γ.Γ. Ναυτιλίας και Λιμένων (Πρόεδρος Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος
  • Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης
  • Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Ιωάννης Βρούτσης
  • Βουλευτές Κυκλάδων

κ. Μάρκος Καφούρος

κα. Αικατερίνη Μονογυιού

κ. Φίλιππος Φόρτωμας

  • Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γεώργιος Χατζημάρκος
  • Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ. Γεώργιος Λεονταρίτης
  • Δήμαρχοι Κυκλάδων
  • Παραγωγικοί Φορείς Κυκλάδων
  • ΜΜΕ Κυκλάδων

Κτηματολόγιο: Ανοιχτά και αύριο τα γραφεία, δείτε που στις Κυκλάδες

0
Κτηματολόγιο
Κτηματολόγιο

Μπορεί να πληθαίνουν οι φωνές για παράταση των ημερομηνιών όσον αφορά το θέμα “κτηματολόγιο” όμως το Υπουργείο αλλά και το “Ελληνικό Κτηματολόγιο” παραμένει έως και σήμερα, μία ημέρα πριν από τη λήξη των αιτήσεων σταθερό στη πολιτική του…

Με ανακοίνωσή του ενημερώνει ότι τα παρακάτω γραφεία Κτηματογράφησης στο Νότιο Αιγαίο θα λειτουργήσουν και το Σάββατο 30/11/2024 με διευρυμένο ωράριο:

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Γραφείο Κτηματογράφησης Αθήνας

Αμβροσίου Φραντζή 48 και Αμεινοκλέους, ΤΚ 11744, Νέος Κόσμος, Αθήνα.

Γραφείο Κτηματογράφησης Θεσσαλονίκης

Σαράφη 48Γ, ΤΚ 55135, Φοίνικας, Θεσ/νίκης.

Γραφείο Κτηματογράφησης Άνδρου

Μελίνας Μερκούρη 1 (δίπλα στο Δημοτικό Σχολείο Γαυρίου), ΤΚ 84501, Γαύριο Άνδρου.

Γραφείο Κτηματογράφησης Τήνου

Λεωφόρος Τριποτάμου 1, (Δίπλα στο Υποθηκοφυλακείο), ΤΚ 84200, Τήνος.

Γραφείο Κτηματογράφησης Κέας

Άγιος Γεώργιος Κορησία, (δίπλα στο πρώην Υποθηκοφυλακείο Κέας), Επαρχιακή οδός Κορρησία – Βουρκάρι, ΤΚ 84002, Κέα.

Γραφείο Κτηματογράφησης Μυκόνου

Πνευματικό κέντρο Άνω Μεράς Μυκόνου “ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΑΝΩΜΕΡΙΤΩΝ ΜΥΚΟΝΟΥ”, Επαρχιακή οδός Μυκόνου Άνω Μεράς (Δίπλα στο μνημείο  Ηρώων),ΤΚ 84600, Μύκονος.

Γραφείο Κτηματογράφησης Σερίφου

Λιβάδι  (Έναντι Ταχυδρομείου), ΤΚ 84005, Σέριφος.

Γραφείο Κτημτογράφησης Νάξου

Οδός Κοντολέoντος, Επαρχιακή Οδός Νάξου Εγκαρών και Περιφερειακής οδού Χώρας Νάξου, ΤΚ 84300, Νάξος.

Γραφείο Κτηματογράφησης Πάρου

Εμπορικό Κέντρο Νάουσας (πίσω από την παλιά Τράπεζα Πειραιώς) περιοχή Βουνάλι, επαρχιακή οδός Νάουσας Παροικιάς, ΤΚ 84401, Νάουσα Πάρος.

Γραφείο Κτηματογράφησης Σαντορίνης (Θήρας)

Εμπορικό Κέντρο “ΚΑΜΑΡΙΝΟΣ”, Επαρχιακή οδός Φηρών – Όρμου Περίσσης, ευθεία Φηρών- Πύργου, ΤΚ 84700, Μεσσαριά.

Τηλέφωνο επικοινωνίας για όλα τα Γραφεία Κτηματογράφησης: 801 4000 100 (για κλήσεις από σταθερό με χρέωση σύμφωνα με την τιμολογιακή πολιτική του τηλεπικοινωνιακού παρόχου για Ειδικούς Μη Γεωγραφικούς αριθμούς), 231 6005 400 (για κλήσεις από κινητό με χρέωση σύμφωνα με την τιμολογιακή πολιτική του τηλεπικοινωνιακού παρόχου)

email: contact@kthma.gr 

Ωράριο λειτουργίας Σάββατο 30/11/2024: 08:00 – 20:00

 

Κατ. Μουστάκη: “Υπέρογκα τιμολόγια για Χριστουγεννιάτικο στολισμό στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων”

0

Παρέμβαση, μέσω ανάρτησής της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για τα ποσά που δαπανούνται από τον Δήμο Νάξου και Μικρών για το Χριστουγεννιάτικο στολισμό, αλλά και για τη μη πραγματοποίηση συνεδριάσεων της επιτροπής πολιτισμού, έκανε η Δημοτική Σύμβουλος με την παράταξη του Λεονάρδου Χατζηανδρέου Κατερίνα Μουστάκη.

Χαρακτηριστικά η κ. Μουστάκη αναφέρει πως μέχρι στιγμής ο Δήμος έχει δαπανήσει 58.247.47€ για αγορά ξυλείας, διακοσμητικά με ρεύμα και υλικά για την κατασκευή χριστουγεννιάτικου στολισμού, ο οποίος κατά καιρούς πετιέται στα σκουπίδια, η στην καλύτερη των περιπτώσεων φυλάσσεται σε μισθωμένη αποθήκη που στοιχίζει στο ταμείο του Δήμου ετησίως 12.000.00€.

Παράλληλα η κ. Μουστάκη τονίζει την ανυπαρξία συνεδριάσεων της επιτροπής πολιτισμού του δήμου, με τα μέλη της να ενημερώνονται για τις εκδηλώσεις από τοπικά site πολλές φορές την τελευταία στιγμή είτε από την προσωπική σελίδα του facebook του αντιδήμαρχου πολιτισμού κ.Φλεριανού, ο οποίος όπως αναφέρει η κ. Μουστάκη, αποφασίζει, παρακάμπτοντας και απαξιώνοντας συστηματικά την δωδεκαμελή επιτροπή της οποίας ηγείται.

Η ανάρτηση της κ. Μουστάκη αναφέρει:

“Στην “Διαύγεια” του Δήμου Νάξου και μικρών Κυκλάδων “ανεβαίνουν” αυτό τον καιρό υπέρογκα τιμολόγια για αγορά ξυλείας, διακοσμητικά με ρεύμα, υλικά για την κατασκευή χριστουγεννιάτικου στολισμού, που για φέτος ξεπερνάνε προς το παρόν τα 58.247.47€.

Άρα λεφτά για τον πολιτισμό υπάρχουν!

Η αρμόδια επιτροπή πολιτισμού που έχει συσταθεί από τον Δήμαρχο και για την οποία καυχιέται, με πρόεδρο τον αντιδήμαρχο πολιτισμού, δεν συνεδριάζει, δεν παίρνει αποφάσεις και δεν γνωρίζει καν για τις εκδηλώσεις που έχει προγραμματίσει ο Δήμος…

Η επιτροπή πολιτισμού ενημερώνεται για τις εκδηλώσεις από τοπικά site πολλές φορές την τελευταία στιγμή είτε από την προσωπική σελίδα του facebook του αντιδήμαρχου πολιτισμού κ. Φλεριανού, ο οποίος αποφασίζει, παρακάμπτοντας και απαξιώνοντας συστηματικά την δωδεκαμελή επιτροπή της οποίας ηγείται!!!

Ας αναρωτηθούμε τελικά ποιες είναι οι προτεραιότητες για τον πολιτισμό μας, η διατήρηση της κουλτούρας και της παράδοσης μας, ή ο πολιτισμός μας περιορίζεται σε σόου, ένα άναμμα δέντρου και σε διακοσμητικά στις κολώνες της ΔΕΗ;

Όλα μπορούν να συνυπάρξουν, όλα χρειάζονται αλλά δεν μπορώ να βλέπω κάθε χρόνο να χαλάμε πάνω από 100.000,00€ για χριστουγεννιάτικα (τα οποία δεν αξιοποιούνται την επόμενη χρόνια), πέντε έξι οκτάμηνους μισθούς ανθρώπινου δυναμικού για να τα κατασκευάσει και μετά να τα βλέπουμε πεταμένα αριστερά δεξιά.

Οι εκδηλώσεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος και παράδοσης του δήμου μας περιορίζονται μόνο σε συνδιοργάνωση με συλλόγους, δίνοντας τους μία μικρή οικονομική ενίσχυση (σε όσους βέβαια θέλουν, έχουν τα δικά τους κριτήρια) με γνωστό το παράδειγμα της γιορτή της ρακής στη Μονή αλλά και της Κωμιακής.

Πρέπει επιτέλους ο Δήμος να “εκμεταλλευτεί” τις παραδόσεις μας χειμώνα καλοκαίρι να οργανώνει εκδηλώσεις, φεστιβάλ αναδεικνύοντας τα χωριά μας που ερημώνουν σιγά-σιγά και να τα στηρίζουν όλα ανεξάρτητα τι εκλογικό αποτέλεσμα έβγαλαν…

Οι παρακάτω δύο φωτογραφίες δείχνουν τους δύο διαφορετικούς κόσμους “πολιτισμού” στην Νάξο μας.

Η πρώτη από την πρόσφατη επιτυχημένη παραδοσιακή γιορτή της ρακής στην Μονή (με μηδενική επιχορήγηση από το δήμο μας) και η δεύτερη φωτογραφία από τον χριστουγεννιάτικο εξοπλισμό του Δήμου που κατά καιρούς πετιέται στα σκουπίδια, η στην καλύτερη των περιπτώσεων φυλάσσεται σε μισθωμένη αποθήκη που στοιχίζει στο ταμείο του Δήμου ετησίως 12.000.00€”.

Σύρος: Λόγω πένθους αναβολή πολιτιστικών εκδηλώσεων

0
sirossss

Από χθες Πέμπτη στην Σύρο υπάρχει έντονη θλίψη στην είδηση της εκδημίας του Μάρκου Πρίντεζη…

Μπορεί να υπάρχουν κάποιες δράσεις σε εξέλιξη όσον αφορά τα Χριστούγεννα που έρχονται, όμως ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης ανακοίνωσε την αναβολή της βασικής δράσης σήμερα που δεν ήταν άλλη από την φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου.

Σύρος: Εφυγε από τη ζωή ο Μάρκος Πρίντεζης

“Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης ενημερώνει τους δημότες και κατοίκους του νησιού ότι η τελετή φωταγώγησης του χριστουγεννιάτικου δένδρου στην πλατεία Μιαούλη, καθώς και τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής «Ανακαλύπτοντας της ελληνική ζωγραφική» στην Αίθουσα Βάτη, που θα πραγματοποιούνταν σήμερα, Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024, αναβάλλονται.

Κάτι που γίνεται ως ελάχιστη ένδειξη πένθους για τον αδόκητο και πρόωρο θάνατο του Μάρκου Πρίντεζη, ο οποίος για πολλές δεκαετίες υπηρέτησε με συνέπεια και ήθος την Κοινότητα Ποσειδωνίας, τον Δήμο Ποσειδωνίας, τον Δήμο Σύρου-Ερμούπολης, την ΤΕΔΚ Κυκλάδων, το νησί μας και την Τοπική Αυτοδιοίκηση γενικότερα.

Οι νέες ημερομηνίες διεξαγωγής των εκδηλώσεων θα ανακοινωθούν σύντομα”.

 

 

Κουφονήσια – Μαριέττα Πράσινου: “Πωπωπω δουλειά, Παναγία μου. Για να μεγαλώσεις μόνη τρία παιδιά”

0

Ο Άρης Κατσίγιαννης κάνει ακριβώς αυτό που λέει ο τίτλος του πρότζεκτ του: καταγράφει τις ιστορίες των ανθρώπων που ζουν στα ελληνικά νησιά, πριν αυτές χαθούν. Κάνει τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας πρωταγωνιστές, τους δίνει το βήμα να αφηγηθούν σε πρώτο πρόσωπο τη ζωή τους, με τις ομορφιές και τις κακουχίες της, την ηρεμία και συνάμα την απομόνωση του χειμώνα.

«Το χειμώνα είμαστε ξεχασμένοι, μόνο το καλοκαίρι μας θυμούνται» του λένε οι ντόπιοι από τις Μικρές Κυκλάδες.

Μαζί με την ομάδα του, ταξιδεύουν τον τελευταίο χρόνο σε νησιά των Κυκλάδων – και όχι μόνο, για να καταγράψουν τις ιστορίες των ηλικιωμένων κατοίκων τους. Γιατί το κάνουν αυτό; «Γιατί είναι ιστορίες που κουβαλάνε αλήθεια. Είναι αφιλτράριστες. Δεν έχουν δεύτερες σκέψεις. Μας γνωρίζουν 10 λεπτά πριν και αφιερώνουν ώρες να μας πουν τις ιστορίες της ζωής τους, λες και είμαστε τα εγγόνια τους.

Αμοργός – Θολάρια: Ο 88χρονος “Μπάμπος” μιλάει για το ταξίδι της ζωής του

Μας μιλούν για χρόνια που δεν έχουν καμία σχέση με το τώρα. Για χρόνια με πολλές δυσκολίες. Πράγματα που δεν μπορούμε να τα φανταστούμε, αν δεν τα ακούσουμε και πόσο μάλλον αν δεν τα ζήσουμε».

Ζητήσαμε (μέσα από τη σελίδα του news247.gr) από τον Άρη Κατσίγιαννη να μοιραστεί μαζί μας μια ιστορία από έναν ντόπιο κάθε νησιού των Μικρών Κυκλάδων, όπως τις έχει καταγράψει. Ο Μπάμπος της Αμοργού, η κυρία Μαριέτα από τα Κουφονήσια, ο Γιώργος και η Ποθητή Κωβαίου από την Σχοινούσα, ο κύριος Βαγγέλης από την Ηρακλειά και ο καπετάνιος του Σκοπελίτη αφηγούνται στιγμές από τη ζωή τους σε πρώτο πρόσωπο.

Και σήμερα έχει σειρά η 72χρονη Μαριέττα Πρασίνου από τα Κουφονήσια

«Φτώχεια που λες, πολλή φτώχεια.

Είχα έναν πολύ καλό άντρα, παιδάκι μου, αλλά ήμασταν άτυχοι και οι δυο. Τον έχω χάσει τον άντρα μου, 38 χρόνων παλικάρι ήτανε. Τα είχα τα παιδιά μου μικρά. Η κόρη μου η Μαρία ήτανε μικρούλα, δεν τον καλοθυμάται. Εδώ στα νησιά δεν παντρεύονται ξανά, και αν είχες και παιδιά… Ήταν δύσκολα εκείνα τα χρόνια.

Οπότε 29 χρόνων έμεινα χήρα, 29 χρονών, τα τρία μου παιδιά, δουλειά!

Πωπωπω δουλειά, Παναγία μου. Για να τα μεγαλώσεις, πώς θα τα μεγαλώσεις; Και είχα την μάνα μου την κακομοίρα και τον πατέρα μου και τα πρόσεχαν τα παιδιά μου εδώ, και δούλευα εγώ εδώ στις ταβέρνες, δεξιά αριστερά τα καλοκαίρια. Για να τα μεγαλώσω. Πολλή φτώχεια.

Να σκέφτεσαι πως έρχονται οι γιορτές, τα Χριστούγεννα και να είναι τα παιδιά σου, τρία κοριτσάκια τώρα, ε δεν θέλουν και αυτά κάτι; Τέλος πάντων, το καταφέραμε κι αυτό.

Εγώ με τον άντρα μου, Πράσινος λεγόταν και αυτός, δεν είχαμε καμία συγγένεια όμως. Για να βγάλουν την άδεια του γάμου, μας παίρνανε αίμα, να δουν μη τυχόν και είμαστε ξαδέρφια. Αν ταίριαζαν τα αίματα μας και δεν μας παντρεύανε.

Δεν μας νοιάζει η μοναξιά, για εμάς που έχουμε μάθει σου λέω, δεν μας νοιάζει η μοναξιά.

Μου λένε πως αντέχεις στο Κουφονήσι. Μα αφού έχουμε συνηθίσει από παιδάκια εδώ. Εδώ γεννηθήκαμε, εδώ μεγαλώσαμε, εδώ παντρευτήκαμε, εδώ θα πεθάνουμε”.

Τι λέει ο Αρης Κατσιγιάννης για την Μαριέττα Πρασίνου; “Μια γυναίκα ‘’Μπουμπουλίνα’’ για εμένα, μόνη της, από τα 29 της μεγάλωσε 3 παιδάκια και έκανε τα πάντα για να μην τους λείψει τίποτα. Γυναίκες που άντεξαν τις καταιγίδες και αγκάλιασαν τις χαρές με το ίδιο σθένος.

Γυναίκες που χάραξαν δρόμους για τα παιδιά τους, εξασφαλίζοντας ότι θα βαδίσουν πιο μακριά από ό,τι θα μπορούσαν ποτέ οι ίδιες να ονειρευτούν.

Η κυρία Μαριέττα, είναι μία από τις πολλές γυναίκες αυτής της χώρας, που αφιέρωσαν τη ζωή τους στους γονείς τους, στα παιδιά τους και στον τόπο τους, κρατώντας ελάχιστα για τις ίδιες.

Σε αυτές τις γυναίκες χρωστάμε το τώρα και το εδώ που είμαστε».

Αύριο πάμε .. Σχοινούσα 

Νάξος – ΣΑΕΚ: Πρώτη συνάντηση σήμερα (29/11) πρωτοετών καταρτιζόμενων

0

Το πρώτο βήμα. Παρασκευή 29 Νοεμβρίου και έχουμε μία σημαντική εξέλιξη σχετικά με την λειτουργία της Σχολής Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Νάξου (ΣΑΕΚ) και το χειμερινό εξάμηνο που τρέχει…

Μετά από αρκετές εβδομάδες αγωνίας, σήμερα όπως διαβάζουμε στη σελίδα της Σχολής υπάρχει ενημέρωση σχετικά με την εισαγωγική – ενημερωτική συνάντηση καταρτιζόμενων και εκπαιδευτών για το νέο εξάμηνο.

Πότε; Στις 3.30 το μεσημέρι στο χώρο της γραμματείας (σ.σ. να σημειώσουμε ότι η Σχολή είναι στο Φιλώτι) και “καλεσμένοι” είναι οι καταρτιζόμενοι και εκπαιδευτές για τρεις ειδικότητες: “Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής”, “Τεχνικός Εσωτερικών Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων” και “Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας”

Η πρώτη συνάντηση περιλαμβάνει γνωριμία, ενημέρωση για το πρόγραμμα και εισαγωγή στα μαθήματα..

Κάτι που δείχνει ότι υπάρχει φως στο τούνελ μετά τα τελευταία αρνητικά επεισόδια σχετικά με την πορεία της Σχολής…

# Να σημειώσουμε ότι δύο ημέρες νωρίτερα είχε γίνει η ανάλογη ενημέρωση των καταρτιζόμενων για την ειδικότητα που αφορά “Βοηθός Παιδαγωγών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας”

Δείτε την σχετική ανακοίνωση 

 

Νότιο Αιγαίο: Οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες “βάζουν στο παιχνίδι” Λέρο και Κάρπαθο

0
karpathos-night

Σε προορισμούς πέραν της… πεπατημένης ποντάρουν tour operators και αεροπορικές εταιρείες για το 2025, με νησιά και περιοχές της ηπειρωτικής χώρας που μέχρι πρότινος δεν είχαν παρουσία στα προγράμματά τους, να φλερτάρουν δειλά με μία θέση στον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού.

Εκτός από τους προορισμούς που κάνουν το ντεμπούτο τους στα προγράμματα των αεροπορικών και των πρακτόρων, περιοχές της ηπειρωτικής και της νησιωτικής χώρας που μπήκαν τα τελευταία χρόνια στο κάδρο των ταξιδιωτών κερδίζουν πόντους που μεταφράζονται σε αυξημένες συνδέσεις και περισσότερες θέσεις για το 2025.

H στρατηγική αυτή επιλογή των ισχυρών παικτών του κλάδου είναι υψηλής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό, δεδομένου ότι οι στόχοι για περαιτέρω ανάπτυξή του, με όρους βιωσιμότητας, εδράζονται στη χωρική και χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Στην κατεύθυνση αυτή, μάλιστα, η ανάδειξη προορισμών που μέχρι σήμερα δεν περιλαμβάνονταν στις λίστες με τους δημοφιλείς για τους ξένους ταξιδιώτες βρίσκεται στο επίκεντρο της στόχευσης, τόσο της κυβέρνησης όσο και των φορέων του τουρισμού, κάτι που εξυπηρετείται με τις κινήσεις αεροπορικών και tour operators.

Ποιοι προορισμοί κερδίζουν έδαφος

Ενισχυμένη θα είναι η παρουσία του βρετανικού ομίλου Jet2 στην Ελλάδα τη θερινή σεζόν του 2025. Αυτή τη φορά, πέραν των… κλασικών προορισμών, όπως είναι το Ηράκλειο, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Χαλκιδική και η Κως, Jet2.com και Jet2holidays εντάσσουν για πρώτη φορά στο πρόγραμμά τους τρία ελληνικά όχι ιδιαίτερα γνωστά νησιά για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, τη Λέρο, την Αίγινα και τον Πόρο.

Στα δύο τελευταία νησιά (Αίγινα και Πόρο που δεν έχουν αεροπορική σύνδεση) θα μπορούν να προσεγγίζουν με πλοίο οι ταξιδιώτες που θα φτάνουν αεροπορικώς στο αεροδρόμιο της Αθήνας, μέσω των πακέτων της Jet2holidays.

Σημειωτέον ότι ο βρετανικός όμιλος έχει εντάξει επίσης στο πρόγραμμά του για το 2025 το δρομολόγιο Μπρίστολ – Καλαμάτα, με τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα να ανεβαίνει όλο και περισσότερο στις προτιμήσεις των ξένων τουριστών, ενώ παράλληλα έχει προσθέσει και περισσότερες θέσεις για έναν ακόμη νησιωτικό προορισμό της χώρας που δεν ανήκει σε εκείνους της πρώτης γραμμής, τη Λέρο.

Στη Λέρο ποντάρει το 2025 και η Just Go Holidays, η οποία εντάσσει για πρώτη φορά τη χώρα μας στο πρόγραμμά της και επιλέγει, μεταξύ των προορισμών στους οποίους επεκτείνεται, και το νησί των Δωδεκανήσων.

Στην Καλαμάτα, έναν προορισμό που τα τελευταία χρόνια μπαίνει όλο και περισσότερο στα προγράμματα tour operators και αεροπορικών εταιρειών, εν πολλοίς χάρη στην Costa Navarino, επενδύει την προσεχή σεζόν και η Discover Airlines, θυγατρική της Lufthansa. Στο πλαίσιο αυτό, η αεροπορική επεκτείνει το πρόγραμμά της από τη Φρανκφούρτη εντάσσοντας την Καλαμάτα στα νέα δρομολόγια.

Από την πλευρά της, η Marabu, η οποία συνδέεται με τη γερμανική Condor, θα προσγειωθεί για πρώτη φορά το 2025 στην Ελλάδα, εξυπηρετώντας, μεταξύ άλλων, «άγνωστους» προορισμούς, όπως η Κάρπαθος και η Καβάλα.

 

Πηγή: euro2day.gr

Ενδοκυκλαδικά – Νέα Αριστερά: Επιστολή για το 2ο πλοίο και η αναβάθμιση των δρομολογίων

0
Αγονες
Αγονες

Τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην επικαιρότητα. Η απόφαση για αλλαγή του “Αρτεμις” σε δρομολόγιο που είχε κάθε Τρίτη (αρχικά) και στη συνέχεια κάθε Τετάρτη έχει βάλει σε εγρήγορση όλους τους φορείς… Η Σαντορίνη μπορεί να μπήκε στο δρομολόγιο εντός .. Νομού αλλά έμειναν έξω νησιά από τις Δυτικές Κυκλάδες. Αποτέλεσμα; Έξι Βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με πρωτοβουλία της Βουλεύτριας Φλώρινας και Γραμματέα της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς  Πέτης Πέρκα, κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα την κοινή επιστολή των 4 Δήμαρχων των Δυτικών Κυκλάδων, οι οποίοι εκφράζουν την διαμαρτυρία τους για τα ενδο-κυκλαδικά δρομολόγια.

Ακολουθεί η ερώτηση:

Οι Βουλευτές αναφέρουν ότι με κοινή επιστολή τους προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οι Δήμαρχοι Σίφνου, Σερίφου, Μήλου και Κίμωλου εκφράζουν την διαμαρτυρία τους για τα ενδο-κυκλαδικά δρομολόγια.

Στην επιστολή τους οι Δήμαρχοι αναφέρουν ότι για άλλη μια φορά αιφνιδιάστηκαν με την πληροφορία της διακοπής ενός ενδο-κυκλαδικού δρομολογίου που εξυπηρετούσε τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων.

Ενδοκυκλαδικά: Γιατί διαμαρτύρονται οι δήμαρχοι τεσσάρων νησιών στις Δυτικές Κυκλάδες;

Πάγιο αίτημα των Δυτικών Κυκλάδων είναι η βελτίωση της ενδο-κυκλαδικής συγκοινωνίας και κυρίως σε ό,τι αφορά στη σύνδεση των νησιών με την πρωτεύουσα του Νομού, όπου οι πολίτες χρειάζεται να μετακινηθούν ακτοπλοϊκώς για την εξυπηρέτησή τους σε δημόσιες δομές (Νοσοκομείο, Υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, Δικαστήρια, Εφετείο κ.λπ.).

Οι Δήμαρχοι τονίζουν ότι σε αυτή τη γραμμή επί σειρά ετών υπήρχαν δρομολόγια τρεις φορές την εβδομάδα: κάθε Κυριακή, Τρίτη και Τετάρτη πρωί από τη Σύρο και τις ίδιες μέρες, το απόγευμα, από Σίφνο, Σέριφο, Μήλο, Κίμωλο για τη Σύρο. Έτσι, οποιοσδήποτε χρειαζόταν να μεταβεί για οποιαδήποτε δουλειά σε Υπηρεσία της πρωτεύουσας του νομού, επέλεγε να αναχωρήσει την Κυριακή το απόγευμα και να επιστρέψει την Τρίτη, επιβαρυνόμενος με δυο διανυκτερεύσεις στη Σύρο.

Επιπλέον, σε συνάντηση που είχαν πέρυσι οι Δήμαρχοι των Δυτικών Κυκλάδων με τον Υφυπουργό  Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είχαν ζητήσει ένα ακόμα ενδο-κυκλαδικό δρομολόγιο. Υπήρξε η δέσμευση από την πλευρά του Υπουργείου ότι το συγκεκριμένο αίτημα θα εξεταζόταν.

Αντί, ωστόσο, να προστεθεί δρομολόγιο, πληροφορήθηκαν ότι εξετάζεται η διακοπή του δρομολογίου της Τρίτης, με αποτέλεσμα όποιος πολίτης χρειάζεται να ταξιδέψει στην πρωτεύουσα του νομού να πρέπει να επιβαρυνθεί με τρεις διανυκτερεύσεις στο νησί της Σύρου.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, oι τέσσερεις Δήμαρχοι στην κοινή επιστολή τους προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής ζητάνε :

  • Nα μην τροποποιηθεί το ενδο-κυκλαδικό δρομολόγιο της Τρίτης,
  • Να αλλάξει το δρομολόγιο της Τετάρτης (αναχώρηση από τη Σύρο το μεσημέρι αντί για το πρωί)
  • Να προστεθεί ένα ακόμα δρομολόγιο.
  • Να επανεξεταστεί ο σχεδιασμός της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με τον Πειραιά, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν τα παρακάτω δρομολόγια: κάθε Παρασκευή δρομολόγιο από τα νησιά μας προς τον Πειραιά και κάθε Σάββατο δρομολόγιο από τον Πειραιά προς τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων

Επειδή ανακοινώθηκε πρόσφατα η ενδεχόμενη διακοπή του ενδο-κυκλαδικού δρομολογίου της Τρίτης, που εξυπηρετεί τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων και τα συνδέει με την πρωτεύουσα του Νομού

Επειδή επανειλημμένως οι Δήμαρχοι έχουν ζητήσει η αναχώρηση του πλοίου από τη Σύρο να τροποποιηθεί, έτσι ώστε κάποιος που φτάνει στη Σύρο την Τρίτη το βράδυ να μπορεί να επισκεφθεί τις Υπηρεσίες την Τετάρτη το πρωί και να αναχωρήσει από τη Σύρο το μεσημέρι.

Επειδή η ακτοπλοϊκή σύνδεση και οι βελτιώσεις στην ενδο-κυκλαδική συγκοινωνία είναι κρίσιμες για την καθημερινότητα των πολιτών μας και την εξυπηρέτησή τους σε ζωτικής σημασίας υπηρεσίες.

Επειδή με τα υπάρχοντα δρομολόγια οι Δήμαρχοι επισημαίνουν για άλλη μια φορά ότι δυσχεραίνεται η εξυπηρέτηση κατοίκων, δημόσιων υπαλλήλων και επαγγελματιών, με τις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες που έχουν επισημανθεί σε προγενέστερες επικοινωνίες τους προς την πολιτική ηγεσία

Επειδή η αναγκαία βελτίωση αυτών των δρομολογίων θα συντελέσει στην ανάπτυξη των νησιών και στην ενίσχυση των κοινωνικών και οικονομικών δομών της περιοχής

Επειδή το δημόσιο συμφέρον επιτάσσει τη συνεχιζόμενη υποστήριξη των νησιωτικών περιοχών.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ποιοι είναι οι λόγοι για την ενδεχομένη διακοπή του δρομολογίου της Τρίτης; Εξετάζεται κάποια εναλλακτική λύση, και αν ναι ποια;
  2. Πως σκοπεύει το Υπουργείο να ανταποκριθεί στα αιτήματα των τοπικών αρχών για την ενίσχυση της ενδο-κυκλαδικής συγκοινωνίας, ιδιαίτερα για τη διευκόλυνση των πολιτών που χρειάζεται να επισκέπτονται τις δημόσιες υπηρεσίες στη Σύρο;
  3. Ποια είναι η στάση του Υπουργείου σχετικά με το αίτημα των τοπικών αρχών για προσθήκη ενός ακόμα ενδο-κυκλαδικού δρομολογίου, ώστε να βελτιωθεί η επικοινωνία;
  4. Ποια είναι η στάση του Υπουργείου σχετικά με το αίτημα των τοπικών αρχών να αλλάξει το δρομολόγιο της Τετάρτης (αναχώρηση από τη Σύρο το μεσημέρι αντί για το πρωί) και να μειωθεί η ανάγκη για επιπλέον διανυκτερεύσεις των πολιτών στη Σύρο;
  5. Σκοπεύει το Υπουργείο να επανεξετάσει το σχεδιασμό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Πειραιά – Δυτικές Κυκλάδες σύμφωνα με το αίτημα των τοπικών αρχών;

  Οι ερωτώντες Βουλευτές

Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα /  Αθανασία (Σία) Αναγνωστοπούλου / Χουσεϊν Ζεϊμπεκ /  Αθανάσιος (Νάσος) Ηλιόπουλος /  Οζγκιούρ Φερχάτ /  Θεανώ Φωτίου

Πού οφείλεται η αύξηση της σχολικής βίας, τρόποι αντιμετώπισης

0

Η πρόληψη και η συνεργασία ανάμεσα σε γονείς και μαθητές είναι οι πιο σημαντικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

Της Στέλλας Ζαχαράτου (*)

Τονίζει ότι οι γονείς πρέπει να είναι κοντά στα παιδιά τους, ακόμα και αν αυτό σημαίνει να ακούσουν πράγματα που δεν τους αρέσουν. Αν τα παιδιά εμπλακούν σε συγκρούσεις, μπορεί να δυσκολευτούν να διαχειριστούν την κατάσταση.

Τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρείται μεγάλη αύξηση στα περιστατικά ανήλικης παραβατικότητας. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΑΣ, το πρώτο 8μηνο του 2023 καταγράφηκαν 4.875 περιστατικά, ενώ το αντίστοιχο διάστημα φέτος έφτασαν τα 7.180. Επιπλέον, οι συλλήψεις ανηλίκων για σωματικές βλάβες διπλασιάστηκαν, από 383 το 2023 σε 666 το 2024.

Αυξάνονται τα περιστατικά βίας που περιλαμβάνουν όλο και πιο μικρές ηλικίες, κυρίως στην αρχή της εφηβείας. Η κα. Ζαχαράτου επισημαίνει τη σημασία της οικογένειας και αναλύει τους λόγους πίσω από την αύξηση αυτών των περιστατικών, καθώς και τα βήματα που πρέπει να ακολουθούν οι γονείς, είτε το παιδί είναι θύμα είτε θύτης.

Η αιτία του προβλήματος δεν είναι απλή και εξαρτάται από πολλές παραμέτρους, όπως τα ατομικά χαρακτηριστικά του παιδιού, οι περιβαλλοντικές συνθήκες και κοινωνικά ζητήματα που το επηρεάζουν. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα παιδιά που εκδηλώνουν τέτοιες συμπεριφορές μπορεί να αντιμετωπίζουν ψυχικά προβλήματα που έχουν μείνει αδιάγνωστα. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι οι δυσλειτουργικές σχέσεις με τους γονείς, όπως η έλλειψη διαλόγου και η απομάκρυνση, είναι συχνά κοινός παράγοντας.

Συμπεριφορές που μπορεί να δείχνουν παραβατικότητα, όπως η απείθεια και οι επιθετικές αντιδράσεις, είναι ενδείξεις που οι γονείς δεν πρέπει να υποτιμούν. Αυτές οι συμπεριφορές δεν εξαφανίζονται με την ηλικία, όπως συχνά νομίζουν.

Πολλά παιδιά ηλικίας 13-15 ετών δεν ενημερώνουν τους γονείς τους για το πού βρίσκονται και με ποιους συναναστρέφονται. Ο γονέας θα πρέπει να προσπαθεί να διατηρήσει την επικοινωνία και όχι να ελέγχει το παιδί. Η εφηβεία είναι μια περίοδος γεμάτη προκλήσεις και αλλαγές, όπου οι γονείς πρέπει να προσαρμόσουν τη σχέση τους με το παιδί τους.

Η συνεργασία μεταξύ γονέων και σχολείου είναι κρίσιμη. Οι γονείς πρέπει να εμπιστεύονται τους εκπαιδευτικούς και να σέβονται τη διαδικασία της εκπαίδευσης. Η δημιουργία αξιών, όπως ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση, είναι κοινός στόχος. Οι γονείς πρέπει να είναι εκεί για να καθοδηγήσουν τα παιδιά τους στην κατανόηση των ορίων τους.

Εάν παρατηρηθούν δυσκολίες, είναι σημαντικό να ζητηθεί βοήθεια πριν είναι αργά. Τα παιδιά που εκφοβίζουν ή παραβατούν νιώθουν ανίκητα και συχνά δεν συνειδητοποιούν τις συνέπειες των πράξεών τους.

Διαδικασίες για το θύμα και τον θύτη

Για το θύμα:

Όταν ένα παιδί είναι θύμα bullying, οι γονείς πρέπει να το ακούσουν προσεκτικά και να το διαβεβαιώσουν ότι δεν φταίει. Ακολούθως, θα πρέπει να αναλάβουν δράση, μιλώντας με δασκάλους ή ακόμη και με την αστυνομία. Είναι σημαντικό να αποφεύγουν την κριτική για την αντίδραση του παιδιού και να εξετάσουν την κοινωνική του ζωή.

Για τον θύτη:

Όταν οι γονείς ενημερώνονται για παραβατική συμπεριφορά του παιδιού τους, πρέπει να παραμείνουν ψύχραιμοι και να εξηγήσουν ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν είναι αποδεκτές. Θα πρέπει να εξετάσουν τις αιτίες της συμπεριφοράς και να διερευνήσουν τυχόν ψυχικά προβλήματα ή δυσλειτουργίες στη σχέση με την οικογένεια.

Η οικογένεια μπορεί να χρειάζεται βοήθεια και σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να απαιτείται η παραπομπή σε ψυχολόγο για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση με επαγγελματική στήριξη.

(*) Στέλλα Γ. Ζαχαράτου
Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια MSc
Κάτοχος Άδειας Ασκήσεως Επαγγέλματος Ψυχολόγου
Πτυχιούχος Κρατικού Βρετανικού Πανεπιστημίου Canterbury University UK
Μεταπτυχιακή εκπαίδευση και κλινική & ψυχοθεραπευτική εξειδίκευση στην
Παιδοψυχολογία & στη Γνωσιακή – Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία (CBT)

Αρχική