Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
Αρχική Blog Σελίδα 60

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

0

“Eως τη δεκαετία του ’90, το 80%-90% του νησιού ήμασταν γεωργοί και κτηνοτρόφοι. Τα παραλιακά ήταν τα παλιοχώραφα. Η σαλαμούρα. Η κάθε οικογένεια τα έδινε σε όποιον της “περίσσευε” ή ήθελε να τιμωρήσει. Μέσα σε 15-20 χρόνια άλλαξε τελείως η αξιολόγηση της κοινωνίας. Οι “τιμωρημένοι” πήραν δύναμη και αλλάζουν το νησί μας. Το ότι χτίζουν όπου να ‘ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, το ότι ξεσκίζουν τα πάντα, είναι κατάντια για τη Νάξο.

Αυτοί πήραν δύναμη και εμείς βρεθήκαμε στο περιθώριο. Μας πήραν το νερό, ανακάλυψαν ότι τα ζώα και η καλλιέργεια τους ενοχλούν και μας κάνουν καταγγελίες. Προσπαθούν να ξεφτιλίσουν πλήρως τη γεωργική γη. Κάνουν ό,τι τους καπνίσει».

Ο Νικόλας Πιτταράς είναι ο γνωστότερος κτηνοτρόφος και τυροκόμος της Νάξου, ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης μονάδας στο νησί με βραβευμένα προϊόντα. Ο έντονος τρόπος με τον οποίο εκφράζεται πιθανώς αδικεί το τμήμα εκείνο της κοινωνίας που στράφηκε προς τον τουρισμό.

Απηχεί όμως σε μεγάλο βαθμό την άποψη των αγροτών στο μεγαλύτερο από τα Κυκλαδονήσια και δείχνει τη σύγκρουση που προκαλεί στην τοπική κοινωνία η άναρχη τουριστική ανάπτυξη.

Καθώς η Νάξος επιβιβάζεται στο άρμα της τουριστικής μεγέθυνσης, οι γεωργοί και οι κτηνοτρόφοι βλέπουν την επιβίωσή τους να γίνεται ολοένα και δυσκολότερη, με τη λειψυδρία, τις στρεβλώσεις του συστήματος των επιδοτήσεων και τον σκληρό ανταγωνισμό από τρίτες χώρες να επιτείνουν τα προβλήματα.

Το κόστος

«Τα τελευταία χρόνια εγκαταλείπεται η παραγωγή. Εχει ανέβει πολύ το κόστος. Οποιος μπορεί τα παρατάει», λέει ο Σπύρος Σκάρκος, πατατοπαραγωγός από το χωριό Τρίποδες. Κομβικό σημείο για τη διατήρηση της παραγωγής της περίφημης πατάτας Νάξου θεωρεί την επάρκεια νερού. «Στην Πλάκα και στο Λιβάδι οι γεωτρήσεις βγάζουν υφάλμυρο νερό γιατί δεν βρέχει, να κατέβει το γλυκό νερό κάτω από τη γη. Εδώ πάνω οι γεωτρήσεις γίνονται πια σε μεγάλα βάθη και αυτό αυξάνει το κόστος. Επιπλέον κάνεις το σταυρό σου μην πάθει το μοτέρ καμιά ζημιά, γιατί μόνο το καλώδιο για να κατεβάσεις το μοτέρ ζυγίζει 6,5-7 τόνους». Ο κ. Σκάρκος δεν θέλει να γίνει πιο συγκεκριμένος ως προς τα βάθη των γεωτρήσεων – πολλοί αγρότες στο νησί λένε ότι έχουν περάσει τα 500 ή και 600 μέτρα.

Η μείωση των βροχοπτώσεων, με την παράλληλη μεγέθυνση του τουρισμού στο νησί, είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί προτεραιότητα στην ύδρευση και όχι στην άρδευση. «Το 2019 ήταν η πρώτη χρονιά που νιώσαμε ότι ο τόπος μας γίνονταν αβίωτος. Ηρθε ο Σεπτέμβριος και έμεινε η Χώρα χωρίς νερό. Και ήρθε ο δήμος και πήρε το νερό των αγροτών», εξηγεί ο Μάριος Βαζαίος, οικονομολόγος και διευθυντής του Φεστιβάλ Νάξου.

Οι αγρότες ξεσηκώθηκαν και σταμάτησαν τη μεταφορά νερού και ο τότε δήμαρχος έφερε τα ΜΑΤ από την Αθήνα, να κυνηγούν τους αγρότες μέσα στα χωράφια. Το 2020-21, με τον κορωνοϊό και τη μείωση του τουρισμού, εξομαλύνθηκε η κατάσταση. Το πρόβλημα όμως από το 2022 επανήλθε στην επιφάνεια, με μόνο σωσίβιο σε σχέση με το 2019 την προσθήκη μιας μονάδας αφαλάτωσης. Η τιμή του νερού αυξήθηκε πολύ, με αποτέλεσμα οι αγρότες στα χωριά να μην μπορούν να φτιάξουν μποστάνια, αλλά να επιτρέπεται παράλληλα το νερό στις πισίνες. Με αφορμή τη σύγκρουση για το νερό, άρχισε για πρώτη φορά να φαίνεται ότι όλη αυτή η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη είναι εις βάρος της κατοίκησης – μια παραδοξότητα για τη Νάξο, ένα νησί που ακόμη στηρίζεται στον αγροτικό τομέα».

Σκάρκος: “Τους ενοχλούμε” 

«Aμα υπάρχει νερό, η παραγωγή θα κρατηθεί», εκτιμά ο κ. Σκάρκος. «Πρέπει να γίνουν έργα. Αν γίνει το περιβόητο φράγμα Τσικαλαρίου, οι ειδικοί μάς λένε ότι οι γεωτρήσεις θα ξαναγεμίσουν. Υπάρχει όμως θέμα με τον κάμπο στην Πλάκα. Κάποτε φυτευόταν όλος με πατάτες, τώρα ένα ένα τα χωράφια χτίζονται. Ερχεται μια οικοδομή, κόβει τις υπόγειες γραμμές που είχαμε για την άρδευση, μας αναγκάζει να τις πάμε από αλλού. Μετά αυτοί που έχτισαν κάνουν παράπονα ότι τους ενοχλούν οι καλλιέργειες, οι σκόνες, τα ραντίσματα». «Φέτος ήταν μια καλή χρονιά από πλευράς βροχοπτώσεων, αλλά τα ρέματα είναι γεμάτα με πλατανόφυλλα. Δεν “κατέβασε” νερό», προσθέτει ο κ. Πιτταράς. «Την ίδια ώρα, οι γεωτρήσεις στεγνώνουν το νησί για να γεμίζουν πισίνες. Ας μας έδιναν έστω επεξεργασμένο νερό από τον βιολογικό καθαρισμό, για το νερό που μας έκλεψαν».

Η νέα γενιά

Η αλλαγή που συντελείται στην οικονομία της Νάξου δείχνει να είναι δομική. Ο Αντώνης Σέργης και η Αγγελική Γρατσία είναι δύο από τους οινοπαραγωγούς που ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια να εργάζονται για την ανασύσταση του ναξιακού αμπελώνα. «Φέτος έβαλε πατάτα ο ένας στους τρεις σε σχέση με παλιότερα. Οταν η λειψυδρία είναι συνεχής, πολλοί εγκαταλείπουν τον κλάδο», λέει ο κ. Σέργης. «Υπάρχει όμως μια σημαντική αλλαγή: οι παραγωγοί είναι λιγότεροι, αλλά έχουν μεγαλύτερες εκτάσεις που καλλιεργούν ή περισσότερα ζώα.|

Παλιά με 100 πρόβατα γινόσουν βοσκός, τώρα δεν το σκέφτεται κανείς με λιγότερα από 300, επειδή χρειάζεται οικονομία κλίμακος για να είσαι βιώσιμος. Το ίδιο ισχύει και με τον αμπελώνα, πρέπει να έχεις επαρκή έκταση. Παράλληλα έχουν έρθει και νέες τεχνολογίες στην παραγωγή και πιο μορφωμένοι αγρότες. Η σύγκρουση όμως με τον τουρισμό είναι εκεί, γιατί η αγροτική γη δεν προστατεύεται – οποιοσδήποτε μπορεί να χτίσει μέσα στα χωράφια και μετά να κυνηγάει τους αγρότες ότι ενοχλούν».

«Πριν από 25-30 χρόνια οι Ναξιώτες δεν ήθελαν τον τουρισμό. Ηταν τόσο αυτάρκεις, που τους ήταν αδιανόητο», λέει η κ. Γρατσία. «Με τα χρόνια αυτά άλλαξαν, ιδίως στις παραλιακές περιοχές, γιατί το τουριστικό μοντέλο του νησιού έχει συνδυαστεί αποκλειστικά με τη θάλασσα. Μέχρι πριν από την COVID, η ανάπτυξη αυτή ακολουθούσε κάποιον ομαλό ρυθμό, μετά ξέσπασε απότομα. Ολοι μπήκαν στο νόημα της κερδοσκοπίας».


Η παρατήρηση της κ. Γρατσία επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις οικοδομικές άδειες: από 118 το 2020 οι άδειες έφτασαν τις 175 και 173 το 2023 και το 2024 (συνολικά 679 την τελευταία πενταετία). Το δε μεγαλύτερο μέρος αυτών συγκεντρώνεται στη Χώρα (120 άδειες το 2020-2024), καθώς και στις δημοτικές ενότητες Αγίου Αρσενίου, που περιλαμβάνει τον Αγιο Προκόπιο, την Αγία Αννα και τη Στελίδα (121 άδειες), Σαγκρίου που περιλαμβάνει τις περιοχές Καστράκι και Αλυκό (113 άδειες το ίδιο διάστημα) και Βίβλου, που περιλαμβάνει την Πλάκα (98 άδειες την τελευταία πενταετία). Σε άλλες δημοτικές ενότητες της Νάξου, οι οικοδομικές άδειες δεν ξεπερνούν τις 5-10.

Τα «δύο νησιά»

Η επιτάχυνση της τουριστικής ανάπτυξης της παραλιακής ζώνης μεγαλώνει το «χάσμα» με το υπόλοιπο νησί. Το Φεστιβάλ Νάξου συνδιοργάνωσε με το Πάντειο Πανεπιστήμιο (καθηγητής Νίκος Λέανδρος) το προηγούμενο Σαββατοκύριακο την 1η Συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη στο νησί. «Η Νάξος έχει περιοχές που βρίσκονται “στα κόκκινα” και άλλες που είναι άδειες. Ο πληθυσμός στις ορεινές περιοχές έχει μειωθεί», ανέφερε ο αρχιτέκτονας Χρυσόστομος Κυπριτζής, πρόεδρος των συλλόγου μηχανικών του νησιού. «Ως αποτέλεσμα, η πεδινή Νάξος έχει πρόβλημα υπερτουρισμού και υποδομών, ενώ στα ορεινά ο αγροτικός τομέας αρχίζει να φθίνει. Το ζητούμενο είναι πώς θα “κουμπώσει” το ένα με το άλλο. Από τη μια πλευρά η παραγωγή να κάνει βήματα μπροστά στην τυποποίηση των προϊόντων και να στηριχθεί. Από την άλλη, να περιοριστεί η δόμηση στην εκτός σχεδίου και να οδηγηθεί η ζήτηση σε ζώνες γύρω από τους οικισμούς».

«Τι θα δούμε αν κοιτάξουμε τον τουριστικό μας καθρέφτη;», αναρωτιέται ο Αλέξανδρος Φραντζέσκος, ξενοδόχος. «Εχουμε υποκύψει στο μοντέλο μιας ανισοβαρούς ανάπτυξης. Η βιωσιμότητα του πρωτογενούς τομέα στη Νάξο θα σημάνει για τον τουρισμό την απώλεια της αυθεντικότητας, η οποία διαφοροποιεί τη Νάξο από τα υπόλοιπα Κυκλαδονήσια». Ο κ. Φραντζέσκος μίλησε για διαχρονική απουσία οράματος, καθώς «η φαινομενική ευημερία θολώνει την κρίση της τοπικής κοινωνίας».

Ο δήμος δεν μετείχε στη συζήτηση. Ωστόσο, ο δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αναγνωρίζει τις ανισομέρειες: «Τον χειμώνα η Αγία Αννα και η Πλάκα είναι φαντάσματα», σημειώνει. Ταυτόχρονα θεωρεί ότι η ανάπτυξη του τουριστικού τομέα οδηγεί στον εκσυγχρονισμό του κλάδου, που είναι προς όφελος του νησιού. «Ο πρωτογενής τομέας δημιουργεί μια υπεραξία, που πρέπει να συνδεθεί με τον τουρισμό για να επιβιώσει», εκτιμά. «Οσο για την οικοδομική δραστηριότητα, δεν πιστεύω ότι δημιουργεί τέτοια πίεση που να πρέπει να τη σταματήσουμε. Υπάρχει πολύς χώρος, ιδίως στα ορεινά». Τι λείπει από τη Νάξο; «Λείπει μια γενιά επαγγελματιών που να πρωτοπορούν και να τραβούν το νησί μπροστά», καταλήγει.

«Υπάρχουν πολλά συμφέροντα που επωφελούνται από την άνοδο του real estate στη Νάξο. Δεν θα πρέπει να φτάσουμε στο απροχώρητο για να κάνουμε κάτι», λέει η κ. Γρατσία. «Ο,τι έχει συμβεί δεν είναι αναστρέψιμο. Ομως προλαβαίνουμε να χαράξουμε μια διαφορετική πορεία και πρέπει να ξεκινήσουμε με την απαγόρευση της εκτός σχεδίου δόμησης. Οσοι έρχονται εδώ, δεν αναζητούν την πολυτέλεια, αλλά την αυθεντική ζωή. Οι άνθρωποι στη Νάξο είναι δεμένοι με τη γη. Το νησί κρατάει νέο κοσμο, έχει έντονη κοινωνική συνείδηση και αρχίζει να αφυπνίζεται σιγά σιγά ως προς την ανάγκη στήριξης του πρωτογενούς τομέα και ανάσχεσης της άναρχης τουριστικής επέκτασης. Το τεράστιο κεφάλαιο της Νάξου είναι το φυσικό της περιβάλλον και μονόδρομός μας θα πρέπει να είναι να το προστατέψουμε».

«Με τη δουλειά μας»

«Εμείς οι αγρότες δεν προσεγγίζουμε τη φύση θεωρητικά, αλλά με την ψυχή μας. Είμαστε κομμάτι της φύσης. Είναι ένας λόγος να μας αγαπάτε λίγο παραπάνω», συμπληρώνει ο κ. Πιτταράς. «Η γεωργία είναι ένα λειτούργημα, βοηθάει την κοινωνία να ζήσει. Δεν θα ζήσει ο τόπος με επιδοτήσεις, αλλά με τη δουλειά μας στα χωράφια. Η Νάξος μας έχει το δικό της χώμα, τον ήλιο και τον αέρα της. Παράγει κάτι μοναδικό, αν τη φροντίσουμε».

Κείμενο: Γιώργος Λιάλιος – Καθημερινή 

Πρόταση Ημέρας: Σαντορινιά αυγά μάτια με πελτέ

0

Αυγά με ντομάτα, απλά και ακαταμάχητα! Μια συνταγή που κουβαλά την αύρα της ελληνικής κουζίνας και αναδεικνύεται όταν φτιαχτεί με αγνά, ποιοτικά υλικά.

Ο “Γαστρονόμος” μας προτείνει ένα κλασικό αγαπημένο πιάτο με μια ιδιαίτερη πρόταση: τον σαντορινιό πελτέ από τα μικρά, συμπυκνωμένα ντοματάκια του νησιού.

Η γεύση του απογειώνει το πιάτο και το κάνει αξέχαστο. Δοκιμάστε το και αφήστε τη νοστιμιά να σας ταξιδέψει στα κυκλαδίτικα καλοκαίρια.

Χρόνος: 5′ προετοιμασία, 20′ μαγείρεμα, Σύνολο: 25′

Υλικά

Μερίδες: 2

Διαδικασία

  1. Για να φτιάξουμε σαντορινιά αυγά μάτια με πελτέ, αρχικά ζεσταίνουμε, σε ένα αντικολλητικό τηγάνι, σε δυνατή φωτιά το λάδι.
  2. Προσθέτουμε τον πελτέ, ανακατεύουμε και σοτάρουμε για 2-3 λεπτά, μέχρι να «κάψει» και να μυρίσει.
  3. Ρίχνουμε το νερό, αλάτι και τη ζάχαρη, ανακατεύουμε, χαμηλώνουμε τη φωτιά και σκεπάζουμε με καπάκι.
  4. Μαγειρεύουμε για 8-10 λεπτά, μέχρι να δέσει η σάλτσα.
  5. Σπάμε τα αυγά, «μάτια», μέσα στη σάλτσα, τα αλατίζουμε και με ένα κουτάλι ρίχνουμε σάλτσα πάνω στον κρόκο 2-3 φορές, για να σφίξει.
  6. Σκεπάζουμε με το καπάκι και μαγειρεύουμε για 2-3 λεπτά ακόμα.
  7. Συνοδεύουμε, τα σαντορινιά αυγά μάτια με πελτέ, με κρίθινα παξιμάδια.

Η πρόταση μας έρχεται από τον “Γαστρονόμο” 

Προκήρυξη 26 θέσεων εργασίας ορισμένου χρόνου στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

0
Δημαρχείο Νάξου
Δημαρχείο Νάξου

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ανακοίνωσε την έναρξη υποβολής αιτήσεων για την προκήρυξη ΣΟΧ 2/2025 (ΑΔΑ: 9ΤΝΘΩΚΗ-8ΛΕ), που αφορά την πρόσληψη συνολικά 26 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την κάλυψη αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα σε υπηρεσίες του Δήμου.

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων ξεκινά σήμερα Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025 και λήγει την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025.

Τρόποι υποβολής αιτήσεων:

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συμπληρώσουν το έντυπο ΣΟΧ 2 ΔΕ/ΥΕ (ΝΕΟ) και να το υποβάλουν με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Αυτοπροσώπως

  • Μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου (με θεωρημένη εξουσιοδότηση)

  • Ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, στη διεύθυνση:

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων
Τ.Κ. 84300, Χώρα Νάξου
Υπόψη: κας Μαρίας Πολυκρέτη – Τμήμα Ανθρωπίνου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας
Τηλ. Επικοινωνίας: 22853 60125

⚠️ Σε περίπτωση ταχυδρομικής αποστολής, το εμπρόθεσμο της αίτησης κρίνεται με βάση την ημερομηνία του ταχυδρομικού φακέλου.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι:

  • Η προκήρυξη έχει δημοσιευθεί στο πρόγραμμα «Διαύγεια» από 04/06/2025.

  • Η περίληψη της ανακοίνωσης δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Κυκλαδική» στις 6 και 10 Ιουνίου.

  • Η ανακοίνωση και τα συνοδευτικά έγγραφα είναι διαθέσιμα:

    • Στα δημοτικά καταστήματα του Δήμου

    • Στον επίσημο ιστότοπο: www.e-naxos.eu

Σημαντική επισήμανση:

Έχει μεταβληθεί ο τρόπος απόδειξης του κριτηρίου της εντοπιότητας βάσει του άρθρου 4 του Ν.5149/2024. Οι υποψήφιοι καλούνται να ενημερωθούν από τη σελίδα 19 του Παραρτήματος Ανακοινώσεων ΣΟΧ (έκδοση 19-02-2025).

Συνημμένα έγγραφα:

Για περισσότερες πληροφορίες, οι υποψήφιοι μπορούν να επικοινωνούν με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Νέος ΚΟΚ: Ισόβια για πολύνεκρα τροχαία και κλιμακωτές ποινές για παραβάσεις όπως το κινητό, το αλκοόλ, η παραβίαση STOP

0

Έμφαση στις πολύ επικίνδυνες παραβάσεις, που συνδέονται με μεγάλο αριθμό ατυχημάτων δίνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή.

Στόχος της κυβέρνησης είναι μέσω από τις βαρύτερες ποινές, που φτάνουν ακόμη και τα ισόβια, σε περίπτωση που υπάρξει πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα, να υπάρξει αλλαγή κουλτούρας, διαχωρίζοντας την πρώτη παράβαση, από τη συνεχιζόμενη παραβατικότητα, που τιμωρείται ακόμη αυστηρότερα.

«Δεν μπορούμε να συνθηκολογήσουμε με το χάος και την ανομία στον δρόμο και γενικότερα στον χώρο της δημόσιας ζωής» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στη Βουλή.

Κλιμακωτό ποινολόγιο

Στο πλαίσιο αυτό καθιερώνεται κλιμακωτού χαρακτήρα ποινολόγιο, ώστε να επιβάλλονται αυστηρότερες συνέπειες σε υπότροπους, οι οποίοι επαναλαμβάνουν σοβαρά παραπτώματα, ενώ υπάρχουν και πρόνοιες για αυξημένες κυρώσεις στην περίπτωση που ο παραβάτης εμπλακεί σε ατύχημα.

Στις παραβάσεις, για τις οποίες θα εφαρμόζονται κλιμακωτές ποινές περιλαμβάνονται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή STOP, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, η μεγάλη υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, οι «κόντρες» και η οδήγηση μοτοσυκλέτας χωρίς κράνος.

Στόχος είναι οι μετακινήσεις να γίνουν πιο ασφαλείς για όλους και να προστατευθούν ανθρώπινες ζωές.

Μέχρι και ισόβια σε πολύνεκρα τροχαία, ποιες οι ποινές για κινητό, αλκοόλ, ζώνη και κράνος - Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Οι ποινές για την οδήγηση με κινητό

Ενδεικτικό παράδειγμά αυτής της νέας δομής ποινών αποτελεί η αντιμετώπιση της χρήσης κινητού τηλεφώνου, που το 2024 ήταν η 3η αιτία πρόκλησης τροχαίων στην Ελλάδα. Σήμερα, ανεξαρτήτως της πρόκλησης ατυχήματος, η χρήση κινητού επισύρει αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες.

Εφεξής, εάν η παράβαση δεν προκαλέσει ατύχημα, προβλέπεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες, όμως στην πρώτη υποτροπή η χρηματική ποινή υπερδιπλασιάζεται στα 1.000 ευρώ και η απώλεια της άδειας ανέρχεται στις 180 ημέρες. Εάν ο οδηγός επαναλάβει ξανά την παράβαση, καταλογίζεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και στέρηση άδειας για ένα έτος. Σε περίπτωση, δε, πρόκλησης ατυχήματος, η πρώτη υποτροπή επισύρει πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για τέσσερα έτη. Για τη δεύτερη υποτροπή προβλέπεται πρόστιμο 4.000 ευρώ και 8ετής αφαίρεση άδειας οδήγησης.

Ανεξαρτήτως όμως εάν πρόκειται για την πρώτη, τη δεύτερη ή την τρίτη παράβαση, υπάρχει πια και ποινική διάσταση για την πρόκληση ατυχήματος, η οποία δεν υπήρχε στο παρελθόν. Με βάση το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα, επιβάλλεται κάθειρξη έως 10 έτη εάν προκλήθηκε βαριά σωματική βλάβη ή βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη 10 έως 20 ετών σε περίπτωση θανατηφόρου τροχαίου και μέχρι ισόβια αν χαθούν πολλές ζωές.

Χρήση κράνους από δικυκλιστές

Δεύτερο παράδειγμα κλιμακωτών ποινών αποτελεί η χρήση κράνους από δικυκλιστές. Σχεδόν 4 στους 10 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα το 2023 επέβαιναν σε δίτροχο, ενώ τα ποσοστά χρήσης κράνους συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη είναι χαμηλά, ειδικά για τους συνεπιβάτες.

Σήμερα προβλέπεται αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες, ενώ οι συνεπιβάτες κινδυνεύουν απλά με πρόστιμο 50 ευρώ. Πλέον, η μη χρήση κράνους επισύρει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες, όμως στην πρώτη υποτροπή ο κατ’ επανάληψη παραβάτης θα είναι αντιμέτωπος με πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έξι μήνες, ποινές που διπλασιάζονται σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής.

Στο ενδεχόμενο που ο συνεπιβάτης δεν φορά κράνος, τόσο αυτός όσο και ο οδηγός τιμωρούνται με πρόστιμο 350 ευρώ, ακόμα κι αν ο τελευταίος φορούσε το δικό του.

Οδήγηση σε κατάσταση μέθης

Σχετικά με την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η οποία υπολογίζεται πως σχετίζεται με το 25% των θανάτων στην άσφαλτο στην Ελλάδα το 2024, ο ΚΟΚ προβλέπει τρία επίπεδα επήρειας, με αυστηρότερες κυρώσεις για όσους πιάνουν το τιμόνι έχοντας καταναλώσει μεγαλύτερες ποσότητες αλκοόλ.

Η πρώτη κατηγορία αφορά τους οδηγούς που έχουν 0,50 έως 0,80 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος, οι οποίοι θα καλούνται να καταβάλουν πρόστιμο 350 ευρώ και θα χάνουν το δίπλωμά τους για 30 ημέρες. Εάν ανιχνευθεί ποσότητα 0,80 έως 1,10 γραμμαρίων στο κυκλοφορικό τους, το πρόστιμο ανέρχεται στα 700 ευρώ και η άδεια οδήγησης παραδίδεται για 90 ημέρες. Το όχημα ακινητοποιείται υποχρεωτικά και φυλάσσεται.

Για τις δύο αυτές κατηγορίες η πρώτη υποτροπή επισύρει 1.000 χρηματική ποινή και στέρηση διπλώματος για 180 ημέρες. Τυχόν δεύτερη υποτροπή ισοδυναμεί με πρόστιμο της τάξης των 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο.

Στην τρίτη κατηγορία ανήκουν οι οδηγοί που διαπιστώνεται ότι έχουν περισσότερο από 1,10 g/l στο αίμα τους. Στην πρώτη παράβαση επιβάλλεται πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για έξι μήνες, ακινητοποίηση και φύλαξη του οχήματος.

Η κλιμάκωση των ποινών σε περίπτωση υποτροπής προβλέπει πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για επτά χρόνια μετά την πρώτη υποτροπή και 10ετή στέρηση διπλώματος συν 4.000 ευρώ πρόστιμο για τη δεύτερη υποτροπή. Στο ποινικό σκέλος, ο δράστης αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης από δύο μήνες έως πέντε χρόνια, αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος για 10 μέρες μέχρι έξι μήνες.

Και εδώ εφαρμόζεται το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα.

Παραβίαση STOP

Ένα ακόμα παράδειγμα είναι η παραβίαση STOP, με την οποία συνδεόταν το 16% των ατυχημάτων στον Ελλάδα το 2022. Σήμερα δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα στην πρόκληση ή μη ατυχήματος, κάτι που αλλάζει, μαζί με την κλιμάκωση των ποινών για τους κατά συρροή παραβάτες.

Χωρίς την πρόκληση ατυχήματος, η πρώτη παράβαση συνοδεύεται από πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Για όσους επαναλάβουν την παράβαση το πρόστιμο «σκαρφαλώνει» στα 1.000 ευρώ και η απώλεια του διπλώματος επεκτείνεται στις 180 ημέρες. Η δεύτερη υποτροπή σημαίνει 2.000 ευρώ πρόστιμο.

Σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος η πρώτη ποινή είναι 700 ευρώ πρόστιμο και στέρηση άδειας για 60 ημέρες, τυχόν υποτροπή οδηγεί σε πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για τέσσερα έτη. Νέα υποτροπή επισύρει 4.000 ευρώ πρόστιμο αλλά και ο δράστης χάνει το δίπλωμά του για μία 8ετία. Και εδώ ισχύουν οι ποινές του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα.

Πληροφορίες από: https://www.protothema.gr

 

Τριήμερη περιοδεία Κατερίνας Μονογυιού σε Μύκονο, Σαντορίνη και Νάξο

0
Η Βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυιού, πραγματοποίησε τριήμερη περιοδεία σε Μύκονο, Σαντορίνη και Νάξο, συμμετέχοντας σε σημαντικές δράσεις και συναντήσεις που αναδεικνύουν τη δέσμευσή της για ουσιαστική ενίσχυση των υποδομών και των υπηρεσιών στα νησιά.

Στη Μύκονο, παραβρέθηκε στα εγκαίνια 16 νέων διαμερισμάτων για τη στέγαση του προσωπικού του Κέντρου Υγείας, παρουσία του Υπουργού Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Η κα Μονογυιού ευχαρίστησε την οικογένεια Δακτυλίδη για τη δωρεά, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας στο νησί.

Στη Σαντορίνη, συμμετείχε στο 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), όπου τοποθετήθηκε η Υπουργός Τουρισμού κα Όλγα Κεφαλογιάννη, εκπροσωπώντας τον Πρωθυπουργό. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, η Υπουργός είχε την ευκαιρία να συνυπογράψει μνημόνιο συνεργασίας για σύσταση και λειτουργία Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών (DMMO) στους Δήμους Θήρας, Ανάφης, Σικίνου, Ίου και Φολεγάνδρου. Μια πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της βιωσιμότητας των προορισμών και της στοχευμένης προβολής τους. Η  Βουλευτής στήριξε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία DMMO, που θα αναβαθμίσουν τη διεθνή εικόνα των Κυκλάδων και θα ενισχύσουν τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Τέλος, στη Νάξο, η κα Μονογυιού συμμετείχε στις επισκέψεις και τις συναντήσεις του Υφυπουργού Δικαιοσύνης κ. Ιωάννη Μπούγα και του Γενικού Γραμματέα Δικαιοσύνης κ. Πέλοπα Λάσκου, όπου επιθεωρήθηκαν έργα υποδομής για τη στέγαση και ψηφιακή αναβάθμιση των δικαστικών υπηρεσιών. Τόνισε τη σημασία της προσβασιμότητας των πολιτών στη Δικαιοσύνη και της εύρυθμης λειτουργίας του Πρωτοδικείου Νάξου.

Η Κατερίνα Μονογυιού συνεχίζει σταθερά τις επαφές της με τους πολίτες και τους φορείς των Κυκλάδων, υπηρετώντας με συνέπεια το όραμά της για σύγχρονα, λειτουργικά και ανθεκτικά νησιά.

Αντιδράσεις για τη μεταφορά των Κούρων του Φλεριού – Τι δηλώνει ο Βασίλης Φλεριανός (video)

0

Συνέντευξη στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3 και στην εκπομπή Cyclades On Air παραχώρησε ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, κ. Βασίλης Φλεριανός, με βασικό θέμα τη συζήτηση γύρω από την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για τη μεταφορά των Κούρων του Φλεριού από τις Μέλανες στη Νησίδα Μουσείων που δημιουργείται στη Χώρα της Νάξου.

Ο κ. Φλεριανός χαρακτήρισε το έργο της Νησίδας Μουσείων σημαντικό και αναπτυξιακό για το νησί, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία που “βάζει τη Νάξο στον παγκόσμιο πολιτιστικό χάρτη”. Όπως σημείωσε, η τοπική κοινωνία στέκεται θετικά απέναντι στο έργο αυτό, αναμένοντάς το με ενθουσιασμό.

Ωστόσο, όσον αφορά τη μεταφορά των Κούρων, δήλωσε ότι, ενώ αρχικά είχε αναφερθεί ως σκέψη από τον Διευθυντή της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, κ. Δημήτρη Αθανασούλη, πλέον έχει περάσει στη φάση της απόφασης, γεγονός που προκαλεί ανησυχία και αντιδράσεις.

Ο Αντιδήμαρχος σημείωσε ότι “όλοι συμφωνούμε πως οι Κούροι χρειάζονται συντήρηση”, όμως εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς τη μεταφορά τους, υπενθυμίζοντας ότι η μετακίνηση μνημείων βάσει του Χάρτη της Βενετίας (1964) πρέπει να αποτελεί έσχατη λύση και να προϋποθέτει την αδυναμία διατήρησης τους in situ, κάτι που όπως ανέφερε, δεν έχει αποδειχθεί στην περίπτωση των Κούρων.

“Οι Κούροι βρίσκονται ήδη σε ένα φυσικό “επιτόπιο μουσείο” αντίστοιχο με άλλα διεθνούς φήμης σημεία, όπως η Δήλος”, είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας την ιδιαίτερη πολιτισμική και συναισθηματική αξία που έχουν για τους κατοίκους των Μελάνων, οι οποίοι βλέπουν στο μνημείο μια άμεση σύνδεση με το παρελθόν.

Ο κ. Φλεριανός τόνισε ότι ήδη συγκεντρώνονται υπογραφές από πολίτες που αντιτίθενται στη μεταφορά και εξέφρασε την άποψη ότι το θέμα πρέπει να τεθεί προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο όχι από τη διοίκηση, αλλά από την ίδια την κοινωνία, καθώς “είναι ένα παναξιακό ζήτημα”.

Αναφορά έκανε επίσης στην ανάγκη καλύτερης διαχείρισης των μνημείων από το Υπουργείο Πολιτισμού, τονίζοντας την απουσία εισιτηρίου σε αρχαιολογικά σημεία ενδιαφέροντος, κάτι που θα μπορούσε να ενισχύσει τη βιωσιμότητα μικρών ή μεγαλύτερων μουσείων.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη δυνατότητα χορηγιών, δωρεών και συμμετοχής της τοπικής κοινωνίας για την ανάδειξη της περιοχής του Φλεριού, σε συνεργασία πάντα με την Εφορεία Αρχαιοτήτων.

Τέλος, ο κ. Φλεριανός αναφέρθηκε στο πολιτιστικό πρόγραμμα του καλοκαιριού για τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες, μιλώντας για εκδηλώσεις, συναυλίες και τη συνεργασία με τους πολιτιστικούς συλλόγους των χωριών. Ειδική αναφορά έκανε στον υπό διαμόρφωση χώρο στο 2ο Γυμνάσιο, καθώς και στην πρόοδο της επέκτασης του Νοσοκομείου Νάξου.

Μέλανες: Αντίθετος και ο Κυνηγετικός Σύλλογος Νάξου στην απομάκρυνση των Κούρων

0

Ο Κυνηγετικός Σύλλογος Νάξου με την παρούσα δηλώνει την αντίθεση του στην επικείμενη μεταφορά (σύμφωνα με δημοσιεύματα) των αρχαιοτήτων «Κούρων» που βρίσκονται στην περιοχή κοινότητας Μελάνων.

Οι «Κούροι» βρίσκονται εκεί για δεκάδες αιώνες και είναι για την ευρύτερη περιοχή πόλος έλξης τουριστών και κατά συνέπεια πηγή ζωής και οικονομίας για τα γύρω χωριά στα οποία δραστηριοποιούνται αρκετές επιχειρήσεις κυρίως μαζικής εστίασης.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τα καταπράσινα τοπία έχουν σήμερα μεγάλη τουριστική επισκεψιμότητα από την οποία επίσης ωφελούνται άμεσα πολλές άλλες επιχειρήσεις όπως ΚΤΕΛ, Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων, Γραφεία Ξεναγήσεων/Εκδρομών κλπ καθώς και έμμεσα αρκετές άλλες. Τα επιχειρήματα που τίθενται από την μελέτη για να δικαιολογήσουν την μεταφορά αυτών των αρχαιοτήτων είναι γενικά, ανίσχυρα να στηρίξουν ουσιαστικά το λόγο της προστασίας από περιβαλλοντικές συνθήκες, συνεπώς δεν πείθουν το κοινό.

Σε αντίθετη περίπτωση αν το Υπ. Πολιτισμού προχωρήσει στην μεταφορά αυτών των αρχαιοτήτων αλλάζει δραματικά την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου. Είναι γνωστό ότι χωριά και οικισμοί ερήμωσαν και ερημώνουν διότι δεν υπάρχει οικονομική δραστηριότητα. Το Υπ. Πολιτισμού αν προχωρήσει χωρίς να λάβει υπόψη την άποψη των κατοίκων και χωρίς αντισταθμιστικά οφέλη προς τις περιοχές αυτές θα συμβάλει στο μαρασμό τους, θα θίξει την οικονομική δραστηριότητα πολλών επιχειρήσεων του νησιού, θα επιδεινώσει την ήδη βεβαρυμμένη κυκλοφοριακά Χώρα και τελικά θα έρθει αντιμέτωπο με το σύνολο της Ναξιακής κοινωνίας η οποία είναι έτοιμη για δυναμικές κινητοποιήσεις.

Τέλος ο Κυνηγετικός Σύλλογος Νάξου συντάσσεται πλήρως με τις θέσεις που έχουν έως τώρα εκφράσει ο πρόεδρος της κοινότητας Μελάνων κ. Βασιλάκης Ευάγγελος, ο πολιτιστικός σύλλογος «Κούρος ο Έλληνας» και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος πολιτισμού κ. Φλεριανός Βασίλειος καθώς και άλλοι φορείς.

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα για ανέργους στις Κυκλάδες

0

Ένα νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης και πιστοποίησης γνώσεων πραγματοποιεί το Επιμελητήριο Κυκλάδων, με δικαιούχους τετρακόσιους (400) άνεργους που διαμένουν στις Κυκλάδες, οι οποίοι θα λάβουν έως και 2000€ από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα αυτό.

Στόχος της δράσης είναι οι ωφελούμενοι να αναπτύξουν γνώσεις, δεξιότητες και επαγγελματικές ικανότητες προσανατολισμένες στις νέες αναπτυξιακές απαιτήσεις της Οικονομίας και του νέου παραγωγικού μοντέλου, και αφορά τις ειδικότητες:

  • Στέλεχος εφοδιαστικής-Στέλεχος αποθήκης-Στέλεχος διαμεταφορών
  • Ναυτιλιακή Διοίκηση και Οργάνωση
  • Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τουριστικό Τομέα
  • Διοίκηση μονάδων εστίασης
  • Στέλεχος Εξυπηρέτησης Πελατών και Ανάδειξης Τουριστικής Εμπειρίας
  • Υπάλληλος Τουριστικού Γραφείου
  • Barista
  • Ψηφιακό Marketing στον Τουρισμό
  • Στέλεχος Ανάπτυξης Οινοτουρισμού

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

  • 10 ατομικές συνεδρίες επαγγελματικής συμβουλευτικής
  • 300 ώρες θεωρητικής κατάρτισης
  • 100 ώρες πρακτικής άσκησης μέσω on the job training ή/και case studies
  • Εξετάσεις για λήψη επαγγελματικής Πιστοποίησης
  • Εκπαιδευτικό επίδομα έως 2000€

Η πράξη με τίτλο «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ (ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ, ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ) ΣΤΟ ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ», με MIS 6001205 υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση», και το Επιμελητήριο Κυκλάδων είναι ο Φορέας Υλοποίησης της Πράξης σύμφωνα με την με αρ. πρωτ Α0080/08-06-2023 (ΑΔΑ: 92Κ246ΜΤΛΡ-6ΩΣ) (ΕΥΔ Ε.Π. ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΕΣΠΑ-ΔΑΜ) Απόφαση Ένταξης.

Η δράση συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο ΕΚΤ), από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ.

Στην ιστοσελίδα του έργου https://anergoidam.e-kyklades.gr υπάρχουν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης και την ανάρτηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνιση ή πληροφορία οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν σχετικό ερώτημα στην ηλεκτρονική διεύθυνση anergoidam@cycladescc.gr.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στο portal του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στον σύνδεσμο https://www.e-kyklades.gr/articles/article.jsp?context=103&categoryid=69484&articleid=71844

Σαντορίνη: Την Τετάρτη 11 Ιουνίου το 3ο εκπαιδευτικό σεμινάριο για την αυθεντικότητα και την ταυτότητα του νησιού

0

Ο Δήμος Θήρας στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Σαντορίνη 2025: Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας» διοργανώνει το τρίτο κατά σειρά επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο:

«Γνωριμία με τη Σαντορίνη: ο Τόπος, ο Χρόνος, οι Άνθρωποι»

Το σεμινάριο αυτό, όπως και τα δύο προηγούμενα, απευθύνεται σε επαγγελματίες πρώτης γραμμής όπως συνοδούς εκδρομών και περιηγήσεων, εργαζόμενους στην εστίαση, υπαλλήλους υποδοχής σε τουριστικά καταλύματα πάσης μορφής καθώς και σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες στη Θήρα και στη Θηρασία.

Στόχος είναι η ουσιαστική γνωριμία με τον τόπο, με τα μοναδικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν την ταυτότητα του Νησιωτικού Συμπλέγματος της Σαντορίνης ώστε με τη σειρά τους να συμβάλλουν στη διαμόρφωση βιωματικών και αυθεντικών εμπειριών για τους επισκέπτες.

Μέσα από παρουσιάσεις και διαδραστικές συνεδρίες, οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τη γεωλογική ιστορία του νησιού, την αρχαία και νεότερη κληρονομιά του, το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, τις παραδόσεις, την τοπική αγροτική παραγωγή και γαστρονομία, αλλά και τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Παράλληλα, θα αναδειχθεί ο ρόλος της αυθεντικής φιλοξενίας και της βιωσιμότητας στη διαμόρφωση ποιοτικής τουριστικής εμπειρίας.

Το τρίτο και τελευταίο σεμινάριο της σειράς θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025, στις 17.00, στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο στα Φηρά και θα είναι διάρκειας τεσσάρων ωρών.

Η δήλωση συμμετοχής γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:

https://santorini2025.gr/seminar

Συμπληρωματικά ενημερώνουμε ότι η παρουσίαση με θέμα “Γεωλογική δομή και εξέλιξη του νησιωτικού συμπλέγματος της Σαντορίνης” θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά από τον καθηγητή σεισμολογίας και πρόεδρο του ΙΜΠΗΣ Κώστα Παπαζάχο, με ώρα έναρξης στις 20.00 και θα είναι ανοιχτή στο ευρύτερο κοινό

Ο στοιχεία για την διαδικτυακή παρακολούθηση της παρουσίασης του καθηγητή Κώστα Παπαζάχου είναι:

ΤΕΤΑΡΤΗ, 11 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025, 20.00 https://authgr.zoom.us/j/91947166292?pwd=JAuoz9I3D2KLIVSryElxIDxbfi6yAc.1

Στάση εργασίας και κινητοποίηση των ταξί Αττικής για τις ρυθμίσεις του νέου ΚΟΚ

0

Στάση εργασίας για σήμερα, Τρίτη, από τις 15:00 έως τα μεσάνυχτα ανακοίνωσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.

Στις 17.00 θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση ταξί στην συμβολή Σπύρου Πάτση και Λεωφόρου Αθηνών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Σ.Α.Τ.Α., το σωματείο αντιδρά στον νέο ΚΟΚ «που αφήνει τα ταξί εκτός λεωφορειολωρίδων».

«Ο υπουργός Μεταφορών, τονίζει το ΣΑΤΑ, εμπαίζει για άλλη μια φορά τον κλάδο μας με την διάταξη των 30 δευτερολέπτων (ο χρόνος που επιτρέπεται στο ταξί να αποβιβάσει ή να επιβιβάσει εντός ζώνης ελεύθερης κυκλοφορίας). Ο υπουργός των κλειστών θυρών δείχνει ασέβεια όχι μόνο στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές αλλά κυρίως στους επιβάτες που χρησιμοποιούν ταξί.

Το ΣΑΤΑ δεν παρατάει καμία μάχη. Απέναντι σε ένα στημένο παιχνίδι, απέναντι στην αλλαζονία του κ. Κυρανάκη και τον αντιπερισπασμό (διάλογος χωρίς όρια και ουσία) της Ομοσπονδίας αντιπαρατάσσει το δίκιο και την αξιοπρέπεια. Την δική μας και των ανθρώπων που μεταφέρουμε. Αγωνιζόμαστε και γι’ αυτούς».

«Η διαμαρτυρία έχει στόχο αφενός μεν να αφυπνίσει το επιβατικό κοινό, αφετέρου να καταδείξει στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό την αδικαιολόγητη εχθρική στάση του υπουργού Μεταφορών για τον κλάδο μας» καταλήγει η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ.

Πληροφορίες από: https://www.amna.gr